Guest Hannuak Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Kuvien mukainen kapistus tuli uitettua Viking Linen avustuksella pimeitä syksy ja talvi-iltoja "ilahduttamaan", nähtäväksi jää monenko syksyn ja talven. Apua tulen varmasti täältäkin useasti anomaan. Hannu Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Eikä ihan mahdottomala näytä pohjakaan kun sai vaerista värkätyt penkkisydeemit purettua. Mikä mahtaa olla tuo reikä lattiassa? Hannu Näin väloisaan aikaan tutkittuna näyttää olevan joku lämmitys juttu, jatkuu haitariputkena eteenpäin, mahtaneeko liittyä kuljettajan pekin vieressä (alaoikealla) olevaan namiskaan. Quote Link to comment
Heka Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Reikä lattiassa voipi olla pyöreälle pöydänjalalle tarkoitettu asennus. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Meneekö näihin kansiin vanhemman vai uudemman malliset lämmönvaihtimet? Quote Link to comment
-AP- Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Reikä on lämmityslaitteen kanava keskipenkin alle takatilan lämmitystä varten, siihen tulee sellainen pölynimurisuuttimen tyyppinen leveä juttu kiinni. Quote Link to comment
jolkkon Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 pohjan alla pitäisi olla sellainen peltinen pönttö, josta on lähtö, tai siis putki, siihen reikään jossa on imurin suulake Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Mikä viritys vetareissa, vasen on n.2cm pidempi kuin oikea, tommonen holkki värkätty täytteeksi? Quote Link to comment
rockford Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Mikä viritys vetareissa, vasen on n.2cm pidempi kuin oikea, tommonen holkki värkätty täytteeksi? Toi toinen akseli on varmaan varhaispallosta. http://www.creative-engineering.com/ind ... &Itemid=26 Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Mikä viritys vetareissa, vasen on n.2cm pidempi kuin oikea, tommonen holkki värkätty täytteeksi? Toi toinen akseli on varmaan varhaispallosta. http://www.creative-engineering.com/ind ... &Itemid=26 Kiitoksia! Pitää hommata myöhäisemmän palliksen vetari jostain. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Pikkuhiljaa se siistytyy, vähän vielä sisäsiistimistä ja pari penkkiä,ehkä kohta jo leimalle. Quote Link to comment
beetle66 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Nice!!!! Good luck with the bus! Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Onko homeenhajun poistamiseksi takapenkistä muita keinoja kuin vaihtaa fyllit ja pintaverhoilu tai ostaa uusi? Quote Link to comment
Guest kode Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Toimiskohan otsonointi? Quote Link to comment
vilkku Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Onko homeenhajun poistamiseksi takapenkistä muita keinoja kuin vaihtaa fyllit ja pintaverhoilu tai ostaa uusi? http://www.otsonipuhdistus.fi/ Vastaavilla laitteilla puhdistetaan tulipalon savuhajuja Quote Link to comment
Jallu Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Kerran kokeilin paperitehtaalla kauan olleeseen autoon Auotglymin Odour Eliminator nimistä ainetta, hajut ainakin hävisi, lattiahuopaan tosin jäi ehkä hieman niljakas pinta kun oli syksy kylmä, ei kai kuivunut sisätilalämmittimellä tarpeeksi tehokkaasti, pyyhin kostealla ylimääräiset pois, sitten oli parempi. Varmaan riippuu vähän materiaalistakin. Voihan penkinpäällisen pestä,, vaikka pesukoneessa.... Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Kiitoksia, kokeillaan aluksi näillä. Quote Link to comment
hyeena Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Helsingistä löytyy http://www.allergia-apu.fi/. Tuolta ajattelin joku päivä hakea otsonointikoneen ja antaa töhistä autossa. Saa tuoksuja pois palliksesta + vanhasta homehtuneesta levysoittimesta. 60€ ensimmäinen vuorokausi, +10€ seuraavat. Auton raikastaa kuulemma muutassa tunnissa. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Joo, juttelin tutun automaalarin kanssa aiheesta ja kertoi että neljä-viisi tuntia otsonointia ja kaikki elollinen ( tarkoittaa kaiken maailman itiöitä ja pasiliskoja) on lopettanut maalisen vaelluksensa pallokeulan sisätiloissa ja raikasta on, täytyy kokeilla. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Kävimpä hakemassa tarrakilvet bussiin että saisi ajettua laillisesti hallin pimennoista kotipihalle ja kyselin kuinka pitkäksi ajaksi ne saisi käyttöön, jos vaikka samoilla lapuilla leimalle,yllätys oli suuri kun neito ilmoitti että kolme kuukautta saa ajella ja maksaa 17,40€, paitsi jos tulli saa veropäätöksen pian aikaiseksi niin ajo-oikeus katkeaa veron eräpäivään, siis kyseessä rekisteröimätön tuontiauto,käyttöalue koko Suomi, jotain hyötyä näistä eu kotkotuksista. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Nyt on pallossa leima, todella asiallista palvelua Espoon K1 katsastuksessa, katsastaja muisti aikaisemminkin muutoskatsastaneensa, pallon isommalle koneelle ja katosi netin syövereihin, ja kuinka ollakkaan sieltä löytyi Lindan/Millan toimittamat dokumentit moottorien sopivuudesta ja homma oli sillä selvä. Nyt odotellaan veropäätöstä ja sitten oikeat kilvet. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Jee! Musta kerrankin jotain hyötyä!! Onnea leimasta! Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Vuorossa kattoverhoilun tilaaminen odottamaan syksyn pimeitä asennusiltoja, hinnat vaihtelee 150€-300€, onko kokemuksia? Toinen mietityttäva asia on nukkumissysteemit, saatavana micro bed z hinges ja rocken roll bed , onko kokemuksia kumpi olisi toimivampi, jälkimmäisen myötä tulisi ainakin vähän lisää kaivattua säilytystilaa . ps. jos jollain ko kapistuksia joutavina nurkissa, niin saa tarjota. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Nyt on bussi verotettu ja kilvitetty, vielä kun saisi maalarin syksyllä innostumaan kylkien oikaisuun ja koko auton maalaukseen, niin voisi talvella keskittyä sisustan väkertämiseen. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Nyt auto maalarilla, maalauksen jälkeen olisi vuorossa kattoverhoilun asennus, ja siitäkään en tiedä mitään, eli kaikki mahdolliset neuvot, niksit ja liima ym suositukset ovat vähintäänkin tervetulleita. kiitoksia jo etukäteen !! Hannu Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Vähän on pohjia tehty ja maalia ruiskutettu. Quote Link to comment
Guest josu Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Ei taas näitä kaks värisiä.. Älä välitä näistä mun kommenteista oon varmaan ainoa joka pitää palloa kauniimpana yks värisenä. Hieno peli siitä tulee kuitenkin.. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Ja pientä ikkuna-asennusta Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Ajolupa taas saatu vuodeksi, asiallista meininkiä tuolla K1 katsastuksessa Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 02.05.2013 leimattu huomautuksitta samassa paikassa Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Ruvennut tuo perän roikkuminen häiritsemään, kumpi olisi vaivattomampi tapa oikaista auton asento, nostaa takapäätä vaiko laskea keulaa? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Varmaan vaihe numero 1 palliksen tapauksessa olisi tarkistaa ettei jousisauvaputki ole ruostunut puoliksi poikki takaa ja ole kasassa enää muulla kuin pyhällä hengellä. Jos tuo kunnossa niin takapäästä on helpoin nostaa ylöspäin jos ei edessä satu säätöpaloja olemaan jonkun asentamana. Tietty droppiolat olisi aika hyvä ratkaisu eteen kanssa. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Tai isot munkit taakse niin yleinen asento korjaantuu. Laillisesti saa pallikseen vakiovanteille 205R14 (205/80) - netistä saa tilattua parin siedettävään hintaan ja perä nousee vakioon nähden n. 2cm. Välitykset pitenee samalla 5%. (onkohan kuvan tykkivanteet 15", no silloin sopis laillisesti vielä 195/80 R 15 (nousua samat n. 2cm ja välitykset pitenee reilun 6%). Ja samaa sarjaa 205/70 R 16 mahtuu pyörimään myös niin edessä kun takanakin, samat speksit kun edellisessä mutta vanteet vaihdatuttaa. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Nyt tykkivanteilla205/70R14, haaveissa syncron 16" ja jotkut karkeahkot kumit, sehän ei perän roikkumiseen vaikuta, muutaman sentin maavaraan. Kuinkas tuo takapään nosto teknisesti tapahtuu, aikomus pitää kiinni ajatuksesta "noustaan autoon". Quote Link to comment
Tanhis Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Näin niinkuin suurinpiirtein homma menee näin irroita napa ja kaikki siinä kiinni oleva jousilatasta. irroita jousilatan kansi Vapauta esijännitys jousilatasta vetämällä vähän ulospäin ilman että on sormet välissä. Kännä haluamaasi asentoon siirtämällä lattaa booreilla. Quote Link to comment
multanen Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Kaikkien osien asento toisiinsa nähden kannattaa merkitä ennen irrotusta. Esim. takapyörien aurauksen säätö voi muuten muuttua. Nyt viisastuneena tekisin silleen että mittaisin esim. tunkin avulla montako senttiä takapäätä pitää nostaa että päästään haluttuun korkeuteen. Ihan tarkka mitta takapyörien kohdalta. Sitten laskisin miten boorien asentoa pitää muuttaa. Sisä- ulkoboorit ovat tiheydeltään erilaiset joten korkeuden vois säätää hyvin tarkasti. Jos koko hampaalla nostaa niin menee helmposti liian korkeaksi (tämänkin voi tietysti laskea etukäteen). Tein joskus tänne Googleen perustuvan korkeuslaskurin mutten nyt löydä sitä... Quote Link to comment
Tanhis Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Sisäboorit harvempia eli jos haluat pienen hienosäädön ylöspäin nosta sisältä yksi ylöspäin ja ulkoa yksi alas. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Ihan mielenkiinnosta, mikä mahtaa olla alkuperäinen syy perän roikkumiselle ? Onko vääntösauvat kuoleentuneet vaiko jotain isompaa vikaa ? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Vääntösauvat kuoleentuu ja perä rupeaa roikkumaan. Mutta palliksissa myös hyvin yleistä että vääntösauvaputki ruostuu pitkittäisen runkopalkin sisältä poikki jolloin roikkuva perä voi johtua joko huonosta korjauksesta kyseiseen ongelmaan tai sitten pahimmassa tapauksessa jo osittain poikkimenneestä ja vääntyneestä putkesta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.