Per Jernström Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Onko tietoa mistä saisi allaolevan linkin tapaisia pakosarjoja? Mahtaako sopia kuplaan? Myös lisää kuvia olisi kiva saada jos vaikka innostuisin hitsaamaan itse. http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ ... c_id=68276 http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/152831.jpg edit: löysin lisää kuvia. http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/152835.jpg Quote Link to comment
Tomppa Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Very nice. Täytyypä muistuttaa american kaweria, notta tarkistelee noiden saatavuuden ja hinnat. - Tomppa Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 Pari tuntia googlea... Firma joka valmistaa kyseistä sarjaa on luultavasti A-1 muffler Santa Ana, California. Firmalla ei näytä olevan weppisivuja eikä sähköpostiakaan. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=67852 Mainoksessa on tosin puhelinnumero ja kaverin nimi. http://www.cal-look.com/ads/scripts/a1.html Aika hintavalta vaikuttaa, mutta tyylikäs kyllä! A-1 mufflerilla on myös muita mielenkiintoisia pakosarjoja. Firma sai vw-trendsin palkinnon parhaasta uudesta tuotteesta 2003 (joku pakosarja, en tiedä onko allaoleva). http://home.att.net/~theshoppe/engine/header.JPG Quote Link to comment
Guest juse Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Joo mä oon kans kattellu noita "merged" headereita ja duunasin itte viime kesänä köyhän miehen version. Mutta parannettavaa olis vielä tahi sitten pitäs löytää kotimaasta edullinen valmis satsi. Millasia ne kotimaiset jokkisputket nykyään on? Nylund?? Juse Quote Link to comment
Miglos Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 mulla on pikkasen ton tyylinen ratkaisu, ite tehtynä. Kollektori tosin on lyhköösempi. :) Quote Link to comment
Juki Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Tuollanen pakosarja maksaa $299 keraamisella pinnoitteella. Vaimentimien hinnat ei nyt muistu mieleen, pari eri vaihtoehtoa on saatavana. Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 -> juse: v.tu hyviä mutta kollektorit tulee kaiketi helmasta läpitte, varmana parempia toimivuudeltaan kuin nämä jenkki-ihmeet. tai mikä sitten on hyvä tai parempi..........emmätiedä. Keiteleen Juhalla oli tällainen kokonaisista putkista taivuteltu sarja tontillaan....oli jees. Quote Link to comment
Guest juse Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Asiaahan pitänee sitten tiedustella Hytöseltä seuraavaksi. T:Juse-KyllähänNuorisoÄhtärissäPakariOllaPitää... Quote Link to comment
Racing Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Kysyppä X-tra racingiltä pakosarjoja?? Quote Link to comment
Guest juse Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 X-tra Racing??? Quote Link to comment
Racing Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Jep tekee pakosarjoja,turvakaaria,imusarjoja jne. mun tietääkseni vähän niinkun mittatilaustyönäkin,pakosarjat lasketaan koneen mukaan jne. mitä firman pitäjä mainostaa jokkisnetissä. Mulla ei justiin ole numeroa tuonne mutta jollakin tällä palstalla on varmasti. Volkkariin oli muistaakseni kahta mallia tuolla normaalia ameriikan mallia ja sivulle tulevalla kollektorilla. Quote Link to comment
Racing Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Tälläisen mainoksen löysin jokkisnetistä. x-tra racing tarjoais joko normaalia american versiota tai sitten mallia jossa kollektori kääntyy sivulle. putki koot ja pituudet lasketaan koneen mukaan! puh:040/8655730 mallit sopivat myös siviili koriin!!! HINNAT ALKAEN ERIKOIS MALLEISSA 110E tehonlisäys todistetusti hydraulijarrussa isoihin koneiseen 4000rpm 15-20bar, 5000rpm 15-20bar, 6000rpm 10-15bar, 7-7500rpm 10-15bar kierto ja herkkyys paranee huomattavasti!!! Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 kaverin nimi on Tero Kuorikoski (sijaitsee Kaustisilla) ja Hytösen pakosarja on juurikin hänen tekemä, samoin oma vesikoneen sarja josta en tiedä jotta pitäisikö vielä teettää toinen vielä 44.5mm putkella.... Quote Link to comment
Racing Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Työntäkäähän kuvia tänne noista suomipakareista hintatietoineen ja ostopaikkoineen niin ei kaikkien tarvitse kysellä ja soitella erikseen. Itsekin joudun keväällä ostaan isomman uuden peltisarjan kun kone tulee nippuun. Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 Jep! Olisi erittäin mukava saada kuvia sarjasta jos löytyy. Millaiset ovat jokkiksessa käytettävät 4-2-1 sarjat? Mopo-sportin tyyppiset, vai jotain muuta. Jokkis.netissä oli sotain juttua rakennussarjasta. Juki: Mistä sait hinnan? Kuvia? Mitä siis haen (kuten varmaan muutkin) on sarja joka oikeasti jää piiloon ja putket tulee ulos mistä pitääkin. Ja lisäksi sen tottakai pitäisi toimia ilommalla virikoneella. Quote Link to comment
Guest juse Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Tämmösen pillin kun tinaisi, niin loppu olisikin jo helpompaa... Quote Link to comment
Count Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Tungen nyt tähän samaan aiheeseen itsekin vaikka vesibokserista onkin kyse :) Onkos raadilla Tietoa tai arvausta sopisiko jonkun ilmakoneen pakosarja wasseriin? Tuollainen "perinteinen" käärmeenpesä jossa ulostulo keskeltä taakse ei oikein sovellu kun vetokoukku olisi tarkoitus säilyttää, mutta jonkinlainen uusi putkihässäkkä olisi mukava laittaa. Vanhaa kun näyttää korroosio jo jonkinverran maistelleen. Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 30, 2005 Author Share Posted January 30, 2005 Jees ihan kivat kollektorit jusen kuvassa. Pikkasen kun asiaan perehdyin, niin kävi ilmi että koolla on väliä mutta isompi ei aina ole parempi. Kollektorin juttuhan on aikaansaada imu toisiin putkiin jotta putkessa olisi alipaine valmiina imemään kaasut pytystä kun pakoventtiili aukeaa. Tekemällä "kuristuksen" (venturi) kollektoriin saadaan parempi imu aikaan. Ilmiöllä ilmeisesti on suurikin vaikutus tehoon koska pelkästä kollektorista pyydetään melkoisia summia. Tästä esimerkiksi hinnat alkaen 250$. Sisältää tosin jonkinlaisen mitoituksen just-sun-koneeseen-tehty. Quote Link to comment
Guest Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 jos haluaa piiloon jäävän pakosarjan jne niin sitten ostamaan se perus hideöyttt ja kannattaa suosiolla unohtaa kaikki jm-putkistot! niissä kun ei ajatella sitä että pitää saada putket piiloon vaan ne pistetään sinne mihin ne helposti saadaan hyvin tehtyä. myös Kuorikosken vesikonepakosarjan kanssa saa painia vielä useaan otteeseen jotta sen perään syntyy siisti pakoputkisto....meinaten kollektori loppuu ihan takahelman vasempaan kulmaan ja se on lähes kiinni siinä pellissä..........että juu..... Quote Link to comment
Count Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 myös Kuorikosken vesikonepakosarjan kanssa saa painia vielä useaan otteeseen jotta sen perään syntyy siisti pakoputkisto....meinaten kollektori loppuu ihan takahelman vasempaan kulmaan ja se on lähes kiinni siinä pellissä..........että juu..... Oliskos tuosta jostain kuvia / muuta lisätietoa? Quote Link to comment
Ketsa Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Tom-Tom juttelee rivikoneen pakosarjasta. Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 30, 2005 Author Share Posted January 30, 2005 Valitettavasti perus hide-out ei käy koska siinä on se putken mutka helman alla ja vaatii lyhyen kollektorin. Ideahan oli saada toimiva ja siisti putki. Tiedän että jm-röörit ei yleensä sovi siviilikoriin, lähinnä mietin miten se on toteutettu. Mopo-sportin 4-2-1 putki on sama kuin 4-1 kollektori vaan eroaa. Eli 4-2-1 putkessa on turhan pitkät ensiöputket. Ainoa tapa saada toimiva 4-2-1 taitaa olla vetää putki koneen alta, muuta keinoa en ole keksinyt. :( Quote Link to comment
Guest Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 nii tietennii jutteleeki. :) jopo-sportin 4-2-1 on kuvattuna 4-2 vaiheeseen....eli tuohon putkistoon mikä luettelon kuvassa siis on tarttee asentaa vielä 2-1 putkihässäkkä lisäksi jotta kaukana huomaamattomasta. kyllä se pakosarja on itse tehtävä jos jotain ennennäkemätöntä muotoa haluaa kehittää. kattele kuvia Ahnendorpin, Klausin, Remmelen ja CSP:n putkistoista jos halajat sellaista mistä tulee kottarinaisat orkkiskohdasta pihalle. Quote Link to comment
Juki Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Juki: Mistä sait hinnan? Kuvia? Hinnan kysyin Tigerilta suoraan, pitänee kaivella email osote esiin. Kuviakin löytyy. Sitten aiheeseen liittyen. Mistähän olisi mahdollista ostaa tai missä teettää 1.5" -> 1 5/8" step-cut merged pakosarja? Kellään kuvia noista x-tra racing pakosarjoista? Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 eikai se kuvia tartte. en mäkään siltä ensimmäisenä puhelimessa alkanut kuvia pyyteleen.....vaan otetaan se mikä on suunnilleen parasta ja tehdään auto sen ympärille. (toiset toki tekee ehkä toisin...) vastaa muodoltaan suunnilleen hotsmatsin myymää race-sarjaa/sen rakennussarjaa......kollektori taisi tosin olla hieman erilainen.... eli se tulee VARMASTI helmasta läpi ellei Teron kanssa sovi jostakin muusta. työnjäljeltään hintaan nähden 101%-ensiluokkaista. mullon kuva pölhölässä tosta vesipakosarjasta.... Quote Link to comment
Count Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Sekaannunpa taas tähän ketjuun vesimoottorini kanssa :) Miltäs näyttää raadin mielestä seuraavanlainen rööristö: Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Miusta toi kollektori näyttää pikkasen turhan lyhyeltä ja ennen kollektoria sais vissiin olla pikkasen suoraa putkea. Vai olenkko ihan metässä? Ja mikä toi pykälä tossa ennen laippaa on? Quote Link to comment
Count Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Kollektorin lyhyyttä itsekin ihmettelin, tekijäkaiffa ei ole vielä vastannut mailiin. Pykälästä ei aavistustakaan. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Piiiiiiiiiiiiiiiitkät ensiöputket. Eli luultavasti matalille kierroksille viritetty pakosarja (jos on ajateltu eikä vaan tehty). Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Mites muuten.. Jos mie oikein käsitin ton kokoonpanon, niin ykkösellä ja kolmosella on pidmemät putket kun muilla ja kolmosella on vielä pidempi. Kun eiks noi j-putket tuu klemmarilla tohon? Quote Link to comment
JaniM Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 Joo tulee, eli eripituiset ensiöputket. Eipä nuo toisioputketkaan näytä oikein samanpituisilta. Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 10, 2005 Author Share Posted February 10, 2005 Ei se kollektori välttämättä niin lyhyt ole. Jos vertaa Jusen laittamaan kuvaan niin sehän näyttää aika samanpituiselta kun kuvassa olevien kollektoreiden alkuosat. Tuosta vaan puuttuu se laajennin. Sen voi helposti laittaa jatkopuken alkuun. Aika monessa vaimentimessa näkee juuri sellaisen kartoin alussa. Jos pakosarjassa tulee olla noi kaks välilaippaa on aika hankala väsätä loppupää siten että olisi kaikki putket samanpituiset ja vielä lyhyemät. Itseasiassa kuplan "vakio" käärmeenpesä on siitä hieno peli että kaikki putket ovat samanpituiset ja niissä on vielä kaikissa sama määrä mutkia (1*180 + 2*90 /putki). Tai siis ainakin on mahdollista tehdä sellaista. Quote Link to comment
Count Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 Ja tässä kohtaa kannattaa muistaa että tuo on tarkoitettu transporteriin/caravelleen wasserin jatkeeksi joten sellainen normaali käärmeenpesähässäkkä ei kertakaikkiaan siellä mahdu elämään. Ei tuolla ole ollut tarkoituskaan saavuttaa maksimaalista tehoa :) Ostan kyllä mielelläni paremman rööristön jos joku welho sellaisen taivuttelee, tähän mennessä on ollut tarjolla lähinnä vakioputkistoa ja eioota... Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Tässä on kanssa yksi A-1 sarja. Kyseinen on asennettu kuplaan (Jenkeissä) Kyselin omistajaa toimivuudestakin mutta ei oo vielä koeajanu... Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Tossa ennen asennusta... Quote Link to comment
sebulba Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 moro, onks kellään tiatoo mistä löytyis noita vaimentimia jois olis meno ja tulo samas päädyssä? t:seb. Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 moro,onks kellään tiatoo mistä löytyis noita vaimentimia jois olis meno ja tulo samas päädyssä? t:seb. Jokaisesta autotarvikeliikeestä. Jos ei hyllyssä niin tilaamalla. Ovatten ihan standardikamaa muutamassa automallissa. En ole tutkinut vielä missä, mutta ensimmäiseksi tsekkaisin Volvon 400-sarjan. Jan Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 minkäslaisen virtaushäiriön tuollainen samastapäästä sisään-ulos vaimennin aiheuttaa verrattuna keskellä, toisessa päässä sivulla olevaan ja sitten läpinähtävään, hyvään vaimentimeen? Quote Link to comment
Racing Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Rellut olisko 19 ja muut ranskikset kuten 400 satkut volvot voisi löytyä tuollainen. Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 minkäslaisen virtaushäiriön tuollainen samastapäästä sisään-ulos vaimennin aiheuttaa verrattuna keskellä, toisessa päässä sivulla olevaan ja sitten läpinähtävään, hyvään vaimentimeen? Riippuu varmaan siitä miten se on tehty sisäisesti. Onko rinnakkaiset reiitetyt putket vaan vierekkäin, vai tekeekö yksi putki jouhean U-käännöksen siellä toisessa päässä. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.