Guest Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 eli mikä ois paras moottoriöljy 1.3 kuplaan? Pitäs vaihtaa ekan kerran öljyt ja syodatin niin kysynkin että mitä suosittelette parhaimpana. Kiitos vastauksista. Quote
Kape77 Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Haulla löytyy paljon vääntöä asiasta, jokaisella omat ehdottoman oikeat mielipiteensä. Itse oon tykänny käyttää kendallia... tossa jotain hakusanoja... -KENDALL GT-1 High Performance 20w-50 -Redline 15w-50 -Valvoline Racing 20w-50 -öjly Quote
metake Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Korjausopus suosittelee vakio koneeseen 10W-30 API grade SG tai SG/CE.. Itselläni on toisessa Valvolinen VR1 20W-50 (Lähes vakio 1600) ja toisessa Gulf Zinc Plus 20W-50 (ei ihan vakio 1835). Quote
kuplatin Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Korjausopus suosittelee vakio koneeseen 10W-30 API grade SG tai SG/CE.. Mun vakiokoneeseen kaadettu Teboil Classic Mineral Oil 10w30, on halapaa kun hakee Tarjoustalosta =P Quote
Guest mkern Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Hyvää ja halpaa puimurin koneeseen : Mobilin Delvag 10-30W. Quote
tolvana Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 eipä nuo tunnu hylkivän mätänetin 20wnelikymppistäkään 20l pytty oli viimeksi 54,9€,hyvin pelaa näissä laitteissa. Quote
Guest Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Ok. Niin näyttäs olevan montaa oikeaa vastausta mutta tämäpä auttaakin asiassa eteenpäin. Kiitos vinkeistä kaikille! Quote
Lasse Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 Öljyissä halvin on paras, jää sit enempi rahaa koneremontteihin. Quote
Guest Posted June 8, 2010 Posted June 8, 2010 halvinta markettioljya ei kannata kayttaa, se muuttuu aika liruksi akkia. VW ilmajaahy-koneet kay kuumempana kuin vasivessat, se vaatii oljylta enemman. Kayttakaa vaan kunnon oljya. Kesakuumalla 20W50 voi olla ihan jees kuluneeseen koneeseen, talvikayttoon liian jaykkaa. Quote
Guest HanttaP Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 Onko ohjekirjaa, katso sieltä! Itsellä vakio 1300 moottori ja tilipäivän kunniaksi ostin oikein mineraali 15w40 öljyä. Ohjekirja antaa ohjeen sae 30 ja tätähän voi käyttää, niin kallista kuin rahat riittää. Talvella muuta. Quote
ARTO Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 halvinta markettioljya ei kannata kayttaa, se muuttuu aika liruksi akkia. VW ilmajaahy-koneet kay kuumempana kuin vasivessat, se vaatii oljylta enemman. Kayttakaa vaan kunnon oljya. Kesakuumalla 20W50 voi olla ihan jees kuluneeseen koneeseen, talvikayttoon liian jaykkaa. Höpöhöpö, melkoisen moni vesijäähdytteinen henkilöauto kuumentaa kovemmassa ajossa moottoriöljyt toiselle sadalle, joten siinä mielessä ei mitään eroa. Se ero ja öljylaatujen merkitys pomppaa esiin kun aletaan katsomaan miten kuplan lohko käyttäytyy kovemmissa lämmöissä ja kas kun sitä vertaa esim alumiini-/valurautalohkoisiin niin eipäs katoakkaan enää niin öljypaineen enemmän ajetussakaan koneessa vaikka öljyt on yhtä kuumana. Kuplasta kun katoaa öljypaineet isomman lämpölaajentuman johdosta alakerrasta niin aletaan öljyltä vaatia jotain jotta edes jonkinlainen öljykalvo jää pintojen väliin. Quote
Guest Posted June 10, 2010 Posted June 10, 2010 Mä oon aikoinani käyttänyt nesteen citypro 5W-40:stä ja juuri vaihoin uudet katotaan pysyykö vielä sisässä, kone 1,7 viri!! Quote
Guest jamboy Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 minä ajan 1,6 virimoottorilla Castrolin 10W60 TWS:llä Quote
Guest MikkoL Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Onko joku käyttäny tälläst? British Classic Motor Oil 20W-50 5l Hinta 24.90 € (4.98 €/L ) Mineraalipohjainen moottoriöljy vanhempiin vapaastihengittäviin harraste ajoneuvoihin kuten autot ja moottoripyörät ilman märkäkytkintä. Täyttää vaatimukset aikakausille 1960 – 1980. Koostumus vähentää öljyn kulutusta sekä vuotoa. Astiakoko 5 litraa, aidossa peltikannussa. Viskositeettiluokka SAE 20W50. API SE/CC. Quote
ARTO Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Paksulta peruöljyltä näyttää, mutta jos esim motonet tota myy, tietäneeköhän siellä kukaan mikä tuon sinkkilisäaineistuksen määrä. Siitä vois päätellä onko ihan perusliukastetta vai soveltuu hyvin näihin laahausnostimellisiin koneisiin. Sulla kun on nyt rempattu kone, en laittais näin paksua öljyä. Paksulla saa toki öljynpaineet nousemaan, mutta nopeammin virtaavalla öljyllä on jäähdyttävä/lämpöä pois siirtävä vaikutus. Quote
Guest MikkoL Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Paksulta peruöljyltä näyttää, mutta jos esim motonet tota myy, tietäneeköhän siellä kukaan mikä tuon sinkkilisäaineistuksen määrä. Siitä vois päätellä onko ihan perusliukastetta vai soveltuu hyvin näihin laahausnostimellisiin koneisiin. Sulla kun on nyt rempattu kone, en laittais näin paksua öljyä. Paksulla saa toki öljynpaineet nousemaan, mutta nopeammin virtaavalla öljyllä on jäähdyttävä/lämpöä pois siirtävä vaikutus. Joo siis tolla nykyisellä teboilin öljyllä olisko ollu 10w-30, kun kone lämpeää kuumaksi niin tyhjäkäynnillä tahtoo välillä öljynpainevalo välkähdellä. Tiedä sitten johtuuko anturista kun on uusi, enkä ole paineita muulla vielä mittaillutkaan. Tarvii kai mitata pitääkö paikkaansa se 0,3 bar. Tai sitten koittaisi 10w-50 esim. Quote
Jarmo Lummi Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Halpaan mineraaliöljyyn tai puolisynteettiseen lisäaineet sekaan niin hyvää tuloo ja kelepaa vakiomoottoreihin tai pikkusen piristettyihin. Öljytilavuus vakiona sen 2,75litraa tai jotain sinne päin niin pitänee öljyt vaihtaa 2000-2500km välein kun kysymys ilma / öljyjäähdytteisestä moottorista. Lisäöljypohja tuo paljon lisää huoltoväleihin ja poistaa vaahtoamistaki jos joutuu joskus kaasutella oikeen reilusti pysyäkseen nykyautojen tahdissa virittämättömällä VW boxerilla. 10W30, 15W40, 20W50 Tota ku täräyttää lisäaineex ja pysty sekottaan 12litraan joten useammanki öljynvaihdon menee ku suuremman määrän valamiiksi sekottaa. 20l astiois hyvä öljyjä ostella. Paljon on tullu walvolinen maxlifee käytettyy myös katuajelussa lisäaineen kera. http://www.roadmachine.fi/redline/Breakin.html Quote
vwagen Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 öljyyn en ota kantaa mutta vaihdettavaa suodatinta kuplassa ei ole(normaalisti),siellä on vain pestävä siivilä. Quote
Guest MikkoL Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Onko joku käyttäny tälläst? British Classic Motor Oil 20W-50 5l Hinta 24.90 € (4.98 €/L ) Mineraalipohjainen moottoriöljy vanhempiin vapaastihengittäviin harraste ajoneuvoihin kuten autot ja moottoripyörät ilman märkäkytkintä. Täyttää vaatimukset aikakausille 1960 – 1980. Koostumus vähentää öljyn kulutusta sekä vuotoa. Astiakoko 5 litraa, aidossa peltikannussa. Viskositeettiluokka SAE 20W50. API SE/CC. [attachment=0]592062.jpg[/attachment] CLASSIC 20w50 MULTIGRADE MOTOR OIL APPLICATION Specially blended for Classic Cars from the 60's, 70's and 80's where an oil of this quality and viscosity is recommended by the manufacturer. SPECIFICATIONS: SAE 20w50 API SE CC TYPICAL INSPECTION DATA: Specific Gravity at 20°C 0.880 Viscosity @ 100°C 17.5 cSt Viscosity @ 40°C 150 cSt Viscosity Index 120 Viscosity CCS @ -15°C 8000 cP Flash Point 230 °C Pour Point -24 °C Colour Green Sulphated Ash 1,1 % Zinc 0.07 % Calcium 0.11 % Phosphorus 0.06 % Quote
Guest MikkoL Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Kunkas paljon sitä sinkkiä pitäis tilavuus prosentteina olla suunilleen? Quote
ARTO Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Lisäaineet ilmastu myös ppm muodossa montaako miljoonasosaa ainetta. Toi 0,07 prosenttia tarkoittaa 700ppm eli sinkin määrältä ihan perusöljy, ei vaativampaan käyttöön soveltuva. Vakioon soveltuu ihan ookoosti, mutta tuon osalta ei ole yhtään parempaa öljyä kuin jostain löytyvä 3€/L öljy Quote
Guest MikkoL Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Missäköhän turku-salo-somero akselilta mahtais saada tota RedLinen Engine Oil Break-In Additive mömmöä? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.