type1 Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Vuosien hiljaiselon jälkeen vanha rakkaus iskenyt uutta kipinää oikein kunnolla. Kuplaharrastukseni innostusta en muista mistä syystä 15-vuotiaan teinipojan piti saada mätä kupla projektiksi. Kenelläkkään tutulla ei ollut edes vesivolsuja käyttiksenä. 90-luvun puolivälissä sitten kasasin ensimmäisen vuosimallia -69 olevan 1200:n. Kyllä sillä sai tytsejä kyytiin ja pientä ihailua osakseen. 1200 jäänyt liiterin nurkkaan ja odottamaan vaikka tulevaisuudessa tulisi tunattua uuteen uskoon.-03 paikkeilla hankin kaveriksi valmiiksi rakennetun tuning-kuplan Espoolaiselta harrastajalta. Välissä oli lähes viisi vuotta hiljaiseloa ja nyt on talvi hinkattu ja hyynätty kuppelia kesää varten. Pientä rakentelua tulee harrastettua ja muitakin projekteja yleensä on enemmän tai vähemmän työn alla. Toivottavasti tästä päästään leimalle ja jo kerran palanut motti pelittää kevään kunniaksi...... Terveisin Jan(ne) Quote Link to comment
rockford Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Oot kyllä saanut ton hyvälaatusen sairauden jo tosi junnuna. No tietääpä ainakin mihin on sotkeutunu. Ei muuta ku kalusto kasaan ja konttorille. Löysin muuten sellasen kolmepulttisen kiinnikkeen, oliko sulla laatikon nokkapala sille??? Quote Link to comment
type1 Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Oot kyllä saanut ton hyvälaatusen sairauden jo tosi junnuna. No tietääpä ainakin mihin on sotkeutunu. Ei muuta ku kalusto kasaan ja konttorille. Löysin muuten sellasen kolmepulttisen kiinnikkeen, oliko sulla laatikon nokkapala sille??? morientes! Tilasin paruzin kautta uretaanisen kannakkeen http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1432&group=3&subgroup=---- vielä kun sais kotiin niin pääsis vääntämään paikkaan. Tuli haettua perjantaina Motonetistä tollanen tollanen isohko kiekkamittari. Pistelin tänään paikkaan. Kyl nyt näkee kuinka puhallin ottaa kierroksia. Vaihtovalo ja kaikkee :) Quote Link to comment
son`der buzz Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Hyvältä näyttää...koivussakin on jo lehti ja nurmi vihertää-kuplasta tarttunut? Quote Link to comment
type1 Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Talvi yrittää vieläkin vaan vangita :) Taitaapi täytyä ottaa muutama esittelykuva nietosten keskellä. Pikku jalostusta aattelin tehdä palauttamalla puskurit ja laittamalla säätölatat taakse. Alujen tilalle olis umpiteräslaikat baby mooneilla aika maukkaat, muutamassa kuvassa näyttänyt härskeiltä ja rouheilta. Tossa Rockfordin ottamassa kuvassa on ybermaukkaan näköiset http://www.junakeula.fi/sivut/Kiikala10/pages/IMG_6248_jpg.htm Jan(ne) Quote Link to comment
type1 Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 Viime talvena hankitun nosturin myötä remontit yhtä juhlaa....no ei nyt ihan. Helpottaa kyllä kummasti kun saa aina sopivalle korkeudelle. Piti vaan vaihtaa etukannake laatikkoon mutta vuotoja oli siellä sun täällä niin kaikki stefat ja tiivisteet vaihtoon. Toinen jarrun sylinteri lykkää lotona jarrunestettä. Ja ylläri ylläri, vetarilaakerin kuulien runko murtunut. Täytyy myöntää että meni hetki ennenkuin alkoi aukeamaan kuinka sen perskutin sieltä saa kammettua ulos ja jumittuneen teräsholkin liikkumaan. Quote Link to comment
type1 Posted April 17, 2011 Author Share Posted April 17, 2011 Nonni! Taas olis pakka kasassa ja hiekkapätkää revitelty. Pikkuvikoja ja vuotoja korjattu roppakaupalla. Kiva nähdä jos Tydi ei merkkais reviiriään enää niin innokkaasti. Kaikesta vaalihuumasta huolimatta päivän paras hetki oli ajella hiljaista hiekkatietä emäntä kyydissä ja ajon jälkeen todeta että koneessa ja laatikossa öljyt pysyy sisällä. Ainoa "mutta" on tuo Weberin DFAV -kaasutin. Sähköryypyltä puuttuu "piuha" ja käsittääkseni ryyppy pysyy koko ajan päällä kun ei oo "jännitettä". Mantorpiin lähtö näyttää tämän päivän perusteella ihan oikeasti mahdolliselta. Quote Link to comment
type1 Posted May 9, 2011 Author Share Posted May 9, 2011 Tänään se koitti. Tydi katsastettu sitten vuoden 2006 jälkeen onnistuneesti. Tuningit pultattu alle ja pientä hienosäätöä etuakselin ja ohjauksen kanssa hyynäilty. Olipas mahtavaa käydä kauppalenkillä pyörähtämässä. Kyllä pahnapuhallin on vaan takuuvarma päänkääntäjä. Nyt nautiskellaan :) Quote Link to comment
type1 Posted May 31, 2011 Author Share Posted May 31, 2011 Brasilian "high quality" puskureiden ymppääminen Tydiin aloitettu. En viittinyt porailla reikiä ja aattelin jättää tarkoituksella lähemmäksi tonttia. Tydi on muutenkin tuning-kikkare joten alkuperäisyyttä paikkojen suhteen en jaksanut vaalia. Takapuskuri saa odottaa kun tuo selkä jumitti oikein kunnolla parin tunnin voimallisen kumartamisen takia. Quote Link to comment
Barney Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Tossa yhdessä kuvassa näyttäs olevan pikkasen harvinaisemmat 5,5 leveet "big" peltivanteet, ainanki takana. Quote Link to comment
type1 Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 Tossa yhdessä kuvassa näyttäs olevan pikkasen harvinaisemmat 5,5 leveet "big" peltivanteet, ainanki takana. Tarkka huomio,kyllä näin on. Tarkoituksena olis kunnostaa ja ruuvata hiukan ohuemmat/kapeammat nakit päälle ja madaltaa lisää. Tulivat aikonaan Tydin mukana ja silloin katselin että ei ole käännetty eikä levennetty hitsaamalla. Quote Link to comment
type1 Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 Takakannattimet hitsailtu ja puskuri paikassa. EMPI:n rööri tuotti hiukan ahtautta hantin puolen raudalle. Kävi perinteiset eli hiekkapuhallus ja pintatyöt raudoille suoritetaan ajokauden jälkeen. Quote Link to comment
type1 Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Syksyn satoa. Melko rapea. Eipä taida meikän mielenkiinnolla enää autoa tulla. No tulipa edes pelastettua paalaukselta. Quote Link to comment
Guest albanzo Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 oho, mistäpäin sait pelastettua? Quote Link to comment
type1 Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 Forssasta Autokeitaan läheltä. Vanha purkaamo johon oli jäänyt muutama raato vielä metsään makaamaan. Palkit, lattia ja osin myös väliseinä kadonneet. Ihme ja kumma ettei etuosa retkahtanut. Eiköhän siitä jotain kivaa perävaunua tai vastaavaa saa muokattua :) Tarttis myös veturiksi hankkia samanlainen Kastenwagen. Quote Link to comment
Guest albanzo Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Sut on nähty. ;) Onnea uudesta hankinnasta, pitää joku kerta tulla lähemmin tiirailemaan et miltä uus peli näyttää... Nyt vaan duunaileen tosta raadosta kärryä? :) Quote Link to comment
type1 Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Kiitoksia kiitoksia. Kiteveskun "Rust Surfing" vaihtoi tallipaikkaa syvälle maaseudulle. Toivottavasti se tottuu uuteen elinympäristöön. Vaimosi tuli vastaan ja hetken jo epäilytti että Audi siirtyy ojaan voimallisen moikkailun ohessa :) Oltiin viikonlopun testireissussa ja hyvin pelitti 500 kilometriä. Aivan mahtavaa! ! ! Toivon mukaan saan talven aikana taiottua ääneneristystä, kalusteita ja äänentoistoa sisuksiin. Talon ykköstykit alemmassa kuvassa :) Quote Link to comment
Guest albanzo Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Vaimosi tuli vastaan ja hetken jo epäilytti että Audi siirtyy ojaan voimallisen moikkailun ohessa :) Hahhah, soitti mulle siitä vielä samantien intoa puhkuen et "MÄ NÄIN SEN RUOSTEJUNIKSEN, SE TULI VASTAAN JA MÄ VAAN MOIKKASIN VAISTOMAISESTI!!!" Ei meinannu pysyä pöksyissään. :D Quote Link to comment
type1 Posted August 21, 2011 Author Share Posted August 21, 2011 Hahhah, soitti mulle siitä vielä samantien intoa puhkuen et "MÄ NÄIN SEN RUOSTEJUNIKSEN, SE TULI VASTAAN JA MÄ VAAN MOIKKASIN VAISTOMAISESTI!!!" Ei meinannu pysyä pöksyissään. :D Sulla on selvästi upea ja todella asiantunteva nainen elämänkumppanina :)) Quote Link to comment
type1 Posted September 11, 2011 Author Share Posted September 11, 2011 Fiilistelyä tallin siivouksen yhteydessä. Sofia kaivettiin vuosien seisomisen jälkeen pihalle. Pesun jälkeen Quote Link to comment
Käfler65 Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 Siisti kupla kaikki pelit vaan liikkeelle ensi kesänä. Rustyyn sopii hyvin muuten ruosteisetpölärit. Quote Link to comment
type1 Posted September 16, 2011 Author Share Posted September 16, 2011 Siisti kupla kaikki pelit vaan liikkeelle ensi kesänä. Rustyyn sopii hyvin muuten ruosteisetpölärit. Juu ja noissa pöläreissä on ihan aito patina, kaksi puhki :) Tuli onnex kerättyä talteen metsästä kun tota 67 Kastenwagenia haettiin. Neljän vanteen ja 20 niitin jälkeen oli vasen käsi hiukan kohmeloinen kun en oikein kunnon työtapaa keksinyt tonne vanteen sisälle kilkuttamiseen. Kolmannella vasaralla sitten "taottiin". Täytyypi nyppiä muutama kuva uudesta vannelookista. Talven aikana valkosivuja paikalla pitävät kromikehykset töpätään vielä ruostemaalilla. Quote Link to comment
Guest Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Olen todennut myös niittaamisen hankalaksi joten laitoin pop niiteillä, huomattavasti helpompaa ja toimii. Quote Link to comment
type1 Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 Kapselit paikassa. Kromikehät vedetään ruosteeseen ja ulkokuoren "virheet" korjataan......yllätys yllätys......ruostemaalilla. Kone ja laatikko odottaa tiputusta kunhan osat vain saapuisi. Quote Link to comment
type1 Posted October 6, 2011 Author Share Posted October 6, 2011 Projekti ponnistettu käyntiin. Katosta ja kyljistä sikaosastolta hivastu pintaruosteet pois,pohjattu ja maalattu mattamustaksi. Ääneneristystä kiskottu muutama neliö paikoilleen, hantin kylki ja katto uupuu vielä. Kaapeloinnin vetoa ja sitten vanerointia värkkäämään. Quote Link to comment
NordBling Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Mulla on sapluunaks kaikki irrotetut vanerit viiskasista jos tarvit. Tai no, osa on katossa vielä. Quote Link to comment
type1 Posted October 6, 2011 Author Share Posted October 6, 2011 Mulla on sapluunaks kaikki irrotetut vanerit viiskasista jos tarvit. Tai no, osa on katossa vielä. Hep! Hieno homma. Voisin jossain vaiheessa piipahta vanerinipun kanssa "piirtelemään" mittoja. Täytyy tehdä nuo loput äänieristyshommat loppuun,värkkäillä rimat ja kartoittaa muut vaneritarpeet penkkejä/kaappeja/pöytää varten. Quote Link to comment
type1 Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 18.11.2011 klo 01:00 Tyksissä syntyi perheemme esikoinen, tummakutrinen tyttö. Strategiset mitat 3.505 kg ja 50 cm. Vaavi ja äiti voivat hyvin ja isä on sekaisin kuin valtion talous. Rusti sai yhden matkustajan lisää ja isä uutta pontta tehdä sisusta kuntoon. Quote Link to comment
jonih Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Mitä tavaraa käytit tossa äänieristyksessä? Ja mahtoiko ne katon "tangot" jäädä yli, joista oli kesällä puhetta? Quote Link to comment
type1 Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Mitä tavaraa käytit tossa äänieristyksessä?Ja mahtoiko ne katon "tangot" jäädä yli, joista oli kesällä puhetta? Kattoa en ole vielä eristänyt, Bitumia kyllä löytyy mutta taitaa olla liian raskasta, Salon Hifitalosta ostin foliopinnoitettua bitumia 3.5kg neliöllä. Tangot on vielä mietinnän alla että tuleeko pistettyä uuden verhouksen tueksi. Quote Link to comment
type1 Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Laatikko kammettu paikoilleen. Odotellaan Rockfordin kanssa Paruzin tilausta et saataisiin molempien juniksiin Rhinon uretaanipuslat paikkaan. Rustissa oli metalliset kannattimet ja melu sen mukainen. Väliaikaiset B-laadut paikassa jotta saa siirreltyä. Reissussa rähjääntyy. Parempi tehdä ajokauden ulkopuolella kuntoon. Ensi kesäksi uudet tossut alle ja kylkipusu peitetään ruosteella. Konetta rukataan käyttöominaisuuksien paranemisen toivossa. - Pintasiivous - Öljypumppu suodattimella - Huohotusta parannetaan. - Stefa ja kytkinlevy uusitaan. - Hiljaisempi putkisto ThermoTechiin käärittynä. - Jäähdytysilmaa hukkaavat kolot tukitaan. Quote Link to comment
type1 Posted March 9, 2012 Author Share Posted March 9, 2012 Koneen apulaitteiden kasaaminen edessä. Yritin etsiä vastauksia mutta kysynpä taas uudelleen. Vakiokokoinen hihnapyörä ja CB:n ö-pumppu suodatinjalalla. Tulee lohkosta ulospäin ja epäilyttää mahtuuko pyörimään vai pitääkö suosiolla hankkia pienempi hihnapyörä? Tarviiko rukat öljynpaineventtiileitä jotenkin? Lohko Mexico AS41 Muutenkin homma mennyt taas nappiin Bolt-On -osilla :) Quote Link to comment
Anpu Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Hihnapyörä kyllä mahtuu mut ton ämyrin ja suodattimen kanssa saattaa olla nihkeetä. Katot vaan et venttiilit liikkuu herkästi. Quote Link to comment
type1 Posted March 9, 2012 Author Share Posted March 9, 2012 Hihnapyörä kyllä mahtuu mut ton ämyrin ja suodattimen kanssa saattaa olla nihkeetä. Katot vaan et venttiilit liikkuu herkästi. Kiitoksia vastauksesta. Täytyypi testailla. Rööristö tuli hankittua Sulo Wileni tyyliin kun "halvalla" sain. Joutuu pistämään palasiksi muutenkin :) Quote Link to comment
Tanhis Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Hihnapyörä kyllä mahtuu mut ton ämyrin ja suodattimen kanssa saattaa olla nihkeetä. Katot vaan et venttiilit liikkuu herkästi. Kiitoksia vastauksesta. Täytyypi testailla. Rööristö tuli hankittua Sulo Wileni tyyliin kun "halvalla" sain. Joutuu pistämään palasiksi muutenkin :) Minkäs valmistajan keksintö toi putkisto on. Tai jos valmistajaa ei ole tiedossa niin mistä hommasit. Quote Link to comment
type1 Posted March 9, 2012 Author Share Posted March 9, 2012 Se on Empin halpisrööri tuotenumerolla 3487 - - > http://www.empius.com/vwcatalog/2011/130.html Tämä tais tulla Paruzzin kautta alunperin. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... ubgroup=51 Aattelin yrittää vääntää tuosta Rustiin hiljaisemman putken ilman maavaramenetystä. Nykyinen villavapaa mökäpönttö on hiukan rasittava pitkällä matkalla :) Quote Link to comment
metake Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Tuo J-putki näyttää kyllä itse lyhennetyltä, vai näenkö väärin, mutta pää näyttää hivenen vinolta, ja muutenkin tuo ohuempi osuus näyttää kovin lyhyeltä. Rustissahan sitä vaimenninta oli muokattu jotta se sopi paikoilleen, joten olisiko noita J-putkia muokattu samalla? Quote Link to comment
type1 Posted March 9, 2012 Author Share Posted March 9, 2012 Tuo J-putki näyttää kyllä itse lyhennetyltä, vai näenkö väärin, mutta pää näyttää hivenen vinolta, ja muutenkin tuo ohuempi osuus näyttää kovin lyhyeltä. Rustissahan sitä vaimenninta oli muokattu jotta se sopi paikoilleen, joten olisiko noita J-putkia muokattu samalla? Varmaankin on lyhennetty että saatu rööristö mahtumaan lukkopellin taakse. Kuvassa nykyinen putkisto ja sovitus on tiukka. Tarkoituksena olis saada öljypumppu suodattimella mahtumaan änkkärin taakse. Alkukäyrät lyhennetään, äänärin kulma suoristetaan, yritetään mahduttaa ulostulot samoille paikoille ja koko komeus thermotechiin kääräistynä tai mitälie Bilteman myymänä :) Voipi olla että jää luu käteen tilan suhteen. Quote Link to comment
Racing Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Joudut laittamaan pidemmät pinnapultit lohkoon suodatinpumpun kanssa ja hihnapyörän alapeltiä ehkä vähän vasaroimaan/hiomaan pumpun kannesta pois ulkopuolelta rälläkällä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.