jocke biese Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 Laitetaanpa tästäkin jotain juttua ja kuvia kun on vihdoin saanu vähän jotain aikaseksi. Auto on ollu mulla n. 7 vuotta ja tähän asti joka kesä ajossa mutta nyt loppu ajot vähäks aikaa. Toistaseks aikataulu ois sellanen että koppa ois tarkotus saada maalaamon ens kesään mennessä jos vaan kaikki osat löytyy jostain. Lähtökohta: Tiedossa oli jo ollut ostopäivästä lähtien että auto oli ulkoa paljon todellisuutta kauniimpi. Korjailin pahimmat paikat sillon kun ostin auton että sai vaan äkkiä ajoon kun ei sillon ollu aikaa eikä paikka tehdä kunnolla. Pohjamaalissa olevat osat runkoa ym. on sillon 7 vuotta sitten tehtyjä hätäpaikkoja. Seuraavana ois tarkotus saada runkopalkit ehostettua että sais sontsan grilliin. Kylkiä tuli vähän putsattua ja todettua että ainoaksi vaihtoehdoksi jää kyllä uusien kykipalojen vaihtaminen, on nääs joku edellinen korjaaja ollu jo sen verran näppäränä asialla molemmin puolin. Keula on myös sen verran kasassa että uutta palaa tulee sinnekkin. Kun rungot on kunnossa ja peli grillissä niin sit ois tarkotus hiekkapuhallella jäljellä olevat osat. Mitään orkkis laitetta ei oo tulossa vaan just semmonen ku omaan silmään sillä hetkellä sattuu sopimaan. Laitos on jo muutama vuos sitten irssitetty ym. Quote
Guest MillaI Posted September 14, 2009 Posted September 14, 2009 Auts! Niin tutulta näyttää homma. Tsemppiä! Onneksi itsellä on jo vähän pidemmällä homma. Nimimerkillä: Ei ikinä enää läpimätää autoa... Quote
nikke911 Posted September 14, 2009 Posted September 14, 2009 Ootko ajatellu käyttää Creativen kylkipaloja? Voisin olla kiinnostunut yhteistilauksesta.. Quote
jocke biese Posted September 14, 2009 Author Posted September 14, 2009 nikke911 said: Ootko ajatellu käyttää Creativen kylkipaloja? Voisin olla kiinnostunut yhteistilauksesta.. Joko sieltä tai jostain vastaavasta paikasta tarttis saada. Toivon mukaan sais vielä tänä vuonna. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7432-peltiosia-ym-creative-engineeringiltä/ -J- Quote
Tanhis Posted September 14, 2009 Posted September 14, 2009 Oho aika radikaalia kirurgiaa nähnyt tuo pelkääjän doglegin alue. Quote
jocke biese Posted September 14, 2009 Author Posted September 14, 2009 Oho aika radikaalia kirurgiaa nähnyt tuo pelkääjän doglegin alue. Sääli on sairautta tässä lajissa :) Lisää lähtee vielä tuosta ns. keskiosasta kunhan ensin saadaan vähän uutta runkoa ym. niin uskaltaa laikata. Quote
jocke biese Posted September 25, 2009 Author Posted September 25, 2009 No niin. Nyt pääsee laikkaamaan lisää :) Quote
Guest Lumipallo Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Tsemppiä vaan projektille,mulla lähes yhtä paha (tai siis yhtä mielenkiintoinen) talvi-iltojen ilo odottamassa purkua... Pisti silmään noissa kuvissa toi aapparin puolen b-pilarin alapää,pehmonen paikka taitaa olla?En oo ihan 100% varma asiasta,mut olisinkohan nähny jossain katalogissa korjauspalan tolpalle?Itse en ole mikään seppä,joten jos joku tuntee kolahduksen omasta projektista niin apuja tarvitaan... Quote
-tipi- Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Vanhoja kuvia YRUsta: Yhistyksen galleriasta. Quote
jocke biese Posted October 7, 2009 Author Posted October 7, 2009 Pisti silmään noissa kuvissa toi aapparin puolen b-pilarin alapää,pehmonen paikka taitaa olla?En oo ihan 100% varma asiasta,mut olisinkohan nähny jossain katalogissa korjauspalan tolpalle? Juu, tulossa ois moinen kunhan Aircooled saa kotiutettua CSP tilauksen. Eilen tuli irrotettua vanha keulapala ja sovitettua uutta paikalle. Hyvin oli vanahat pistehitsaukset ruostunu irti, ei tarvinnu paljon porailla :) Tää on tainu olla kiinni sillä pyhällä hengellä... Quote
Guest Toheltaja Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 liimaa se nokkapala sit kiinne, menee hiton paljon helpommalla ja kestää yhtä hyvin ku hitsaus. Saat samalla yli pursuavasta liimasta saumamömmöt siihen ovien eturenoissa oleviin kanttauksiin, ku kopistelet ne vielä liimauksen päätteeks takas naamapellin päälle. Nuin on yks juniksen nokka vaihdettu ja ihan mukavasti meni. Quote
jocke biese Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Liimaus kävi kyllä mielessä. Ajattelin et jos ylä ja alalaidan vetäs vastuskoneella ja pystyt liimalla mutta mutta. Aika näyttää. Toi keulapala on melko hyvä paria muotovirhettä lukuunottamatta (saa kyllä muotoiltua) mutta a-pilarin sauman yli taitettava reuna on kyl tosi epätasalaatunen et katotaan nyt miten sen tekee, joistain kohtaan kohdista joutuu vähän leikkaamaan pois mutta jostain kohdista on jo leikattu vähän liikaa pois. Voipi olla te vedän pistekoneella ympäriinsä ja tinaan pystysaumat umpeen niin sais samalla tasoitettua/häivytettyä huonosti leikatun sauman kun nyt ei muutenkaan oo mitään orkkista tulolla. Quote
jocke biese Posted October 26, 2009 Author Posted October 26, 2009 Nyt on tääkin virtuaaliharrastaja saanu jotain vaihteeksi aikaseksi joutavan suunsoiton lisäksi. Toinen runkopalkki sipastu paikoilleen. Nyt pitäs saada intoa repiä rojut irti toiseltakin puolelta ja tehä sama homma sinne. Kaikki poikittaispalkit ois kans odottamassa. Vähän lisää osia tuli myös Aircooledin kautta. Harmikseni totesin että b-pilarin alaosan korjauspala on liian lyhyt tai siis mun auto liian mätä. Pitänee tilata toinen, olin näkevinäni jossain kataloogissa pidemmän version. Pientä hoppua pitäs vissiin yrittää pitää sillä tallinlaajennus pääsis näillä näkymin alkamaan tän vuoden puolella joten tarkoitus ois saada tuo raato niin pitkälle että voin laittaa sen grilliin ja viedä puhallettavaksi ja sitten johonkin välivarastoon odottamaan tallilaajennuksen valmistumista, kuulemma ois alle 2kk:n homma tuo laajennusoperaatio. Mutta mutta, katotaan miten käy. Quote
jocke biese Posted October 26, 2009 Author Posted October 26, 2009 Onko kellään kuvia miten ootte toteuttanu etuakselin noston? Ajattelin et jos sitä vähän nostas ylöspäin niin sais ehkä jouston takas eteenkin. Quote
NO H2O Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 http://www.ssvc.ukshells.co.uk/phpbb/ -> Rides and Projects Tuolta löytyy aika kivasti kaikenlaisia kuvia ja tarinoita erilaisista remonteista Quote
JaniM Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 http://www.porvwoo.fi/documents/P1020622.jpg Sähköpostiin tarkempia kuvia tarvittaessa, mutta tuostahan se selviää. Quote
Guest Toheltaja Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 ee se pelkällä akselin nostolla tule, pittää nostaa sisälokariakin reippahasti ;) ja jos on pitkä kuski, niin jakkaraksi mahtuu 30mm uretaanilevy :D Kait munkin ohjeet käy sulle, onhan autot saman väriset, ja samanlaisilla verhoillakin aikanaan... Tossa nostettu niin paljon ku pysty ilman sen alimman lattian (tavaraboksi penkkien välissä) muokkaamista ja dropit 14" vanteilla. Ee se tohon jääny ku pantiin 6x16 vukit... Quote
Guest Lumipallo Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Toi etuhelman korjauspala askarruttaa mua hiukan,pehmeetä tuntuis olevan sielläkin........ Elikkäs riittääkö noi kaks peltiä helman entraukseen (sisä- ja ulkopuoli)? Quote
Virtanen Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Toi etuhelman korjauspala askarruttaa mua hiukan,pehmeetä tuntuis olevan sielläkin........Elikkäs riittääkö noi kaks peltiä helman entraukseen (sisä- ja ulkopuoli)? Riittää periaatteessa, tosin A-pilarit on alapäistään yleensä pehmeet, omaan laitteseen jouduin myös uusimaan alasaranaan asti. Tuo ulkopelti on todellakin korjauspelti, ei alkuperäisen muotoinen eli ajatuksena on tuossa kiinnittää V-pellin taitteeseen, alkuperäinen menee sisäpalkin yläreunaan asti. Quote
jocke biese Posted October 27, 2009 Author Posted October 27, 2009 Toi etuhelman korjauspala askarruttaa mua hiukan,pehmeetä tuntuis olevan sielläkin........Elikkäs riittääkö noi kaks peltiä helman entraukseen (sisä- ja ulkopuoli)? Nuo Virtasen mainitsemat A-pilareiden alaosat tuli ton helman sisäosan kanssa ei vaan sattunu kuvaan (CSP). Periaatteessa noi riittää jos sulla on naamapelti ehjä, toi korjauspala mikä mulla on kuvassa on se pokkauksen alapuoleinen pintaosuus, sinne kuuluu sit vielä tuo Virtasen alemmassa kuvassa paikoillaan näkyvä taustapelti, mä oon ajatellu jättää sen laittamatta näillänäkymin ja vetää ylemmän pellin suoraan 2K:lla kiinni tuohon taustapalkkiin ja vastuskoneella yla ja alaosa kiinni toisiinsa niinkun on alunperinkin. Quote
Virtanen Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Ainakin -67:ssa tuo alaosa on yhtä osaa, johon on pistehitsattu naamapellin kiinnityslista. Naamapelti taitetaan listan yli, ja on lisäksi pistehitsattu n. 10 sentin välein. Quote
jocke biese Posted October 27, 2009 Author Posted October 27, 2009 Ainakin -67:ssa tuo alaosa on yhtä osaa, johon on pistehitsattu naamapellin kiinnityslista. Naamapelti taitetaan listan yli, ja on lisäksi pistehitsattu n. 10 sentin välein. Jaa, mulla näytti jotenkin siltä että alimpana oli semmonen n. 10cm korkea "taustavahvike" joka oli puoliksi alapuolen ja puoliksi yläpuolisen pintapellin taustalla. Naamapellin "kiinnityslista" on mun mielestä tuo alempi pintapelti mihin on kantattu tollanen soiro. EDIT: Piti käydä oikeen penkomassa tota irtirevittyä romukasaa. Oli se tosiaan tuolla Virtasen mainitsemalla tavalla kiinni tuokin mutta erheellisesti muistutti että taustalla ois ollu vielä pelti kun oli senverran paikat hapertunu. Quote
jocke biese Posted November 4, 2009 Author Posted November 4, 2009 Jaaha, eilen sai ittensä taas raahattua tallille asti (lue: 20m sohvalta) ja laikattua loput keskiosan rungosta pois ja hitsattua vähän uutta tilalle. Nyt alkaa tuntua jo ihan mukavalta kun on saanu revittyä tarpeeksi tota paskaa irti ja pääsee hitsaamaan uutta tilalle. Välillä tunttu kyl vähän siltä et vois vaikka mennä hoitoon kun jää miettimään omia suunnitelmiaan. Katto on nyt must saada sähköseks, etuvaloja mietitty matalemmiksi niin että ne kupit ei näkys ohjaamossa verhoilun läpi, etuakselin nosto ym ym... tosi fiksua. Toi on muuten niin pieni työmaa niin pakko keksiä ihan perkeleesti lisää tekemistä. :) Quote
Guest Toheltaja Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 kun kerran on noin kivasti levällään, niin tunnin laikkaamisella nostelet jo runkoa koppaan nähden :D Siinä samallahan ne etuvalot jää puoliks lattian sisään ;) Quote
jocke biese Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 Taas tökkii... Etummaisen poikittaispalkin sain viime sunnuntaina tehtyä sen jälkeen en oo ehtiny tehdä mitään. Työnteko haittaa liikaa harrastustoimintaa. Kylkipalojen tilaus myös tosi pahasti vaiheessa. Creativella ei osata käyttää mailia ollenkaan ja Autocrftilta vastasivat et joo löytyy mutta kerrotko tarkemman osotteen mihin pitäs lähettää niin sais tarkan rahtihinnan niin sit ei mitään enään oo kuulunutkaan vaikka pari kertaa oon kyselly. Seuraavaksi pitää varmaan aloittaa lontoon sönkötys puhelimitse. Pohdin tuota grilliin laittamista mutta ei taida olla hirveen fiksu homma ihan vielä. Kori tuntuu olevan sen verran hintelästi kiinni rungossa että on varmaan pakko rakentaa se pidemmälle ennen kun uskaltaa grillata. Periaatteessa sillä nyt ei silleen oo hirveen kiire sillä ei tuolla alhaalla oo enään niin hirveesti puhallettavaa niin sen kerkee kyl myöhemminkin vaikka ois tietty kiva kun ois puhdasta mahd. pian mutta taitaa olla ennemmänkin psyykkinen ongelma tällä hetkellä sillä tekemistä ois kyllä vaikka ei puhallakkaan vielä. Quote
seppo mäntykivi Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Kuinkas tämä projekti edistyy? t.sepi Quote
kustumize Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Komeit keltasii laatikoit näyttää olevan täskin tallissa! Quote
karvanoppa Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 Hatun nosto ja syvä kumarrus projektille, hyvä että jotkut jaksaa. :) Vanhemmilla oli tuollainen valko/sininen ikkunapaku joskus vuonna vasara & kirves, pitäis kaivaa kuvat albumista ja tarkistaa rekisteri, jos vaikka olis vielä hengissä. Quote
jocke biese Posted March 29, 2010 Author Posted March 29, 2010 Edistyminen ollu aikalailla ala-arvoista. Ollut melkonen hässäkkä työhommissa enkä oo hirveemmin ehtiny tätä touhuilla. Toivottavasti kohta pääsis taas vauhtiin. -J- Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.