Guest Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Autossasi kuuluu olla se musta sisusta, jostain kumman syystä näitä on tosi paljon. tarkoittanet juurikin tuon vinyylin osalta mustaa? Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Niin, penkit, ovipahvit. Quote Link to comment
jarmo sutinen Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Täällä on minusta hyvin esitelty '66 kuplan sisustan värivaihtoehdot, ainakin omassa Kuplassani värit ovat just tämän mukaiset: http://www.1966vwbeetle.com/1966%20Color%20Charts.htm Jarmo Quote Link to comment
abbe Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Täällä on minusta hyvin esitelty '66 kuplan sisustan värivaihtoehdot, ainakin omassa Kuplassani värit ovat just tämän mukaiset: http://www.1966vwbeetle.com/1966%20Color%20Charts.htm Jarmo Tuossa taulukossa ei taas ole tätä Fontana Grey/ musta vinyyli -yhdistelmää, lienee ollut eri värivaihtoehtoja täkäläisille markkinoille. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 9, 2010 Author Share Posted January 9, 2010 Kohta kone nostetaan autosta. Pieni pohdinta.. Käykö vakio 1600 männät/pytyt suoraan orggis F-lohkon koneeseen? Kannet joutuu kumminkin joko vaihtaa tai avartaa isommille pytyille mutta käykö muuten ns. "Bolt-on" vaihtamatta mitään lohkossa? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Kohta kone nostetaan autosta. Pieni pohdinta.. Käykö vakio 1600 männät/pytyt suoraan orggis F-lohkon koneeseen? Kannet joutuu kumminkin joko vaihtaa tai avartaa isommille pytyille mutta käykö muuten ns. "Bolt-on" vaihtamatta mitään lohkossa? F 1300 mosaan menee 1600 pytyt heittämällä, kannet vaan joutuu vaihtaan tai koneistaan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 Tänään rullattiin se pois lumihangesta sisään lämpöön. :D Kuivuttua aloin ekaks takomaan vasenta etulokaria jossa oli vanha kolarivaurio. Iso pehmeä vekki vilkkuvalosta lokarin reunaan asti. Edellinen omistaja ei ollu sitä korjannu. http://www.youtube.com/watch?v=U1e1Al_GcoE Sen jälkeen siirryin takakonttiin.. ;) Viimeiseksi kuva edestä päivän päätteksi... :D Quote Link to comment
vilkku Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Tästä viimeisestä kuvasta hokasin vasta, että rekkari oli tosiaan sydänsähkökäyrä =) Sydänsähkökäyrä eli elektrokardiogrammi (lyh. EKG). Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Hipheijaa... :p Nyt on moottoria sitten vähän mitattu, ihan työntömitalla... Elikkä sillä saan että päittäisvälys olis n. 1,65mm... Näyttäis siis siltä että täysremppa edessä? :( Quote Link to comment
Guest Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Paittaisvalys voi tulla kuluneesta laakerin laipasta, jolloin sen voi shimmilevyja vaihtamalla/lisaamalla saataa takaisin normaaliksi vain vauhtipyoran irrottamalla. Kokeile ensin saataa valys reippaasti nollaan ja vauhtis kiinni (ei tarvii tayteen momenttiin). Jos valysta on silti, niin se on luultavimmin laakerin ja lohkon sovituksessa, eika vauhtiksen ja laakerin. Sita ei shimmeilla kannata yrittaa korjata vaan lohko on koneistettava kapeammalle laakerille. Toivottavasti stopparitappi on kunnossa, laakerin reika mihin se osuu on varmaankin kaivertunut isommaksi. Vahan lisa-aikaa saa koneelle jos tyontaa hihnapyoran paan seinaa vasten niin etta kampura siirtyy niin taakse vauhtiksen paahan kuin mahdollista, tyontaen paatylaakerin mukanaan niin etta paatylaakerin ja lohkon valiin tulee se kaikki "loysa". Sitten yha pitaen painetta kampuraan (jatkaa lohkon tyontamista seinaa pain niin etta kampuran paa ottaa seinaan kiinni), naputtelee about viidesta tai kuudesta kohdasta laakerin laipan sisaanpain niin etta rako silta kohtaa sulkeutuu. Kayta sopivaa tuurnaa, ala hakkaa koko laippaa sisaan, vain muutamasta pisteesta tasaisin valimatkoin. nain olen saanut tuhansiakin lisakilsoja koneeseen missa laakeri on hakkautunut valjaksi lohkoon..... koneessa missa ei ollut juuri valia hajoaaki se pahemmin laakereistaan tai ei. Koneistamoreissu edessa kuitenkin tulevaisuudessa. Joku sai 2 kesaa ajeltua tuon kikkakolmosen jalkeen muistaakseni. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 tommoseen kuplan koneeseen tekee täys rempan koneistuksineen päivässä niin ei ole kyllä mitään järkee lähtee leipomaan kikkakolmosia. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 18, 2010 Author Share Posted January 18, 2010 Joo. Varmaan tekeekin jos on vähän kokemusta takataskussa ja tietoa missä koneistaa, mitä koneistaa ja miten sekä mitä osia pitää vaihtaa... :) Quote Link to comment
NO H2O Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Kampikammion halkaisua ei kannata turhaan arkailla, ko. homma vaatii hieman perehtymistä, ainakin ekalla kerralla... 1,5 koneen remppakokemuksella voin sanoa että on ainut oikea tapa saada kuplan kone kuntoon. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 18, 2010 Author Share Posted January 18, 2010 Joo, katellaan nyt kasaanko tuon toisen koneen ekaks jotta saan rauhassa keskittyä tämän koneen remppaan... Tämmöistä sain ainakin aikaseks eilen.. Tästä näkyy sen yhden beigen värisen lokarintiivisteen väri. Jos jollain olis näitä useampia olisin kiinnostunu ostamaan.. :) Quote Link to comment
ARTO Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Mulla on täys sarja uusia, siis lokasuojan nauhoja. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 18, 2010 Author Share Posted January 18, 2010 Mulla on täys sarja uusia, siis lokasuojan nauhoja. Beiget? Quote Link to comment
ARTO Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Kaivelen esille hetken päästä ja nappaan kuvat niin selvii onko tarpeeksi oikeaa sävyä:) EDITTIÄ, tiivistelaatikko onkin toisaalla, joten ei pääse nyt varmistamaan tälle iltaa:( Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 19, 2010 Author Share Posted January 19, 2010 Ok. Noi WW:n listat ilmeisesti Panamabeiget kun sitä niillä on myynnissä. Alla kuva vasemmalta oikealle: Panamabeige, Seesand, Savannahbeige. Joten jos eroaa tuon verran epäilen että alkaa pistää silmiin jos noi tiivistelistat ovat vaaleammat ja lisäksi täysin eri väriskaalaa..? Siinä tapauksessa olis sittenkin mustat paremmat? Tai jopa maalatut korin värisiksi käyttäen Elastic additiveä maalissa..? Edit: WW:n tiivarit ovat ilmeisesti vinyliä. Sitähän pystyy värjäämään... Hmm... :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Viime yönä tuli todettua että orggis kone joutuu perus remppaan. Varakone tulee nyt kasattua jo tähän autoon. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 21, 2010 Author Share Posted January 21, 2010 Pitäskö? Quote Link to comment
ARTO Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Ensin opetellaan vakiokoneen remppaaminen, sitten vasta siirrytään isojen poikien virittelyihin:) Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 14, 2010 Author Share Posted February 14, 2010 Vasen etulokari koemaalattu Seesand L568 värillä. Moottori tässä vaiheessa, kaipaa vielä kaasuttimia... Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 15, 2010 Author Share Posted February 15, 2010 Tänä viikonloppuna kävin eka kerran auton alla tarkistamassa tarkemmin sen kuntoa. Ei ole vuosien varrella tullu tehtyä mitään tän alla eikä vieläkään kaipaa mitään... :o Vaihdoin vain uudet jarruletkut ja putket takapäähänkin. Quote Link to comment
NO H2O Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Öh... Anteeksi maalaisuuteni: Mikäs mosa toi tommonen on? Niin juu... Suihkauta pikkaisen kotelosuojaa noihin muutamaan paikkaan missä on huonommin tuota vanhaa massaa... Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 Moottori on typ-3 sekasikiö. Juu. Öljyä tulee ruiskutettua tänä keväänä. Quote Link to comment
abbe Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Kateeks käy tuo pohjan kunto. Minun '66 sai lauantaina uudan lämpökotelon kuskin puolelle, vielä pitäs vaihtaa toinenkin puoli + pohjakaukalot. Quote Link to comment
mikan Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Hyvinhän se tuollakin on ruostuminen käynnissä lämpökotelon pohjassa ja massan alta voi löytyä vaikka mitä. Omassa 66:ssa ruostetta oli enemmän siellä sisälattiassa kuin pohjassa. Mitenkähän tuossa? t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 Lämpökotelot ovat kuivemmat siitä syystä että niissä on kulkenu oikeesti lämpöäkin jonka syystä myös on tullu hieman pintaruostetta. Sisälattiat ovat ainakin takapenkin alta ihan siistit. Massaa tuossa pohjassa ei ole ollenkaan. Ainoastaan öljyä ruiskutettu sinne. Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 25, 2010 Author Share Posted February 25, 2010 Vähän ahdasta on.. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 1, 2010 Author Share Posted March 1, 2010 Tänään sitten päätin sitten että noi saranatapit pitää vaihtaa... Joten, ei sitä sitten muuta kuin tehdä siihen sopiva työkalu... :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Purkit saapui eilen. Tässä maalatut ja uudet tarrat. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Mielenkiinnosta. Puhaltaako lämmintä tuulilasille? On vaan tuo pohja sen verran ehjän oloinen. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Nyt on kaasarit korotettu 20mm bakeliitti spacereilla ja putsarit korotettu 45mm kauloilla jotta ne saa käännettyä vähän sisäänpäin. Leveyttä nyt n. 86cm. Toivon mukaan ei ole vielä liian tiukalla. Hankala mittailla kun auto on toisaalla.. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Tän näköinen tänä iltana. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Komian näköinen, enemmän oldschool lookkia olis kylläkin tuonut jos olis tehnyt tuon haaran juottamalla. Ja prässännyt liittimet kupariputkien päähän. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 Juu, tiedän. Tosin kupariputket vähän mietityttää kun väitetään että kupariputket haurastuu värinästä. Mulla nyt tuossa hydrauliputkia.. Olen myös nähny Okrasa moottoreita vastaavilla liittimillä... :) Quote Link to comment
Tanhis Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Juu, tiedän. Tosin kupariputket vähän mietityttää kun väitetään että kupariputket haurastuu värinästä. Mulla nyt tuossa hydrauliputkia.. Olen myös nähny Okrasa moottoreita vastaavilla liittimillä... :) Kyl' kyl Eli kyllä ovat okrasan pojatkin osanneet käyttä hytikkaliittimiä joskus aikoinaan. Ja sitten mitä tulee kuparin haurastumiseen niin eihän nämä taidokkaasti tasapainoitetut koneet tärise sen vertaa että kupari pääsisi haurastumaan ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 27, 2010 Author Share Posted March 27, 2010 Hyvinhän se tuollakin on ruostuminen käynnissä lämpökotelon pohjassa ja massan alta voi löytyä vaikka mitä. Omassa 66:ssa ruostetta oli enemmän siellä sisälattiassa kuin pohjassa. Mitenkähän tuossa? t. Mika Tänään otin penkit autosta ja nostin vähän mattoja tarkistaakseni sisälattian kuntoa. Aika lahoa näyttäs olevan... ;) En ole ikinä irrottanu aikaisemmin kuplan ovipahvia jossa on ollu suojamuovia pahvin alla.. :o Kaiken lisäksi lokarin tiivisteet olivat "tiivistetty" vaseliinilla.. :) Nyt alkaa kohta olla maalauksen aika. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.