Jump to content

Koneen kuristaminen


Recommended Posts

Kaasuläppää mietin, mutta ajattelin että kaasupolkimen liike jää silloin tosi lyhyeksi. Nyt kun pohdiskelin jos muuttaisin vivuston vipusuhdetta, niin että kaasu avautuu vaan puoleen väliin vaikka polkimen liike sama.

Link to comment

Eikös vanha konsti ole porata kaasupolkimen alla olevaan vipuun reikää alemmas jolloin poljin liike pysyy normaalina mutta vipuvarren lyhetessä läppä ei aukea kokonaan vaan vain osittain. Miinuksena saattaa olla se että vaijeri kuluu herkemmin poikki jos hankaa tunnelin aukkoon enemmän.

Link to comment
Kaasuläppää mietin, mutta ajattelin että kaasupolkimen liike jää silloin tosi lyhyeksi. Nyt kun pohdiskelin jos muuttaisin vivuston vipusuhdetta, niin että kaasu avautuu vaan puoleen väliin vaikka polkimen liike sama.

 

Kaasupolkimen siihen vaijeria vetävään varteen voi porata myös reiän alemmas, vaijeri menee vähän vinoon että ei kovin kauaa kannata silleen pitää. Mutta polkimen liike pysyy entisellään, ja tuplakaasarikoneessa tommonen on itse asiassa aika miellyttävä ajaa - nehän tuppaa olemaan vähän pintaherkkiä :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...