Jump to content

moottoriöljy-


Guest pumis86

Recommended Posts

Posted

eli mikä ois paras moottoriöljy 1.3 kuplaan? Pitäs vaihtaa ekan kerran öljyt ja syodatin niin kysynkin että mitä suosittelette parhaimpana. Kiitos vastauksista.

Posted

Haulla löytyy paljon vääntöä asiasta, jokaisella omat ehdottoman oikeat mielipiteensä. Itse oon tykänny käyttää kendallia...

 

 

tossa jotain hakusanoja...

 

 

-KENDALL GT-1 High Performance 20w-50

-Redline 15w-50

-Valvoline Racing 20w-50

-öjly

Posted

Korjausopus suosittelee vakio koneeseen 10W-30 API grade SG tai SG/CE..

 

Itselläni on toisessa Valvolinen VR1 20W-50 (Lähes vakio 1600) ja toisessa Gulf Zinc Plus 20W-50 (ei ihan vakio 1835).

Posted
Korjausopus suosittelee vakio koneeseen 10W-30 API grade SG tai SG/CE..

 

Mun vakiokoneeseen kaadettu Teboil Classic Mineral Oil 10w30, on halapaa kun hakee Tarjoustalosta =P

Guest mkern
Posted

Hyvää ja halpaa puimurin koneeseen : Mobilin Delvag 10-30W.

Posted

eipä nuo tunnu hylkivän mätänetin 20wnelikymppistäkään 20l pytty oli viimeksi 54,9€,hyvin pelaa näissä laitteissa.

Posted

Ok. Niin näyttäs olevan montaa oikeaa vastausta mutta tämäpä auttaakin asiassa eteenpäin. Kiitos vinkeistä kaikille!

Posted

halvinta markettioljya ei kannata kayttaa, se muuttuu aika liruksi akkia. VW ilmajaahy-koneet kay kuumempana kuin vasivessat, se vaatii oljylta enemman. Kayttakaa vaan kunnon oljya.

Kesakuumalla 20W50 voi olla ihan jees kuluneeseen koneeseen, talvikayttoon liian jaykkaa.

Guest HanttaP
Posted

Onko ohjekirjaa, katso sieltä! Itsellä vakio 1300 moottori ja tilipäivän kunniaksi ostin oikein mineraali 15w40 öljyä. Ohjekirja antaa ohjeen sae 30 ja tätähän voi käyttää, niin kallista kuin rahat riittää. Talvella muuta.

Posted
halvinta markettioljya ei kannata kayttaa, se muuttuu aika liruksi akkia. VW ilmajaahy-koneet kay kuumempana kuin vasivessat, se vaatii oljylta enemman. Kayttakaa vaan kunnon oljya.

Kesakuumalla 20W50 voi olla ihan jees kuluneeseen koneeseen, talvikayttoon liian jaykkaa.

 

 

Höpöhöpö, melkoisen moni vesijäähdytteinen henkilöauto kuumentaa kovemmassa ajossa moottoriöljyt toiselle sadalle, joten siinä mielessä ei mitään eroa.

 

Se ero ja öljylaatujen merkitys pomppaa esiin kun aletaan katsomaan miten kuplan lohko käyttäytyy kovemmissa lämmöissä ja kas kun sitä vertaa esim alumiini-/valurautalohkoisiin niin eipäs katoakkaan enää niin öljypaineen enemmän ajetussakaan koneessa vaikka öljyt on yhtä kuumana.

 

Kuplasta kun katoaa öljypaineet isomman lämpölaajentuman johdosta alakerrasta niin aletaan öljyltä vaatia jotain jotta edes jonkinlainen öljykalvo jää pintojen väliin.

Posted

Mä oon aikoinani käyttänyt nesteen citypro 5W-40:stä ja juuri vaihoin uudet katotaan pysyykö vielä sisässä, kone 1,7 viri!!

Guest jamboy
Posted

minä ajan 1,6 virimoottorilla Castrolin 10W60 TWS:llä

  • 2 years later...
Guest MikkoL
Posted

Onko joku käyttäny tälläst?

 

British Classic Motor Oil 20W-50 5l

Hinta

24.90 € (4.98 €/L )

 

Mineraalipohjainen moottoriöljy vanhempiin vapaastihengittäviin harraste ajoneuvoihin kuten autot ja moottoripyörät ilman märkäkytkintä. Täyttää vaatimukset aikakausille 1960 – 1980. Koostumus vähentää öljyn kulutusta sekä vuotoa. Astiakoko 5 litraa, aidossa peltikannussa. Viskositeettiluokka SAE 20W50. API SE/CC.

 

post-7248-13888367358397_thumb.jpg

Posted

Paksulta peruöljyltä näyttää, mutta jos esim motonet tota myy, tietäneeköhän siellä kukaan mikä tuon sinkkilisäaineistuksen määrä. Siitä vois päätellä onko ihan perusliukastetta vai soveltuu hyvin näihin laahausnostimellisiin koneisiin.

 

Sulla kun on nyt rempattu kone, en laittais näin paksua öljyä.

 

Paksulla saa toki öljynpaineet nousemaan, mutta nopeammin virtaavalla öljyllä on jäähdyttävä/lämpöä pois siirtävä vaikutus.

Guest MikkoL
Posted
Paksulta peruöljyltä näyttää, mutta jos esim motonet tota myy, tietäneeköhän siellä kukaan mikä tuon sinkkilisäaineistuksen määrä. Siitä vois päätellä onko ihan perusliukastetta vai soveltuu hyvin näihin laahausnostimellisiin koneisiin.

 

Sulla kun on nyt rempattu kone, en laittais näin paksua öljyä.

 

Paksulla saa toki öljynpaineet nousemaan, mutta nopeammin virtaavalla öljyllä on jäähdyttävä/lämpöä pois siirtävä vaikutus.

 

 

Joo siis tolla nykyisellä teboilin öljyllä olisko ollu 10w-30, kun kone lämpeää kuumaksi niin tyhjäkäynnillä tahtoo välillä öljynpainevalo välkähdellä. Tiedä sitten johtuuko anturista kun on uusi, enkä ole paineita muulla vielä mittaillutkaan. Tarvii kai mitata pitääkö paikkaansa se 0,3 bar. Tai sitten koittaisi 10w-50 esim.

Posted

Halpaan mineraaliöljyyn tai puolisynteettiseen lisäaineet sekaan niin hyvää tuloo ja kelepaa vakiomoottoreihin tai pikkusen piristettyihin.

Öljytilavuus vakiona sen 2,75litraa tai jotain sinne päin niin pitänee öljyt vaihtaa 2000-2500km välein kun kysymys ilma / öljyjäähdytteisestä moottorista. Lisäöljypohja tuo paljon lisää huoltoväleihin ja poistaa vaahtoamistaki jos joutuu joskus kaasutella oikeen reilusti pysyäkseen nykyautojen tahdissa virittämättömällä VW boxerilla. 10W30, 15W40, 20W50

Tota ku täräyttää lisäaineex ja pysty sekottaan 12litraan joten useammanki öljynvaihdon menee ku suuremman määrän valamiiksi sekottaa. 20l astiois hyvä öljyjä ostella. Paljon on tullu walvolinen maxlifee käytettyy myös katuajelussa lisäaineen kera.

http://www.roadmachine.fi/redline/Breakin.html

Guest MikkoL
Posted
Onko joku käyttäny tälläst?

 

British Classic Motor Oil 20W-50 5l

Hinta

24.90 € (4.98 €/L )

 

Mineraalipohjainen moottoriöljy vanhempiin vapaastihengittäviin harraste ajoneuvoihin kuten autot ja moottoripyörät ilman märkäkytkintä. Täyttää vaatimukset aikakausille 1960 – 1980. Koostumus vähentää öljyn kulutusta sekä vuotoa. Astiakoko 5 litraa, aidossa peltikannussa. Viskositeettiluokka SAE 20W50. API SE/CC.

 

[attachment=0]592062.jpg[/attachment]

 

 

CLASSIC 20w50 MULTIGRADE MOTOR OIL

APPLICATION

Specially blended for Classic Cars from the 60's, 70's and 80's where an oil of this quality and viscosity is recommended by the manufacturer.

SPECIFICATIONS:

 

SAE 20w50 API SE CC

 

TYPICAL INSPECTION DATA:

 

Specific Gravity at 20°C 0.880

Viscosity @ 100°C 17.5 cSt

Viscosity @ 40°C 150 cSt

Viscosity Index 120

Viscosity CCS @ -15°C 8000 cP

Flash Point 230 °C

Pour Point -24 °C

Colour Green

Sulphated Ash 1,1 %

Zinc 0.07 %

Calcium 0.11 %

Phosphorus 0.06 %

Guest MikkoL
Posted

Kunkas paljon sitä sinkkiä pitäis tilavuus prosentteina olla suunilleen?

Posted

Lisäaineet ilmastu myös ppm muodossa montaako miljoonasosaa ainetta.

 

Toi 0,07 prosenttia tarkoittaa 700ppm eli sinkin määrältä ihan perusöljy, ei vaativampaan käyttöön soveltuva. Vakioon soveltuu ihan ookoosti, mutta tuon osalta ei ole yhtään parempaa öljyä kuin jostain löytyvä 3€/L öljy

Guest MikkoL
Posted

Missäköhän turku-salo-somero akselilta mahtais saada tota RedLinen Engine Oil Break-In Additive mömmöä?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...