Jump to content

Vw Type 3 lämmönvaihtajat


Recommended Posts

Pussihousut voi nyt pistää simmut kiinni hetkeksi aikaa...eli noi lämmönvaihtajat, jos autolla on tarkoitus päristellä vain kesällä niin eikös noi lämmönvaihtimet voi napata tuolta huitsin nevadaan ? Ne kun ei parhaassa mahdollisessa kuosissa ole.

Link to comment

Kylhän ne voi pois ottaa jos uskoo Suomen suvessa tarkenevansa.

Tosin katsastuksessa vaaditaan ilmeisesti jonkinlainen huurteen poisto tuulilasille.

Mutta jos katsastaa auton kesällä niin voi olla ettei inssille tule moinen asia edes mieleen.

Ja tietysti pitää muistaa tulpata puhallinkopasta lähdöt ettei mene jäähdytysilmat harakoille.

Link to comment

Toinen vaihtoehto on tehdä kevyemmät mallit.

 

ts osta kolkin J-putket. Laikkaa orggis vaihtimien kuori auki ja sovita ehjien J-putkien ympärille.

 

Lopputulos ei niin lämmin kun ympärivuoden pitäisi olla, mutta kelpaa kesäkeleille ei haise sisällä pakokaasulle

ja ulkonäkö kelpaa pussihousumiehillekkin.

Link to comment

Typ3 vaihtimet on yleensä vain pinnastaan ruostuneet rikki, sen takia koska niissä on ollut sellaiset kivat asbesti tms eristeet pinnassa jemmaamassa kosteutta ja suolaa.

 

Ja sitten kolkeissa on kahdet sorsat per puoli eli jos toiset on kunnossa niin ne kyllä varmaan riittää just ja just kesäkäyttöön. Vedät vain putket pikkusorsilta lämpökanaviin.

 

Tässä esimerkki omista kun en siihen hätään kun olisin sorsia tarvinnu löytänyt hyviä missä hinta/laatu olisi täsmännyt. Eli jos hitsaamaan alat niin varaudu siihen että saat hitsata aikapaljon.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8403.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kyllä ne kannattaa pitää siellä ihan huurteenpoistotarkoituksessa. Sitä pakkaa satelemaan myös kolealla kesäsäälläkin. Ajoin yhden kesän J-putkilla, mutta löin vaihtimimet takaisin, kun oli ruutu huurussa vähänkin kostealla kelillä.

Link to comment
Tässä esimerkki omista kun en siihen hätään kun olisin sorsia tarvinnu löytänyt hyviä missä hinta/laatu olisi täsmännyt. Eli jos hitsaamaan alat niin varaudu siihen että saat hitsata aikapaljon.

 

Veditkö jonkun kuumankestävän alumiinimaalin päälle vai miten tuo näyttää sellaiselta?

 

Putki epäilemättä kuumenee niin ettei tavalliset maalit kestä, mutta mites kuoret?

Link to comment

Juu joku alumiini pinnoite tuo oli eli pitäisi kestää todella korkeita lämpötiloja mutta tuon ongelmana on ollut se ettei oikein tahdo pysyä kiinni vaikka ihan oikeaoppisesti purkin ohjeiden mukaan onkin ruiskutettu.

Link to comment

Omat lämmönvaihtimet juuri kaivelin varastosta ja pesin, kokolailla öljyiset olivat. Yllättävän vähän oli kökkökerroksen alla ruostetta ja jopa harmaata maalia vielä siellä täällä.

 

Sukulaisten työpaikkoja härskisti hyödyntäen saan ne lasikuulapuhallettua, mutta sitten sama ongelma on täällä: Mitäs päälle.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...