Jump to content

Geländewagen typ-51 1966


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Kohta kone nostetaan autosta.

 

Pieni pohdinta..

Käykö vakio 1600 männät/pytyt suoraan orggis F-lohkon koneeseen?

Kannet joutuu kumminkin joko vaihtaa tai avartaa isommille pytyille mutta käykö muuten ns. "Bolt-on" vaihtamatta mitään lohkossa?

Link to comment
Guest fgronlun
Kohta kone nostetaan autosta.

 

Pieni pohdinta..

Käykö vakio 1600 männät/pytyt suoraan orggis F-lohkon koneeseen?

Kannet joutuu kumminkin joko vaihtaa tai avartaa isommille pytyille mutta käykö muuten ns. "Bolt-on" vaihtamatta mitään lohkossa?

 

F 1300 mosaan menee 1600 pytyt heittämällä, kannet vaan joutuu vaihtaan tai koneistaan.

Link to comment

Tänään rullattiin se pois lumihangesta sisään lämpöön. :D

 

20100116002.jpg

 

Kuivuttua aloin ekaks takomaan vasenta etulokaria jossa oli vanha kolarivaurio. Iso pehmeä vekki vilkkuvalosta lokarin reunaan asti. Edellinen omistaja ei ollu sitä korjannu.

 

http://www.youtube.com/watch?v=U1e1Al_GcoE

20100116010.jpg

 

Sen jälkeen siirryin takakonttiin.. ;)

 

20100116004.jpg

20100116007.jpg

20100116008.jpg

20100116009.jpg

 

Viimeiseksi kuva edestä päivän päätteksi... :D

 

20100116012.jpg

Link to comment

Paittaisvalys voi tulla kuluneesta laakerin laipasta, jolloin sen voi shimmilevyja vaihtamalla/lisaamalla saataa takaisin normaaliksi vain vauhtipyoran irrottamalla.

Kokeile ensin saataa valys reippaasti nollaan ja vauhtis kiinni (ei tarvii tayteen momenttiin). Jos valysta on silti, niin se on luultavimmin laakerin ja lohkon sovituksessa, eika vauhtiksen ja laakerin. Sita ei shimmeilla kannata yrittaa korjata vaan lohko on koneistettava kapeammalle laakerille. Toivottavasti stopparitappi on kunnossa, laakerin reika mihin se osuu on varmaankin kaivertunut isommaksi.

 

Vahan lisa-aikaa saa koneelle jos tyontaa hihnapyoran paan seinaa vasten niin etta kampura siirtyy niin taakse vauhtiksen paahan kuin mahdollista, tyontaen paatylaakerin mukanaan niin etta paatylaakerin ja lohkon valiin tulee se kaikki "loysa". Sitten yha pitaen painetta kampuraan (jatkaa lohkon tyontamista seinaa pain niin etta kampuran paa ottaa seinaan kiinni), naputtelee about viidesta tai kuudesta kohdasta laakerin laipan sisaanpain niin etta rako silta kohtaa sulkeutuu. Kayta sopivaa tuurnaa, ala hakkaa koko laippaa sisaan, vain muutamasta pisteesta tasaisin valimatkoin. nain olen saanut tuhansiakin lisakilsoja koneeseen missa laakeri on hakkautunut valjaksi lohkoon..... koneessa missa ei ollut juuri valia hajoaaki se pahemmin laakereistaan tai ei. Koneistamoreissu edessa kuitenkin tulevaisuudessa.

Joku sai 2 kesaa ajeltua tuon kikkakolmosen jalkeen muistaakseni.

Link to comment

Joo, katellaan nyt kasaanko tuon toisen koneen ekaks jotta saan rauhassa keskittyä tämän koneen remppaan...

 

Tämmöistä sain ainakin aikaseks eilen..

 

DSC_2656.jpg

DSC_2662.jpg

DSC_2669.jpg

 

Tästä näkyy sen yhden beigen värisen lokarintiivisteen väri.

 

Jos jollain olis näitä useampia olisin kiinnostunu ostamaan.. :)

DSC_2659.jpg

Link to comment

Ok.

Noi WW:n listat ilmeisesti Panamabeiget kun sitä niillä on myynnissä.

 

Alla kuva vasemmalta oikealle:

Panamabeige, Seesand, Savannahbeige.

 

dsc04397.jpg

 

Joten jos eroaa tuon verran epäilen että alkaa pistää silmiin jos noi tiivistelistat ovat vaaleammat ja lisäksi täysin eri väriskaalaa..?

 

Siinä tapauksessa olis sittenkin mustat paremmat? Tai jopa maalatut korin värisiksi käyttäen Elastic additiveä maalissa..?

 

Edit: WW:n tiivarit ovat ilmeisesti vinyliä. Sitähän pystyy värjäämään... Hmm... :)

Link to comment
  • 4 weeks later...

Tänä viikonloppuna kävin eka kerran auton alla tarkistamassa tarkemmin sen kuntoa.

 

Ei ole vuosien varrella tullu tehtyä mitään tän alla eikä vieläkään kaipaa mitään... :o

 

DSC_2794.jpg

DSC_2803.jpg

DSC_2799.jpg

 

Vaihdoin vain uudet jarruletkut ja putket takapäähänkin.

 

DSC_2787.jpg

Link to comment

Lämpökotelot ovat kuivemmat siitä syystä että niissä on kulkenu oikeesti lämpöäkin jonka syystä myös on tullu hieman pintaruostetta. Sisälattiat ovat ainakin takapenkin alta ihan siistit.

 

Massaa tuossa pohjassa ei ole ollenkaan. Ainoastaan öljyä ruiskutettu sinne.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nyt on kaasarit korotettu 20mm bakeliitti spacereilla ja putsarit korotettu 45mm kauloilla jotta ne saa käännettyä vähän sisäänpäin. Leveyttä nyt n. 86cm. Toivon mukaan ei ole vielä liian tiukalla. Hankala mittailla kun auto on toisaalla.. :)

 

20100314002.jpg

20100314005.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
Juu, tiedän. Tosin kupariputket vähän mietityttää kun väitetään että kupariputket haurastuu värinästä. Mulla nyt tuossa hydrauliputkia.. Olen myös nähny Okrasa moottoreita vastaavilla liittimillä... :)

 

Kyl' kyl Eli kyllä ovat okrasan pojatkin osanneet käyttä hytikkaliittimiä joskus aikoinaan. Ja sitten mitä tulee kuparin haurastumiseen niin eihän nämä taidokkaasti tasapainoitetut koneet tärise sen vertaa että kupari pääsisi haurastumaan ;)

Link to comment
Hyvinhän se tuollakin on ruostuminen käynnissä lämpökotelon pohjassa ja massan alta voi löytyä vaikka mitä. Omassa 66:ssa ruostetta oli enemmän siellä sisälattiassa kuin pohjassa. Mitenkähän tuossa?

 

t. Mika

 

Tänään otin penkit autosta ja nostin vähän mattoja tarkistaakseni sisälattian kuntoa.

 

Aika lahoa näyttäs olevan... ;)

 

DSC_0220.jpg

DSC_0222.jpg

 

En ole ikinä irrottanu aikaisemmin kuplan ovipahvia jossa on ollu suojamuovia pahvin alla.. :o

 

DSC_0228.jpg

 

Kaiken lisäksi lokarin tiivisteet olivat "tiivistetty" vaseliinilla.. :)

 

DSC_0213.jpg

 

Nyt alkaa kohta olla maalauksen aika.

 

DSC_0230.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...