Guest Ironfield Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Tuli syksyllä hankittua talvi-iltojen ratoksi "lievä" projekti. Tämä yksilö odotteli ladossa inspiraatiota 80-luvun alkupuolelta asti. Josko nyt uusien omistajien myötä homma etenisi, ainakin talven aikana olis tarkoitus saada jotain aikaan... Quote Link to comment
Guest vilho Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Taas normaaleja syrjitään... Quote Link to comment
Guest Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Onnea projektille! toivottavasti ei ole yhtä mätä ja täynnä ratsupaikkoja kuin toi mun oma, moni kakku päältä kaunis...:) multa löytyy 6 voltti tekniikkaa myytävänä, jos meinaat pysyä orkkislinjalla. terv, jaakko Quote Link to comment
mikko k Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Taas normaaleja syrjitään... Juuh, vain poikkeavat saa kukkia!! :-) Quote Link to comment
Kujis Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Hieno projekti ja vetoauto. Quote Link to comment
metake Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Ettei vaan olis kuva Kustavin läheltä. Taitaapi olla Urjalan aseman tienoilta. Quote Link to comment
Virtanen Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Taitaapi olla Urjalan aseman tienoilta. Juu, kouluaikojen kaverini vanhempien kukkakauppa. Quote Link to comment
Guest Ironfield Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Urjalan kauttahan se kotimatka kulki... Ehkä hiukan poikkeavakin täytyy olla jos vanhoista volkkareista tykkää :) Ratsupaikkoja löytyy, onneksi vain pohjapellistä ja lämpökoteloista jotka menee uusiksi. Joku seppä on hitsannut aikoinaan noin metrin mittaiset peltisoirot koteloihin ja yhdistänyt näin kätevästi pohjalevyn ja korin. Itse kori on muuten säilynyt yllättävän hyvässä kunnossa. Quote Link to comment
Guest Ironfield Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Pientä edistystä tapahtunut. Vanhat ruosteiset pohjapellit on heivattu pois ja uusia sovitellaan. Moottoria on tutkittu tarkemmin ja havaittu masiinan olevan numeron perusteella vuosimallia -62, siis pari vuotta vanhempi kuin auto. Kyseessä on kaiketi vaihtomoottori. Osaakos joku kertoa mitä näistä leimoista selviää... WD? Entä himmeämpi leima ennen moottorinumeroa (vw + ??61) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Sovita kori päälle vielä ennen lattioiden hitsaamista! Meinaan monissa tarvikepelleissä on ollut joko liikaa tai hitusen liian vähän matskua reunoissa, ja tästä johtuen jos ne lykkää runkotunnelia vasten ja hitsaa kiinni, ei reiät täsmää sinnepäinkään helmakoteloissa olevien kanssa... Eli syytä ois laittaa aina niin että kori päälle, sitte pujottelee pellit välistä paikoilleen, ja vetää joka toisella kiinni ja kattoo miten istuu. Sitten tarvittaessa leikkelee liiat pois, tai merkkaa paikat tunneliin, missä onkin vajaata lattian osalta. nim. kymmeniseen autoon pohjat vaihtaneena oppii jotain :) koneessa olevat leimat liene valumerkintöjä tms. Se moottorin koodi ja mahdollinen kierrätysmerkki on aina tossa laturin jalan kiinnityspisteen kohdalla lohkon puolella, ja kuvassa oleva merkki ei ainakaan kotimaan kierrätystoimintaa tue :D Quote Link to comment
-tipi- Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 No eihän noista helmakoteloista taida juuri mitta-apua olla... Quote Link to comment
Guest Ironfield Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Ajattelinkin hitsailla uudet lämpökotelot ensin koriin ja sitten alkaa sovittelemaan pohjapeltejä paikoilleen. Heitin ne vaan kokeeksi hollille että näkis onko ne sinnepäinkään. Yllättävän lähellä ainakin mitat ovat orkkispeltejä, siis kun mittaa keskitunnelin ja pultin reikien etäisyyttä. Toinen asia tietysti jos korin mitat muuttuvat uusien koteloiden myötä :) Minkäslaisia leimoja näihin kotimaisiin vaihtokoneisiin on mätkitty? Tuo WD merkki on siis juuri tuossa laturin jalan alapuolella lohkossa. Quote Link to comment
xam1 Posted January 2, 2010 Share Posted January 2, 2010 Kierrätysmerkki on tuossa moottorikoodin edessä kts. kuva. ja sit yleensä koodin jälkeen X kirjain. Mulla F-alkuisessa lohkossa juuri näin paitsi että merkintä perässä on XR. Quote Link to comment
Guest Ironfield Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Tämäkin projekti etenee varmasti mutta varsinkin kevät talvella todella hitaasti... No, nyt on taas saatu uutta virtaa. Parhaillaan pähkäillään sitä millä keinoin kuppeli kannattaisi tontittaa järkevimmin... Quote Link to comment
Guest Ironfield Posted November 10, 2010 Share Posted November 10, 2010 Kesäkin sitten kului etupäässä laiskotellen, mutta jotain on sentään saatu aikaan. Nyt kun volsu alkaa olla läpikotaisin tuttu voi vain todeta jälkiviisaana, että olis ehkä ollut parempi antaa tämänkin romun maatua navetan takana. Varmasti monta parempaa aihiota on mennyt paaliin, mutta tuleepa tehtyä sitten vähän pidemmän kaavan kautta. Ja kyllä se keväällä on valmis! (... jonain vuonna) Tässä pientä kuva kimaraa... Quote Link to comment
Guest sanppa Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 mistä hommasit nuo uudet pohjapellit? Quote Link to comment
Guest Ironfield Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Oberschlacterilta kuten lähes kaikki muutkin vw-osat... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.