Dennis Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Tietääkseni K-sarja on ollut tehtaalta Zwitterin lanseeraukseen asti, tämä on VW:n alkuperäinen varaosa "update" versio tehokkaammalla esilämmityksellä ja paksummila esilämmitysputkilla joka on vaihdettu K-sarjan hajottua (kuten melkein kaikissa suomispliteissä) Minulla ei ole edes aihiota K-sarjan tekemiseen joten en näe sitä asiaa kovin tärkeänä ainakaan tässä vaiheessa, toki selaisen voi laittaa jos löytyy jostain. Dennis Quote Link to comment
SePi Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Tietääkseni K-sarja on ollut tehtaalta Zwitterin lanseeraukseen asti, tämä on VW:n alkuperäinen varaosa "update" versio tehokkaammalla esilämmityksellä ja paksummila esilämmitysputkilla joka on vaihdettu K-sarjan hajottua (kuten melkein kaikissa suomispliteissä) Minulla ei ole edes aihiota K-sarjan tekemiseen joten en näe sitä asiaa kovin tärkeänä ainakaan tässä vaiheessa, toki selaisen voi laittaa jos löytyy jostain. Dennis Ehkäpä tämä "ennen zwitteriä jo vaihtunu" -muistikuva K-imusarjan kuulumisesta 50 ja vanhempiin oli omasta kesäkuun alussa -52 tehdystä moottorista. Siinä on VW logo ja häivähdys 7 :sta prässättynä - eli ilmeisesti tuokin on näitä 701 korjaussarjoja 25 hv koneeseen, koska lämmitysputken ulkomitta on 20 mm, eikä esim 18. Jacketed mallinen K-imusarja näyttäis olevan tosiaan käytössä viiskytluvun alussa, jos John Henryä edelleen siteeraamme. monta edittiä, kun piti mennä mittaamaan muistikuvat todellisiksi milleiksi... Quote Link to comment
vwagen Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Kyllä tuossa John Henryn ilmoituksessa on oikeat tiedot siinä kun puhutaan kahdesta eri imusarjasta,varhaisempi non jacketed K(ilman alumiinivaippaa)ja myöhäisempi jacketed K(alumiinivaipalla),701 poishiotulla E:llä tuli tarjolle korvaavaksi varaosaksi joskus 50-luvun puolivälissä kun kaikki aikaisemmat alkoivat olla puhkiruostuneita. Quote Link to comment
Dennis Posted November 3, 2013 Author Share Posted November 3, 2013 Pohjalevy maalattu Quote Link to comment
Dennis Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Seuraava potilas nostettu pöydälle, eli etuakseli työn alle ja ruostereikiä nolla... ei paha ikäsekseen :) Quote Link to comment
Dennis Posted February 28, 2014 Author Share Posted February 28, 2014 (edited) Pikkuhiljaa tämä projekti etenee, etuakseli valmis uusilla bakeliittiholkeilla, olkatapeilla ja sidepulteilla + pientä muuta vaurio korjausta. Myös yläjousipakasta oli jousi poikki vaikka ajettu vaan 93 tkm, jousi korvattu ehjällä ja akseli odottaa maalausta joka tapahtuu vasta kesällä, täytyy saada lisää osia valmiiksi/puhdistettua ja maalata kaikki kerralla. Ja osien puhdistelua riittää... Edited February 28, 2014 by Dennis Quote Link to comment
SePi Posted March 1, 2014 Share Posted March 1, 2014 Hienosti menee ja hyvää jälkeä tulee! Quote Link to comment
Dennis Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 (edited) Kaikenlaisten vastoinkäymisten jälkeen (autotallipalo) alkaa olemaan hommat kunnossa ja olisi korkea aika aktivoitua taas tämän projektin kanssa... Potilas nostettu pöydälle :) Edited August 14, 2014 by Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 (edited) Innostuin sitten purkamaan vaihteistoa Sisältä tuntui löytyvän melko hyväkuntoiset 93tkm ajetut sisuskalut, pikkasen kulunut ykkönen ja kakkonen, mutta parempia ei taida löytyä joten näillä todennäköisesti menään, laakerit menee uusiksi kun laatikko on auki. Enemmän aikaa meni osia puhdistellessa kun laatikon purku hommassa, kyllä sitä vanhaa öljymössöä oli tässäkin öljytilan pohjassa, joten puhdistus oli paikallaan :) Ei varmasti löydy yhtään osaa näin vanhassa autossa mikä ei vaatisi purkua ja puhdistusta... Edited May 25, 2014 by Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 (edited) Piti vähän inventoida mitä on tullut hankittua vaihteistoremonttia varten, tämä on se ongelma mun on kerännyt osia autoon jo 5 vuotta niin ei muista enää kun on laatikkokaupalla osia :P Vähän puuttuu vielä... Edited May 26, 2014 by Dennis 1 Quote Link to comment
Dennis Posted August 13, 2014 Author Share Posted August 13, 2014 Näistä on kiva lähteä tekemään toiseen suuntaan :) Vaatimustaso nousee koko ajan eikä voinut enää kasata rumat vaihteistonkuoret, pitihän nekin soodapuhalluttaa :P 1 Quote Link to comment
Neanterdaali Posted August 14, 2014 Share Posted August 14, 2014 Kyllä nostan hattua, osaamista voi vaan ihailla " kyllä minäkin sitten joskus..." :-) Quote Link to comment
eturauhanen Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Ihailtavan tarkkaa hipelöintiä. Pakko myöntää että aika hyvä possu teaser toi vika kuva :D 2 Quote Link to comment
Dennis Posted August 15, 2014 Author Share Posted August 15, 2014 (edited) Ihailtavan tarkkaa hipelöintiä. Pakko myöntää että aika hyvä possu teaser toi vika kuva :D Heh..., vähän pitää teasata ;) Possu katselee isoisää siinä sivusilmällä :P splitin tekniikasta lähti 356 tuotanto käyntiin, joten jonkinlainen sukulaisuus on kun 911 on 356 korvaava malli :) Edited September 1, 2014 by Dennis 1 Quote Link to comment
PZQ Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Hey maan.. Ukko on hommannut uuden poken vai.. Nyt kyl kuvei :) -Pete- Quote Link to comment
Dennis Posted August 17, 2014 Author Share Posted August 17, 2014 (edited) Eiköhän täällä pitäis pysyä asiassa, eikä puhua possuista... niin tosiaan tulipa taas hankittua Porsche vanhus :POn se ihminen vaan tyhmä kun aina pitää hankkia jotain lisää ropattavaa, jos olisi fiksu niin möis kaikki vanhat romut pois, mutta ei...Tuollainen laite tuli hankittua ja työmaata riittää enstalveksi.Kaikenlaista korjausta ja parantelua on tullut jo tehtyä, osa jotta pystyy ajamaan loppukausi ja osa oman maun mukaan... muutama pikku ulkopuoli modaus + korkeus säädetty, vanteet vaihdettu, pakoputki vaihdettu = flat six sinfonia kuntoon :P jne... Edited August 21, 2014 by Dennis 3 Quote Link to comment
Dennis Posted September 1, 2014 Author Share Posted September 1, 2014 Nyt on kaikki osat jotta voisi taas laittaa yhden osan kasaan uusilla laakereilla, stefoilla ja tiivisteillä Mukavaa kun jotain alkaa menemään takaisin kasaan :) 2 Quote Link to comment
Dennis Posted September 10, 2014 Author Share Posted September 10, 2014 (edited) Valmis osa maalausta odottamaan :) Edited September 10, 2014 by Dennis 2 Quote Link to comment
Dennis Posted September 14, 2014 Author Share Posted September 14, 2014 (edited) Oli kertynyt niin paljon maalattavaa että pääsi vihdoin taas maalaushommiin, meinas tulla kiire niin kauan kun pystyy ulkona maalaamaan ettei tarvitse sotkea sisätiloissa, olihan pohjalevyn maalauksesta kulunut jo vuosi... kun keksii niin paljon muuta tekemistä eikä tätä projektia kerkee niin paljon harrastaa (selitystä) Mukavaa kun vanhoista osista tulee taas "uusia" :) Maalaus sessio Kuivumassa Edited September 14, 2014 by Dennis 2 Quote Link to comment
Dennis Posted September 29, 2014 Author Share Posted September 29, 2014 (edited) Vaihteistoprojekti etenee Pientä pähkäilyä :) Tasauspyörästön tarkastus ja puolikuitten uusiminen Laatikon kiinni/auki sulkeiset muutamaan kertaan jotta saa säädettyä hammaskosketukset oikein Vaihdetut osat (vanhat puolikuut puuttuu), olen päättänyt että vaihdan tästä autosta kaikki laakerit kun osat on auki, tuntuu samalla että on tehty kunnolla. Se on valmis :) Edited September 29, 2014 by Dennis 1 Quote Link to comment
SePi Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Tekijämiehii teillä päin! Quote Link to comment
ARTO Posted September 29, 2014 Share Posted September 29, 2014 Tekijämiehii teillä päin! Varmasti sitäkin, vaatii kärsivällisyyttä ettei tartu mastonin mattamustaan tai vannehopeaan ja oikase hiukan.... kuten moni muu tekis:) Quote Link to comment
eturauhanen Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Hienoa jälkeä. Mites toi laatikko säädetään, välystahnaa ja prikkoja? Quote Link to comment
Dennis Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 (edited) Tähän vanhaan laatikkoon tarvitsee aika paljon VW:n omia erikoistyökaluja, ja välykset (perän sivusuunta/laakerivälys ja pinionin syvyys) säädetään prikoilla, tahnaa toki myös lopuksi Edited October 2, 2014 by Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted October 10, 2014 Author Share Posted October 10, 2014 (edited) Vihdoin pääsin työkiireiden välissä tallissa kääntymään jotta sai asennettua vetoakseleiden suojaputket, se on siinä ja ei kun tämäkin osa hyllyyn odottamaan alustan kasaus operaatiota :) Hmm... pohjalevy on valmis, moottori on valmis, vaihteisto on valmis, etuakseli on valmis, renkaat vanteineen ovat valmiit... :) positiivinen ongelma paitsi tallitila ei ihan anna myöten pohjalevyn kasaukseen kun tuo 911 kaipaisi ensi talvena vähän purkua ja kasausta jotta se liikkuisi ensi kesänä... Edit. lisäys, juu sain jo palautetta että kytkinvaijerin vipu on väärinpäin, oli 50/50 meneekö oikein ja sen näkee asentaessa autoon, mutta selvis että menikin väärinpäin :P Edited October 10, 2014 by Dennis 2 Quote Link to comment
Masa K Posted November 27, 2014 Share Posted November 27, 2014 Nyt on kaikki osat jotta voisi taas laittaa yhden osan kasaan uusilla laakereilla, stefoilla ja tiivisteillä Mukavaa kun jotain alkaa menemään takaisin kasaan :) Mistä hommasit nuo stefat ja laakerit? myydäänkö jossain "korjaus sarjaa" ? Quote Link to comment
Dennis Posted November 28, 2014 Author Share Posted November 28, 2014 Laakerit ja stefat hommattu Virtasen kautta Quote Link to comment
Dennis Posted January 18, 2015 Author Share Posted January 18, 2015 Ei paljon uutta kerrottavaa, tuli nyt sentään ostettua NOS etuiskarit :) 2 Quote Link to comment
Dennis Posted February 2, 2015 Author Share Posted February 2, 2015 Ja sattui löytymään NOS takaiskarit :D 1 Quote Link to comment
SePi Posted February 2, 2015 Share Posted February 2, 2015 Ja sattui löytymään NOS takaiskarit :D On kytätty eBay:tä... Taitaa olla akateemista saivartelua pohtia onko noissa jotain pientä eroa vaimennuksessa. Mä en oo kertonu mun kuplalle, että sitä vaimentaa vanetten iskarit edessä ja jotku vastaavat monroet takana. Vaikee tollaisia oikeita osia on mistään saada varsinkaan nossina, joten 10 pisteen entisöinti etenee hyvin! 1 Quote Link to comment
Dennis Posted February 3, 2015 Author Share Posted February 3, 2015 (edited) On kytätty eBay:tä... Taitaa olla akateemista saivartelua pohtia onko noissa jotain pientä eroa vaimennuksessa. Mä en oo kertonu mun kuplalle, että sitä vaimentaa vanetten iskarit edessä ja jotku vastaavat monroet takana. Vaikee tollaisia oikeita osia on mistään saada varsinkaan nossina, joten 10 pisteen entisöinti etenee hyvin! 10 pisteen entisöinnistä taitaa olla kaukana, lähinnä haluan luotettavan auton millä voi ajaa ilman turhia murheita ja siksi teknikasta avaan joka ikisen laitteen ja uusin laakerit/tiivisteet jne. Alunperin tätä piti laittaa nopeasti kilpiin ja korjata paremmaksi myöhemmin mutta suunnutelmat muuttui lähinnä yllättävän mittavien "piilo" mätävikojen takia korissa... Noh... löytyi ensin eteen NOS niin olihan se kiva saada orkkikset taakse :) P.S. ei ole ebaysta kumpikaan vaan sambalta, kuitenkin Euroopasta Tarvikkeena myydään samat eteen ja taakse, orkkiksena on eri vaimennusteho etu/taka, onko sillä käytännön eroa? en tiedä... Dennis Edited February 17, 2016 by Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 Viime talven projekti alkaa olemaan valmis 911 Carrera 3.2 -83 (-84 malli), väliprojekti kun edellisen possun myynti alkoi kaivelemaan... mukava tehdä vähän paremmasta aihiosta välillä kun ruostetöitä oli nolla..., töitä silti riitti 30+ vuotta vanhassa autossa Jos saisi inspiraatiota jatkaa splittiä... Sisäkuvassa puuttuu vielä ovitaskut, koko sisusta purin talvella pois puhdistusta ja korjausta varten ja samalla pääsi eroon tunkkaisesta hajusta Alla kuva aihiosta jonka järjestin vuonna 2012 kaverilleni japanista ja autoin saamaan suomen kilpiin, päättyi sitten jatkohoitoon minun omistukseen Vaikka näyttää kuvassa hyvältä niin täytyy muistaa että auto on 30+ vuotta vanha ja oli ollut viimeiset vuodet ilmeisesti käyttämättä ja ennen sitä huonolla hoidolla kun japanissa vahnat autot on kalliita käyttää, kuitenkin autossa on paljon hyvää kuten korin kunto ja ilmeisesti aika vähän ajettu japanin maalla, mittari uusittu japanissa ja siinä oli 28.000km, saksan vuosien kilometrit ei tiedossa -83...-91 saksassa -91...-12 japanissa -12...-> suomessa ja nyt vasta alkaa olemaan "kunnossa", vaikka eihän nämä romut ikinä valmiita ole :P 7 Quote Link to comment
Dennis Posted August 30, 2015 Author Share Posted August 30, 2015 (edited) Tämä kaveri muutti takaisin kotiin Kori on ollut Peltiguru Virtasen pajalla, se on ollut siellä mannekiinina uusille peltiosille ja samalla kori on korjattu uusilla peltiosilla, kori nyt ylimääräisellä -52 alustalla helpottamaan siirtelyä Oli tämä niin uskomattoman mätä, silti oli melko terveen näköinen päältä... Tässä joutuu nyt aktivoitumaan tämän kanssa :) Edited August 30, 2015 by Dennis 5 Quote Link to comment
Dennis Posted September 4, 2015 Author Share Posted September 4, 2015 Work in progress 3 Quote Link to comment
Dennis Posted September 7, 2015 Author Share Posted September 7, 2015 (edited) Tallissa on ollut iltasin valot päällä ja homma etenee, ei voi hosua vaan pitää purkaa järkevästi ja ajatuksella rikkomatta mitään jotta saisi myös kasattua Kojelauta purettu Koko sähköjärjestelmä purettu Johtosarja on näköjään oman työnantajan tekemä :D Ei mitään uustuotantoa vaan aidot saksalaiset KPZ 356 vanteet :) minun mielestä pitää olla kaikki samanmerkkiset kun KPZ, Lemmerz ja Südrad on kaikki vähän eri näköiset reikien kohdalla. Olen aikanaan metsästänyt nämä yksitellen kissojen ja koirien kansa ja säästänyt ne sopivaan käyttöön, kyllä ne sopii sen verran hyvin esim tähän että saa olla edelleen hyllyssä, joskus tulevaisuudessa kun tämä laitos on valmis ja on "outlaw fiilis" päällä niin nämä ruuvataan alle ilman kapseleita ja kapseli klipsuja :P kaveriksi sopisi vielä joku piristetty 25hp kone, löytyisi hyvä 1/-50 alumiini "tehdas race" lohko aihioksi :) Edited September 8, 2015 by Dennis Quote Link to comment
Dennis Posted September 14, 2015 Author Share Posted September 14, 2015 Tämä tuli sitten vietyä hiekkapuhallettavaksi, eikun palasiksi :) Homma muuttui niin että puhalsin loppujen lopuksi itse niin en voi valittaa lopputuloksesta :P Nyt oli ajatuksena poistaa ainoastaan ruosteet, ehjä maali saa jäädä toistaiseksi ja poistetaan mahdollisesti hellävaraisemmin, itse puhallusoperaatiosta ei ole kuvia koska hiekkaa oli joka paikassa, 40 säkkiä 0.1...0.6 puhallushiekkaa myöhemmin lopputulos on tässä, aika rankkaa hommaa... Jouduin vähän kasaamaan jotta sain sen takaisin kotiin kun en omista pakettiautoa Ja purkua taas... Tänään siivousoperaatio kun tuota hiekkaa on joka paikassa, piti vähän aktivoida muut perheenjäsenet kanto- ja imurointiapuun Nyt tallissa odottamassa jatkotoimenpiteitä 5 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 40 säkkiä! Se on kyllä paljon, huh huh. Hyvältä näyttää! Quote Link to comment
Dennis Posted September 15, 2015 Author Share Posted September 15, 2015 0,1...0,6mm puhallushiekka on aika hellävarainen kun en halua pilata koria, sitä menee paljon varsinkin kun on Valmetin traktori työntämässä ilmaa ranteenpaksuisilla letkuilla, joten tulosta syntyy ja tapahtuu mutta hiekkaa menee varmasti paljon hukkaan... kuitenkin hiekan hinta ei ole niin kova että viitsisin pihistellä jollain pienellä puhalluslaitteella kun on mahdollisuus käyttää kunnon laitetta. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Samaa hiekkaa käytän mutta pienemmällä laitteistolla. Siinähän se ero syntyy nopeesti. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.