Guest Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Tällainen kupla ja ensimmäinen kupla merkkinen meikäläisen pihassa odottaa entisöintiä.. Auto on kyllä ajo kuntoinen ja sen verran himotti kokeilla, että 30km siirtokilvillä kotia talliin. Tätä ennen melkein 10 vuotta ollut ajamatta niin hieman vaatii työtä saada katsastuksesta läpi. Kolmen paikan verran hitsattavaa löytyi sivuhelmoista. Löytyykö mistään selvennystä mitä kaikkea edessä olevan tyyppikilven numeroista selviää?? Tästä se alkaa.. ainiin ja tarkoitus saada museokilpiin. Onko tieto mitä herra museokatsastaja sanoo takaluukun maalauksesta, saako olla vai pitääkö olla orkkis värillä koko auto? Quote Link to comment
janiman Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Ihan ok hinta paksutolpasta joka liikkuu ominvoimin! Oletko tehnyt muita ajoneuvoja museorekisteriin aikaisemmin? Itse en ole, mutta ei varmasti mene maalipinnan puolesta museorekisteriin(takaluukku,ruostetta puskee etuvalojen alta,iso lommo takaloksussa). Varmaan tekemistä riittää, mutta hatunnoston paikka jos teet museorekisteriin. Itsellä ei riittäisi kärsivällisyys ikinä minkään laitoksen entisöintiin. Välillä mennään jo aidan altakin! Quote Link to comment
metake Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Löytyykö mistään selvennystä mitä kaikkea edessä olevan tyyppikilven numeroista selviää?? En saa selvää tuosta valmistenumeron (fahrgest nr.) viimeisestä merkistä, oletettavasti tuossa on kuitenkin 7 merkkiä, eikä 6? Jos kilpi edes on tuosta autosta, kun se kuuluisi olla niiteillä kiinni eikä ruuveilla.. Joka tapauksessa kilpi täsmää -64:een, eli tuo on valmistettu lokakuussa -63. Joten tuossa on vääränlaiset vilkut edessä, tuohon kuuluisi vielä pikkuvilkut, ja ilmeisesti etulokaritkin on jossain vaiheessa vaihdettu, koska myös vilkun paikka on väärä (pikkuvilkut on edempänä). Kuten Janiman jo totesikin niin tuossa kunnossa ei kelpaa (ei ainakaan pitäisi kelvata) museoleimalle, mutta toisaalta hieno se on ihan tuossa kunnossakin kun ajan patina näkyy, itse en pilaisi entisöimällä. Hieno hankinta joka tapauksessa. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Eikös 64:ssa kuulukin olla jo isot vilkut, vai oliko tämä niitä kesken mallivuoden muutoksia? Quote Link to comment
kuplatin Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 *edit* tietopankki-metaken postaus tuli vasta nyt huomattua*edit* Museoajoneuvon määritelmän ja muuta tietoutta löytää täältä, ei muuta kuin onnea ja menestystä entisöintiin: http://www.sahk.fi/museoajoneuvo.htm Quote Link to comment
kuplatin Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Eikös 64:ssa kuulukin olla jo isot vilkut, vai oliko tämä niitä kesken mallivuoden muutoksia? Mulla ittelläni aivan mallivuoden 64 alkupään sarjaa oleva paksutolppa, jossa erikoisuutena metaken mainitsemat pikkuvilkut edessä. Näitä on muitakin vastaavia tullut eteen. Quote Link to comment
metake Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Eikös 64:ssa kuulukin olla jo isot vilkut, vai oliko tämä niitä kesken mallivuoden muutoksia? Isot vilkut tuli marraskuussa -64, eli alkupään -64 on pienillä vilkuilla, mutta kuitenkin isolla rekisterikilven valolla. Quote Link to comment
Guest Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Heh.. taispa suunnitelmat muuttua ja järki voittaa haaveilun museokatsastuksen suhteen.. kiitos siitä teille, kävin lukaisemassa niitä vaatimuksia jne.. :) Taitaa olla viisainta nyt jo kukkaron pohjan näkyessä fiksailla ajokuntoon ja pikkuhiljaa rakennella autoa eteenpäin pitäen kuitenkin mahdollisimman alkuperäisen linjan mukaisena. Nyt selvitetty taustat auton suhteen pitkälle ja -91 vuonna kolaroitu ja silloin korjattu merkkiliikkeessä ja ei ollut enää saanu samoja alkuperäisiä lokareita uutena mitä oli autossa paikallaan kolarin aikana. Silloinen omistaja antanut luvan korjata ns. uudemmalla lokarimallilla jota käytössä tosiaan -64 loppuvuoden autoissa. Täytyy vaan todeta, että kuplat on tällä foorumilla hanskassa..ei kyllä äkkinäinen tajua tollasia eroja. Tästä se jatkuu.. jarrujen ja pyörän laakereiden uusinta ja sähköjen läpikäynti.. sähköt voi olla sellainen rasti, että vähän aikaa pähkäilyttää ja ahistaa. On näkyvissä ainakin keulapäässä virityksen virityksiä ja tällä hetkellä palaa kaksi lamppua himmeää toinen edessä ja toinen takana ja vielä ristiin..vilkuista ja muista ei tietoakaan. Quote Link to comment
Anpu Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Nyt selvitetty taustat auton suhteen pitkälle ja -91 vuonna kolaroitu ja silloin korjattu merkkiliikkeessä ja ei ollut enää saanu samoja alkuperäisiä lokareita uutena mitä oli autossa paikallaan kolarin aikana. Silloinen omistaja antanut luvan korjata ns. uudemmalla lokarimallilla jota käytössä tosiaan -64 loppuvuoden autoissa. Täytyy vaan todeta, että kuplat on tällä foorumilla hanskassa..ei kyllä äkkinäinen tajua tollasia eroja. . Kaverin auto Lappeenrannassa joskus 90 luvulla. Maalaukset liittyi sen aikaisiin harrastuksiin. Quote Link to comment
PZQ Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Eikös 64:ssa kuulukin olla jo isot vilkut, vai oliko tämä niitä kesken mallivuoden muutoksia? Isot vilkut tuli marraskuussa -64, eli alkupään -64 on pienillä vilkuilla, mutta kuitenkin isolla rekisterikilven valolla. Ittella 9/63 valmistettu, isoilla tehtaalla asennetuilla vilkuilla :) Quote Link to comment
metake Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Ittella 9/63 valmistettu, isoilla tehtaalla asennetuilla vilkuilla :) Oletko käynyt tehtaalta kysymässä ja varmistamassa :P Onko sulla vilkut edessä "pikkuvilkun" paikassa, vai taempana kuten uudemmissa? Quote Link to comment
kuplatin Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Hmmm, multa löytyy elokuussa 1963 painettu Volkswagen 1200 käyttöohjekirja, jonka kuvissa on pienet lähellä etuvaloja olevat vilkut mutta leveä rekisterikilven valo. Jos tuo on sattumaa, niin melkomoista.. Quote Link to comment
NO H2O Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Hmmm, multa löytyy elokuussa 1963 painettu Volkswagen 1200 käyttöohjekirja, jonka kuvissa on pienet lähellä etuvaloja olevat vilkut mutta leveä rekisterikilven valo. Jos tuo on sattumaa, niin melkomoista.. Hm... Eikös vuosimallit vaihtuneet juuri noihin aikoihin? Eli loppuvuodesta valmistettu kupla on oikeasti jo seuraavan vuoden mallia? Quote Link to comment
Guest Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Kaverin auto Lappeenrannassa joskus 90 luvulla. Maalaukset liittyi sen aikaisiin harrastuksiin. Juu näin on.. otin meinaa yhteyttä häneen, koska auto ollut ajamatta kohta 15 vuotta ja viimeiset paperit hänellä. Tein luovarit hänen kanssa, ei ollut minulle myynyt kaveri laittanut omiin nimiin ollenkaan vaan hylännyt tallin nurkkaan. Auto on maalauksien osalta Lahdessa tehty ja tosiaan ovissakin on ollut jossain vaiheessa seuran logot, mutta ne on poistettu. Quote Link to comment
kuplatin Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Hmmm, multa löytyy elokuussa 1963 painettu Volkswagen 1200 käyttöohjekirja, jonka kuvissa on pienet lähellä etuvaloja olevat vilkut mutta leveä rekisterikilven valo. Jos tuo on sattumaa, niin melkomoista.. Hm... Eikös vuosimallit vaihtuneet juuri noihin aikoihin? Eli loppuvuodesta valmistettu kupla on oikeasti jo seuraavan vuoden mallia? Juu kyllä näin on. Tässä oli pointtina juuri se, että vaikka mallivuoden kuusneljän autoissa kuuluisi muiden muutosten ohella (kuten esim. se rekisterikilven leveä valo) olla isommat korkealla olevat vilkut, on eteen tullut alkupään sarjalaisia joissa on edelleen pikkuvilkut vanhemmalla loksulla. Ja nyt tämä minun elokuun käyttöohjekirjakin kuvailee sellaista "alkusarjalaista" autoa.. Quote Link to comment
vwagen Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Ei kaikissa vuosimallin-64 autoissa"kuulu"olla leveitä vilkkuja.muutokset pyrittiin keskittämään vuosimallin vaihdoksen yhteteyteen mutta jokaisessa vuosimallissa on myös näitä kesken vuosimallin tehtyjä muutoksia,enemmän tai vähemmän näkyviä. Quote Link to comment
kuplatin Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Ei kaikissa vuosimallin-64 autoissa"kuulu"olla leveitä vilkkuja. Niin, eikö juuri tätä ole muutaman postauksen verran tässä jo toitotettu :) mutta jokaisessa vuosimallissa on myös näitä kesken vuosimallin tehtyjä muutoksia,enemmän tai vähemmän näkyviä. Kyllä. Maailmalla on erinäinen määrä opuksia ja myös nettitietokantoja joissa on listattuna kuplan muutokset vuosimalleittain, mutta niistäkään ei todennäköisesti löydä tälläisiä (tätäkään) muutoksia. Quote Link to comment
vwagen Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Oikeista opuksista löytyy tämä ja kaikki pienemmätkin muutokset alusta/moottorinumeron ja päivämäärän tarkkuudella. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.