Guest janie79 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 T-1 1973 Minkä väristä penkkien pehmuste on ollut uutena, ja kuuluuko sen haista melko vinkeälle? Olen kuullut puhuttavan pahnojen ominaishajusta. Purin kuskin penkin päällisen vaihtoa varten, ja heinä on melko tumman ruskeaa ja haisee voimakkaasti. Mielestäni haju on lähellä kellarin tunkkaista hajua jossa ripaus jotain muuta ;) Quote Link to comment
jolkkon Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Moi, minun bussin ´73 heinä ei juurikaan haise millekään. Ehkä hieman kellarille ja vanhalle, mutta ei todellakaan pahalle. Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 jos materiaali on meriheinää jota ainakin vanhoissa japsi autoissa on käytetty esim..lattiamaton alla äänieristeenä ,,tietäen suomen talven ja muut kelit ..kastuu , kuivaa , kastuu ,,haisee v...n pahalle ;) Quote Link to comment
Guest janie79 Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Jees. No noi on varmaan ajan saatossa kerännyt vähän hajua :) Purun jälkeen haju on tosiaan paljon voimakkaampi. Olin jo kutsumassa homekoiraa kylään, kun kellari alkoi haisemaan tosi pahalle. Mutta noi penkithän ne oli. Ei siellä, en kyllä tiedä miltä homekaan haisisi. Pitänee hommata vaahtomuovisisälmykset noihin! Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Jees. No noi on varmaan ajan saatossa kerännyt vähän hajua :) Purun jälkeen haju on tosiaan paljon voimakkaampi. Olin jo kutsumassa homekoiraa kylään, kun kellari alkoi haisemaan tosi pahalle. Mutta noi penkithän ne oli. Ei siellä, en kyllä tiedä miltä homekaan haisisi. Pitänee hommata vaahtomuovisisälmykset noihin! Kannattaa harkita kuitenkin heinien käyttöä. Ne haisevat aina pahalle kun ne tuodaan kosteammasta kuivaan ilmaan. Heiniä on käytetty myös ainakin 1980-lukujen Mersuissa, ja hyvin tuntuvat kestävän. Ryhtiä penkkeihin saa kun laittaa jousen ja heinän väliin tukevaa kangasta, esim. farkkukangasta (säkkikangas kuluu yllättävän nopeasti puhki). Samalla vähenee heinissä olevan liiman (?) mureneminen lattialle. En ole kokeillut, mutta ehkä heiniin voisi ruiskuttaa myös uutta liimaa, esim. Loctitella lienee sopivaa. Heinän päälle eli uuden verhoilun alle ns. flokki. Tällä saa esim. keinonahkaverhoilun istumaan tasaisesti ja sopivan kireäksi. Vaahtomuovin saaminen hyvin istuvaksi ja tukevaksi on kuitenkin aika vaikeaa. Quote Link to comment
askis Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Tähän asiaan liittyen, ei todellakaan kovin hyvälle haise... itsellä on -74 T1 ja nyt olisi aikomus verhoilla penkit uudelleen, mikä olisi hyvä vaihtoehto, myynnissä näyttää olevan paketteja ainakin vinyylistä.. työn aion tehdä itse joten onko kellään asiasta kokemusta.? ja mistä kannattaa hankkia? kuinka hyvin mahtanee onnistua...? Quote Link to comment
-tipi- Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Bussin etupenkit verhoilin viimme vuonna: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5465-71-campingwagen/ Quote Link to comment
askis Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Todella hyvän näköiset! pitänee ryhtyä toimeen.. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Aircooled.fi toimittaa Wolfsburg West osia. Katso tilausohjeet: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8575-aircooledfi-wolfsburgwest-kimppatilaus-0-hintakerroin/ Pehmusteita: http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_ ... ds_bug.cfm Verhoilujen kiinnityspihdit: http://www.wolfsburgwest.com/cart/Detai ... ?ID=hogkit Päällisiä Aircooled.fi/Hot-Carsin kautta: http://www.hotcars.net/Prod/prod1F15.ASP Verhoiluja on saatavilla muitakin, kuin Hot-Carsin versioita, esim. periaatteessa koko TMI:n mallisto: http://www.vwupholstery.com Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Tähän asiaan liittyen, ei todellakaan kovin hyvälle haise... itsellä on -74 T1ja nyt olisi aikomus verhoilla penkit uudelleen, mikä olisi hyvä vaihtoehto, myynnissä näyttää olevan paketteja ainakin vinyylistä.. työn aion tehdä itse joten onko kellään asiasta kokemusta.? ja mistä kannattaa hankkia? kuinka hyvin mahtanee onnistua...? Itselläni on 1962 Kuplassa TMI:n vinyyliverhoilut. Olen ollut tyytyväinen. Laitoin itse paikalle, ja tärkeää on että heinän ja vinyylin väliin tulevan pehmusteen saa tasaiseksi. Quote Link to comment
kuplatin Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Heinän päälle eli uuden verhoilun alle ns. flokki. Tällä saa esim. keinonahkaverhoilun istumaan tasaisesti ja sopivan kireäksi. Vaahtomuovin saaminen hyvin istuvaksi ja tukevaksi on kuitenkin aika vaikeaa. Piti oikein googlesta katsoa mitä toi sana tarkoittaa, eli: http://www.verhoilutarvike.fi/?p=productsMore&iProduct=229&sName=Flokki Paljonkos tuota suurin piirtein menee yhteen istuimeen tai kaikkiin yhteensä? Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 TMI puhuu "Sisal" -nimikkeellä tuosta flokista ja sitäkin on saatavilla Aircooled.fi:n kautta. Rulla kustantaa 20 e ja se sisältää valmiiksi helposti leikattavaa ja kiinteätä "mattomuotoista" flokkia n. 200x60cm palan, joka riittää hyvin esim. etuistuimiin. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 vetäsin sonderin jakkaroihin vastaavaa, mikä oli taasen nimellä öljynimeytysmatto. Tosin ei sekään ihan ilmaista :( Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 TMI puhuu "Sisal" -nimikkeellä tuosta flokista ja sitäkin on saatavilla Aircooled.fi:n kautta. Rulla kustantaa 20 e ja se sisältää valmiiksi helposti leikattavaa ja kiinteätä "mattomuotoista" flokkia n. 200x60cm palan, joka riittää hyvin esim. etuistuimiin. Tuo linkki heitti tosiaan ei-mattomuotoiseen flokkiin. Sillä saa varmasti möykkyisen tuloksen. Omaan autoon laitoin mattomaisen flokin peittämään heinän (päältä) kauttaaltaan, vaikka uutena sitä on vain tietyissä kohdissa istuinta. Tavaraa saa monesti myös palakaupasta, ja se voi olla yllättävän tyyristä, mutta käytännössä vaihtoehdot ovat vähissä. Ennen kuin vetää verhoilut penkkien päälle, kannattaa katsoa ettei reunoihin jää möykkyjä. Ainakin vanhempien istuimien sileissä vinyyliverhoiluissa möykyt näkyvät selvästi. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 mullakin tuo imeytysmatto oli tavallan huovutettu muotoonsa. Ompelin sen muutamilla läpipistoilla nurkista taittaen, pysy hienosti kiinni. Niin ne o originaalitkin ommeltu noista reunoista Quote Link to comment
-tipi- Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Muistaakseni toi öljynimeytysmatto makso n.30€ 0,5x6m rulla, eli kympin neliö. Quote Link to comment
toroidi Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Vihjaiskaapas joku mistä pk-seudulta saisi tuota flokkia (esim öljynimeytysmattoa tms rullana)? Eihän mulla ole tollasta tarpeeksi, tarttis saada ennen pääsiäistä... Quote Link to comment
xam1 Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Kato Bilteman sivuilta tuotenumero 369222, kelpaisko sulle flokiksi? Quote Link to comment
toroidi Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Oho, piiltemasta. Täytyy käydä ihmettelemässä, kai tuo voisi toimiakin. Kiitoksia. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Meriheinän päälle siis flokki tulee, jottei verhoilu kulu puhki. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Saako sitä heinää suomesta jostain? Muakin kiinnostaa tää asia tällä hetkellä. Quote Link to comment
toroidi Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Kyllä, alkuperäisen meriheinän / Wolfsburg westin (kookos?)heinän päälle olen kietomassa flokkia. Tuolta saa ainakin jotain heinää: http://www.verhoilutarvike.fi/?p=productsList&iCategory=36&sName=Merihein%E4 Quote Link to comment
Guest MillaI Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Ok. Taidan käydä ensin kysäsee Tapiolan autoverhoomosta josko hän myis mulle vähän. Quote Link to comment
TimoKoo Posted September 7 Share Posted September 7 Nostetaan tätä, kun oma kupla, tai penkki, haisee tosi pahalta lämpimällä. Ilmenee jännästi silloin kun lämpöisellä ilmalla ajaa moottorin kuumaksi, ja käy vaikka kaupassa. Sen jälkeen tulee semmoinen tosi pistävä haju jostain. Vähän sama miten vähän vanha raaka kana haisee paketin avattua... 😬 Jos haju tulee penkin meriheinästä, niin onkohan jotain keinoa neutraloida hajua? Vai onko mulla joku eläin kuollut johonkin rungon sisään... 😅 Quote Link to comment
Kurre Posted September 7 Share Posted September 7 Moniin hajuihin autoissa ym. voi kokeilla otsonointia. Ei peitä hajua wunderbaumin tapaan vaan tappaa aiheuttajan. Toinen minkä vois tehdä ni ottaa sen juhannuksesta jääneen kanapaketin pois sieltä penkin alta ;-) Quote Link to comment
TimoKoo Posted September 7 Share Posted September 7 Nonii, selvisikin että hajun lähde oli kuitenkin akku. Laitoinkin asian tiimoilta toiseen topikkiin siitä. Eipä kyllä aikaisemmin ollut moista tullut vastaan, kun ei latausjännite ole missään aiemmassa autossa ollut normaalia suurempi, mikä tällä kertaa on ollut syypäänä. Quote Link to comment
Recommended Posts