make76 Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Tervehdys, on ongelma. Laturin ja alapyörän linja on pielessä. Miten saa laturia 5-10mm sisäänpäin, tai vastaavasti alapyörää ulospäin? Vai onko sittenkin olemassa vaihtovirta laturille erillainen alapyörä tai puhallinkoppa? Make Quote
-MITO- Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Tarkista laturin ja puhallinkopan välinen iso pelti. Quote
metake Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Tarkista laturin ja puhallinkopan välinen iso pelti. Juu, näitä on ainakin kahta erilaista. Onhan laturin jalka myös vaihtovirtasen jalka? Quote
make76 Posted March 23, 2009 Author Posted March 23, 2009 jalka pitäisi olla vaihtovirtaseen tarkoitettu (tosin käytettynä ostettu) eli täytyy repiä vielä kerran puhallinkoppa irti ja vaihtaa tuo levy.. Quote
metake Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Jos saisit siitä ihan valokuvan tänne ihmeteltäväksi niin auttais paljon ongelman selvittelyssä. Quote
metake Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Laturin pelti näyttäis äkkiä oikeelta, mutta jos oikein muistan niin se toinen malli on juurikin sellainen että laturi menee syvemmälle. Paljonko on laturin ja laturinjalan välissä nyt rakoa, ja mihin kohtaan laturi ensimmäiseksi jalassa törmää jos sitä työntää sisällepäin? Edit: Tuossa kuva vielä noista laturipeltien eroavaisuuksista. Osaisiko joku valottaa missä malleissa tuo oikeanpuoleinen syvempi pelti on ollut käytössä kun sitä harvemmin tapaa? Edit2: Äkkiseltään näyttäis että toi sun laturin hihnapyörä ei ole paikallaan vaan pitäs olla syvemmällä, eli lähempänä laturia, mutta voi olla vaan näköharhakin. Quote
make76 Posted March 23, 2009 Author Posted March 23, 2009 täytyy ottaa pois ja katsoa menisikö se vielä syvemmälle. huomasin sen vaan tänään kun tein muuta tallissa... Toisaalta mielestäni laturi ei ota vielä mihinkään kiinni, muuta kuin pohjaan, eli laturi voisi mennä hieman syvemmälle ehkä puoli senttiä... Quote
tono Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Edit: Tuossa kuva vielä noista laturipeltien eroavaisuuksista. Osaisiko joku valottaa missä malleissa tuo oikeanpuoleinen syvempi pelti on ollut käytössä kun sitä harvemmin tapaa? Meikäläisen 1300 -72:ssa (tasavirtalaturi) Tuollainen muistaakseni on. Quote
Guest Toheltaja Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 mun silmään kans näyttää et ois tasavirtasen hihnapyörä vaihtovirtasessa... Quote
mikan Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Puhallinkopan takaa vois kokeilla ( tai katsoa) kuinka lähellä "ropelli" on koppaa. Se sais olla melkein kiinni, jolloin jäähdytysteho on paras. t. Mika Quote
metake Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 Tuo laturin peltien ero rupesi mietityttään että jos käyttää tuota oikeanpuoleista peltiä, niin normi ropelihan osuu jo silloin koppaan kiinni? Äkkiseltään näyttäis että tuolla oikeanpuoleisella pellillä pitäis olla doghouse-koppa jossa on vanhemman mallin kapeampi ropeli? Joku tietävämpi vois valaista asiaa. Quote
Tutkija Posted March 23, 2009 Posted March 23, 2009 kyllä vaan 1300 tasavirtalaturin ja koirankopin kans toi toinen pohjapelti... siin on kapeempi puhallinpyöräkin sitten... Quote
vwagen Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 69-73(vaihtovirtalaturi tuli kesken vuosimallin,tammikuussa)Tyyppi 2 oli varustettu tehokkaammalla tasavirtalaturilla joka on pitempi kuin kuplan laturi,niissä on nuo pellit jotka vievät laturin syvemmälle puhallinkoppaan. Quote
Anssi Posted March 24, 2009 Posted March 24, 2009 Toi oikeanpuoleinen on 38amp tasavirtalaturin pelti, ainakin busseissa käytetty. Puhallin on kyllä muistaakseni sama molemmissa. Eli siis hihnapyörä väärä ylhäällä tai sitten toi alempi alumiinipyörä on väärin koneistettu. EDIT: ja vwagen ehtikin jo ensin... Quote
make76 Posted March 24, 2009 Author Posted March 24, 2009 tasavirtalaturilla linja on suunnilleen kohdillaan, mutta kun vaihdoin tuon vaihtosen viikonloppuna niin sitten tuo linja meni pieleen. Eli yläpyörässä on vika? Quote
metake Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Tuossa kuva siitä missä kohdin laturin kuuluu olla, ja kuinka lähellä laturia hihnapyörä on. Quote
Guest Poppius Posted December 9, 2009 Posted December 9, 2009 Jatkan tähän kun kysymykseni kuitenkin koskee noita laturin taustapeltejä. Eli mikä on ton pienen reijän funktio tossa päällimmäisessä pellissä? http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/53000259/Images/1/119129c.jpg Quote
Guest Posted December 9, 2009 Posted December 9, 2009 Jatkan tähän kun kysymykseni kuitenkin koskee noita laturin taustapeltejä. Eli mikä on ton pienen reijän funktio tossa päällimmäisessä pellissä? http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/53000259/Images/1/119129c.jpg taitaa olla muovisen syttyjohtojen pidikkeen reika. Pidike naksautetaan tohon reikaan kiinni. Quote
Guest Poppius Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 taitaa olla muovisen syttyjohtojen pidikkeen reika. Pidike naksautetaan tohon reikaan kiinni. Heh, ok... Ajattelin että liittyy jotenkin laturin jäähtymiseen, kun luin jostain että ainakin toi vaihtovirtalaturi jäähtyy ilmavirralla minkä flekti vetää sen läpi. Quote
Guest Posted December 10, 2009 Posted December 10, 2009 se jaahtymisjuttu on myos totta, varmista etta asennat sen taustalevyn siten etta sen ulkokehalla oleva levea aukko osoittaa alaspain. Muuten ei laturin jaahdytys toimi. Ja tuo laturin hihnapyora on vaara, se istuu liian ulkona akselilla. Quote
Guest Poppius Posted December 11, 2009 Posted December 11, 2009 se jaahtymisjuttu on myos totta, varmista etta asennat sen taustalevyn siten etta sen ulkokehalla oleva levea aukko osoittaa alaspain. Muuten ei laturin jaahdytys toimi. Se leveä aukko ei vissiin tossa mun linkittämässä kuvassa näy? Löytyiskö jostain kuvaa missä se leveä aukko näkyy? Vissiin on just tossa takimmaisessa pellissä? Quote
metake Posted December 11, 2009 Posted December 11, 2009 Aukko on kuvassa ylemmän/taemman pellin oikeassa laidassa. Quote
Guest Poppius Posted December 11, 2009 Posted December 11, 2009 Ok... Ja mä kun luulin että toi vaalea kohta on joku heijastus tossa kuvassa. Kiitos selvennyksestä! Quote
puuhapete Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Nostetaas vähän, ois probleemia: Hihna ei ole linjassaan, liekkö oikeilla pelleillä kasattu? Laturi vois jalastaan mennä syvempään. Taitaa toi takapelti olla väärä? Vääntäkääs viisaammat rautalangasta meikälle...Ja tarjotkaa käypäsiä osia. Petteri Quote
Guest Jussinbussi Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Onko se laturi vähän ulkona kun näyttäis tumma raita olevan pellin juuressa. Toinen vinkki on se että heität tuon "laadukkaan" kiiltävän taiwan/Zimbabwe hihnapyörän äkkiä syvälle metsään. Sillä saa laturin helposti tuhottua.. Quote
metake Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 - löysää puhallinkopan päädyistä kiinnitysruuvit - löysää laturipellin 4 ruuvia - työnnä käsin laturin oikeaan linjaan ja kiristä panta - kiristä puhallinkopan ja laturipellin ruuvit Auttoiko? Quote
Guest Jussinbussi Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 - löysää puhallinkopan päädyistä kiinnitysruuvit- löysää laturipellin 4 ruuvia - työnnä käsin laturin oikeaan linjaan ja kiristä panta - kiristä puhallinkopan ja laturipellin ruuvit Auttoiko? Tästä unohtui tuo hihnapyörän syvälle metsään heitto? Quote
metake Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 - löysää puhallinkopan päädyistä kiinnitysruuvit- löysää laturipellin 4 ruuvia - työnnä käsin laturin oikeaan linjaan ja kiristä panta - kiristä puhallinkopan ja laturipellin ruuvit Auttoiko? Tästä unohtui tuo hihnapyörän syvälle metsään heitto? Ai helvata, niin unohtukin. Siitä kannattaa aloittaa, oikeesti :) Quote
puuhapete Posted March 7, 2011 Posted March 7, 2011 Joo, elikkäs tein kuten Metake neuvoi, se auttoi. Mut isoin vika tais olla pingpong puhallinkopassa joka otti kiinni koneeseen alaosastaan eikä mennyt tarpeeksi alas (laturi ei asettunut jalkaansa kunnolla, jäi vinoon). Leikkasin peltisaksilla pikku suikaleet pois. Nyt jäi vielä parimilliä vinoon mut eipäkait se enää haittaa?? Ja bensapumppu tuli lähelle laturia, senkin voiskait erimalliseen vaihtaa. Eikait Jussilla ole omakohtasia kokemuksia kiiltävistä hihnapyöristä? ;) (ei ole tosiaan vakuuttanut noi tarvikeosat meikäläistäkään...) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.