Västi Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Jep jep. Tuli haettua pallis sillä asenteella, että akselistot ja kone talteen ja loppu palasiks. Auto onkin sen verran kunnossa, että ei kehtaakkaan. Tilasin kantakortin ja mallimerkintä on 3D Clipper-Kleinbus 9-22/2400 ja rekkaroitu henkilöautoksi. Haulla löytyi jotain juttua Clipperistä, eli taitaa olla jokin Pallis DeLuxe. Mitähän tälle tekisi? Onko näillä mitään arvoa? Osapuutteita: Etuvalot ja vilkut, kaasari ja virranjakaja sekä mahdolliset listat, jos niitä on ollutkaan. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 yleensä klipperissä on puskureissa ollu alumiittiset koristelistat, takalasissa alumiiniset koristekaiteet ja peltinen kattoluukku, että liukuikkunat keskimmäisinä kyljissä... Quote Link to comment
Anssi Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Jaa että onko mitään arvoa? Mun mielestä ruosteet määrää hinnan, eikä tuo ainakaan kuvissa ei näytä ihan mahdottomalta. Ulkomaan hintoja voi katsella vaikka täältä http://forum.earlybay.com/viewforum.php ... 92526d0261 Quote Link to comment
vwagen Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Clipper on aivan tavallinen bussi,Clipper L mallin varustukseen kuuluu nuo puskurilistat ja muut lisävarusteet. Quote Link to comment
Guest aki lehtonen Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 vai oiskos ollu niin, että clipperissä oli nuo avattavat kolmio ikkunat takana ja sivu ovessa, ja tavan bussissa ei. ei mtn listoja tms speciaalia ollu ainakaan mun 69 clipperissä. Quote Link to comment
Jorrma Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 No eix tossa heti oo plussaa tai harvinaista tuo kulku hytistä takaosaan ja ne henkilövaunupaperit. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Tuolta näkee mikä/mitä auto on ollut tehtaalta lähtiessään: http://www.type2.com/m-codes/ http://www.vw-mplate.com/mcode.php Suomen katsuri on voinu kirjotella aivan mitä sattuu. Quote Link to comment
vwagen Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Kaikissa(ainakin suomeen tuoduissa)68-71 busseissa on ne takaosan tuuletusikkunat vakiona,Clipper oli kaikkien bussimallien nimi vastaavasti kuin Caravelle myöhemmin. Quote Link to comment
ARTO Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Meneekö sittenkin paaliin:) Quote Link to comment
-tipi- Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Bussimallin pallikset saa kaikki 'läpikäveltäviksi', ettei se sen harvinaisempaa ole. No, pelkääjän penkki pitää tietty löytää, jos muuttaa semmosta jossa on leveä pelkurinpalli. Quote Link to comment
Västi Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 M-plate sanoo seuraavaa: Modell 221, Micro Bus 8 seater, sliding door right, LHD. Modelyear, 1968 Production date, October 10 1967 1584cc 50hp Ylä- ja alaosa, Savanna Beige L620 Destination, Finland Lisävarusteena rattilukko. Ei tätä kyllä kehtaa paalata, mutta mikähän näille olisi järkevä hintapyyntö? Ulkomaan hinnat on niin kovia, että niitä ei maksa sikakaan vinkumatta. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Myy hollantiin tai englantiin siellä maksetaan varmastikin jo lähemmäs pari tonnia tuon kuntoisestakin. Täällä kotomaassa vielä lähes vaaditaan että pistetään käsiraha mukaan jotta pallokeuloja haettais pois... :/ Quote Link to comment
Guest Kitevesku Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Pidä Suomessa. Parin vuoden päästä alkaa hirveä itku, että missä kaikki Suomi-pallot ovat, kun ne rahdataan kiihtyvää ulkomaille. Sitten niitä pitää alkaa ostamaan takas isolla hinnalla ja kansantalouden vaje sen kun kasvaa. Itsekin tiedän ainakin yhden suomalaisen ajokuntoisen Clipperin päätyneen Englantiin. Terkuin, VESKU Quote Link to comment
metake Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Aika hieno kaksinaismoraali kyllä harrastajilla :D Koko ajan tulee linkkejä että tällainen ja tällainen olis halvalla Ruotissa, hakekaa nyt ihmeessä Suomeen, ja sitten kun joku alkaa suunnitteleen auton myymistä Suomesta ulkomaille, niin alkaa hirmu isänmaallisuus ettei täältä saa mitään pois myydä perkele :D Kukahan suomessa lupautuu ostamaan nuo projektit samalla hinnalla mitä niistä ulkomailla saa? Suomessa saat 500 eur jostain projektista hirveän itkun ja vittuilun kera ja Englantilaiselle kun myyt niin heppu maksaa kolminkertaisen summan yhtään kyselemättä. Niin se vaan nykyään menee, että kun kovasti ollaan itketty jotta pitäis olla tavaroiden ostelu ulkomailta helpompaa, niin samalla se ostelu Suomesta ulkomaalaisillekin helpottuu. Quote Link to comment
Guest Kitevesku Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 No joo, tätähän tämä aina. Ikuista narinaa :) Lähinnä oma kommentti oli kaverin "kannustamista", että aina kannattaa aloittaa projekti. Myös oma bussion alkujaan tuontitavaraa rapakon takaa. Joka tapauksessa fakta on se, että myös pallot häviävät vähitellen ja uuden harrastajan on entistä vaikeampi löytää aihioita tai valmiita autoja Suomesta. Ja itse ainakin olen niin naiivi, että uskon Volkkari-harrastuksen kasvavan. Joten tältä pohjalta ajatellen olisi hyvä, että Suomi-autoja säilöisivät ne, joilla siihen on mahdollisuus. Mun kaksi senttiä... VESKU PS: Eniten periaatteessa korpeaa nämä "jobbarit", jotka tyhjentävät Suomea ihan tarkoituksella kalustosta ulkomaille. Usein tausta on myös ulkomailta ja autot menevät pienen laiton jälkeen myyntiin. Mutta sitähän tämä vapaa markkinatalous on. Quote Link to comment
Jorrma Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Esim. näin... :) Paljos ite sait? Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Noin puolet tuosta jos lasketaan rahti pois, ja se oli mitä siitä pyysinkin.. :) Tuo hinta luokka oli aika odotettu kun se sinne saapui. Quote Link to comment
ARTO Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Vähän kaksteräinen miekka Suomi vastaan muut maat kun puhutaan vanhemmista harrasteautoista. Uudet, uudemmat käyttöautoikäiset täällä lähes maailman kalleimpia ja hups, vanhojen kohdalla heittää lähes häränpyllyä koko yhtälö. Paneehan se miettimään jos ulkomailla saa tuplat ellei enemmänkin mitä täällä. Viime kesänä tuli ajateltavaa myös omalle kohdalle. Wasserähtäristä tuli kyselyä ostomielessä Saksasta ja pikaisten yhtäilyjen jälkeen tilalle olis samalla euromäärällä saanut käytetyn ja hyväkuntoisen new beetle cabrion! Suomessa jos vastaavaa kauppaa alkais ehdottelemaan, hulluna pitäisivättt. Quote Link to comment
Västi Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 En tiedä teinkö moraalisesti oikein, mutta myin auton savoon... tai savossahan tämä oli nytkin. Kauppahinta jääköön salaisuudeksi, mutta harrastajaystävällisesti lähti. Quote Link to comment
Guest Kitevesku Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Uhkarohkeaa ja uskaliasta, mutta miehen teko. :) *RESPECT* VESKU Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.