Jorrma Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Vaikka tää interveppi nopee onkin niin ei se lasku välttämättä heti tule kun entteriä painaa, malta nyt. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Vaikka tää interveppi nopee onkin niin ei se lasku välttämättä heti tule kun entteriä painaa, malta nyt. Enteriä on nyt paineltu 6 tuntia, tuossa ajssa olisin jo nuo kumit vaihtanut 30 kertaa ;-P Edith: tulihan se lasku. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Dodii, nyt on teippirulla kädessä käyty taas pakun persiillä. Sain lakanansuikaleilla ja sinolilla putsattua tuota putkea öljystä; vain kaksi rystystä verillä eikä mennyt kuin puoli tuntia. Katsotaan mikä olisi motivaatio iltapäivällä alkaa koittamaan jollain keinolla teippiäkin tuon ympäri. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Hyvä palvelu Ilmajäähyllä. Tänään oli jo paketti kädessä! Quote Link to comment
Guest oskuk Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Ajattelin, josko tuon imuongelman helpoimmin diagnosoisi ihan kumiliimalla -eiköhä siinä elastinen liima pidä ja helpompaa laittaa? Quote Link to comment
Perttipee Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 diagnosointi onnistuu helpoiten puhdistusspraytä/bräkleeniä suihkuttelemalla ja jos käynti innostuu, niin vuotaa... Quote Link to comment
Guest oskuk Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 diagnosointi onnistuu helpoiten puhdistusspraytä/bräkleeniä suihkuttelemalla ja jos käynti innostuu, niin vuotaa... Juu, se on selvä että vuotaa, mutta että onko vuoto syynä nykimiseen. Se on selvittämättä. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 No niin, tänään oli tarpeeksi ohkainen lenkkiavain kädessä. Pultit aukesivat helposti -ja kas, ne olivatkin muttereita. Kannesta törröttävät kierretangot estivät tehokkaasti käyrän poiston. Nyt sain kuitenkin kumiholkin liikkeelle ja olihan sinä 15mm halkeama keskellä. Kumi syrjään ja tenurätillä liitos puhtaksi. Sitten 4-5 kierrosta vulkanoituvaa päälle ja sytkärillä pää kiinni, vielä banduitti päälle varmistamaan ettei työläs teippailu ollut turhaa ja kahvitauolle. Olin ajatellut että vedän sen vanhan holkin vielä teipin päälle ja klemmarit piukkaan niin onhan siinä tasaisemman paineen varmistusta. Tuo vulkanoituva, miten paljon lämpöä ja aikaa se vaatii vulkanoituakseen kunnolla? Oletteko vain ajaneet, vai kuumailmapistoolia kehiin? ...niin tai näin, jos tuo liitos pitää, on taatusti minun tuuriani että nyt se käyrä falskaa varmaan kannesta kun ei saanut uutta tiivistettä. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 No ni: selvisi ettei teippiä tarvitse lämmittää, venyttäminen riittää. Toivottavasti venytin tarpeeksi. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Hommaa molemmat kumit ja neljä klemmaria pässinsarvien liitoksiin, sekä imusarjan tiivisteet kansiin. Ota alkukäyrät irti,vaihdat sinne uuden kumit ja tiivisteet. Siinä kyllä joutuu pikkusen väkivaltaa käyttämään, että pässinsarven saa pois välistä. Mutta jos viitsii irroitella imusarjan esilämmityksen pakoputkesta ja imusarjan lohkosta, niin lähtee helpommin, saa kyllä ilmankin, ei ihan kauhee homma vasta-alkajallekaan, veikkaisin että reilussa tunnissa selviät, niin ompahan tiivis imupuoli. Joku puolitoista tuntia tuli ähellettyä, eikä saatu sitä pässinsarvea pois. Pakoputken liitoksia en edes unelmoi auki -siitä tulisi aika remontti, kun niistä katkenneista pulteista ehot pitäisi saada. Helpommalla varmaan vetäisi pikkuhitsit mutteriiin ja tuon kierretapin väliin ja avaisi pulttina ulos? Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Se imusarjaa kiinni pitelevä pultti, siinä kampikammion päällä keskellä, pitää löysätä. Sen jälkeen pässinsarvi tulee kyllä irti ihan helposti niistä pinnapulteista, juuri eilen sellaisen irrotin. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Se imusarjaa kiinni pitelevä pultti, siinä kampikammion päällä keskellä, pitää löysätä. Sen jälkeen pässinsarvi tulee kyllä irti ihan helposti niistä pinnapulteista, juuri eilen sellaisen irrotin. Ai. Kiitoksia. Pitääpäs käydä katsomassa, en moista pulttia ole löytänyt. Se joustaa tämän jälkeen ilmeisesti noista pakoputkilootokistaan sen verran, jotta liikkuu riittävästi sivusuunnassa? Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Se joustaa tämän jälkeen ilmeisesti noista pakoputkilootokistaan sen verran, jotta liikkuu riittävästi sivusuunnassa? Ai hitsiläinen, unohdin nuo kun tuossa eilisessä ei ollut esilämmitysputkia lainkaan. Imusarjan pitää päästä aavistus nousemaan, jotta pässinsarvi lähtee pois, ja noi esilämmitysputket vois kyllä antaa sen verran myöten. Palliksen imusarjoissa pitäis olla tuo keskimutteri, siinä imusarjan alla, ja jos sitä ei irrota niin imusarja ei kyllä nouse. Edit: Tuossa näkyy keskellä se lirvake joka on kampikammion pultissa kiinni. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 En löytänyt vielä pulttia, mutta kuvan perusteella tosiaan aivan keskellä, osuuko se siis sivuttain tuohon koloon? Tuollakin iso kuva jossa vastaava lirpake: http://www.jimellisvwparts.com/images/p ... 015000.jpg Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 En tainnut edellenkään löytää sitä, tuo se ei taida olla? Tuo taitaa olla ihan mottorin lohkoja yhdistämässä? Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Juuri tuon pultin alla sen pitäisi olla. Näyttää siltä että sulla ei ole palliksen imusarja, vaan kuplasta peräisin, ainakin kaikissa mun näkemissä palliksen imareissa tuo kiinnitys on ollut. Kuitenkin, jos se pässinsarvi ei lähde irti, niin ilmeisesti ne esilämmitysputket sitten kuitenkin kanittaa niin paljon, että imari ei nouse tarpeeksi. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Nouseekos se oikealta puolen tarpeeksi, jos on laturi paikallaan? Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Nuo kierretangothan eivä hirveän pitkät ole, jos sormenleveyden verran saisi ylöspäin nin varmaan irtoaisi. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 ...kaverini veikkasi että minun tuurillani tuo teippi ei pidä ja imu vetää sen moottoriin ;-) Tuo jäähdytinkotelon putken alareuna ei muten anna mitään sormenleveyttä varaa ylöspäin... Quote Link to comment
Tanhis Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Niin siis tarkoitin että vedät sitä vulkanoituvaa siihen entisen tiivisteen päälle ei sen tilalle. Quote Link to comment
vwagen Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Imusarja 1300:sen(mikä kaasutin?),kummankohan mallin ne imusarjan päädyt ovat?(varaosanumero?),imusarja,päädyt ja liitoskumit ovat kaikki erilaisia 1300 ja 1600 moottoreissa jos niiden osia sekottaa keskenään niin imuvuoto on hyvin todennäköinen,jos ei heti niin myöhemmin. Ne kumit joita on kaikilla osamyyjillä ovat 1600 mallia,en ainakaan ole huomannut kenelläkään mainintaa että olisi 1300:seen. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Ei tosiaankaan harmainta aavistusta, aijemmin on olut kuplan konettakin alla, mutta tämä on samanlaisesta pakusta kotoisin. Ei toki mikään tae että olisi alkup. Onko päädyt ne käyrät? Edith: koneen sarjanumero alkaa AS-joten sikäli pitäisi klöntin olla 1600:n. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Niin, siis tarkoitin että vedät sitä vulkanoituvaa siihen entisen tiivisteen päälle ei sen tilalle. Juu, mutta sen katsoin aika hankalaksi hommaksi: vielä väemmän tilaa, ja suuremmat mahdollisuudet saada vekkejä teippiin, kun kumi antaa periksi ja pyörii öljyisenä mukana -ja jos olisi ollut öljyiset klemmaritkin alla niin aika nyytin olisi saanut kiertää. Paljon helpompi tuohon on saada edes teoriassa pitävä liitos. Vaika sitten valuttamalla sikaa siihen. Toki alkup. ajatus nyt oli vaihtaa kumi, mutta kun se oli irti ja käyrää ei saatu pois, nin päätettiin putsata liitos tenulla ja koittaa teipppiä. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Sain mualta vinkin, että kanteen tuleva tiiviste pitää vaihtaa jos käyrä on avattu. No, uusi yritys. Vulkanoituva teippi pois. Takimmaisin pelti pois jotta pääsee käsiksi esilämmitysputken ja äänenvaimentajan liitokseen. Sain tuon auki ja nyt on käyrässä liikettä enemmän. Ei kuitenkaan likikään tarpeeksi, eli ilmeisesti kannen päällä oleva ilmapeltikin pitäisi saada pois? Jotta sen saisi pois, pitää aukaista äänenvaimentajan ilmanvaitimen iso röörikin. Se on aika ruosteessa. Mahtaneeko aueta. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Pitäisi varmaan rälläköidä ne kierretangot sentin lyhyemmiksi. Tai hitsata mutterit niihin kiinni nin saisi kierettyä koko tangon ulos. Tai rälläköidä se esilämmitysputki poikki menemästä käyrään sisään...vaihtoehtojahan on. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Tulee pitkä veto sähkökaapelille, joten rautasahalla se esilämmitys-häkkyrän putki lyhyemmäksi. Mitä se sielä käyrän sisällä tekisikään. Ihan turhaa lomittaisuutta. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Tai rälläköidä se esilämmitysputki poikki menemästä käyrään sisään. Ei todellakaan kuulu esilämmitysputken mennä imusarjan käyrän (pässinsarven) sisään. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Tai rälläköidä se esilämmitysputki poikki menemästä käyrään sisään. Ei todellakaan kuulu esilämmitysputken mennä imusarjan käyrän (pässinsarven) sisään. Aha. Menee kyllä muillakin: Ja imusarja menee pässinsarven sisään eli ei saa vaihdettua ilman pässinsarven irrotusta ainakin toiselta puolelta. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Tai rälläköidä se esilämmitysputki poikki menemästä käyrään sisään. Ei todellakaan kuulu esilämmitysputken mennä imusarjan käyrän (pässinsarven) sisään. Aha. Menee kyllä muillakin: Ja imusarja menee pässinsarven sisään eli ei saa vaihdettua ilman pässinsarven irrotusta ainakin toiselta puolelta. Ei esilämmitys putki mene pässinsarven sisään. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Ei esilämmitysputki mene pässinsarven sisään. Niin hmm. Aivan. Luonnollisesti esilämmitetty imusarjan putki. Luulinkin hetken että sain uutta tietoa. ;-) No, rautasahaa ostamaan... Quote Link to comment
Tanhis Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Ja jos meinaat imusarjasta sahata pois pätkän että saat pässinsarven pois ilman imusarjaa irrottamatta niin mieti sitä että minne ne sahauspurut menee. Quote Link to comment
metake Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 No, rautasahaa ostamaan... Laita samalla ostoilmoitus uudesta imusarjasta tuonne ostopuolelle. Jos sahaat imusarjasta pätkän pois niin saat heittää sen romukoppaan, kun saat irti. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 No, rautasahaa ostamaan... Laita samalla ostoilmoitus uudesta imusarjasta tuonne ostopuolelle. Jos sahaat imusarjasta pätkän pois niin saat heittää sen romukoppaan, kun saat irti. Mikäs sille tulisi? Yhtenäinen putkihan tuo on kaasarista sylinteriin... Sahataan ne kierretangot sittten. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 No, rautasahaa ostamaan... Laita samalla ostoilmoitus uudesta imusarjasta tuonne ostopuolelle. Jos sahaat imusarjasta pätkän pois niin saat heittää sen romukoppaan, kun saat irti. Mikäs sille tulisi? Yhtenäinen putkihan tuo on kaasarista sylinteriin... Sahataan ne kierretangot sittten. Kun kerran kaiken tämän vaivan nyt olet päättänyt nähdä niin miksi ihmeessä et tee hommaa niinkuin pitää. Mitään ei tarvise sahata poikki tai lyhentää. Quote Link to comment
metake Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Jos sä olet irrottanut esilämmitysputket pakoputkesta, niin pässinsarvet lähtee 100% varmasti irti mitään sahaamatta tai rikkomatta. Molempien puolien pässinsarvien kiinnitysmutterit kannesta irti => kaikki klemmarit kumitiivisteistä auki => laturin panta irti => ja pässinsarvet pois. Jos osuu laturiin kiinni vaikka panta on auki, niin puhallinkopan päistä kiinnitysruuvit auki, niin laturi nousee viimeistään silloin riittävästi. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Jos sä olet irrottanut esilämmitysputket pakoputkesta, niin pässinsarvet lähtee 100% varmasti irti mitään sahaamatta tai rikkomatta. Molempien puolien pässinsarvien kiinnitysmutterit kannesta irti => kaikki klemmarit kumitiivisteistä auki => laturin panta irti => ja pässinsarvet pois. Jos osuu laturiin kiinni vaikka panta on auki, niin puhallinkopan päistä kiinnitysruuvit auki, niin laturi nousee viimeistään silloin riittävästi. Tähän vielä lisänä sen verran että oletuksena se että imusarjassa ei ole sitä lohkon puolikkaan pultiin kiinni tulevaa kiinnikettä. Eikä kaasarilla ole mitään lisätukia. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Irroitin toisenkin puolen esilämmityksen putken, jopa ilman katkenneita pultteja, vaika olivat umpiruosteisia -ja niin sainps revittyä käyrän irti! On wanhoja tiivisteitäkin sarjassa vielä, niin ne saan vihdettua noihin liitoksiin. Uusi kumitiviste paikoilleen esilämmitysputken puolelle ja samoin uusi tiiviste käyrälle kanteen. Uudet klemmarit huonoja; näyttävät likistävän kovin paljon siitä ruuvin kohdalta. Wanhat käyttöön; isommasta klemmarista neliskanttinen mutteriosa katosi, joten pihistin sen ilmanputsarin klemmarista toistaiseksi. Muuten näyttää hyvältä, mutta en saa käyrää takaisin. Tietenkään -ihan kuin olisi kriittinen kosketus tuossa puhallinlootan röörissä. Koitetaas taas kun hermot tasaantuu ja rystysten verenvuoto lakkaa... Jelppaisikohan sivuliikkeeseen jos avaisi tosenkin käyrän mutterit? Ei oikein innosta; sitten pitäisi siihenkin vaihtaa tiiviste, eli irroittaa käyrä. Tosin sitten voisi vaihtaa sen toisenkin kumin. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Miksi tuossa hökötyksessä muuten on tuollainen huippuhankala kuminen klemmaritiiviste? Miksei ihan kunnolllisia laippoja ja tiivisteitä, kuten nämä muut kohdat mitä joutuu aukomaan? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Oliskohan lämpölaajenemisen takia että täytyy olla jotain joustavaa välissä. Esim tilanne missä auto laitetaan käyntiin -30 pakkasella ja siittä sitten ylikuumenemis tilanteeseen kesällä päälle 100C niin silloin sen ymmärtää miksi välissä pitää olla jotain joustavaa. Eli olikos se niin että 100C lämpömuutoksella 1metrin tanko teräs elää 1,2mm. Quote Link to comment
Guest oskuk Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Kävin taas taistelulla, vartin hommahan tämä joten motivaatiota riittää. Avasin toisenkin käyrän mutterit ja sain ensimmäisen käyrän paikoilleen. Kakkonen eli kuskinpuoli lähtikin sitten helposti pois ja uusi kumi paikoilleen. Sovittelin käyränkin aika helposti nyt paikollen ja sitten sovittelin esilämmitysputket äänenvaimentimeen. Enää klemarit kiinni ja voilà: kaasari ei toimi: ottaa kinni laturiin joten klemmarit irti ja vetoa sivulle. Ei auta. Esilämmitysputket irti äänenvaimentimesta: nyt saa kaasarivivun juuri ja juuri irti latursta, jumittaa vasta täydelä kaasulla -mutta esilämmitysputkien sovittaminen vetää taas kiinni. Mielenkiintoista. Loppui taisteluni tähän tänään; nyt yksi olut. Nyt on vartista käytetty ehkä viisi tuntia, tuskin tässä enää ihmeempiä kun kone taas pörisee ;-) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.