Jump to content

Takapään madallus


jnj

Recommended Posts

Posted

En ole noin isoja tehny mutta vingulla jyrsin peukalonpään kokoiset lovet stopparien kohdalle. Niistä ei ainakaan katsari ole maininnu. Tuskin edes huomasi.

Posted

Niin no sama keskustelu on käyty samballa jossain vaiheessa ja siellä ei ollut silloin kuin itse sitä luin kenelläkään ollut kestävyysongelmia kyseisen notchaamisen kanssa. Eli jos teet kunnolla ja et jätä teräviä kulmia leikkauskohtiin niin homman pitäisi olla ok mutta katsarin päätettävissä onko laillinen.

 

Itse olen miettinyt että pystyisikö tuon saman hoitamaan katkasemalla torsioputken ja kiertämällä sopivasti muutaman asteen ja sitten kemppiliimalla takaisin kiinni. Silloin ei ainakaan katsari pystyisi huomaamaan koko asiaa. Ja jos homma on toteutettu ammattitaidolla vahvikeputkea käyttäen niin ei varmaa pitäisi olla mitää ongelmaa. Mutta ongelma on sitten siinä että tuolla tavalla toteutettuna autoa ei pystyisi enää palauttamaan vakiokorkuiseksi.

Posted

Hieman noita KCW:n lovia pienemmät, mutta saman malliset, on olleet käytössä vuosia, ei mitään kestävyysongelmia. Tosin latat ovat vakioita hieman paksummat säätölatat. Katsastuksesta mennyt läpi aina heittämällä.

Posted

Menisköhän läpi jos tarkka katsuri tuntee kuplat tai kuplailija kertoo suikkapäälle ottaneensä vähän jousilaatasta materiaalia poisss jotta sais paremmin tonttiin?!

 

Eli jos lakikirjaimen mukaan mennään,sallittua vai kiellettyä?

Posted

Itse olen miettinyt että pystyisikö tuon saman hoitamaan katkasemalla torsioputken ja kiertämällä sopivasti muutaman asteen ja sitten kemppiliimalla takaisin kiinni. Silloin ei ainakaan katsari pystyisi huomaamaan koko asiaa. Ja jos homma on toteutettu ammattitaidolla vahvikeputkea käyttäen niin ei varmaa pitäisi olla mitää ongelmaa. Mutta ongelma on sitten siinä että tuolla tavalla toteutettuna autoa ei pystyisi enää palauttamaan vakiokorkuiseksi.

 

Tässä olis se hyvä puoli ettei rengas pääsisi tippumaan ulosjoustossa liian alas ("kääntyy auton alle vinoon"). Esimerkiksi mulla on kirpussa sen vuoksi hitsattu alapuolelle toppari rajoittamaan ulosjoustoa.

 

t. Mika

Posted

Itse olen miettinyt että pystyisikö tuon saman hoitamaan katkasemalla torsioputken ja kiertämällä sopivasti muutaman asteen ja sitten kemppiliimalla takaisin kiinni. Silloin ei ainakaan katsari pystyisi huomaamaan koko asiaa. Ja jos homma on toteutettu ammattitaidolla vahvikeputkea käyttäen niin ei varmaa pitäisi olla mitää ongelmaa. Mutta ongelma on sitten siinä että tuolla tavalla toteutettuna autoa ei pystyisi enää palauttamaan vakiokorkuiseksi.

 

Tässä olis se hyvä puoli ettei rengas pääsisi tippumaan ulosjoustossa liian alas ("kääntyy auton alle vinoon"). Esimerkiksi mulla on kirpussa sen vuoksi hitsattu alapuolelle toppari rajoittamaan ulosjoustoa.

 

t. Mika

 

 

Eikä täällä tappaa tule tuo iskarin pituuskaan ongelmaksi. Kauheasti ei ole ainakaan minun iskareilla varaa ottaa joustoa enää syvempään.

On siinä tietty vähän enempi vaan hommaa, melkein korin joustus nostamaan. Latan viilaaminen aika helppo homma.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...