Guest seppo rauti Posted May 24, 2011 Posted May 24, 2011 noniin tallikaveri jeesasi jousien kanssa ja hitsasi ne laatat vielä 3,3cm ylöspäin ja nyt on just hyvä korkeus edessä sain äsken lyötyä sen keulan kasaan...ja tuli uudet takahuilutkin laitettua jo paikalleen. vielä takapään madallus, vetonivelen vaihto ja edestä aurauskulmien säätö niin alkaa olee paketissa...takapolttimo ja valojen säätö niin pitäis olla leimakunnossa... ja kuten kuvasta näkee niin takapäällä on hyvin se 4cm madallusvara. Quote
Guest seppo rauti Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 viiden tunnin väsytystaistelun ja Mikon avustuksella saatiin takapään ulompi vetonivel auki...oli joka paikka niin uskomattoman tiukassa, että piti tehdä työkaluja ihan sitä varten että saatiin se pois. Ensin temppuili ne kuusiokolo avaimella olevat ruuvit ja lopuksi se nivelen keskiö joka on niissä hahloissa kiinni niin ei vaa lähtenyt ei niin millää... sit sain ratin suoristettua ja purettua molemmilta puolilta ne takapään ne ruuvia joilla madallataan takapää...oli aika tiukassa nekin ku koskaa varmaa avattu... Quote
Guest seppo rauti Posted June 2, 2011 Posted June 2, 2011 noniin apukuskin puolen takapää purettu ja laatta vedetty ulos, en vielä laittanut takaisin...kuskin puolelle kun menin niin siellä ottaa vetari vastaan eli en saa laskettua sitä yhtä alas kun toisella puolella ( kuva ) niin joutuu purkaa sitten vetarin toiseltakin puolelta... tuli myös vedettyä moottoriin koneliuotinta ja sen jälkee kosteella rätillä ja hammasharjalla perään niin tuli moottoristakin ihan siisti taas. Sinne en muuten sitten teekkää mitää.. Quote
MU Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Sen verran kannattaa vielä konehuoneeseen kurkistaa että tuo tuliseinässä oleva äänieriste on tiukasti kiinni ettei koneen jäähdytyspuhallin imaise sitä ilmanoton eteen. Voi loppua leikki lyhyeen :) Quote
GT78 Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 Meinasin itse ihan samaa kun katsoin konehuoneen kuvaa. Sen lisäks että repisin ensiksi ne alumiinipaperit helevettiin sieltä (noihan vaan lisää lämpöä ja vähentää sitä parasta eli mottisaundia :) niin vaihtaisin nuo äärirumat ilmastointiputket sellaiseen enempi period correctiin mustaan pahviputkeen, jollaista siellä oli alun perinkin. Ens talvena sitten peltien ja tuuletinkopan maalaus auton sävyyn sopivaksi :) Quote
Guest seppo rauti Posted June 3, 2011 Posted June 3, 2011 joo sitä maalausta meinasin jo tänä talvena mutta asiat tärkeysjärjestykseen ja silti aika loppu kesken...niin ne on aika räväkän väriset siinä joo kieltämättä...Juu pitää niitä suojia kattoa et miten niiden kanssa toimin et otanko kokonaan pois vai mitä... Quote
Guest seppo rauti Posted June 12, 2011 Posted June 12, 2011 no niin auto pitkästä aikaa renkailla eli uudet iskarit paikallaan ja perä madallettu...joutuu vielä sen verta purkaa ku en laittanut vetareita kiinni jos ois joutunut muuttaa eli ne vielä paikalleen...jostain syystä ku oli noi laatat jo paikallaan ja kun tiputti auton renkaille niin ne meni vielä yhden säädön lisää? Miksihän näin? Pari kuvaa auton "stanssista" Quote
Guest seppo rauti Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 jee Kupla peruutettu tallista pihalle eli liikkuu omin avuin jo...uudet vetonivelet molemmilla puolilla kiinni ja samoin uudet iskarit myös takana. Perä on juuri sopivan matala ja hienosti toimii!! Vielä jarrjen ilmaus, aurauskulmien säätö eteen ja pari poltinta ja sulaketta ja se on siinä!! Quote
metake Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 Paljonko jäi pakoputkien päistä maahan mittaa? Yhden kesän itse ajelin kuplalla jossa oli putki matalalla ja kyllästyin kun joka hidastetöyssyssä raapaisi, sitten meni putki vaihtoon.. Quote
Guest seppo rauti Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 hieno tapa tuhlata jarrunestettä ku täyttää säiliön ja pistää kaverin pumppaa poljinta kunnes huomaa lätäkön auton alla...yks jarruletku "unohtunut" laittaa kokonaan kiinni...no eikun kiinnittää ja kokeilee uudestan... Hienosti toimii ajoin pari kertaa tallin ympäri.., Kuskine puolen jarrusatulan se korkein kohta eli nänni ottaa vähän vanteeseen kiinni...pieni pala siitä otettiin pois mutta vieläkin ottaa vähän kun kääntää ihan tappiin vasemmalle..pystyyköhän tätä korjaa jotenkin helposti? jollain prikalla yms.? huomenna aurauskulman säädöt hennalan shellillä ja katotaan sitten lisää miltä näyttää...ja tosiaan takapolttimot vaihdoin kaikki neljä. ja kai se pitää auto pestä ku talven pölyttynyt... Quote
metake Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Kuskine puolen jarrurummun se korkein kohta eli nänni ottaa vähän vanteeseen kiinni...pieni pala siitä otettiin pois mutta vieläkin ottaa vähän kun kääntää ihan tappiin vasemmalle.. Hä??? Miten kääntäminen vaikuttaa jarrurummun ja vanteen yhteyteen kun ne molemmat kääntyy samassa tahdissa? Ja siis tarkoitatko sä nännillä sitä rasvakuppia? Eli siis onko keskireikä ahdas? Mä en (taas) tajuu... Quote
Guest seppo rauti Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 tarkoitin satulaa eli sen korkeinta kohtaa...sitä mikä on lähimpän vannetta! Quote
Guest seppo rauti Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 pari kuvaa siirtokilvillä kruisailusta. Quote
Jorrma Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 Näyttää kuin perä olis alempana, keulaa vielä alas? Quote
Guest seppo rauti Posted June 19, 2011 Posted June 19, 2011 tankki täyteen ja 10 kilon säkki keulalle vai miten se oli? :) Quote
HT Posted June 20, 2011 Posted June 20, 2011 Nosta Seppo kuitenkin vähän perää ylös. Muuten jää huilut kesällä johonkin hidastetöyssyyn.. Quote
Guest seppo rauti Posted June 20, 2011 Posted June 20, 2011 ei oo ottanut vielä mihinkää töyssyy kiinni vaikka kotiinkin ku tulee niin on kaksi tollasta hidastetta...katotaan nyt teenkö sitä enää tänä kesänä vai mitä tekee vähä pitää nyt ajaakin kun ei tällä hetkellä mitenkää ajamista haittaa... Quote
Guest seppo rauti Posted June 26, 2011 Posted June 26, 2011 Eteen vaihdettu uudet alapallonivelt ja nyt pitäis olla kaikki valmista leimalle...ISO kiitos tallikaverille sai myn pyyhkijät pelittää oli joku metallipala irronnut sieltä ratin takaa ja ei saanu kontaktia ollenkaa...empä ois heti tajunnut tutkia... Aamusta leimalle pitäkää peukkuja!! Quote
Guest seppo rauti Posted June 27, 2011 Posted June 27, 2011 leima tulla tupsahti!! :) ilman mitää huomautusta...vähä sano että on matala niin sanoin että nää Saksan tuontipelit on :) asiaa!! nyt kruisaillaan!!!!!! Kiitoksia kaikille ketkä on auttanut ja antanut vinkkiä--- Quote
Guest seppo rauti Posted July 4, 2011 Posted July 4, 2011 voihan paska...tuli aika masentava puhelu tossa äsken. Menee opintotuet ja lainat nyt maksuun ja on tulossa sen verta isoja maksuja, että eipä taida meikä tässä yksin selvitä oikee rahallisesti niistä... ja kun tuo putkiremppa nyt rupee iskee päälle, niin ei jää paljon vaihtoehtoja kuin pistää Kupla myyntiin....tätä jo hetken aikaa pelännyt mitä tässä käy, mutta nyt ei vaa tällä hetkellä rahat riitä harrastamiseen kun rupee maksut pyörimään... Eli avo on kaupan jos kiinnostuneita ostajia löytyy. Quote
rausku Posted May 10, 2015 Posted May 10, 2015 Lainaan vähän aihetta. Eli käykö vm 1972 kuplaan suht suoraan 60 luvun lokasuojat? eli tarkoitus ois tehdä 60s look. Mihin vuosimalliin asti on ollut "makaava lamppuisia" ? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.