Jump to content

-55 Oiva ja -54 Sulo


Recommended Posts

Posted

=) Nää tuli mulle muistaakseni Jyriltä joku vuosi takaperin, olisko joku teettänyt näitä enemmän? Imutorvet on Berg kopiot, runkojen mukana tuli itse tehdyt jotka saivat lähteä. :) Onko sun omissa miten ratkaistu tuo tyhjäkäynnin säätö? =D Näissä kun ei ole oiken mitään sitä varten, viime kesänä piti oiken oikeesti virittää ihan paska systeemi että sai edes jonkinlaisen tyhjäkäynnin... :)

 

-Puide-

 

Noi sun taitaa olla kopiot Scatin läppiksistä? Mulla tietääkseni on Scatin läppikset ja niissä on rungossa kanavat ja ruuvit tyhjäkäynnin säätöön.

 

t. Mika

 

Ahaaa... saisko tuosta ratkaisusta kuvaa? Ja nyt kun oikein muistelen niin niin taisi olla näissäkin reijät... just läpän alla. ihmettelin miksi ne siinä kökki ja vedin täyteen silikonia... :D Sama pää kesät talvet...

 

-Puide-

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

No niin, eikun kanavat auki tai sit jos ei ole oikeat, niin teet kanavat.

Toimisko tyhmäkäyntiventtiili vaikka alipaineletkujen kautta kans. Saattaa mappi vähän häiriintyä, jos samassa pillissä.

Ja ohan niitä moottoreita, jotka säätää vivusta tyhjäkäyntiä :)

Posted

Eilen kävin tallissa ja on nuo erilaiset kuin mun läppikset. Muistuttaa kyllä paljon toisiaan, eli varsin matalat, imutorvet samanlaiset ja ida-jako. Täytyy seuraavalla kerralla ottaa kamera mukaan ja tsekata miten se tyhjäkäyntikanava niissä oikein menee.

 

t. Mika

Posted

Jå Jå, kampurat tasapainossa nyt.

 

Sitten pien sananen noista uusista CROMO vauhtiksista, olkaahan tarkkoina niiden kanssa.

Mulla on 2 uutta CROMO limppua jotka oli painotettaessa aika erilaisia. Toinen meni ihan normi rutiinilla mutta toisessa oli vauhtiksen tapin reijät liian tiukat, limppu menee kyllä paikalleen ja kiristyykin ihan ok. Silmä määräisesti kaikki on niin kuin pitääkin mutta kun limpun laittaa pyöriin niin vipatus on melkoinen = ilmeisesti ei asetu oikein. Korjaantui kun kalvasi reikiä hieman.

 

Yleensä kait tämä on ongelma kun on nitrattu kampi jossa nitratessa ollut tapit kiinni (?). Tällä kertaa kuitenkin toinen vautis meni nätisti molempiin nitrattuihin akseleihin toinen ei. =)

 

Tällä viikolla vissiin joutuu kasata jonkun alakerran nippuun... :)

 

-Puide-

Guest fgronlun
Posted

Katoin blogistas että olit saanu pakosarja värkit. Onko jo päätetty että tuleeko stepperi vai ihan suora sarja?

Posted
Katoin blogistas että olit saanu pakosarja värkit. Onko jo päätetty että tuleeko stepperi vai ihan suora sarja?

 

Blob

 

2386-Season-2012-022.jpg

 

Teen suoran sarjan, eilen alkoi hahmottelu vielä ei kovin tiukkaan viitti liimata kun on väärät kannet vielä. :)

 

-Puide-

Guest fgronlun
Posted

Ei näköään tuonkaan pakosarjan teko ole ihan läpihuuto juttu. sullakin vaikein kohta tuo kollektori ja miten saada ohitettua nuo öljy letkut.

Posted
Ei näköään tuonkaan pakosarjan teko ole ihan läpihuuto juttu. sullakin vaikein kohta tuo kollektori ja miten saada ohitettua nuo öljy letkut.

 

Onneksi mulla ei oo maavaran kanssa niin tarkkaa, voin laskee kollektoria alemmas jolloin letkut saa aikahyvin ohi samalla saan kollektoria taaemmaksi... Voi olla että teen vielä tuohon huomenna pari muutosta, mutta kattotaan nyt. =)

 

 

-Puide-

Posted
Palapelistä se ajatus si lähti =)

 

Jep helpommalla pääsis ku olis rahaa ostaa tällänen valmis mittojen mukaan tehty...

 

-Puide-

Posted
Palapelistä se ajatus si lähti =)

 

Jep helpommalla pääsis ku olis rahaa ostaa tällänen valmis mittojen mukaan tehty...

 

-Puide-

 

Menee harrastamisen meininki sivusuun sillon?

Posted

jep. =)

 

Lisää mutkaa... Ja kuten kuvasta näkyy joutuu harrastamaan lisää. Toista puolta joutuu pidentään tuli 30mm liian lyhyt, toistapuolta vois muuten vaan vähä "siistiä". Näytti paremmalta kun kone oli ylösalasin... =D

 

2386-Season-2012-049.jpg

 

Luulin että nää etu putket olis ollu helepommat mutta ei tokikaan... =D

 

-Puide-

Guest fgronlun
Posted

Hyvältä näyttää!

Huomasit sinäkin että ei tuollasen teko ihan käden kääntees mene :)

Posted

Vaikeeta tästä tekee se, että haluttu pituus on niin lyhyt. Tallipäällikkö sano että pitää olla millilleen saman mittaset joten paloteltiin sitten toinenpuoli alku tekijöihin.=)

 

Kolkin pakari on kyllä hieno. =)

 

-Puide-

Posted

Kolkkiin hintsun vaikeeta tehdä lyhkäsiä, ku kaikenlaisia tuulikoppia edessä:) Tein sit vaan yhtä pitkät ja mitkä mahtuu tuonne kopan alle. Ei meinaan oo tiloja oikein.

  • 2 weeks later...
Posted

Moottoritehojen noustessa voi joutua siirtymään stepperiin ja paksumppiin loppupään primääreihi =) mielenkiintoista puuhastelua ja hyvä siitä tulee ku sen maalaa. 9000rpm tavoitteena jooha

Posted

Etenee.

 

Pakosarja melkeen hyvä, mutta ei tyydytä vielä, 4 sylinterin putki on liian pitkä...

2386-Season-2012-049.jpg

 

2386 kone sai uuden nokan ja nostajatkin tietty.

2386-Season-2012-055.jpg

 

Nokan ajotusta...

2386-Season-2012-057.jpg

 

Lisää shittua blogissa

 

-Puide-

  • 1 month later...
Posted

Valitettavasti Kiikalaan ei päästy tänävuonna, talvi vaan on näköjään liian lyhyt. =P

 

Mutta tänään päästiin ajeleen testejä Waasan lentokentällä samalla kun SunriseCruisers testasivat ajanottolaitteistoaan...

 

Lyhyt rapsa blogissa, muutaman videon kera.

http://rotta.markopuikkonen.com/?p=732

 

-Puide-

Posted

Nyt kun just tänään pääs taas kotiin Hesan reissusta niin voi kattella tuon hinosäädöt venankoppiin viikonlopun aikana.

 

Fredden kans alustavasti sovittu dynoo mutta pitää vielä jutella tarkemmin.

 

2.6.2012 olis tarkotus ajaa Vaasassa.

 

-Puide-

Posted
Voimaa`?

 

Penkiltä 120 kyykystä 200, tästä tosin on aikaa jo... =DEi oo ehtiny penkkiin, kaikke helvetin hässäkkää taas koko viikko täys...

 

-Puide-

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Posted

No sen verta voi valaista, että johan tuo eilen kävi.

 

Mutta mitään muuta aikatauluja ei pysty tekeen kun pikku prinsessa ja äitinsä tulevat kotiin synnäriltä niin voi olla ettei kiinosta mönkiä tuolla tallissa... =)

 

-Puide-

Posted

Vauva ja äiti ei vielä tänään päässytkään kotiin niin oli loisto aikaa viettää isyyslomaa tallissa. =)

 

Nyt alkaakin näyttään siltä, että 11.8.2012 ajan Vaasassa...

Silikoni puolanjohdon liittimissä ei ole hyvä juttu? =)

 

-Puide-

  • 3 months later...
Posted

Piäni update, jottei kukaan luule että musta olis päästy eroon! =D

Harrastus tahti oli pikkuisen hitaampaa perheenlisäyksen vuoksi mutta paluu arkeen alkaa pikkuhiljaa sujua. =)

 

Viime kesä meni kaiken kaikkiaan päin persettä, mutta toivottavasti virheistä on taas opittu jotain. Hauskaa toki oli monellakin tapaa ja Oiva ovaaliin tuli sen verran kilsoja, että tänä talvena täytynee konepuolelle tehdä jotain pientä muutosta. Ei sillä olishan tolla vakiollakin vielä pöristellyt ja niin teinkin viimeksi tänään. =)

 

Tänään sain myös BadAss lohkon koneistamolta takasin. Sielläpä oli todettu nokan laakerilinjan olevan keskimmaisen laakripukin kohdalta ahdas. Ja vielä niin, että vain toisessa lohkon puoliskossa oli mätää, tiedä sitten miten tuo on onnistuttu ameriikan pojjan toimesta tekemään mutta nyt se on kunnossa. =)

 

Viikonloppuna aloitetaan taas 2386cc koneen niputus, jotain tilpehööriä pitää ostaa uutta, mutta käytännössä mitään muutosta viime vuotiseen ei tule, joten aika laimeeta kevättä on siis tiedossa. =D

 

-Puide-

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...