Jump to content

pallokeulabussi -73


Guest Hannuak

Recommended Posts

Guest Hannuak
Posted

Kuvien mukainen kapistus tuli uitettua Viking Linen avustuksella pimeitä syksy ja talvi-iltoja "ilahduttamaan",

nähtäväksi jää monenko syksyn ja talven. Apua tulen varmasti täältäkin useasti anomaan.

 

Hannu

post-3973-13888362472306_thumb.jpg

post-3973-13888362472484_thumb.jpg

Guest Hannuak
Posted

Eikä ihan mahdottomala näytä pohjakaan kun sai vaerista värkätyt penkkisydeemit purettua.

Mikä mahtaa olla tuo reikä lattiassa?

 

Hannu

Näin väloisaan aikaan tutkittuna näyttää olevan joku lämmitys juttu, jatkuu haitariputkena eteenpäin, mahtaneeko liittyä kuljettajan pekin vieressä (alaoikealla) olevaan namiskaan.post-3973-13888362474908_thumb.jpg

post-3973-13888362474389_thumb.jpg

post-3973-13888362474594_thumb.jpg

Guest Hannuak
Posted

Meneekö näihin kansiin vanhemman vai uudemman malliset lämmönvaihtimet?

post-3973-13888362508842_thumb.jpg

post-3973-13888362509045_thumb.jpg

Posted

Reikä on lämmityslaitteen kanava keskipenkin alle takatilan lämmitystä varten, siihen tulee sellainen pölynimurisuuttimen tyyppinen leveä juttu kiinni.

Posted

pohjan alla pitäisi olla sellainen peltinen pönttö, josta on lähtö, tai siis putki, siihen reikään jossa on imurin suulake

  • 8 months later...
Guest Hannuak
Posted

Mikä viritys vetareissa, vasen on n.2cm pidempi kuin oikea, tommonen holkki värkätty täytteeksi?

post-3973-13888363259566_thumb.jpg

post-3973-1388836325999_thumb.jpg

Guest Hannuak
Posted

Pikkuhiljaa se siistytyy, vähän vielä sisäsiistimistä ja pari penkkiä,ehkä kohta jo leimalle.

post-3973-13888363276982_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Guest Hannuak
Posted

Onko homeenhajun poistamiseksi takapenkistä muita keinoja kuin vaihtaa fyllit ja pintaverhoilu tai ostaa uusi?

Posted

Kerran kokeilin paperitehtaalla kauan olleeseen autoon Auotglymin Odour Eliminator nimistä ainetta, hajut ainakin hävisi, lattiahuopaan tosin jäi ehkä hieman niljakas pinta kun oli syksy kylmä, ei kai kuivunut sisätilalämmittimellä tarpeeksi tehokkaasti, pyyhin kostealla ylimääräiset pois, sitten oli parempi.

Varmaan riippuu vähän materiaalistakin.

 

Voihan penkinpäällisen pestä,, vaikka pesukoneessa....

Posted

Helsingistä löytyy http://www.allergia-apu.fi/. Tuolta ajattelin joku päivä hakea otsonointikoneen ja antaa töhistä autossa. Saa tuoksuja pois palliksesta + vanhasta homehtuneesta levysoittimesta. 60€ ensimmäinen vuorokausi, +10€ seuraavat. Auton raikastaa kuulemma muutassa tunnissa.

Guest Hannuak
Posted

Joo, juttelin tutun automaalarin kanssa aiheesta ja kertoi että neljä-viisi tuntia otsonointia ja kaikki elollinen ( tarkoittaa kaiken maailman itiöitä ja pasiliskoja) on lopettanut maalisen vaelluksensa pallokeulan sisätiloissa ja raikasta on, täytyy kokeilla.

  • 5 weeks later...
Guest Hannuak
Posted

Kävimpä hakemassa tarrakilvet bussiin että saisi ajettua laillisesti hallin pimennoista kotipihalle ja kyselin kuinka pitkäksi ajaksi ne saisi käyttöön, jos vaikka samoilla lapuilla leimalle,yllätys oli suuri kun neito ilmoitti että kolme kuukautta saa ajella ja maksaa 17,40€, paitsi jos tulli saa veropäätöksen pian aikaiseksi niin ajo-oikeus katkeaa veron eräpäivään, siis kyseessä rekisteröimätön tuontiauto,käyttöalue koko Suomi, jotain hyötyä näistä eu kotkotuksista.

post-3973-13888363489532_thumb.jpg

Guest Hannuak
Posted

Nyt on pallossa leima, todella asiallista palvelua Espoon K1 katsastuksessa, katsastaja muisti aikaisemminkin muutoskatsastaneensa, pallon isommalle koneelle ja katosi netin syövereihin, ja kuinka ollakkaan sieltä löytyi Lindan/Millan toimittamat dokumentit moottorien sopivuudesta ja homma oli sillä selvä. Nyt odotellaan veropäätöstä ja sitten oikeat kilvet.

Guest MillaI
Posted

Jee!

Musta kerrankin jotain hyötyä!!

Onnea leimasta!

  • 2 weeks later...
Guest Hannuak
Posted

Vuorossa kattoverhoilun tilaaminen odottamaan syksyn pimeitä asennusiltoja, hinnat vaihtelee 150€-300€, onko kokemuksia?

Toinen mietityttäva asia on nukkumissysteemit, saatavana micro bed z hinges ja rocken roll bed , onko kokemuksia kumpi olisi toimivampi, jälkimmäisen myötä tulisi ainakin vähän lisää kaivattua säilytystilaa .

 

ps. jos jollain ko kapistuksia joutavina nurkissa, niin saa tarjota.

  • 2 months later...
Posted

Nyt on bussi verotettu ja kilvitetty, vielä kun saisi maalarin syksyllä innostumaan kylkien oikaisuun ja koko auton maalaukseen, niin voisi talvella keskittyä sisustan väkertämiseen.

post-3973-13888363745486_thumb.jpg

post-3973-13888363745927_thumb.jpg

  • 2 months later...
Guest Hannuak
Posted

Nyt auto maalarilla, maalauksen jälkeen olisi vuorossa kattoverhoilun asennus, ja siitäkään en tiedä mitään, eli kaikki mahdolliset neuvot, niksit ja liima ym suositukset ovat vähintäänkin tervetulleita.

kiitoksia jo etukäteen !!

 

 

Hannu

  • 1 month later...
Posted

Ei taas näitä kaks värisiä..

Älä välitä näistä mun kommenteista oon varmaan ainoa joka pitää palloa kauniimpana yks värisenä.

 

Hieno peli siitä tulee kuitenkin..

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Guest Hannuak
Posted

Ajolupa taas saatu vuodeksi, asiallista meininkiä tuolla K1 katsastuksessa

post-3973-13888364562235_thumb.jpg

  • 11 months later...
Guest Hannuak
Posted

02.05.2013 leimattu huomautuksitta samassa paikassa

  • 2 years later...
Guest Hannuak
Posted

Ruvennut tuo perän roikkuminen häiritsemään, kumpi olisi vaivattomampi tapa oikaista auton asento, nostaa takapäätä vaiko laskea keulaa?post-856-0-69596300-1431672351_thumb.jpg

Posted

Varmaan vaihe numero 1 palliksen tapauksessa olisi tarkistaa ettei jousisauvaputki ole ruostunut puoliksi poikki takaa ja ole kasassa enää muulla kuin pyhällä hengellä.

 

Jos tuo kunnossa niin takapäästä on helpoin nostaa ylöspäin jos ei edessä satu säätöpaloja olemaan jonkun asentamana.

 

Tietty droppiolat olisi aika hyvä ratkaisu eteen kanssa.

Posted

Tai isot munkit taakse niin yleinen asento korjaantuu. Laillisesti saa pallikseen vakiovanteille 205R14 (205/80) - netistä saa tilattua parin siedettävään hintaan ja perä nousee vakioon nähden n. 2cm. Välitykset pitenee samalla 5%.

 

(onkohan kuvan tykkivanteet 15", no silloin sopis laillisesti vielä 195/80 R 15 (nousua samat n. 2cm ja välitykset pitenee reilun 6%).

 

Ja samaa sarjaa 205/70 R 16 mahtuu pyörimään myös niin edessä kun takanakin, samat speksit kun edellisessä mutta vanteet vaihdatuttaa.

Guest Hannuak
Posted

 Nyt tykkivanteilla205/70R14, haaveissa syncron 16" ja jotkut karkeahkot kumit, sehän ei perän roikkumiseen vaikuta, muutaman sentin maavaraan.

Kuinkas tuo takapään nosto teknisesti tapahtuu, aikomus pitää kiinni ajatuksesta "noustaan autoon".

Posted

Näin niinkuin suurinpiirtein homma menee näin irroita napa ja kaikki siinä kiinni oleva jousilatasta.

 

irroita jousilatan kansi

 

Vapauta esijännitys jousilatasta vetämällä vähän ulospäin ilman että on sormet välissä.

 

Kännä haluamaasi asentoon siirtämällä lattaa booreilla.

Posted

Kaikkien osien asento toisiinsa nähden kannattaa merkitä ennen irrotusta. Esim. takapyörien aurauksen säätö voi muuten muuttua.

 

Nyt viisastuneena tekisin silleen että mittaisin esim. tunkin avulla montako senttiä takapäätä pitää nostaa että päästään haluttuun korkeuteen. Ihan tarkka mitta takapyörien kohdalta. Sitten laskisin miten boorien asentoa pitää muuttaa. Sisä- ulkoboorit ovat tiheydeltään erilaiset joten korkeuden vois säätää hyvin tarkasti.

Jos koko hampaalla nostaa niin menee helmposti liian korkeaksi (tämänkin voi tietysti laskea etukäteen).

 

Tein joskus tänne Googleen perustuvan korkeuslaskurin mutten nyt löydä sitä...

Posted

Sisäboorit harvempia eli jos haluat pienen hienosäädön ylöspäin nosta sisältä yksi ylöspäin ja ulkoa yksi alas.

Posted

Ihan mielenkiinnosta, mikä mahtaa olla alkuperäinen syy perän roikkumiselle ? Onko vääntösauvat kuoleentuneet vaiko jotain isompaa vikaa ?

Posted

Vääntösauvat kuoleentuu ja perä rupeaa roikkumaan.

 

Mutta palliksissa myös hyvin yleistä että vääntösauvaputki ruostuu pitkittäisen runkopalkin sisältä poikki jolloin roikkuva perä voi johtua joko huonosta korjauksesta kyseiseen ongelmaan tai sitten pahimmassa tapauksessa jo osittain poikkimenneestä ja vääntyneestä putkesta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...