hanski. Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 uskaltaako kukaan ilmottautua, joka on nyky sääntöjen aikana saanut akelta kuplaan turbo luvat 60-100hv tai isommille tehoille ??? apua tarvittaisiin suunnitelmien muuttumisen takia ja vastaukset voisi laittaa privat viestillä tai suoraan sähköpostiin... jos ei tänne ilkee kirjotella... tai vastaaville teholukemille ja ruiskun kera...kiitoksia jo etukäteen! Quote
Guest Mika Raussi Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 68hv ruiskulla ja sai kirjottaa pitkät litanjat perusteluja. Perusteena tolle ruiskulle miulla on korimuutos, joka vie tilan kansien lähettyviltä ja kaasari toimii pitkässä imusarjassa heikosti. Tai siis bensa ei kule sumuna, vaan pisaroituu. Onkohan kellään muuten ollenkaan uuden säännön turbolupia? Quote
hanski. Posted February 20, 2005 Author Posted February 20, 2005 minkälainen korimuutos sulla on? Quote
Guest Mika Raussi Posted February 20, 2005 Posted February 20, 2005 Lava tulee kunhan ehtii joskus tekemään... http://personal.inet.fi/private/kupla Quote
hanski. Posted February 23, 2005 Author Posted February 23, 2005 katselin nyt kuvasarjan oikein ajan kanssa läpi, erittäin vakuuttavaa!!! mistä olet noi jarrut ottanut? Quote
Guest Mika Raussi Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Noi jarrut löytyy 900 saabista -88 alkaen ja -93 asti. Myös 9000 turbossa on käytetty ainakin tuota takajarrua.. Quote
Ketsa Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Ja tuota etujarruakin. Tehokkaimmissa tonnareissa on sitten paksumpaakin etulevyä (menee bolt-on 9-satkuun, eli luultavasti rahtarikuplaankin). Quote
Guest Mika Raussi Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 No eiköhän noillakin pärjätä :p Quote
nalleolut Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 ahaa.........saako projektia tulla katsomaan..........mites nuo levyjarrut ............ hyllystä löytyisi itselläkin saabin satulat ja levyt. mites tuo "adapteri" pooreille.................. mielenkiinto iskee.................... Quote
mikan Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 Täältä löyty kans yks Saabin jarrujen kannattaja. :-) Tosin mulla ne on menossa riisikuppiin eikä kuplaan, mutta toimii siinä varmaan kans yhtä hyvin. Joku 9000 Saab painaa kuitenkin satoja kiloja enemmän kuin kupla. t. Mika Quote
hanski. Posted February 24, 2005 Author Posted February 24, 2005 nyt alkoi noi jarrut kiinnostamaan enemmänkin!!! eli miten ne saa sopimaan kuplaan/mitä kaikkea vaatii...?? saako kuplan omiin etunapoihin sopimaan miten? Quote
Guest Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 sovitin tuollaisen saappaan etusatulan kuplan rumpuolkaan pari vuotta sitten noitten Japen levykilkkeiden kera. ei ole paha rasti ollenkaan -> selviää suoralla muistaakseni 15mm teräslevyllä. ne adapteritkin taitaa olla vielä tallessa odottamassa edelleen varmistusoikaisua... :) Quote
Guest Mika Raussi Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 Näyttää jarrulevykin menevän just oikeelle puolelle napaa Toivottavasti ei liian kusipäiseltä kuulosta, mutta mie en vaan jaksais ruveta esittelemään tuota rojektia satunnaisille keijoille. Ei oo koskaan ollu miun mieleen se homma. Oota kevääseen, niin saatan joku kerta ilmestyä yhistyksen kokoontumiseen tai sitten voi olla, että tulee muutenvaan pyörittyä kaupungilla. Sillon saa tulla vapaasti nykimään hihasta.. Quote
Guest Toheltaja Posted February 24, 2005 Posted February 24, 2005 napa & levypaketteja voin tehdä vieläkin jos o tarves, plattuja meinaan o muistaakseni kymmenkunta paria... Quote
hanski. Posted March 9, 2005 Author Posted March 9, 2005 niin otsikon alkuperäiseen tarkoitukseen palatakseni...lupa asiat kiinnostavat edelleen!!! Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 9, 2005 Posted March 9, 2005 tee vaan ihan 1600kone ja penkitä alle 60hv ja konttorille,mallisarjan tehokkain alusta ja saat leiman paperiin,muutos rinnastetaan moottorin vaihtoon kun tehot pysyy kurissa,tehonlisäys on alle 20% et saa turbolupia,saat toki merkinnän papruun että sulla on turboahdin. t-jääskeläinen Quote
hanski. Posted March 10, 2005 Author Posted March 10, 2005 niin vähän pelkäsinkin, et lupien saanti nykyään on todella heikko... eli poikkeuslupahakemuksen rustaaminen olisi aivan turhaa..? Quote
mikan Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Aika vaikea on keksiä mikä olisi sellainen syy että pitäis ehdottomasti saada turbo laitettua kuplaan. Oikeastaan tulee mieleen vaan jos tuo ulkomailta muuttoautona turbokuplan, niin sitten ehkä olis pieniä mahdollisuuksia saada lupa. t. Mika Quote
Mika Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Aika vaikea on keksiä mikä olisi sellainen syy että pitäis ehdottomasti saada turbo laitettua kuplaan. Oikeastaan tulee mieleen vaan jos tuo ulkomailta muuttoautona turbokuplan, niin sitten ehkä olis pieniä mahdollisuuksia saada lupa. t. Mika Paitsi että muuttoautoon ei tarvitse kanssa lupaa, se vaan rekisteröidään turboksi, jos muuten täyttää määräykset. Mika Quote
Mika Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Aika vaikea on keksiä mikä olisi sellainen syy että pitäis ehdottomasti saada turbo laitettua kuplaan. Oikeastaan tulee mieleen vaan jos tuo ulkomailta muuttoautona turbokuplan, niin sitten ehkä olis pieniä mahdollisuuksia saada lupa. t. Mika Paitsi että muuttoautoon ei tarvitse kanssa lupaa, se vaan rekisteröidään turboksi, jos muuten täyttää määräykset. Mika Quote
mikan Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Aika vaikea on keksiä mikä olisi sellainen syy että pitäis ehdottomasti saada turbo laitettua kuplaan. Oikeastaan tulee mieleen vaan jos tuo ulkomailta muuttoautona turbokuplan, niin sitten ehkä olis pieniä mahdollisuuksia saada lupa. t. Mika Paitsi että muuttoautoon ei tarvitse kanssa lupaa, se vaan rekisteröidään turboksi, jos muuten täyttää määräykset. Mika Tarkoitin tietenkin että siinä muuttoautona tuotavassa turbokuplassa on enemmän kuin 60 heppaa, jolloin se lupa tarvitaan. Tuskin vaikka Saksasta tai muualtakaan löytyy 60 heppaisia turbokuplia. :-) t. pikku-Mika Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Ei tarvitse mitään selityksiä minkä takia laitat turbon kuplaan,tee paketti ja penkitä ja marssi konttorille,ei ne voi muuta kun lyödä leiman papereihin.kokemusta on Quote
Guest nyki Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Ei tarvitse mitään selityksiä minkä takia laitat turbon kuplaan,tee paketti ja penkitä ja marssi konttorille,ei ne voi muuta kun lyödä leiman papereihin.kokemusta on Eli paketti pitää olla 1600 ja tehot 60 heppaa? Mennäänkö tavan rumpujarruilla vai jollain paremmilla? Quote
Pepe Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Ei tarvitse mitään selityksiä minkä takia laitat turbon kuplaan,tee paketti ja penkitä ja marssi konttorille,ei ne voi muuta kun lyödä leiman papereihin.kokemusta on Palan halusta tietää miten olet moottoristasi saanut 60hp paperit ;) Quote
JaniM Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 No ihan rumpujarrut riittää tietyin ehdoin, eli se Volkkarin lappu jarruista. Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 katsastukseen tarvitaan mallisarjan tehoikkain alusta,levyt eteen ja rummut taakse.ja vertailumoottorina on 50hv+20% tehoa lisää maksimissaan ja penkityslaput mukaan kontorille ja sillä selvä,on ihan sama onko sulla 1.3 tai 1.6 lähtökohtana. Quote
-Puide- Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Ei tarvitse mitään selityksiä minkä takia laitat turbon kuplaan,tee paketti ja penkitä ja marssi konttorille,ei ne voi muuta kun lyödä leiman papereihin.kokemusta on Palan halusta tietää miten olet moottoristasi saanut 60hp paperit ;) Eikös tossa Markon autossa ollu vanhan hyvän ajan paperit jossa ei siis mitään rajoituksia? -MP- Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 nolla sinne tänne mitä se haittaa:)......... Quote
-Puide- Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 nolla sinne tänne mitä se haittaa:)......... Jaa että pilikku virhe =D Quote
Guest ritariässä Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 etujarruiksi kelpaa myös rumpujarrut, koska mallisarjan tehokkainta kuplaa myyty myös 4*rumpujarruin. Quote
mikan Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 60 tai 600 heppaa, melkein sama. :-) Tuo mitä Marko sanoo, pitää toki paikkansa, eli 1980 ccm turbokone jossa on todistettavasti 60 hp menee muutoskatsastuksessa läpi. Jos tulee uskottavuus- ongelmia niin katsari tokii ajaa kuplalla lenkin ja toteaa itse kuinka laiska se on. Mutta jos ei halua tyytyä tuohon, niin sitten on nykypykälillä vaikeampaa... t. Mika Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 joo pilkku virhe noilla eväillä onnistuu hyvinkin,ei muuta kun tekemään Quote
Guest MonGooSe Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 No saiskos turbolla varustettuun 1,9 wasseriin leiman pahviin ??? kyselee yks epätietoinen !!! Vai pitääkö ruuvata vakiokone kiinni katsastuksen ajaksi ??? Quote
Ketsa Posted March 12, 2005 Posted March 12, 2005 Kysyin AKE:lta tuota samaa, eli saanko turbottaa 1,9L wasserin 60heppaiseksi ja laittaa kuplaan. Ei käynyt pelkällä tehonmittauslapulla, vaan pitäisi myös erikseen eritellä millä muutoksilla moottorin alkuperäinen teho on saatu laskemaan. Quote
hanski. Posted March 12, 2005 Author Posted March 12, 2005 no säännöt on säännöt, mut aikas järjettömät turbokoneiden osalta 60hv!!! vaparikoneet mitkä konttorille kelpaavat ovat useasti aikas tehokkaita mutteivat kiinnosta kun ei ole sitä mutkaputkea... ja jos tehdään homma alusta alkaen kunnolla: isot levyt joka pyörässa, turvakaaret, alustapalkit, kunnon tuet ja kiinnikkeet jne..niin ei vaikuta mitenkään asiaan.. tämä on siis vain oma mielipiteeni asiasta... no nyt on 60hv turbokone tulossa... Quote
Guest marko jääskeläinen Posted March 13, 2005 Posted March 13, 2005 konttorilla elävät vain sen 20%säännön mukaan ja lyövät leiman paperiin. Quote
Guest nyki Posted March 14, 2005 Posted March 14, 2005 Kysyykös ne konttorilla 60 hepan teholappua myös vaparikoneella? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.