Guest Tuoppi Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Moro, Rupee oleen alusta muuten puhda, mutta tuo tunnelin piru kiusaa. Mitäs eri metodeja tohon putsaamiseen olis...hiekalla ei oikein pääse puhaltaan. Täälläkin ollu juttua noista kemikaali irrotuksista, mut ei ihan tämmösessä paikassa. Pitäis ainakin saada sit kokonaan altaaseen, mut sit tulee äkkiä tuo huuhtelemis ongelma ja uusi pintaruoste. Toki yks mahollisuus et raapii teräsharjalla joka on jonkun kepin päässä kaikki irtonaiset pois ja vetää ruosteenestomössön sisälle. Heittäkäähän ideoita kehiin. Eikä sieltä ny kaikkee tarvi saada pois, mut alusta on muuten täysin ruosteeton ja kohta uusissa maaleissa niin hämää jos se on sisältä ruosteessa. -Tuomas- Quote
Guest pincers Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 rälläkällä tunneli auki ja sit puhaltaa tai hioo. Migillä takas kiinni. Quote
Guest Toheltaja Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 pestyä kalliomursketta sisään, reiät tukkoon ja telineeseen pyörimään pariks päiväks. Kummasti putsaantu... Kerran koitettiin myös epäkeskotäryn kanssa mutta sitä kilinää ei kauaa jaksanu kuunnella, ja ois ehkä voinut pidemmän päälle suotta väsyttää metallia kiinnityskohdan nurkilta Quote
Guest Tuoppi Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 No nyt tuli erilainen idea :) pistetään harkintaan. Rälläköinti ja hitsaus ei oikein huvittais kun vetelee aina ja kyllä se helpommin ruostuu hitsisaumoista. -Tuomas- Quote
Anpu Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 http://www.tuontitukku.fi/nuohoojan_har ... 5fa894d59f Voishan totakin kokeilla porakoneella tai roimit kotelosuoja ainetta tunneliin tarttuupahan ainakin kiinni tai seuraavalla kerralla älä kato tunneliin. Quote
Guest Tuoppi Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Toivottavasti seuraavaa kertaa ei tule :) -Tuomas- Quote
Lasse Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Asiansa osaavalla puhaltajalla on tähänkin sopivat värkit. Hiekkapuhalletaanhan sitä jopa viemäriputkia... Quote
Guest Tuoppi Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Olisko Lassella tarkempaa tietoa tällaisesta puhaltajasta tai laitteesta? On ilmeisesti vain erikoisempi pää letkussa... Tää olis pop :) -Tuomas- Quote
hanski. Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 normaalisuuttimen tilalla on sellanen pyörivä puhallussuutin, jolla putkenkin saa puhallettua sisäpuolelta. mallikuva suuttimesta: http://www.nettikone.com/muu-merkki/cle ... las/929018 tosin tuo on liian iso, mutta periaate kuvasta selviää.. Quote
Guest Toheltaja Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Sisällä on sen verran roipetta ettei oikeen harjalla saa, eikä kovin helposti puhaltamallakaan, koska noo putkipuhaltimet ei kulje tuolla... Quote
Guest StrangeHill Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 Onkos kukaan koitellu sitruunahapolla hapottaa ? Miten reagoi bensaputki ja vaihteensiirtotangon "tefloniohjain" siinä kässärin alla. Jenkkipalstalla oli jotain juttua tuosta, itsellä aineet jemmassa mutta ei vielä tuolle asteelle ole ehtinyt, korihommat vasta menossa. Meinasin kyllä yrittää tosin pienemmillä osilla ensin jos meneekin vaikka persiilleen. Tuo happojen kanssa tuusauksessa pitänee muistaa tuuletus ( tehtävissä varmaan ulkosalla) ja ittensä suojaus ja sopivan laimea happo. Quote
Jorrma Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 Mutta onko vaarana tunnelin ruostuminen puhki auton omistajan tai perillisten elinaikana? Eikö oikeasti riittäisi tunnelin sisäpuolen käsittely jollain aineella joka hillitsee ruostumista? Quote
-tipi- Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 Josta tulikin mieleeni että onko jollain palstalaisella kokemusta aineesta nimeltä Fertan? Quote
P_Valtonen Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Mutta onko vaarana tunnelin ruostuminen puhki auton omistajan tai perillisten elinaikana? Eikö oikeasti riittäisi tunnelin sisäpuolen käsittely jollain aineella joka hillitsee ruostumista?Samaa mieltä. Quote
Guest Tuoppi Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Tätä puhkiruotumista tuskin tapahtuu :) Tarkotus olikin hakea mielipiteitä ja ideoita mitä /miten kannattaisi hommaa tehä vai kannattaako ollenkaan. Tosta Fertasta en oo ikinä kuullutkaan ja jos sitä ei tässä rojektissa tarvii, mut taas on opittu lisää ja toisissa rojekteissa pääsee ehkä helpommalla. Fertan olis siitä kätevä et sumuttais sen tunnelin sisään, antais vaikuttaa ja vetäs ruostesuojamömmöt päälle. Toinen on et jättää Fertan pois ja pistää pelkän ruostesuojamömmön. puhallus on aika työläs kuten pyörittäminenkin eli suljetaan ne pois. -Tuomas- Quote
Ketsa Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Tuota Fertania vastaavaa mömmöä käytin joskus italialaiseen käyttikseen. Muutti luvatusti ruosteen mustaksi rokkopinnaksi ja ainakin päältä päin katsoen lopetti ruostumisen. En silti menisi moista runkotunnelin sisäpuolelle laittamaan. Ennemmin vaikkapa pesemällä paskat pois ja sen jälkeen ihan perus kotelosuoja-aineet. Quote
DWL_Puavo Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Fertania kokeiltiin tänään joten muutaman vuoden kuluttua tiedetään toimiiko se. Siinä sanottiin "tannic acid" ja hassua sinänsä, kyllä se vähän punaviiniltä haisee. Purkin kylessä lukee "better than shotblasting" joten jos se on ees 20% hiekkapuhalluksesta niin on se varmaan tyhjää parempi. Tuo lisäksi vesiliukoista ja hyvin vetistä joten se menenee helposti maaliruiskustakin läpi. Jos pohjalevyn laittas grilliin, sumuttas tunneliin ja pyörittelis samaan aikaan, sen sais varmaan hienosti joka paikkaan. Quote
Guest Toheltaja Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Sitruunahapolla saat käsitellä montakin kertaa ennenku on kokonaan puhdas. Muoville ei tee mitään, mutta kuparinen bensalinja kyllä kirkastuu kummasti, tod näk joudut sen vaihtamaan käsittelyn jälkeen. Sisään menee aika monta litraa vettä, ja reikien tilkitseminen tiiviiksi on aika savotta :D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.