Jarzki Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Pussihousut voi nyt pistää simmut kiinni hetkeksi aikaa...eli noi lämmönvaihtajat, jos autolla on tarkoitus päristellä vain kesällä niin eikös noi lämmönvaihtimet voi napata tuolta huitsin nevadaan ? Ne kun ei parhaassa mahdollisessa kuosissa ole. Quote Link to comment
MU Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Kylhän ne voi pois ottaa jos uskoo Suomen suvessa tarkenevansa. Tosin katsastuksessa vaaditaan ilmeisesti jonkinlainen huurteen poisto tuulilasille. Mutta jos katsastaa auton kesällä niin voi olla ettei inssille tule moinen asia edes mieleen. Ja tietysti pitää muistaa tulpata puhallinkopasta lähdöt ettei mene jäähdytysilmat harakoille. Quote Link to comment
DOODAH Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Toinen vaihtoehto on tehdä kevyemmät mallit. ts osta kolkin J-putket. Laikkaa orggis vaihtimien kuori auki ja sovita ehjien J-putkien ympärille. Lopputulos ei niin lämmin kun ympärivuoden pitäisi olla, mutta kelpaa kesäkeleille ei haise sisällä pakokaasulle ja ulkonäkö kelpaa pussihousumiehillekkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Typ3 vaihtimet on yleensä vain pinnastaan ruostuneet rikki, sen takia koska niissä on ollut sellaiset kivat asbesti tms eristeet pinnassa jemmaamassa kosteutta ja suolaa. Ja sitten kolkeissa on kahdet sorsat per puoli eli jos toiset on kunnossa niin ne kyllä varmaan riittää just ja just kesäkäyttöön. Vedät vain putket pikkusorsilta lämpökanaviin. Tässä esimerkki omista kun en siihen hätään kun olisin sorsia tarvinnu löytänyt hyviä missä hinta/laatu olisi täsmännyt. Eli jos hitsaamaan alat niin varaudu siihen että saat hitsata aikapaljon. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8403.jpg Quote Link to comment
Guest mato Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Kyllä ne kannattaa pitää siellä ihan huurteenpoistotarkoituksessa. Sitä pakkaa satelemaan myös kolealla kesäsäälläkin. Ajoin yhden kesän J-putkilla, mutta löin vaihtimimet takaisin, kun oli ruutu huurussa vähänkin kostealla kelillä. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Onko muuten iso ero Typ1 ja Typ3 J-tubeilla? Quote Link to comment
-AP- Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Kolmosen tuubit on pari-kolme tuumaa pidemmät ja hieman eri asennossa. Quote Link to comment
Kharon Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Tässä esimerkki omista kun en siihen hätään kun olisin sorsia tarvinnu löytänyt hyviä missä hinta/laatu olisi täsmännyt. Eli jos hitsaamaan alat niin varaudu siihen että saat hitsata aikapaljon. Veditkö jonkun kuumankestävän alumiinimaalin päälle vai miten tuo näyttää sellaiselta? Putki epäilemättä kuumenee niin ettei tavalliset maalit kestä, mutta mites kuoret? Quote Link to comment
Tanhis Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Juu joku alumiini pinnoite tuo oli eli pitäisi kestää todella korkeita lämpötiloja mutta tuon ongelmana on ollut se ettei oikein tahdo pysyä kiinni vaikka ihan oikeaoppisesti purkin ohjeiden mukaan onkin ruiskutettu. Quote Link to comment
Guest Barn Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Kyllä lämmöstä kannattaa maksaa..ei kannata säästellä jos ajaa enemmän kuin biffiin ja takasin koko kesänaikana. Quote Link to comment
Kharon Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 Omat lämmönvaihtimet juuri kaivelin varastosta ja pesin, kokolailla öljyiset olivat. Yllättävän vähän oli kökkökerroksen alla ruostetta ja jopa harmaata maalia vielä siellä täällä. Sukulaisten työpaikkoja härskisti hyödyntäen saan ne lasikuulapuhallettua, mutta sitten sama ongelma on täällä: Mitäs päälle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.