Jump to content

turbo kuplan luvat...


Recommended Posts

Posted

uskaltaako kukaan ilmottautua, joka on nyky sääntöjen aikana saanut akelta kuplaan turbo luvat 60-100hv tai isommille tehoille ??? apua tarvittaisiin suunnitelmien muuttumisen takia ja vastaukset voisi laittaa privat viestillä tai suoraan sähköpostiin... jos ei tänne ilkee kirjotella...

 

tai vastaaville teholukemille ja ruiskun kera...kiitoksia jo etukäteen!

Guest Mika Raussi
Posted

68hv ruiskulla ja sai kirjottaa pitkät litanjat perusteluja. Perusteena tolle ruiskulle miulla on korimuutos, joka vie tilan kansien lähettyviltä ja kaasari toimii pitkässä imusarjassa heikosti. Tai siis bensa ei kule sumuna, vaan pisaroituu.

 

Onkohan kellään muuten ollenkaan uuden säännön turbolupia?

Guest Mika Raussi
Posted

Noi jarrut löytyy 900 saabista -88 alkaen ja -93 asti. Myös 9000 turbossa on käytetty ainakin tuota takajarrua..

Posted

Ja tuota etujarruakin. Tehokkaimmissa tonnareissa on sitten paksumpaakin etulevyä (menee bolt-on 9-satkuun, eli luultavasti rahtarikuplaankin).

Posted

ahaa.........saako projektia tulla katsomaan..........mites nuo levyjarrut ............ hyllystä löytyisi itselläkin saabin satulat ja levyt. mites tuo "adapteri" pooreille.................. mielenkiinto iskee....................

Posted

Täältä löyty kans yks Saabin jarrujen kannattaja. :-) Tosin mulla ne on menossa riisikuppiin eikä kuplaan, mutta toimii siinä varmaan kans yhtä hyvin. Joku 9000 Saab painaa kuitenkin satoja kiloja enemmän kuin kupla.

 

t. Mika

Posted

nyt alkoi noi jarrut kiinnostamaan enemmänkin!!! eli miten ne saa sopimaan kuplaan/mitä kaikkea vaatii...??

saako kuplan omiin etunapoihin sopimaan miten?

Posted

sovitin tuollaisen saappaan etusatulan kuplan rumpuolkaan pari vuotta sitten noitten Japen levykilkkeiden kera. ei ole paha rasti ollenkaan -> selviää suoralla muistaakseni 15mm teräslevyllä.

 

ne adapteritkin taitaa olla vielä tallessa odottamassa edelleen varmistusoikaisua... :)

Guest Mika Raussi
Posted

Näyttää jarrulevykin menevän just oikeelle puolelle napaa peukku.gif

 

Toivottavasti ei liian kusipäiseltä kuulosta, mutta mie en vaan jaksais ruveta esittelemään tuota rojektia satunnaisille keijoille. Ei oo koskaan ollu miun mieleen se homma. Oota kevääseen, niin saatan joku kerta ilmestyä yhistyksen kokoontumiseen tai sitten voi olla, että tulee muutenvaan pyörittyä kaupungilla. Sillon saa tulla vapaasti nykimään hihasta..

Guest Toheltaja
Posted

napa & levypaketteja voin tehdä vieläkin jos o tarves, plattuja meinaan o muistaakseni kymmenkunta paria...

  • 2 weeks later...
Guest marko jääskeläinen
Posted

tee vaan ihan 1600kone ja penkitä alle 60hv ja konttorille,mallisarjan tehokkain alusta ja saat leiman paperiin,muutos rinnastetaan moottorin vaihtoon kun tehot pysyy kurissa,tehonlisäys on alle 20%

et saa turbolupia,saat toki merkinnän papruun että sulla on turboahdin.

t-jääskeläinen

Posted

Aika vaikea on keksiä mikä olisi sellainen syy että pitäis ehdottomasti saada turbo laitettua kuplaan. Oikeastaan tulee mieleen vaan jos tuo ulkomailta muuttoautona turbokuplan, niin sitten ehkä olis pieniä mahdollisuuksia saada lupa.

 

t. Mika

Posted
Aika vaikea on keksiä mikä olisi sellainen syy että pitäis ehdottomasti saada turbo laitettua kuplaan. Oikeastaan tulee mieleen vaan jos tuo ulkomailta muuttoautona turbokuplan, niin sitten ehkä olis pieniä mahdollisuuksia saada lupa.

 

t. Mika

 

Paitsi että muuttoautoon ei tarvitse kanssa lupaa, se vaan rekisteröidään turboksi, jos muuten täyttää määräykset.

 

Mika

Posted
Aika vaikea on keksiä mikä olisi sellainen syy että pitäis ehdottomasti saada turbo laitettua kuplaan. Oikeastaan tulee mieleen vaan jos tuo ulkomailta muuttoautona turbokuplan, niin sitten ehkä olis pieniä mahdollisuuksia saada lupa.

 

t. Mika

 

Paitsi että muuttoautoon ei tarvitse kanssa lupaa, se vaan rekisteröidään turboksi, jos muuten täyttää määräykset.

 

Mika

Posted
Aika vaikea on keksiä mikä olisi sellainen syy että pitäis ehdottomasti saada turbo laitettua kuplaan. Oikeastaan tulee mieleen vaan jos tuo ulkomailta muuttoautona turbokuplan, niin sitten ehkä olis pieniä mahdollisuuksia saada lupa.

 

t. Mika

 

Paitsi että muuttoautoon ei tarvitse kanssa lupaa, se vaan rekisteröidään turboksi, jos muuten täyttää määräykset.

 

Mika

 

Tarkoitin tietenkin että siinä muuttoautona tuotavassa turbokuplassa on enemmän kuin 60 heppaa, jolloin se lupa tarvitaan. Tuskin vaikka Saksasta tai muualtakaan löytyy 60 heppaisia turbokuplia. :-)

 

t. pikku-Mika

Guest marko jääskeläinen
Posted

Ei tarvitse mitään selityksiä minkä takia laitat turbon kuplaan,tee paketti ja penkitä ja marssi konttorille,ei ne voi muuta kun lyödä leiman papereihin.kokemusta on

Posted
Ei tarvitse mitään selityksiä minkä takia laitat turbon kuplaan,tee paketti ja penkitä ja marssi konttorille,ei ne voi muuta kun lyödä leiman papereihin.kokemusta on

 

Eli paketti pitää olla 1600 ja tehot 60 heppaa?

 

Mennäänkö tavan rumpujarruilla vai jollain paremmilla?

Posted
Ei tarvitse mitään selityksiä minkä takia laitat turbon kuplaan,tee paketti ja penkitä ja marssi konttorille,ei ne voi muuta kun lyödä leiman papereihin.kokemusta on

 

Palan halusta tietää miten olet moottoristasi saanut 60hp paperit ;)

Guest marko jääskeläinen
Posted

katsastukseen tarvitaan mallisarjan tehoikkain alusta,levyt eteen ja rummut taakse.ja vertailumoottorina on 50hv+20% tehoa lisää maksimissaan ja penkityslaput mukaan kontorille ja sillä selvä,on ihan sama onko sulla 1.3 tai 1.6 lähtökohtana.

Posted
Ei tarvitse mitään selityksiä minkä takia laitat turbon kuplaan,tee paketti ja penkitä ja marssi konttorille,ei ne voi muuta kun lyödä leiman papereihin.kokemusta on

 

Palan halusta tietää miten olet moottoristasi saanut 60hp paperit ;)

 

 

Eikös tossa Markon autossa ollu vanhan hyvän ajan paperit jossa ei siis mitään rajoituksia?

 

-MP-

Guest marko jääskeläinen
Posted

nolla sinne tänne mitä se haittaa:).........

Guest ritariässä
Posted

etujarruiksi kelpaa myös rumpujarrut, koska mallisarjan tehokkainta kuplaa myyty myös 4*rumpujarruin.

Posted

60 tai 600 heppaa, melkein sama. :-)

 

Tuo mitä Marko sanoo, pitää toki paikkansa, eli

1980 ccm turbokone jossa on todistettavasti 60 hp

menee muutoskatsastuksessa läpi. Jos tulee uskottavuus-

ongelmia niin katsari tokii ajaa kuplalla lenkin ja toteaa

itse kuinka laiska se on.

 

Mutta jos ei halua tyytyä tuohon, niin sitten on nykypykälillä vaikeampaa...

 

t. Mika

Guest marko jääskeläinen
Posted

joo pilkku virhe

noilla eväillä onnistuu hyvinkin,ei muuta kun tekemään

Guest MonGooSe
Posted

No saiskos turbolla varustettuun 1,9 wasseriin leiman pahviin ???

kyselee yks epätietoinen !!!

Vai pitääkö ruuvata vakiokone kiinni katsastuksen ajaksi ???

Posted

Kysyin AKE:lta tuota samaa, eli saanko turbottaa 1,9L wasserin 60heppaiseksi ja laittaa kuplaan. Ei käynyt pelkällä tehonmittauslapulla, vaan pitäisi myös erikseen eritellä millä muutoksilla moottorin alkuperäinen teho on saatu laskemaan.

Posted

no säännöt on säännöt, mut aikas järjettömät turbokoneiden osalta 60hv!!! vaparikoneet mitkä konttorille kelpaavat ovat useasti aikas tehokkaita mutteivat kiinnosta kun ei ole sitä mutkaputkea...

 

ja jos tehdään homma alusta alkaen kunnolla: isot levyt joka pyörässa, turvakaaret, alustapalkit, kunnon tuet ja kiinnikkeet jne..niin ei vaikuta mitenkään asiaan..

tämä on siis vain oma mielipiteeni asiasta...

 

no nyt on 60hv turbokone tulossa...

Guest marko jääskeläinen
Posted

konttorilla elävät vain sen 20%säännön mukaan ja lyövät leiman paperiin.

Posted

Kysyykös ne konttorilla 60 hepan teholappua myös vaparikoneella?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...