-Puide- Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 =) Nää tuli mulle muistaakseni Jyriltä joku vuosi takaperin, olisko joku teettänyt näitä enemmän? Imutorvet on Berg kopiot, runkojen mukana tuli itse tehdyt jotka saivat lähteä. :) Onko sun omissa miten ratkaistu tuo tyhjäkäynnin säätö? =D Näissä kun ei ole oiken mitään sitä varten, viime kesänä piti oiken oikeesti virittää ihan paska systeemi että sai edes jonkinlaisen tyhjäkäynnin... :) -Puide- Noi sun taitaa olla kopiot Scatin läppiksistä? Mulla tietääkseni on Scatin läppikset ja niissä on rungossa kanavat ja ruuvit tyhjäkäynnin säätöön. t. Mika Ahaaa... saisko tuosta ratkaisusta kuvaa? Ja nyt kun oikein muistelen niin niin taisi olla näissäkin reijät... just läpän alla. ihmettelin miksi ne siinä kökki ja vedin täyteen silikonia... :D Sama pää kesät talvet... -Puide- Quote Link to comment
JaniM Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 No niin, eikun kanavat auki tai sit jos ei ole oikeat, niin teet kanavat. Toimisko tyhmäkäyntiventtiili vaikka alipaineletkujen kautta kans. Saattaa mappi vähän häiriintyä, jos samassa pillissä. Ja ohan niitä moottoreita, jotka säätää vivusta tyhjäkäyntiä :) Quote Link to comment
mikan Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Eilen kävin tallissa ja on nuo erilaiset kuin mun läppikset. Muistuttaa kyllä paljon toisiaan, eli varsin matalat, imutorvet samanlaiset ja ida-jako. Täytyy seuraavalla kerralla ottaa kamera mukaan ja tsekata miten se tyhjäkäyntikanava niissä oikein menee. t. Mika Quote Link to comment
-Puide- Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Jå Jå, kampurat tasapainossa nyt. Sitten pien sananen noista uusista CROMO vauhtiksista, olkaahan tarkkoina niiden kanssa. Mulla on 2 uutta CROMO limppua jotka oli painotettaessa aika erilaisia. Toinen meni ihan normi rutiinilla mutta toisessa oli vauhtiksen tapin reijät liian tiukat, limppu menee kyllä paikalleen ja kiristyykin ihan ok. Silmä määräisesti kaikki on niin kuin pitääkin mutta kun limpun laittaa pyöriin niin vipatus on melkoinen = ilmeisesti ei asetu oikein. Korjaantui kun kalvasi reikiä hieman. Yleensä kait tämä on ongelma kun on nitrattu kampi jossa nitratessa ollut tapit kiinni (?). Tällä kertaa kuitenkin toinen vautis meni nätisti molempiin nitrattuihin akseleihin toinen ei. =) Tällä viikolla vissiin joutuu kasata jonkun alakerran nippuun... :) -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Katoin blogistas että olit saanu pakosarja värkit. Onko jo päätetty että tuleeko stepperi vai ihan suora sarja? Quote Link to comment
-Puide- Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 Katoin blogistas että olit saanu pakosarja värkit. Onko jo päätetty että tuleeko stepperi vai ihan suora sarja? Blob Teen suoran sarjan, eilen alkoi hahmottelu vielä ei kovin tiukkaan viitti liimata kun on väärät kannet vielä. :) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted March 17, 2012 Author Share Posted March 17, 2012 Hoblaa Lauantai putkihommissa. =) -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Ei näköään tuonkaan pakosarjan teko ole ihan läpihuuto juttu. sullakin vaikein kohta tuo kollektori ja miten saada ohitettua nuo öljy letkut. Quote Link to comment
-Puide- Posted March 17, 2012 Author Share Posted March 17, 2012 Ei näköään tuonkaan pakosarjan teko ole ihan läpihuuto juttu. sullakin vaikein kohta tuo kollektori ja miten saada ohitettua nuo öljy letkut. Onneksi mulla ei oo maavaran kanssa niin tarkkaa, voin laskee kollektoria alemmas jolloin letkut saa aikahyvin ohi samalla saan kollektoria taaemmaksi... Voi olla että teen vielä tuohon huomenna pari muutosta, mutta kattotaan nyt. =) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 alkaapi näyttään putkistolta lisää blogissa. -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Palapelistä se ajatus si lähti =) Quote Link to comment
-Puide- Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 Palapelistä se ajatus si lähti =) Jep helpommalla pääsis ku olis rahaa ostaa tällänen valmis mittojen mukaan tehty... -Puide- Quote Link to comment
mite^ Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Palapelistä se ajatus si lähti =) Jep helpommalla pääsis ku olis rahaa ostaa tällänen valmis mittojen mukaan tehty... -Puide- Menee harrastamisen meininki sivusuun sillon? Quote Link to comment
-Puide- Posted March 24, 2012 Author Share Posted March 24, 2012 jep. =) Lisää mutkaa... Ja kuten kuvasta näkyy joutuu harrastamaan lisää. Toista puolta joutuu pidentään tuli 30mm liian lyhyt, toistapuolta vois muuten vaan vähä "siistiä". Näytti paremmalta kun kone oli ylösalasin... =D Luulin että nää etu putket olis ollu helepommat mutta ei tokikaan... =D -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Hyvältä näyttää! Huomasit sinäkin että ei tuollasen teko ihan käden kääntees mene :) Quote Link to comment
JaniM Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Pojilla helpot muodot ;) Tuossa kolkkiin viritys ja muutakin, sekä haettu sama pituus kaikkiin. http://porvwoo.fi/Exhaust.php Quote Link to comment
-Puide- Posted March 24, 2012 Author Share Posted March 24, 2012 Vaikeeta tästä tekee se, että haluttu pituus on niin lyhyt. Tallipäällikkö sano että pitää olla millilleen saman mittaset joten paloteltiin sitten toinenpuoli alku tekijöihin.=) Kolkin pakari on kyllä hieno. =) -Puide- Quote Link to comment
JaniM Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Kolkkiin hintsun vaikeeta tehdä lyhkäsiä, ku kaikenlaisia tuulikoppia edessä:) Tein sit vaan yhtä pitkät ja mitkä mahtuu tuonne kopan alle. Ei meinaan oo tiloja oikein. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Moottoritehojen noustessa voi joutua siirtymään stepperiin ja paksumppiin loppupään primääreihi =) mielenkiintoista puuhastelua ja hyvä siitä tulee ku sen maalaa. 9000rpm tavoitteena jooha Quote Link to comment
-Puide- Posted April 5, 2012 Author Share Posted April 5, 2012 Etenee. Pakosarja melkeen hyvä, mutta ei tyydytä vielä, 4 sylinterin putki on liian pitkä... 2386 kone sai uuden nokan ja nostajatkin tietty. Nokan ajotusta... Lisää shittua blogissa -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted May 9, 2012 Author Share Posted May 9, 2012 Tässäkohtaa mennään nyt Lisää shittua blogissa -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted May 16, 2012 Author Share Posted May 16, 2012 http://rotta.markopuikkonen.com/?cat=1 prööt -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted May 19, 2012 Author Share Posted May 19, 2012 Valitettavasti Kiikalaan ei päästy tänävuonna, talvi vaan on näköjään liian lyhyt. =P Mutta tänään päästiin ajeleen testejä Waasan lentokentällä samalla kun SunriseCruisers testasivat ajanottolaitteistoaan... Lyhyt rapsa blogissa, muutaman videon kera. http://rotta.markopuikkonen.com/?p=732 -Puide- Quote Link to comment
HSuomi Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Äreän oloinen motti sulla. Mukava paikka se Waasa kun pääsee ajelemaan kentällä vähän väliä. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Koska dynoon? Stripille? Quote Link to comment
-Puide- Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 Nyt kun just tänään pääs taas kotiin Hesan reissusta niin voi kattella tuon hinosäädöt venankoppiin viikonlopun aikana. Fredden kans alustavasti sovittu dynoo mutta pitää vielä jutella tarkemmin. 2.6.2012 olis tarkotus ajaa Vaasassa. -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted May 31, 2012 Author Share Posted May 31, 2012 Voimaa`? Penkiltä 120 kyykystä 200, tästä tosin on aikaa jo... =DEi oo ehtiny penkkiin, kaikke helvetin hässäkkää taas koko viikko täys... -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Välillä tuntuu että tää on niin turhaa. Eilinen oli sellanen pyllymäki päivä joka johti vain syvemmälle muttaan... Lopputuloksena se, että ei lähde enää käyntiin. Viritys on siis onnistunut! =D http://rotta.markopuikkonen.com/?p=736 -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 No vika löytyy ja si uusiin ennätyksiin Quote Link to comment
-Puide- Posted June 5, 2012 Author Share Posted June 5, 2012 No vika löytyy ja si uusiin ennätyksiin Toivottavasti perjantaina ei sada! -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Hreinäkuu ja helteitä Quote Link to comment
-Puide- Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 Jep piha töit piha töit! =) Ehkä ens kesänä... =) -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Elokuu alkaa ja woimallista meininkii vai? Quote Link to comment
-Puide- Posted August 2, 2012 Author Share Posted August 2, 2012 No sen verta voi valaista, että johan tuo eilen kävi. Mutta mitään muuta aikatauluja ei pysty tekeen kun pikku prinsessa ja äitinsä tulevat kotiin synnäriltä niin voi olla ettei kiinosta mönkiä tuolla tallissa... =) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted August 2, 2012 Author Share Posted August 2, 2012 Vauva ja äiti ei vielä tänään päässytkään kotiin niin oli loisto aikaa viettää isyyslomaa tallissa. =) Nyt alkaakin näyttään siltä, että 11.8.2012 ajan Vaasassa... Silikoni puolanjohdon liittimissä ei ole hyvä juttu? =) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted August 7, 2012 Author Share Posted August 7, 2012 Huba huba, Soratestit tehty. Lauantaina lentokentälle! -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted August 12, 2012 Author Share Posted August 12, 2012 Waasan kisa ajettu ja luukädessä pullahtaneen vauhtiksen stefan kanssa kotiin. Nyt on BlackMagic öljytty sit kunnolla. =D Saako tota enää ehjättyä vai tuleeko kallis kello? Videoo ja jotain juttua tuolta. http://rotta.markopuikkonen.com/?p=745 -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted November 21, 2012 Author Share Posted November 21, 2012 Piäni update, jottei kukaan luule että musta olis päästy eroon! =D Harrastus tahti oli pikkuisen hitaampaa perheenlisäyksen vuoksi mutta paluu arkeen alkaa pikkuhiljaa sujua. =) Viime kesä meni kaiken kaikkiaan päin persettä, mutta toivottavasti virheistä on taas opittu jotain. Hauskaa toki oli monellakin tapaa ja Oiva ovaaliin tuli sen verran kilsoja, että tänä talvena täytynee konepuolelle tehdä jotain pientä muutosta. Ei sillä olishan tolla vakiollakin vielä pöristellyt ja niin teinkin viimeksi tänään. =) Tänään sain myös BadAss lohkon koneistamolta takasin. Sielläpä oli todettu nokan laakerilinjan olevan keskimmaisen laakripukin kohdalta ahdas. Ja vielä niin, että vain toisessa lohkon puoliskossa oli mätää, tiedä sitten miten tuo on onnistuttu ameriikan pojjan toimesta tekemään mutta nyt se on kunnossa. =) Viikonloppuna aloitetaan taas 2386cc koneen niputus, jotain tilpehööriä pitää ostaa uutta, mutta käytännössä mitään muutosta viime vuotiseen ei tule, joten aika laimeeta kevättä on siis tiedossa. =D -Puide- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.