Jump to content

URHOT TULEE, OLE VALMIS


Guest maad914

Recommended Posts

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted
jarkko otit sitte mun hienosta ilmastointi laitteesta kuvan : )

Eikös tuo wunderi kannata kiinnittää tuohon ritilään

Guest Jarkko
Posted
jarkko otit sitte mun hienosta ilmastointi laitteesta kuvan : )

 

Oli ikkuna just sopivasti raollaan että mahtu digiräpsyllä väliin niin en voinut enää hillitä itseäni. :)

Posted

Ja minkäs tiimin kyytissä Mito tänä vuonna on ollut kameransa kanssa?!?

 

Ei kai lasikuitupulkkakaan noin paljoa ilmaan allensa voi ottaa...

 

;-)

Posted

pitäisiköhän baroon-tiimille ostaa kannatuksen ja hyväntahdon vuoksi ensi kaudelle kierros titaaniventtiileitä...........

Guest Mika Raussi
Posted

Mitäs paronista muuta meni venttiilin mukana?

  • 5 weeks later...
Posted

Turbo-teamin kisan tapahtumat voi lukea uudesta Tuulilasin Turbo lehdestä.

Ensi vuonna tavoite viiden joukkoon ja voittoon tyytyväisiä ;-)

Posted

Ahvenistolla oli tässä hiljan ihan oikeatkin kestävyysajokilpailut.

 

Vertailua varten Endurance Saloon tulokset tästä. Haastetta jopa Laitisille :-)

Posted
Turbo-teamin kisan tapahtumat voi lukea uudesta Tuulilasin Turbo lehdestä.

Ensi vuonna tavoite viiden joukkoon ja voittoon tyytyväisiä ;-)

 

Pari oikaisua liittyen tuohon juttuun:

 

1. Red Paronin autosta puhutaan oriveden hurjien tekeleenä. Orivedellä ei ole mitään tekemistä ko. auton tai tiimin kanssa. Auto kotipaikka on RUOVESI ja sieltä myös kotoisin 2/3 tapahtumassa autoa ajaneista kuljettajista. Kuvasta näkyvästä kylkimainoksestakin voi tavata Ruovesi- tekstin.

 

 

2. Auton taka-akselia väitetään 1302 kuplan taka-akseliksi. Auto tekniikkahan ei perinteisesti ole ollut mikään vahva osaamisen alue tuulilasi- lehdelle, joten korjataan tähänkin oikea tieto. Taka-akseli (kuten koko auton pohjalevy) on 1303S mallista. Eli uudemman mallin IRS jousilatat ja tukivarret.

Guest Sami Lahtimaa
Posted

Tännehän voisi tai johokin saada jo URHO 2006 sääntöjä niin tietää jättääkkö väliin vaan alakaa rakentaan autoa.

Toivottavasti säännöt on sellaiset että "harrastelijatkin" voivat osallistua.

Posted
Tännehän voisi tai johokin saada jo URHO 2006 sääntöjä niin tietää jättääkkö väliin vaan alakaa rakentaan autoa.

Toivottavasti säännöt on sellaiset että "harrastelijatkin" voivat osallistua.

 

Sisäpiiritietona kerrottakoon, että pakolliset monokokki -törmäystestit aloitetaan heti marraskuun alussa, jolloin myös testauskielto astuu voimaan. Järjestävän organisaation valtuuttamat henkilöt tulevat siis talleille tarkistamaan, että edes moottoreita ei päästä dynottamaan. Testauskieltohan poistuu 1.3.2006.

Rengassäännöthän ilmeisesti ovat selvillä? Eli järjestävän organisaation valitsema valmistaja toimittaa kisaan kaksi vaihtoehtoa, joista tiimit voivat valita kumpaa haluavat kisassa käyttää. Toivottavasti tiimit ovat muistaneet toimittaa näytteet käyttämästään polttoaineesta järjestävälle taholle.

 

Onko tässä vielä jotain epäselvää?

Posted

Standard Racing tiedottaa:

 

Tervehdys Urhot.

Olemme osallistuneet Urhon ajoihin jo ammoisista ajoista lähtien ja parantaneet turvallisuusvarusteitamme pilttuumme ohella joka vuosi.

Auton käyttöaste on suppea, vain se yksi päivä vuodessa ja muutama tallin lähistöllä suoritettava testilenkki, minkä vuoksi olemme pakotettuja pitämään kustannukset kurissa. Olemme kuitenkin onnistuneet joka vuosi osallistumaan tähän ylivertaisen hienoon tapahtumaan niin ajamisen, kuin oheistoiminnankin muodossa, mistä me kaikki kolme kuljettajaa olemme olleet kovin iloisia.

 

Automme turvavarusteisiin lukeutuvat tällä hetkellä seuraavat asiat:

Katsastettu 5 kg sammutin,

WRC-luokan 6-pistevyöt (viime kauden peugeotin nolla-autosta, nyt leima loppu)

VW:n kilpurista alumiinikaaret (ei enää fia-hyväksytyt, meniskö historicissa läpi?)

Sport 2000-luokan Avonin slicksit (ei roadsport listassa)

Ajopuvut (Johnny Armani, UFFin hyväksymät)

Kuppipenkki (ei leimaa jäljellä).

Kaljakoriin integroidut kaiuttimet Klippan-turvavyökiinnityksellä.

Flake-pinnoitetut ajopäähineet.

 

Näistä vain sammutin täyttää roadsport-luokan vaatimukset.

 

Nyt uusien sääntöjen saavuttua Urhojen turvaksi on meidän valitettavasti luovuttava leikistä. Yhden päivän vuoksi meillä ei yksinkertaisesti ole mahdollisuuksia tarvittaviin investointeihin kalustomme päivittämiseksi uusien Roadsport-sääntöjen mukaiseksi. Turvavarusteet ja uudet renkaat ovat yhden päivän tapahtuman ollessa kyseessä melko kalliita.

Ja on kyllä kuultu, että elämä on.

 

Urhon Ajot oli meille ja varmaankin myös muille rata-ajosta ja hauskanpidosta pitäville halpa ja jännittävä tapa päästä mutkaradalle pikkubudjetilla saman henkisten pörryyttelijöiden kanssa. Nyt asiasta on tullut selvästi meille liian asiantunteva ja vakavahenkinen kilpailu, joka vaatii suurempia panostuksia kuin mihin meillä on mahdollisuus. Ikävää, mutta totta. Kivaa oli niin kauan kun se kesti.

 

Kiitämme ja kumarramme syvään takavuosien Urhojärjestäjille, tapahtumissa on ollut hyvä henki ja loistava tunnelma. Toivomme todella, että Urhon Ajot jatkaa menestyksekästä kulkuaan yhtenä Suomen parhaista VW-tapahtumista. Standard Racing tulee säilyttämään jo lyhyessä ajassa mittavaksi kasvaneen Urhopokaalirivinsä hyvässä kiillossa ja kunniapaikalla.

 

 

––– Standard Racing, tiedotusosasto –––––

Posted

Moi Heepa

Ikävä kuulla luovuttamisestanne.

Olisi ehkä kannattanut lukea Urhon Ajot säännöt. Kuten on puhuttu, Urtsin sääntöjen POHJANA on roadsport säännöt.

Olisi voinut kuvitella että noinkin luovalta tiimiltä olisi löytynyt ideoita kerätä puuttuvat sataset kilpurin päivitykseen. No, jokainen harrastaa sitä mikä kiinnostaa.

Nykyisille tiimeille ei uuden säännön täsmennykset kuitenkaan oikeasti maksa merkittävästi.

 

Mika

Posted

Arvoisa team Standard,

Älkää vielä heittäkö pyyhettä kehään vaan ehdotuksia sääntöihin kehiin. Olen minäkin siellä vielä sanani sanomassa. Kustannusten nousu ei välttämättä ole sitä mitä ensin laskee.

 

Ei saa hosua.

Posted

Ootteko oikein akk:n kanssa keskustelleet jotta saatte tehdä niille ehdotukset säännöistä vai menisikö kuitenkin toisinpäin että akk sanoo ja urhot on lakki kourassa nöyränä katsomassa kun säännöt kopioidaan Endurance Racing -luokasta ilman myyntivelvoitetta?

 

....tuli vain mieleen kun Urhot on kaiketi kanssa harrasteluokka....??

 

Sinänsä on käsittämätöntä että tällainen kohu on pitänyt nostaa osasyynä siitä että tämän vuoden kisassa varikko'muurilla' tankanneista joku/jotkut eivät jostain syystä voineet noudattaa järjestäjän toivomusta sammuttimesta? (ei välttämättä pääsyy, mutta ehkä naula arkussa sääntömuutoksiin?)

 

Bensan kanssa ei yksinkertaisesti VOI leikkiä. Samoin kuten kaikki sammutuspeite+palovaroitin+akvaariokeskustelut toisella boardilla nostavat ainakin meikäläisellä niskavillat pystyyn! Vissiin porukka on ihan oikeasti unohtanut mitä tapahtu Korsikalla 1986?! Olisiko ollut silleesti jotta kuljettaja+kartanlukija paloivat hengiltä kun eivät ehtineet edes vöitä avata.

 

No tähän toki viisaat sanoisivat että kannattaa ajaa ilman turvavöitä. ...niinpä....

Posted

ikävää et heeban hieno tiimi olis lopettamassa.

 

Hirveä purnaus näistä sääntö muutoksista on tullu, mut kai kaikki tajuaa sen että alussa kun ajettiin huvin vuoksi ja leikkimielellä. Niin kierros ajat olivat yli 2min.. ja kokonaiskierrokset 70-80/6h

Tänä vuonna nopein ajoin 1.35.. ja kokonaiskierros määrä tais olla 170kierrosta. Siis mikään ei ole muuttunut vuosien saatossa..?

 

Ja asenne " ohi ei päästetä ja mitä peileillä tekee" on yleistynyt kovasti.

 

Janne Mäkinen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...