NO H2O Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Kokemuksia ko. pytyistä ja männistä? Tuovatko luvatun tehonlisäyksen? Kellään kiinni tuommoisia? Doodah rakenteli joskus tuommoisen ja ilmeisesti myi sitten poijes... Quote Link to comment
Guest Ari F. Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Joo on. Omassa kuplassa on tommonnen kiinni, samoin ainakin nim. UltraVW:llä. Tuohan se toki tehoa lisää. Iskutilavuus kasvaa Big bore 83 mm setillä sen 193 cc ja puristusuhde nousee samalla pikkusen! ;-D Ongelmia joita saattaa tulla eteen on se että joissain uusissa Mahlen sarjoissa männän helmat ovat liian pitkät, joten ne saattaa sitten ottaa kampikammioon kiinni. Jollen nyt ihan väärin muista, ei tätä ongelmaa ole vanhemmissa kampikammioissa. Omastani otin kampikammiosta vähän matskua pois, ja hyvin toimii. Toinen vaihtoehto on sipasta männän helmoista pois. Ainakin TheSambasta löytyy kyseisestä aiheesta paljon luettavaa: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ore++horse Omalla en tosin ole ajanut kuin alle 1000 kilsaa....ja nyt sekin pitäis tiputtaa alas ja vähän taas duunata mm. vaihtaa kannet ja laittaa Riechertin tuplat kiinni... Ihan hauska moottori se on. Hinta/ järkevyys suhteesta en sano mitään. Ari Quote Link to comment
NO H2O Posted July 24, 2010 Author Share Posted July 24, 2010 Hieno juttu... noita ko. juttuja en Sambasta huomannutkaan... :-) No mites kaasujen poistuminen sitten, eli mikä putki tuommoiseen kokonaisuuteen oikein sopisi, Flat4 four tip putki tietysti mutta mikä muu... Ahnendorp sebring? Se onko tässä mitään järkeä... No tahdon ulospäin normaalinnäköisen koneen jota on helppo huoltaa orginaalissa konetilassa, jolla on mukava ajaa cruising lenkillä ja tietenkin käydä muksujen kanssa pillimehuilla... Quote Link to comment
UltraVW Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Juu multa voi kans kysellä vinkkejä/kokemuksia tms. Kivan teholisäksen antaa kyllä jos vaihtaa vaikkapa nokan w-100 ja kansia vähän hipslaa ja kärmes perään yms? Quote Link to comment
DOODAH Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 w100 nokka munkin 1385cc pannussa oli. Ja lohkoo putsamalla mahtu olemaan. Biili johon tuon tein poistu tontilta ennen pannun valmistumista, niin pannulla ajelut jäi multa ajelematta. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Jatketaas jutustelua... Eli muistaakseni joskus oli puhetta että tuo 28 pict ei ole optimaalinen nurkkakaasari aihio, vaan pitäisi etsiä 28 pci? No mites sitten esim. 600 fiatin kaasari? Solexihan tuokin on ja näköjään aika sopivan kokoinenkin... Vwagen:lla oli näkemys tästä asiasta... Ketjua en tähän hätään löytänyt jossa asiaa aikaisemmin käsitelty... :-/ Quote Link to comment
spege Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Se oikee isoreikä 64mm iskulla, 1702 kuutiota. Mulla oli taannoin NOS 92mm sarja 64mm iskulle, tuli aika napakka pannu 1200 alakerralla ja 2-reikäkansilla. Metelisen Rikulla käyttökokemukset, myin hänelle 0km ajettuna, mutta kehui jälkeenpäin. Mistäs Rikun löytäis ? No joo, onhan tuosta yli 20v aikaa... Spege Quote Link to comment
Tanhis Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Ainakin jotain juttua joskus luin että läppien aukaisu suunta pitäisi otta huomioon kaasareita mallailtaessa. Ja muistaakseni mulla oli jossain tallessa sivusto missä oli listattu tarvittavat muutokset 28PCI kaasareihin mukaan lukien suuttimet yms mitä tarvitaan tuplakaasarirakentelussa. Koetan illalla muistaa kattoa vanhoista bookmarkseista. Quote Link to comment
vwagen Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Mikään boxerimoottorin keskikaasutin ei ole optimaalin nurkkakaasutinkäyttöön ja periaatteessa ei ollenkaan sopiva johtuen siitä(niinkuin Tanhis jo muistelikin)että jos kohokammio on oikeaan suuntaan(siis eteenpäin)niin läppäakselin suunta on väärä.Tidän kyllä että niitä on paljon käytetty tehdasvalmisteisissakin virityssarjoissa ja jopa Porsche käytti aivan ensimmäisissä autoissaan kahta Kuplan(VFI)kaasutinta johtuen siitä että muuta ei ollut saatavissa,siirtyivät kyllä heti PBI kaasuttimiin kun niitä sai,samoin paremmat virityskaasutin sarjat oli varustettu oikeantyyppisillä kaasuttimilla. Fiat 600 kaasuttimen mallia en tiedä mutta koska moottori on pitkittäinen rivimoottori pitäisi kaasuttimen olla periaatteessa boxerimoottorin nurkkakaasutin käyttöön soveltuvaa mallia perusrakenteeltaan(kohokammion ja läppäakselin asento). Quote Link to comment
NO H2O Posted December 10, 2012 Author Share Posted December 10, 2012 Hieno juttu... Tuommoista tietoa kaipailinkin... Oheisessa netistä kaapatussa kuvassa on tuommoinen Fiat 600 kaasutin. Tarkempi malli on Solex 28 PIB Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.