multanen Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 (edited) Sisäboorit harvempia eli jos haluat pienen hienosäädön ylöspäin nosta sisältä yksi ylöspäin ja ulkoa yksi alas. Tuolla ohjeella taitaa pallon perä laskeutua, onneksi vain n. 4,5 milliä... ;) (EDIT: Ai niin ajattelit ilmeisesti että AUTOA ylöspäin yksi hammas, minä ajattelen että jousilattaa ylös yksi hammas.). Löytyi se topikki johon olin tehnyt jonniinlaisen laskurin: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/18256-pallon-alkuper%C3%A4inen-korkeus/ Monissa palloissa takajouset kuoleentuneet ja yleistä on tuo putken ruostuminenkin. Omassakin repsahti hidastetöyssyssä perä varmaan 10cm alemmas kun putki repesi irti runkopalkeista. Nostin sitten vähän liian ylös enkä ole jaksanut korjata, siitä kiinnostus aiheeseen. Liian ylös kun nostaa perän niin ulosjousto jää lyhyeksi ja kolisee hypyissä stoppariin. Edited May 18, 2015 by multanen Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Harras toive on että kyseessä olisi väsyneet vääntösauvat, pehmeitä korjattavia kohtia ei auton Suomessaollessa (5v.) ole löytynyt omasta eikä katsastajan toimesta. Ebayssa näkyy olevan mynnissä erivärisiä ja paksuisia vääntösauvoja (käytettyjä), mikähan on pallisbussin sauvan vakiopaksuus? Quote Link to comment
multanen Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Harras toive on että kyseessä olisi väsyneet vääntösauvat, pehmeitä korjattavia kohtia ei auton Suomessaollessa (5v.) ole löytynyt omasta eikä katsastajan toimesta. Ebayssa näkyy olevan mynnissä erivärisiä ja paksuisia vääntösauvoja (käytettyjä), mikähan on pallisbussin sauvan vakiopaksuus? Ei niitä jousia varmaan uusia tartte. Onko muuten tällä palstalla kukaan koskaan joutunut vaihtamaan takajousia pallikseen? Kun en muista lukeneeni semmosesta. Vääntösauvat on vahvoja eikä oikein jäykennys tai pehmennyskään taida houkutella ketään. Quote Link to comment
KimmoH Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Uusiakin vääntösauvoja saa, Just Kamperssilla taisi ainakin olla luettelossa, jotain 60 puntaa kappale. Itse en ole nähnyt väsynyttä vääntösauvaa mutta katkennut on tainnut kerran tulla vastaan kauan kauan sitten mutta sekin oli Dodgen/Plymarin keulan vääntösauva, ei bussin. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Olisiko jollain tietoa palliksen alkuperäisestä korkeudesta, omassa lokasuojan alareunasta akselin keskelle mitattuna:. etu 430mm ja taka 285mm. Tätä kun on nyt enemmän pähkäillyt niin onko mahdollisa että etupää olisi jostain syystä jonkun remontin yhteydessä karannut ylöspäin? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 (edited) Tarkista onko etuakselisi akseliputken keskellä säätöpala (auton keskikohdassa yleensä molemmissa putkissa). Jos ei niin etupää ei voi karata vahingossa ylöspäin ilman lisäjousellisia iskareita. Esim kuva missä näkyy säätöpalat Edited May 19, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Kuvan kapistukset pitäisi asentaa pallikseen, mitähän pitäisi hommata piuhojen toisiin päihin ja millä kierteillä. Öljynpainemittarin saa ilmeisesti samaan normi öljynpainevalon anturin kanssa, minnekkäs tuo öljynlämpömittari, nähnyt jonkun öljytikkuanturisysteemin, se ei oikein miellytä. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Lämpömittarin saanee helpoiten T-haaralla samaan lähtöön jossa se painemittari/valo -yhdistelmäanturi. Sen yhdistelmäanturin hinta voi vähän säikäyttää kun on pelkkä anturi varmaan kalliimpi kun mitä nuo mittarit maksoivat yhteensä. Lämpömittarin anturi on yleensä edullisempi ja niitä on sekä lyhemmällä että pidemmällä anturin "varrella" joka tulee siis kanavaan tai adapteriin tms. sisäpuolelle. Lyhyempi on varmasti helpompi sjoittaa. Toinen helppo paikka lämpöanturille on öljypohjassa öljypropun paikalla ja se palliksessa toimii varmasti paremmin kun tontitetussa kuplassa. Sinne käy myös "pitkä" anturi. Oma lämpömittarin anturin suosikkipaikka on "universaalilohkossa" kolmostyypin öljyntäytön peittolätkään. Neljäs mahdollisuus on suodattimellista öljypumppua käytettäessä joko pumppuun tai pumpun ja suodattimen väliin tulevaan sandwich -palaan. Tässä vielä linkkejä antureihin: Yhdistelmäanturi suoraan vakion öljynpainevalon anturin paikalle: http://aircooled.fi/tuote/646/oljynpainekello-05-bar-vdo Lämpöanturi esim. öljypohjaan: http://aircooled.fi/tuote/879/oljynlampoanturi-vdo-m14x15 Lämpöanturi lohkon pohjaan öljynpaineventtiilin paikalle, tää oli miulle uusi: http://aircooled.fi/tuote/1567/oljynlampoanturi-oljynpaineventtiilin-paikkaan-vdo Haaroitin 1: http://aircooled.fi/tuote/4668/oljynpaineanturin-thaaraliitin-m10x1-csp Haaroitin 2: http://aircooled.fi/tuote/1376/oljynlampotila-ja-oljynpaineanturin-haaraliitin-cb Puavo Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Pikkutarkennus: kyseessä nelostyypin 2l, vaikkuttaa varmasti jotain ja mistä mitattuna tuo öljynlämpöanturi antaisi luotettavimman tuloksen? Vielä lisäkyssäri kun auto vielä talviunilla, mahtuuko 80mm kierroslukumittari kellon paikalle mittaritauluun? Hannu Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Kokemukseni mukaan tyyppi 4:ssä oikein luotettava mittauspaikka on öljynpaineventtiilin yhteydessä. Tarvitaan välikappale 'Adapter for Oiltemp Sender'. www.csp-shop.de Quote Link to comment
Paadre Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Melkein laittaisin pätkän teräspunosletkua ja sen päähän vasta ton haaran, ei rasitu lohkossa lähtö, eikä haarakappalekaan. Joskus nimittäin mennyt tuollainen "messinkinen" haara halki. Quote Link to comment
kerkko Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Uusiakin vääntösauvoja saa, Just Kamperssilla taisi ainakin olla luettelossa, jotain 60 puntaa kappale. Itse en ole nähnyt väsynyttä vääntösauvaa mutta katkennut on tainnut kerran tulla vastaan kauan kauan sitten mutta sekin oli Dodgen/Plymarin keulan vääntösauva, ei bussin. Omasta kuplastani vm. 1966 katkesi vääntösauva toukokuulla 1981 matkalla Rivieralle. Onneksi katkesi ulkopäästä, sain vanhan vedettyä ulos ja uuden jostakin päin Stuttgartia. T. K. 1 Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Nyt neljä tuntia etsinyt tuota reikää mistä saisi virtalukon pesän irti purkamatta koko systeemiä mutta vaikealta tuntuu, vai onko mahdoton? Quote Link to comment
boxer Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 (edited) Ei ole Hannu reikää valmiina, ei ainakaan mulla, eli porahommiksi menee... voin laittaa mittoja mihin tälläsin reiän, ellei joku kerkee ennen.. Ja videohan kertoo varhasen lukko tsydeemistä... liekö eroa.. Edited August 25, 2016 by boxer Quote Link to comment
boxer Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Tällä ohjeella onnistuin. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted August 25, 2016 Share Posted August 25, 2016 Kiitoksia ohjeista, täytyy huomenna mennä taas touhuamaan, josko nyt onnistuisi. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 (edited) Nyt on talvi kerätty virtaa ja taas virtalukon kimppuun,olihan se reikä siellä. Onko kokemuksia kympin kiinalaisista vai kannattaako vanha viedä lukkosepälle kunnostettavaksi? Edited February 5, 2017 by Hannuak Quote Link to comment
boxer Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 Kokemuksesta sanon, käytä orginaalia... mulla oli kinukki virtalukko paikalla, hetken, yhtenä iltavuorona kun kotiin piti lähteä jäi lukko avaiminen käteen, oli talttapää ruuvari hanskalokerossa joten kotiin pääsin. Rimpulan olonen kaikinpuolin. Quote Link to comment
Guest Hannuak Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Auto-Avain H:ki Kallio korjasi lukon nopeasti ja erittäin kohtuullisella hinnalla, suosittelen! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.