Jump to content

Viisysiä viilaamaan


SePi

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Minkälaiset on ajokokemukset olleet sleeperillä, onko vastannut odotuksia? 

Harmi kun tuli nämä syksyn kelit liian aikaisin. Hetihän tuo paljastuu, kun kääntää virta-avaimesta, mutta parkissa menee tavis kuplasta. Moottori ei ole vielä säädöissään ja sisäänajossa vasta.

Ajettavuus ja nimenomaan ohjaus on positiivinen kokemus. Ohut ratin kehä ei suosi oikein kurvailua ja penkissä pysyminenkin on vähän niin ja näin, mutta hanskat auttaa ja suht kireälle jäävä turvavyö.

Oli mielenkiintoinen työmaa saada kaikki pienet diodisysteemit pelittämään MSD:lle ja bensapumpulle ja öljysysteemien vuodot lakkasi vasta teräsholkkien vaihdolla.

Mulle uusi kokemus on tuo kierrosherkkyys. Kevyt vauhtipyörä ja JPM vääntönokka tuntuu kuin moottoripyörää käskisi - mutta terävien hidasteiden ylittäminen on hankalaa, ettei hyöki kun jalka vähän värähtää. Tosin ne ylittyy tyhjäkäynnilläkin ilman kaasun painamista.

 

Ensi keväänä vien auton Jyväskylään säädettäväksi ja dynottavaksi.Tulevana talvena hifistelen saman levyisen lokarin oikeallekin puolelle ja käyn läpi tihkuvan vaihteiston.

 

Kyllähän tuo maksoi meikäläisen pussille ihan liikaa, mutta nyt ei tarvii vanhainkodissa valittaa toteuttamattomia haaveita

Edited by SePi
Link to comment

Aika lähellä!

 

BUG-59 oli vapaana ja tulossa

Mites tää nyt menee jos haluaa jonkun tietyn kilven eli rahaa pöytään ja saat minkä haluaa. Tai onko tähän olemassa joku systeemi millä saa jonkun muun kun autossa alunperin olleen kilven.

Link to comment

Mites tää nyt menee jos haluaa jonkun tietyn kilven eli rahaa pöytään ja saat minkä haluaa. Tai onko tähän olemassa joku systeemi millä saa jonkun muun kun autossa alunperin olleen kilven.

 

Hinta on järjetön, mutta se kuulemma menee lasten liikenneturvallisuustyölle. Täältä vaan ohjetta ja tilaamaan. Sitä en sitten ymmärrä, miks ei saman tien vois olla ihan vapaita kirjain/numerojuttuja, koska luulisi tietokoneen ja ihmisen lukevan ne siinä missä jotku rajatut kirjain+numero sarjatkin. Tämä voisi olla liian liberaalia ja hauskaa Suomen maanteille

 

ja edittinä, että kilpi tosiaan jää seuraamaan autoa, ellei sitten maksa uudelleen ja siirrä uuteen.

Edited by SePi
Link to comment

 

Ajettavuus ja nimenomaan ohjaus on positiivinen kokemus.

 

Mulle uusi kokemus on tuo kierrosherkkyys. Kevyt vauhtipyörä ja JPM vääntönokka tuntuu kuin moottoripyörää käskisi - mutta terävien hidasteiden ylittäminen on hankalaa, ettei hyöki kun jalka vähän värähtää. Tosin ne ylittyy tyhjäkäynnilläkin ilman kaasun painamista.

 

Ensi keväänä vien auton Jyväskylään säädettäväksi ja dynottavaksi.Tulevana talvena hifistelen saman levyisen lokarin oikeallekin puolelle ja käyn läpi tihkuvan vaihteiston.

 

Hammastanko-ohjaus kiinnostaa itseäkin. Hyvä tietää, että tuolla saadaan selkeää parannusta aikaan. Tuttuja tuntemuksia nuo ajamiseen liittyvät seikat, kun tuplakaasarit tuppaa vastaamaan herkästi pieniinkin liikkeisiin tyhjäkäynnin tuntumassa :)  Itselläkin on JPM:n nokka, ja sitä voi kyllä liputtaa varauksetta. Hyvä vetoalue ja reilusti huipputehoa. Rullilla sitten viimeisetkin säädöt kuntoon, niin kyllä kelpaa ajella!

Link to comment

 Tuttuja tuntemuksia nuo ajamiseen liittyvät seikat, kun tuplakaasarit tuppaa vastaamaan herkästi pieniinkin liikkeisiin tyhjäkäynnin tuntumassa :) 

 

Mutta läppärungoilla sit jo tulee tunne että nousee eturattaat ilmaan :) Näin kuultu... :D

Link to comment

BUG-59 on kyllä hauska kilpi tälle, hyvä valinta!

 

Muistan joskus nähneeni Hyvinkäällä porschen jolnka rekisterinumerona luki II-II eli ii-11.. Oli "hiukka" hämäävä ensivilkaisulla.. ;)

 

Mulle jäi mieleen jotenkin vielä enemmän se kuljettaja(tar) joka sitä porschea ajelee Puumalassa...

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Sait ne keinutkin kuntoon, mitä toimenpiteitä teit? Ja muutitko mitään jos vaihdoit vain kuluneet keinut?

 

-Mikko-

Totesimme, että kansissa (uudet DRD L7) oli eroa joko valussa, tai venttiilien asemoinnissa millin verran ja geometria ei ollutkaan identtinen 1 - 2 puoleen. Pukkeja madallettiin ja tönäreitä lyhennettiin. Ihmeen höttöä olivat myös keinut ollakseen karkaistuja. Nyt on pysynyt välykset kohillaan ainakin tämä 500 kilsaa, jonka oon ajellu rempan jälkeen.

Link to comment

Mun scateissa oli samoja kulumajälkiä viime talven pannurempan yhteydessä havaittavissa. Ei läheskään yhtä vakavia kuin sulla mutta silti. Keinujen puslat oli myös väljät, joten vaihdoin hyllyssä maanneisiin Autocrafteihin ja kiillotin keinujen tassut peilipinnalle kun ajattelin kuluman johtuvan siitä, että koskettavat pinnat olivat liian karkeita. Että öljy ei oikein tee tehtäväänsä välissä. Ne on ainakin toimineet tämän kesän ajeluissa n.1500km.

 

Voi olla, että materiaalit eivät ole näissä 200-300 keinuissa niin hyvää kuin pitäisi tai karkaisu ei toimi vaan pitäisi ostaa bergit tai jpm.t.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...