Guest Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 Tästä on jo muutama vuosi aikaa kun myynnissä oli todella siistin näköinen 412 2-ovisena. Rekkari oli UGL-412. Omistaako joku teistä kysisen pirssin? jep, se on mulla tallissa. kilvet palautettu 23.10.07 periaattees olis leimavalmis kun varmaan jarrut herkistelis.ajoin kyllä tos viimekesänä ulos eli ei ihan jumissakaan paikat. Quote
Lahti411 Posted December 10, 2012 Author Posted December 10, 2012 yhtä 4 ovista metallin sinistä kävin joku vuos sitten kattomas,oli vielä kohtuullisen siisti.olis pitäny ostaa pois mutta sillon ei ollu oikeen rahaa sellaseen. Olispa tästäkin tiennyt, kun etsin 4-ovista. Tuo mun projekti kun on siististä kaukana... Vieläköhän tuo olisi tallessa? kunpa sais virtaa itteensä että sais kuntoonkin noita Koitas laittaa hösseliksi! Ensi vuonna type 4 täyttää 45 vuotta, eli eikös se olisi hyvä aika yrittää järjestää isompi Nelkku-tapaaminen? Ja jos vuoden haluaa lisäaikaa, niin virallisesti ensimmäinen mallivuosihan oli 1969. Quote
Sami P. Posted December 11, 2012 Posted December 11, 2012 Tästä on jo muutama vuosi aikaa kun myynnissä oli todella siistin näköinen 412 2-ovisena. Rekkari oli UGL-412. Omistaako joku teistä kysisen pirssin? Täytynyt olla maksettu kilpi :D Eipä parempaa kilpeä voisi moiselle Ugly Duckille olla! Quote
Guest Posted December 12, 2012 Posted December 12, 2012 Tästä on jo muutama vuosi aikaa kun myynnissä oli todella siistin näköinen 412 2-ovisena. Rekkari oli UGL-412. Omistaako joku teistä kysisen pirssin? Täytynyt olla maksettu kilpi :D Eipä parempaa kilpeä voisi moiselle Ugly Duckille olla! eihän täs maas ilmasia kilpiä ookkaan:)toiset maksaa enemmän toiset vähemmän,tämän kilpihistoriasta en sen enempää tiedä, kun että joskus tullu uudet nuo UGL-412 laput edellinen tunnus TEB-810 Quote
Reino Posted December 12, 2012 Posted December 12, 2012 Salossa oli aikanaan vihreä 412 neliovisena mun yläasteen käsityöopella. Herra on ollu jo mono pystyssä ja nenä turpeessa ainakin kymmenen vuotta, mut muistan että auto ois ollu hyväkuntonen, ja joka vuosi ajossa. Pienellä salapoliisityöllä toi vois löytyäkin. Ala-asteen käsityöopella sen sijaan oli useita hyvin tehtyjä kuplia, ja mm. pitkä kirppu (desert dog, vissiin) Sen taas näin tänä kesänä liikenteessä seuraavalla omistajalla, pitkän tauon jälkeen. Pitääkö olla kässän maikka et pärjää volkkareiden kanssa, vai tuleeks täs ammatti harrastuksen kylkiäisenä... En tiedä pitääkö olla, mutta omalla kohdallani ei tuosta ammatista haittakaan ole ollut... Reino Quote
NordBling Posted January 11, 2013 Posted January 11, 2013 Olikos noista Suomeen tuoduista henkilöfarmareista jotain numeerista tietoa jossain? Quote
Lahti411 Posted January 17, 2013 Author Posted January 17, 2013 Löysin vihdoin dataa nelos-tyypin tuotantoluvuista vuosittain: http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/de/publications/2010/05/volkswagen_chronik.bin.html/binarystorageitem/file/HN7+Chronik_d_k.pdf Harmillisesti näissä ei ole mitään erittelyjä korimalleista, mutta yleinen arvio siis on, että n. puolet valmistuneista nelkuista on Varianteja. Ja Variantiahan ei sitten ensimmäisenä mallivuotena -69 (elokuu -68 -heinäkuu -69) ollut saatavilla. 1968 22 922 1969 48 521 1970 42 587 1971 79 270 (myynti alkoi USA:ssa) 1972 70 368 1973 73 440 (Passatin eka vuosi, myynti 114 139) 1974 30 620 Yhteensä 367,728 kpl Splittejä valmistettiin 506757 kpl Barneja 160250 kpl mutta kaikkia juniksia yhteensä 1 821 164 kpl Jotain heittoa voi olla splitin ja juniksen luvuissa, kun ei tilastoissa oltu selitetty, onko vuosituotanto laskettu mallivuoden vai kalenterivuoden mukaan. Splittien ja juniksien valmistusmäärät otin tähän tuomaan vähän perspektiiviä. Quote
NordBling Posted January 18, 2013 Posted January 18, 2013 Jotain tuotantolukuja löysin ja joskus, mutta eniten nyt kiinnostaa Suomeen rekisteröityjen henkilöfarmareiden, ei siis pakettiautojen, määrä. Mistähän tollasta kysyis? Valtaosa oli kai kuitenki piilofarkkuja. Oliks noihin jotain M-koodeja eli lisävarustelistoja jossain? Vai onko sellasta kilpeä noissa lainkaan? Quote
Lahti411 Posted January 18, 2013 Author Posted January 18, 2013 Juu, tuo lista oli noin yleiseksi tiedoksi tarkoitettu. Suomen myyntiluvuista en tiedä, mutta voisiko niitä saada Volkkarilta? Mistä porukka muuten on kaivellut tällaisia tietoja? Kiinnostaisi itseänikin nämä. Täältä löytyy M-koodit: http://www.type4.org/history/options Omista autoista en ole mitään varustekilpiä löytänyt, enkä tiedä, missä sellainen voisi ollakaan. Etutavaratilassa, apukuskin puolella on ollut värikooditarrra ja tavartilan etureunasta pitäisi löytyä tyyppikilpi. Ja runkonumerohan on takaistuimen alla. Joskushan M-koodilistoja on tungettu esim. istuimien pehmusteiden väliin, mutta en tiedä, onko VW moista harrastanut -ei ole ainakaan itselle tullut vastaan. Quote
NordBling Posted January 18, 2013 Posted January 18, 2013 Mikähän sellane toinen lätkä edessä lukkopellissä on, missä on vain numeroita? Oikean ajovalon kuupasta keskellepäin. Quote
Lahti411 Posted January 18, 2013 Author Posted January 18, 2013 Ai niin se lätkä oli vielä Kyseessä on siis kilpi, josta selviää tuotannon päiväys ja tuotantokoodi. Quote
NordBling Posted January 18, 2013 Posted January 18, 2013 Mulla on 13-2-4582 ja maalin koodi näyttäis olevan 7. Eli viikko kolmetoista, tiistai, väri 7, joka on vissiin toi oranssi (L20B) Synttärit siis 28.3 Onko toi tuotantokoodi vain joku tehtaan sisäinen juttu vai kertooko se mitään? Quote
Lahti411 Posted January 19, 2013 Author Posted January 19, 2013 mulla ei tuotantokoodista ole tarkempaa tietoa. Ehkä se kertoo kokoonpanolinjan tai tuotantoerän tms. Quote
ARTO Posted January 20, 2013 Posted January 20, 2013 Löysin vihdoin dataa nelos-tyypin tuotantoluvuista vuosittain:http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/de/publications/2010/05/volkswagen_chronik.bin.html/binarystorageitem/file/HN7+Chronik_d_k.pdf Harmillisesti näissä ei ole mitään erittelyjä korimalleista, mutta yleinen arvio siis on, että n. puolet valmistuneista nelkuista on Varianteja. Ja Variantiahan ei sitten ensimmäisenä mallivuotena -69 (elokuu -68 -heinäkuu -69) ollut saatavilla. 1968 22 922 1969 48 521 1970 42 587 1971 79 270 (myynti alkoi USA:ssa) 1972 70 368 1973 73 440 (Passatin eka vuosi, myynti 114 139) 1974 30 620 Yhteensä 367,728 kpl Splittejä valmistettiin 506757 kpl Barneja 160250 kpl mutta kaikkia juniksia yhteensä 1 821 164 kpl Jotain heittoa voi olla splitin ja juniksen luvuissa, kun ei tilastoissa oltu selitetty, onko vuosituotanto laskettu mallivuoden vai kalenterivuoden mukaan. Splittien ja juniksien valmistusmäärät otin tähän tuomaan vähän perspektiiviä. Ai, nelkut onkin näin yleisiä. Karmannin kuplia pehmeällä katolla tehtiin runsaassa 30-vuodessa hiukka vajaa 332000kpl:) Quote
Lahti411 Posted January 20, 2013 Author Posted January 20, 2013 Mut aika hauska fakta tuokin siinä mielessä, että kuplan erikoismallia valmistettiin melkein yhtä paljon, kun kaikkia Nelkkuja yhteensä :) No, tuskin on järkeä verrata 50-luvun alun kabrioita viimeisiin. Mites paljon typ 14:ää ja typ 34:ää valmistettiin? Isoa Karman Ghiaa tuskin kovin paljoa tehtiin? Quote
Jaku82 Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 Tänään löysin ainaki yhden nelosvariantin..otin kuvankin, oli aika surkiassa kunnossa.. toisesta en varma lunta oli nii paljon.. sit oli "täydellinen" type3 variant.. sitä yritän kysyy myiskö,ostaisin mielelläni. Quote
Tanhis Posted March 26, 2013 Posted March 26, 2013 Isoa Karman Ghiaa tuskin kovin paljoa tehtiin? Type 3 Ghia Production Figures Year Production 1961 660 1962 8548 1963 6719 1964 7365 1965 6870 1966 5947 1967 2819 1968 2533 1969 1044 Quote
Lahti411 Posted May 20, 2013 Author Posted May 20, 2013 Nonni, nyt menee sitten yöunet taas varmaan viikoksi eteenpäin... Sienestysreissulla löytyi 4-ovinen 412 upean oranssin värisenä! Omistajankin tavoitin ja tuosta voisi kaupatkin syntyä. Oli varsin ryhdikkään oloinen ja veikkaisin mittarilukeman ja sisustuksen kunnon perusteella olevan vasta hitusen yli satatonnia ajettu. Olisinpa löytänyt tämän, kun etsin projektia. Jos hintapyynti on kohdallaan, niin ehkä tuo pitää ottaa kuitenkin talteen, kun ei ole kaukana Lahdesta ja sain tallipaikankin just järjestettyä. Quote
Lahti411 Posted May 20, 2013 Author Posted May 20, 2013 Nythän on just paras korvasieniaika! Mut jääkööt apajat vielä toistaiseksi paljastamatta ;) Quote
SePi Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 Löysin vihdoin dataa nelos-tyypin tuotantoluvuista vuosittain:http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/de/publications/2010/05/volkswagen_chronik.bin.html/binarystorageitem/file/HN7+Chronik_d_k.pdf Harmillisesti näissä ei ole mitään erittelyjä korimalleista, mutta yleinen arvio siis on, että n. puolet valmistuneista nelkuista on Varianteja. Ja Variantiahan ei sitten ensimmäisenä mallivuotena -69 (elokuu -68 -heinäkuu -69) ollut saatavilla. 1968 22 922 1969 48 521 1970 42 587 1971 79 270 (myynti alkoi USA:ssa) 1972 70 368 1973 73 440 (Passatin eka vuosi, myynti 114 139) 1974 30 620 Yhteensä 367,728 kpl Splittejä valmistettiin 506757 kpl Barneja 160250 kpl mutta kaikkia juniksia yhteensä 1 821 164 kpl Jotain heittoa voi olla splitin ja juniksen luvuissa, kun ei tilastoissa oltu selitetty, onko vuosituotanto laskettu mallivuoden vai kalenterivuoden mukaan. Splittien ja juniksien valmistusmäärät otin tähän tuomaan vähän perspektiiviä. Mistähän nuo splitit lasketaan - zwitterit on jo eri autoja. Ilmeisesti Irlannissa ja Brasseissakin tehdyt täytyy laskea mukaan, mutta silti kiirettä olisi pitäny kun mun kesäkuun alussa -52 tehty on 3602xx. Quote
Lahti411 Posted May 20, 2013 Author Posted May 20, 2013 Tätä mun kirjottamaa tilastoa nyt ei kannata ottaa kovin vakavasti muuten, kuin nelostyypin tietojen suhteen. En ole Kupla-harrastaja lainkaan, joten tiedot splitti/zwitter eroista yms. on hataria. Lähinnä laitoin muuta dataa tuomaan perspektiiviä nelos-tyypin valmistuksesta suhteessa muihin ilmajäähy Volkkareihin. Quote
Lahti411 Posted May 21, 2013 Author Posted May 21, 2013 En voinut vastustaa kiusausta, joten pakko hieman pöyhiä tätä valmistusmääräteemaa... Eli, jos Splitti ja Zwitteri ovat täysin eri autoja, niin kyllä kai 411 ja 412 ovat myös. Niillähän on eri mallinimi ja koreissakin samaa on vain katto ja ovet. Keula ja perä poikkeavat toisistaan täysin, eikä peltiosia tai valoja voi asentaa ristiin (tai no, sedanin takavalot sopivat ristiin, mutta niissäkin on eroja viimeistelymateriaaleissa). Ja detaljieroja on sitten vaikka kuinka paljon mm. alustassa, sisustassa, vaihdelaatikossa jne. Quote
jonte Posted May 23, 2013 Posted May 23, 2013 Nonni, nyt menee sitten yöunet taas varmaan viikoksi eteenpäin... Sienestysreissulla löytyi 4-ovinen 412 upean oranssin värisenä! Omistajankin tavoitin ja tuosta voisi kaupatkin syntyä. Oli varsin ryhdikkään oloinen ja veikkaisin mittarilukeman ja sisustuksen kunnon perusteella olevan vasta hitusen yli satatonnia ajettu. Olisinpa löytänyt tämän, kun etsin projektia. Jos hintapyynti on kohdallaan, niin ehkä tuo pitää ottaa kuitenkin talteen, kun ei ole kaukana Lahdesta ja sain tallipaikankin just järjestettyä. Tuo ym. 412 pitää ehdottomasti pelastaa, niitä ei ole liikaa muutenkaan, varsinkaan hyväkuntoisina ja vähän ajettuina. Minä en kyllä ole löytänyt mitään mielenkiintoista minun sienestysreissujeni aikana... Quote
Lahti411 Posted May 23, 2013 Author Posted May 23, 2013 Auto on kyllä ryhdikäs, mutta ei sitä kovin hyvä kuntoiseksi voi sanoa silti. Katon päällä oli hypitty ja takapyörän kaaret olivat kadonneet ruosteena maahan. Ja moottorista oli purettu ruisku pois. Osiltaan auto kuitenkin oli varsin täydellinen eikä se ollut läheskään niin mätä, kuin mulla nyt työn alla oleva vastaava neliovinen 412. Jos hinta ei ole paha, niin kyllähän tuo on talteen otettava. Eniten mietityttää se lommolla oleva katto, mutta jospa sen saisi pullautettua takaisin muotoonsa. Jos se on venynyt, niin sitten hommaan tarvii osaavan peltisepän. Quote
metake Posted August 13, 2013 Posted August 13, 2013 http://www.nettiauto.com/volkswagen/411/5815437 Quote
Lahti411 Posted September 3, 2013 Author Posted September 3, 2013 Taas olisi neliovista tarjolla -tällä kertaa Ylivieskassa: Marathoninsininen olis kyllä hieno! Quote
Guest Posted October 13, 2013 Posted October 13, 2013 Tarjolla ois. Ostakaa joku pois ettei mätäne pihalle ku ei meinaa aika itellä piisata alottaa tekee tuota. Tuo on muuten se EFK-711 jonka oli toni72 nähny jämsässä.:) Quote
Guest toni72 Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Tarjolla ois. Ostakaa joku pois ettei mätäne pihalle ku ei meinaa aika itellä piisata alottaa tekee tuota. Tuo on muuten se EFK-711 jonka oli toni72 nähny jämsässä.:) -Hieno homma, että on tallessa. Vaikka Kupla onkin sydäntä lähinnä, muistan miten 70-luvun lopulla pojannassikkana kuolasin meidän kylällä liikkunutta metallin ruskeaa 2-ovista 412:sta. Quote
NordBling Posted December 23, 2013 Posted December 23, 2013 Onkohan nelkun etujalkatilan lattiapeltejä missään tai kukaa halukas tekemään? Jotenkin ihan suorasta pellistä en haluis korjauspalaa tehdä. Näissä on sellasia vinoja syvennyksiä jokunen. Saiskohan jopa tehtyä niin että sama pala sopii käännettynä toiselle puolelle. Irtilaikattu palakin kelpais... Quote
iiroh Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 Itse tein kuskin jalkatilaan työpaikan harrastetasoisella pellintaittokoneella korjaussuikaleet. Siis pelkät kourut ja muutama sentti tasaista peltiä siinä ympärillä, katso kuvat. Vähän työlästä mutta hoitui näin DIY tyyliin, kun minulla oli aika kohtuulliset noi ruostevauriot ja vain 3 kourussa. Jos enempi lahoa niin varmaan pakko teettää korjauspelti peltisepällä, korjauspeltejä ei löydy ja ehjää purkuautoakin varmaan lähes yhtä vaikeaa löytää. 411 Varianteissa sama ongelma kun kuplissakin että ruostuu sisältäpäin kumimattojen ja vettäimevien äänieristyslevyjen takia. Ainakin minulla nuo bitumi-mikälie-massa levyt oli purkaessakin aivan läpimärät. Quote
Kotten Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Onkohan nelkun etujalkatilan lattiapeltejä missään tai kukaa halukas tekemään? Jotenkin ihan suorasta pellistä en haluis korjauspalaa tehdä. Näissä on sellasia vinoja syvennyksiä jokunen. Saiskohan jopa tehtyä niin että sama pala sopii käännettynä toiselle puolelle. Irtilaikattu palakin kelpais... No, minulla olisi sikkikone tallilla vailla käyttöä tällä hetkellä... sopii tulla katselemaan! t. Kotten Quote
NordBling Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Mihinkä tässä maassa voi luottaa enemmän kuin Kottenin vieraanvaraisuuteen :-) Quote
Lahti411 Posted January 18, 2015 Author Posted January 18, 2015 Tarfin palvelusta www.ajoneuvotiedot.fi etsiskelin 411/412 malleja. Tilasto on ilmeisesti päivitetty viimeksi elokuun 2014 lopulla, joten esim. oma autoni puuttuu listoilta. Samoin taitaa puuttua se Ruotsin poliisin entinen 412. Tällä hetkellä siis on rekisterissä vain 10 kpl nelostyypin henkilöautoa. Kourallinen piilofarkkuja sitten vielä tuohon päälle. 411 2D sedan 1 kpl 411 4D sedan 2 kpl 411 Variant 3 kpl (minun Variant puuttuu tilastosta, lisätty tähän) 412 2D sedan 1 kpl 412 4D sedan 3 kpl (Ruotsin poliisin ex puuttuu tilastosta, lisätty tähän) 412 Variant 0 kpl Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.