Guest teemu Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Nyt rupee menee alottelijan sormi suuhun tuon kuplan kanssa. Elikkä kone on vakio 1300. Ajossa paukkuu putkessa. Tyhjää käy helkkarin epätasasesti. Uutta osaa on puola, kärjetön sytkä, sytkäjohdot sekä tulpat. Voiko loppuun ajetut kannet vaikuttaa tuohon? Kannet ei siis ole varmaankaan aivan loppu, mutta ajattelin jos ne sittenkin on :D Onko vikaa bensa- vai sytkäpuolella? Kuuluuko puolan kuumeta auton käydessä kyseessä on boschin sininen. Entäpä, kun siivapyörässä on kaksi hahloa kumpi niistä on ennakkomerkki. Oikeanpuoleinen? Kaikki apu/ehdotukset tervetulleita, että pääsis vielä ajaa kohti auringonlaskua kuplan kanssa. Quote Link to comment
metake Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Venttiilit säädetty koska viimeksi? Quote Link to comment
Guest teemu Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Toissapäivänä säädetty. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Ohivuoto? Onko imarin kumit kunnossa? Quote Link to comment
Guest teemu Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Tuota oon itsekkin miettinyt. Missäs siellä on kumeja? Quote Link to comment
Guest teemu Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Tuo hihnapyärä mietityttää. Onko siinä ennakon merkkiä ollenkaan, jos nuo hahlot on vaan ykk merkki? Quote Link to comment
mikko k Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Onkohan kärjetön sytkä ja sininen puola oikea yhdistelmä? Quote Link to comment
metake Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Onkohan kärjetön sytkä ja sininen puola oikea yhdistelmä? On Quote Link to comment
xam1 Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Tuo hihnapyärä mietityttää. Onko siinä ennakon merkkiä ollenkaan, jos nuo hahlot on vaan ykk merkki? Vasemman puoleinen hahlo on 7,5 astetta eykk, säädä staattinen ennakko siihen. Quote Link to comment
metake Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Tuo hihnapyärä mietityttää. Onko siinä ennakon merkkiä ollenkaan, jos nuo hahlot on vaan ykk merkki? Vasemman puoleinen hahlo on 7,5 astetta eykk, säädä staattinen ennakko siihen. Riippuu täysin hihnapyörästä, niitä on monta mallia, kuten sytkäennakoitakin. Joissain on 7,5 astetta eykk, joissain ei.. Olisko kuvaa hihnapyörän lovista ni ei tarvii arvailla niin paljoo? Quote Link to comment
Guest teemu Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 http://i381.photobucket.com/albums/oo252/teemu87/kupla/CIMG1798.jpg Tuossa jonkunlainen kuva hahloista. Lampulla olen säätänyt suunilleen noitten hahlojen kohille sytkän. Vissiin metsään mennyt? Jos vaikka olisi syy tohon paukkeeseen. Quote Link to comment
Mikael Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Säädä sytkä samalla tavalla kun toi jätkä sanoo. Mulla ainaki toimi sen jälkeen aivan loistavasti. http://www.youtube.com/watch?v=f9jh7POUB2U (Classic VW Ignition Timing Service ) Quote Link to comment
mikko k Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Säädä sytkä samalla tavalla kun toi jätkä sanoo. Mulla ainaki toimi sen jälkeen aivan loistavasti. http://www.youtube.com/watch?v=f9jh7POUB2U (Classic VW Ignition Timing Service ) Eipä taida toimia kärjettömän kanssa noi säätöohjeet... Quote Link to comment
Guest Rampe Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 tekisin ite vähän erilailla eli kääntäsin ensin jakajaa niin että valo syttyy ja sitten takaisin tarkasti siihen missä valo sammuu ja lukitsisin jakajan siihen. kipinähän tulee silloin kun puolan virta katkeaa. kyllä toi säätö onnistuu noinkin mutta voi joutua muutaman kerran hienosäätämään. kannattaa muistaa laittaa toi merkki ennakkomerkkiin ei nolla merkkiin. toimii toi säätö ainankin noissa Pertronix Ignitor sytkissä. ehkä muissakin missä normipuola mutta en takaa mitään. yleismittarilla parempi mitata volttimittauksella jos epäilee että sytkä voi palaa jos siihen laittaa virtakynän. onkohan bensa miten tuoretta? Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 toimii toi säätö ainankin noissa Pertronix Ignitor sytkissä. ehkä muissakin missä normipuola mutta en takaa mitään. yleismittarilla parempi mitata volttimittauksella jos epäilee että sytkä voi palaa jos siihen laittaa virtakynän. Osakauppiaat ainakin tykkää jos noin säätää kärjettömällä. Pertronix I:n ja Accufire/Compufire kärähtää kun pitää virrat päällä eikä kone käy.. Quote Link to comment
Guest Rampe Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 toimii toi säätö ainankin noissa Pertronix Ignitor sytkissä. ehkä muissakin missä normipuola mutta en takaa mitään. yleismittarilla parempi mitata volttimittauksella jos epäilee että sytkä voi palaa jos siihen laittaa virtakynän. Osakauppiaat ainakin tykkää jos noin säätää kärjettömällä. Pertronix I:n ja Accufire/Compufire kärähtää kun pitää virrat päällä eikä kone käy.. aijjaa, kyllä vaan on mulla pelannu kahdessa eri autossa joista kummatkaan ei kylläkään ole volkkareita, boschin jakajilla kuitenkin. Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 toimii toi säätö ainankin noissa Pertronix Ignitor sytkissä. ehkä muissakin missä normipuola mutta en takaa mitään. yleismittarilla parempi mitata volttimittauksella jos epäilee että sytkä voi palaa jos siihen laittaa virtakynän. Osakauppiaat ainakin tykkää jos noin säätää kärjettömällä. Pertronix I:n ja Accufire/Compufire kärähtää kun pitää virrat päällä eikä kone käy.. aijjaa, kyllä vaan on mulla pelannu kahdessa eri autossa joista kummatkaan ei kylläkään ole volkkareita, boschin jakajilla kuitenkin. No ei sitten mitään, jatka vaan samaan malliin ;) Ote Pertronixin asennusohjeesta: Q.What happens if I leave the ignition switch on when the engine is not running? A.This can cause you coil to overheat, which may cause permanent damage to the coil and the Ignitor™. Quote Link to comment
Guest teemu Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Nyt rupee kupla rokkaamaan jonninverran. Elikkä sytkä oli vähän viturallaan. Miten saan säädettyä strobolla sen tuohon 7,5 asteeseen, kun ei ole ennakkomerkkiä tuossa pyörässä? Quote Link to comment
NO H2O Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Ykkösen tulppa pois, meisseli tms. tulpan reikään pyöritä konetta kunnes mäntä yläkolokohdassa. Tarkistat jakajan asennon, jos ykkönen kohdallaan eli jakajassa pitäisi olla lovi ykkösen merkiksi. Piirrät merkin hihnapyörään ja alat sitten koneen käydessä strobolla metsästämään tuota tekemääsi merkkiä... Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Tuo hihnapyärä mietityttää. Onko siinä ennakon merkkiä ollenkaan, jos nuo hahlot on vaan ykk merkki? Vasemman puoleinen hahlo on 7,5 astetta eykk, säädä staattinen ennakko siihen. Kuten tuossa jo mainittiin, niin vasen on 7,5 astetta eykk ja oikeanpuoleinen on 10 astetta eykk. Suuri osa VW jakajista kuuluu säätää tuohon 7,5 astetta eykk, mutta ei kaikki. Mikä virranjakaja sulla on? Quote Link to comment
Guest teemu Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 111 905 205 T tollaset löytyy tuosta jakajan kyljestä. Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 En löytänyt tarkkoja speksejä tuolle jakajalla, mutta oletan että säätö sille on tuo 7,5 astetta. Käsittääkseni tuo jakaja on kuitenkin pelkästään alipainesäätöinen, eli mekaaninen säätö puuttuu? Jos olen oikeassa niin tuo ei ole mikään paras vaihtoehto jakajaksi, itseasiassa lähes huonoin.. Ei sattuis oleen tuosta jakajastakin kuvaa? Quote Link to comment
xam1 Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 111 905 205 T tollaset löytyy tuosta jakajan kyljestä. Mulla tismalleen sama jakaja mutta kärjillä vakiossa yksreikä 1300 koneessa. ja toimii moitteetta. On pelkkä alipainesäätöinen. ja ajoitus se 7,5 ast. eykk. Toimiikohan sulla se alipainekello ihan ok? Quote Link to comment
Guest teemu Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Kyllä se toimii, kun imasee siitä. Jotenki tuntuu ettei se tuolla 7,5 ennakolla oikee tykkää toimia. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.