Guest Toheltaja Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 kaveritoveri vladimir jolle tempasin madalluspalat akseliin kiinni, asenteli akselin rytöläjäänsä ja soitteli että nyt on auto pyörillään mutta toinen puoli 5cm korkeemmalla. Oli koittanu irrotella kallistuksenvakaajan, iskarit, sekä tunkkaillu keulaa ilmaa, veivannu säätöjen kanssa, ja aina maahan laskettaessa toinen puoli on korkeemmalla. Ei tossa puhelimen välityksellä meikäläisen jakeluun menny mikä vois olla vikana. Akselia purkaessa putsasin jousilatat rievulla, ja en kyllä huomannut katkenneita lattoja kasatessakaan, sillä yksittäin noista isoimmat lääpin veks. Mikä muu ton omituisuuden vois aiheuttaa? Auto on kyllä kolhittu ja paikkailtu kertaalleen isolla kädellä etupään osalta, mutta akselisto pitäs olla silminnähden suorassa pohjaan verrattuna. Laitteessa droppiolatkin, ja ne kurkittu että ovat molemmat paikoillaan, ettei toinen o vakio :D Jeesakkaa ny, ettei vaaleanpunainen ähtäri kulje kenossa koko kesää... Quote
Guest aki lehtonen Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 onkohan ähtärin mahdollista kilpailuhistoriaa tutkittu? mielestäni tuollainen alusta konstruktio viittaisi vahvasti isonveden taakse ja pakokaasun katkuisille ovaaliradoille... Quote
x-pj Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Voisko laakerit kanittaa, niin että toinen puoli ei laskeudu vapaasti. Quote
Hebster52 Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Olivatko tukivarret varmasti oikeassa asennossa jousipakkoihin asennettaessa? Quote
-tipi- Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Tuskin edes Ruusunen saa etupäätä läjään, jos yksi tukivarsi on 180 astetta vikasuuntaan! Pallonivelkeulasessa 90 astetta vikaan laittaminen olis näet sullomisen ennätys! Ja olka-akselin kiinitys sen jälkeen enemmän kuin haastavaa ;o) Quote
Hebster52 Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Pallonivelkeulasessa 90 astetta vikaan laittaminen olis näet sullomisen ennätys! Ja olka-akselin kiinitys sen jälkeen enemmän kuin haastavaa ;o) Sellaista on kyllä nähtykin... Ei tosin minun toimesta siinä tapauksessa... :) Quote
Fileas Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Itellä Puuma akselissa oli sisempi putzla jätetty liian ulos. Sopivalla hylsy/jatkolla napautin sitä ~5mm sisempään, eipä kanittanut enää . Quote
metake Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Pallonivelkeulasta en kauheesti tunne, mutta olisko mahdollista että olis molemmin puolin saman puolen tukivarret? Siis että esim. oikean puolen tukivarret molemmin puolin, toisissa vaan pallonivelet prässätty ylösalaisin että sopii paikalleen. Nuohan ei taida olla symmetrisiä, niin eikös tuolloin asetu jousitus eri tasoon? Vai olenko mä ihan kuutamolla? Quote
Guest Salmi Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Täältä ääni laakereille toinen ääni täältä laakerit/puslat Quote
Guest Toheltaja Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Aika kovasti joutuu laikkaamaan jos meinaa 90 astetta saada ton menemään, olkatappimallissa se sentään onnistuu. tukarit on tosiaan samat molemmin puolin, mutta ovat vaihtokelpoiset keskenään kyllä, paitti alemmat, jotja on vas tai oik. muistaakseni. Sinänsä ihmetyttäis toi laakeri / puslavikakin kun akselilla kuitenkin ajettu aiemminkin. Ikinä ei o moista tullu mullekaan vastaan, vaikka noita madallettuja/kavennettua on harrastuksena tullu tehtyä melko paljon (useita kymmeniä) ja tää on eka akseli missä on tuommoinen omituisuus. Taidamma ottaa huomenissa jousipakat vittuun ja koitella tukivarsia sinällään tyhjään putkistoon, jos kanittaa tms. Voi toki olla meikäläisen valmistusvirhekin - oonhan mie sentään ihminen (ainakin toiset o sanonu niin) Quote
Guest aki lehtonen Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 mäen kyllä uskois oikeen laakeri tai pusla vikaan, jos tukivarret kerran liikkuu ees ja taas ilman takkuilua pyörien ollessa ilmassa. vai voiskos vikakanitus kuitenkin ilmaantua vai kuorma päällä, eli pyörät maassa? Quote
Lasse Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Kyl on välillä hakattu tukivartta lekalla irti kun ei ole muuten lähtenyt. Etenkin näissä aftermatket-rävellyksissä. Quote
Guest Toheltaja Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 kah sielläkin kamat ollu irti, tommosta ei tullu ees mieleen - tarkistamme... Quote
Guest Toheltaja Posted March 10, 2010 Posted March 10, 2010 takapää 2mm sisällä, etupää nyt 5mm sisällä. Vika löytyi, ei kanittanu eikä jumittanu akseli. Vladimir tyytyväisempi kuin aikaisemmin, ja pääsee leimaamaan autoaan lumien sulaessa Quote
Guest thing181 Posted March 11, 2010 Posted March 11, 2010 Onks suurikin salaisuus mikä siellä oli keturallaan? Quote
Guest aki lehtonen Posted March 12, 2010 Posted March 12, 2010 Onks suurikin salaisuus mikä siellä oli keturallaan? josmänytmtn ymmärsin, niin toverimajurilla kävi vaan pikkumitawirhet... nooh, tuumahan on timpurin milli... olkaahan tarkoina, varsinkin noien ahtermarkettiaksiloienen kanssa... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.