Jump to content

Nykii ja paukkuu


Guest teemu

Recommended Posts

Guest teemu

Nyt rupee menee alottelijan sormi suuhun tuon kuplan kanssa.

Elikkä kone on vakio 1300. Ajossa paukkuu putkessa. Tyhjää käy helkkarin epätasasesti.

Uutta osaa on puola, kärjetön sytkä, sytkäjohdot sekä tulpat. Voiko loppuun ajetut kannet vaikuttaa tuohon?

Kannet ei siis ole varmaankaan aivan loppu, mutta ajattelin jos ne sittenkin on :D

Onko vikaa bensa- vai sytkäpuolella?

Kuuluuko puolan kuumeta auton käydessä kyseessä on boschin sininen. Entäpä, kun siivapyörässä on kaksi hahloa

kumpi niistä on ennakkomerkki. Oikeanpuoleinen?

Kaikki apu/ehdotukset tervetulleita, että pääsis vielä ajaa kohti auringonlaskua kuplan kanssa.

Link to comment
Tuo hihnapyärä mietityttää. Onko siinä ennakon merkkiä ollenkaan, jos nuo hahlot on vaan ykk merkki?

Vasemman puoleinen hahlo on 7,5 astetta eykk, säädä staattinen ennakko siihen.

 

Riippuu täysin hihnapyörästä, niitä on monta mallia, kuten sytkäennakoitakin. Joissain on 7,5 astetta eykk, joissain ei..

 

Olisko kuvaa hihnapyörän lovista ni ei tarvii arvailla niin paljoo?

Link to comment
Guest Rampe

tekisin ite vähän erilailla eli kääntäsin ensin jakajaa niin että valo syttyy ja sitten takaisin tarkasti siihen missä valo sammuu ja lukitsisin jakajan siihen. kipinähän tulee silloin kun puolan virta katkeaa. kyllä toi säätö onnistuu noinkin mutta voi joutua muutaman kerran hienosäätämään. kannattaa muistaa laittaa toi merkki ennakkomerkkiin ei nolla merkkiin. toimii toi säätö ainankin noissa Pertronix Ignitor sytkissä. ehkä muissakin missä normipuola mutta en takaa mitään. yleismittarilla parempi mitata volttimittauksella jos epäilee että sytkä voi palaa jos siihen laittaa virtakynän. onkohan bensa miten tuoretta?

Link to comment
toimii toi säätö ainankin noissa Pertronix Ignitor sytkissä. ehkä muissakin missä normipuola mutta en takaa mitään. yleismittarilla parempi mitata volttimittauksella jos epäilee että sytkä voi palaa jos siihen laittaa virtakynän.

 

Osakauppiaat ainakin tykkää jos noin säätää kärjettömällä. Pertronix I:n ja Accufire/Compufire kärähtää kun pitää virrat päällä eikä kone käy..

Link to comment
Guest Rampe
toimii toi säätö ainankin noissa Pertronix Ignitor sytkissä. ehkä muissakin missä normipuola mutta en takaa mitään. yleismittarilla parempi mitata volttimittauksella jos epäilee että sytkä voi palaa jos siihen laittaa virtakynän.

 

Osakauppiaat ainakin tykkää jos noin säätää kärjettömällä. Pertronix I:n ja Accufire/Compufire kärähtää kun pitää virrat päällä eikä kone käy..

 

aijjaa, kyllä vaan on mulla pelannu kahdessa eri autossa joista kummatkaan ei kylläkään ole volkkareita, boschin jakajilla kuitenkin.

Link to comment
toimii toi säätö ainankin noissa Pertronix Ignitor sytkissä. ehkä muissakin missä normipuola mutta en takaa mitään. yleismittarilla parempi mitata volttimittauksella jos epäilee että sytkä voi palaa jos siihen laittaa virtakynän.

 

Osakauppiaat ainakin tykkää jos noin säätää kärjettömällä. Pertronix I:n ja Accufire/Compufire kärähtää kun pitää virrat päällä eikä kone käy..

 

aijjaa, kyllä vaan on mulla pelannu kahdessa eri autossa joista kummatkaan ei kylläkään ole volkkareita, boschin jakajilla kuitenkin.

 

No ei sitten mitään, jatka vaan samaan malliin ;)

 

Ote Pertronixin asennusohjeesta:

 

Q.What happens if I leave the ignition switch on when the engine is not running?

A.This can cause you coil to overheat, which may cause permanent damage to the coil and the Ignitor™.

Link to comment
Guest teemu

Nyt rupee kupla rokkaamaan jonninverran. Elikkä sytkä oli vähän viturallaan. Miten saan säädettyä strobolla sen tuohon 7,5 asteeseen, kun ei ole ennakkomerkkiä tuossa pyörässä?

Link to comment

Ykkösen tulppa pois, meisseli tms. tulpan reikään pyöritä konetta kunnes mäntä yläkolokohdassa. Tarkistat jakajan asennon, jos ykkönen kohdallaan eli jakajassa pitäisi olla lovi ykkösen merkiksi. Piirrät merkin hihnapyörään ja alat sitten koneen käydessä strobolla metsästämään tuota tekemääsi merkkiä...

Link to comment
Tuo hihnapyärä mietityttää. Onko siinä ennakon merkkiä ollenkaan, jos nuo hahlot on vaan ykk merkki?

Vasemman puoleinen hahlo on 7,5 astetta eykk, säädä staattinen ennakko siihen.

 

Kuten tuossa jo mainittiin, niin vasen on 7,5 astetta eykk ja oikeanpuoleinen on 10 astetta eykk. Suuri osa VW jakajista kuuluu säätää tuohon 7,5 astetta eykk, mutta ei kaikki. Mikä virranjakaja sulla on?

Link to comment

En löytänyt tarkkoja speksejä tuolle jakajalla, mutta oletan että säätö sille on tuo 7,5 astetta. Käsittääkseni tuo jakaja on kuitenkin pelkästään alipainesäätöinen, eli mekaaninen säätö puuttuu? Jos olen oikeassa niin tuo ei ole mikään paras vaihtoehto jakajaksi, itseasiassa lähes huonoin.. Ei sattuis oleen tuosta jakajastakin kuvaa?

Link to comment
111 905 205 T tollaset löytyy tuosta jakajan kyljestä.

Mulla tismalleen sama jakaja mutta kärjillä vakiossa yksreikä 1300 koneessa. ja toimii moitteetta. On pelkkä alipainesäätöinen. ja ajoitus se 7,5 ast. eykk. Toimiikohan sulla se alipainekello ihan ok?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...