Jump to content

pallokeulan etuakseli typ 2


hanski.

Recommended Posts

Posted

onko varhaispallon (-67) ja uudemman pakun etuakselissa muuta eroa, kuin että uudemmissa on jarrutehostin akseliputkien välissä?

sopiiko siis akselit ristiin, vanhasta uudempaan ja päinvastoin..kiinnitykset samanlaisia?

onko pakun jarrutehostimet kaikki samoja vai onko vuosimalli kohtaisia eroja?

Posted

Sopii ristiin. Omaan autoon laitoin just vanhemman akselin. Rälläköin toisesta tehostimen paikan ja hitsasin toiseen.

Posted

vanhemman pallokeulan akseli uudempaan menee helposti. Mutta uudemman akseli varhaispallikseen onkin isompi homma. Ite laiton viime syksynä -69 pallokeulaan uudemman levyjarru akselin ja homma ei ollut pieni. Hitsausta luvassa. Pulttijako tosiaan alimaisten pulttien osalta eri. Mutta onnistuu jos vain jaksaa värkätä :D

Posted

puolesta ja vastaan..hmm..

no joka tapauksessa tarvii saada -67 kleinbussiin jarrutehostin kiinni ja levyt eteen..

jää sitten nähtaväksi kun saa sinne asti purettua ja sovitettua.

 

noista tehostimista vielä, löytyykö vain yhtä mallia, vai onko alunperin ollut montaa erinlaista tarjolla?

Posted

Eiks varhaispallikseen saanu -71 palliksen levyjarruolat kiinni? Jarrutehostimen asennushan ei oo muuta kuin vähän sovittelua ja pikkasen hitsausta jotta saa kiinnikkeen kohdalleen.. :)

  • 1 month later...
Posted
Eiks varhaispallikseen saanu -71 palliksen levyjarruolat kiinni? Jarrutehostimen asennushan ei oo muuta kuin vähän sovittelua ja pikkasen hitsausta jotta saa kiinnikkeen kohdalleen.. :)

Näin minäkin olen jostain lukenut

  • 4 weeks later...
Posted

Tässäpä olikin sopiva keskustelu. Itellä olis ajatuksena rakennella tuohon -68 varhaispallikseen levyjarrut kun ei tuo osanluovuttajapallo tunnu herättävän kiinnostusta. Navatko/olat sopis jotenkin kätsästi suoraan? luovuttaja vuodelta -72.

 

En nyt just pääse autojen alle konttaamaan, onko taka-akseli samanmoinen? Siinä muistaakseni oli jotain mätähommaa tiedossa, voisko senkin vaihtaa samalla tuoreempaan?

Posted
luovuttaja vuodelta -72.

Eikös -72:n jarrut olleet jotenkin "one year only" -kamaa joihin ei tahdo löytyä varaosia?

Posted

Kyllä,-71-72 on omat pienemmät etujarrut(olkaakselitkin ovat erilaiset kuin uudemmissa) joihin on vaikea saada osia.

Takapään osat ovat lähes kaikki erilaisia -72 vuosimallista lähtien ja ei vaihtokelpoisia vanhempien kanssa,isommasta moottorivaihtoehdosta johtuen takapään rakenteita vahvistettii ja muutettiin,esim .jousiputki on edempänä ja siitä johtuen tukivarret pidemmät.

Posted

Eli levyjarrut kannattanee kalastella jostain muusta värkistä..

Mites, kun taka-akseli on siitä perinteisestä paikasta muhinut ittensä irti (jousiputki?), mikäli luovuttaja ilmenee niiltä osin terveeks, onko jonkunnäkönen leikkaa/liimaa-operaatio inhimillisesti suoritettavissa ettei tarvis väkertää suorasta tavarasta paikkoja rakkuloihin?

Posted

Kuten tuossa ylempänä yritin kertoa niin -68/72 malleissa nuo takapään osat erilaisia,jousiputki on erilainen ja edempänä-72:ssa,pitäisi vaihtaa koko takarunko kaikkine osineen,työn inhimillisyyteen en ota kantaa.

Guest palomaeki
Posted
Kyllä,-71-72 on omat pienemmät etujarrut(olkaakselitkin ovat erilaiset kuin uudemmissa) joihin on vaikea saada osia.

 

Mitä muita eroja '71 vuodella on muihin vuosimalleihin nähden? Kori varhaispallis, mutta miten muu alusta?

Tarkoitus ois toi oma roplata taas kuntoon kunhan saa koneen niputettua taikka etsittyä ehjän paketin jostain.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...