Guest Posted July 15, 2012 Share Posted July 15, 2012 Olen asentelemassa kuplaani tear drop takavaloja. Olen tältä foorumilta jo lukenut miten sähköt tulisi vetää uudestaan. Olen myös lukenut että on mahdollista laittaa mokkula väliin joka tekee saman asian, eli muuntaa kolmen johon toimimaan kaksi johtosessa lampussa. Eli kysymykseni kuuluukin: Mistä kyseisen mokkulan voisi hankkia? Ainakaan googlen avulla en mokkulaa suomesta mistään löytänyt... Quote Link to comment
Guest Posted July 16, 2012 Share Posted July 16, 2012 Olen asentelemassa kuplaani tear drop takavaloja. Olen tältä foorumilta jo lukenut miten sähköt tulisi vetää uudestaan. Olen myös lukenut että on mahdollista laittaa mokkula väliin joka tekee saman asian, eli muuntaa kolmen johon toimimaan kaksi johtosessa lampussa. Eli kysymykseni kuuluukin: Mistä kyseisen mokkulan voisi hankkia? Ainakaan googlen avulla en mokkulaa suomesta mistään löytänyt... Kirjoitan nyt yhden ratkaisun. Muistaakseni tein omaan kuplaan näin: Vilkku ja jarruvalo johto liitetään yhteen ja jatketaan yhdellä piuhalla valolle, väliin laitetaan diodi, joita löytyy muutamalla eurolla elektroniikka liikkeistä. Valot toimii näin jenkkityylisesti. Jarrua painettaessa ja vilkun ollessa päällä jarruvalo hieman vilkkuu mukana. Ei paras mutta helpoin ratkaisu. Huom. Muista laittaa diodi oikein päin! En ymmärrä vielä kuplista mitään vaikka 12 vuotta näitä harrastellut. Quote Link to comment
Barney Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Tuossa se kytkentä jos teet itse "mokkulasi" http://koti.mbnet.fi/~skote/kuvat/Kaavio.gif Quote Link to comment
Guest Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Tuon kytkentäkaavion kyllä olen löytänyt. Taidan tehdä väliaikais ratkasun, eli mottoripyörän miniledi vilkku umpion sisälle lähelle lasia. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Tuon kytkentäkaavion kyllä olen löytänyt. Taidan tehdä väliaikais ratkasun, eli mottoripyörän miniledi vilkku umpion sisälle lähelle lasia. Jos teet näin niin tarvitset jotain vastusta ledin lisäksi että vilkkureleesi toimii kunnolla. Quote Link to comment
Guest Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Joo tottakait, että vilkuntanopeus saadaan oikeaksi. Quote Link to comment
xam1 Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Helpoin ratkaisu on laittaa sellanen elektroninen vilkkurele mikä kuormasta riippumatta vilkuttaa aina samaan tahtiin. Ei tarvii vastusten kanssa kikkailla. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Löysin tälläsenkin että saisi parilla releellä toteutettua. Itse en toiminnasta sano mitään mutta paperilla ainakin näyttää fiksulta. Quote Link to comment
Anpu Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Itte lisäsin iha normi 21w kannan ja polttimon vikkua varten, ei tarvi pelata releitten kanssa. Quote Link to comment
mikan Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Itte lisäsin iha normi 21w kannan ja polttimon vikkua varten, ei tarvi pelata releitten kanssa. Miten hyvin vilkku erottuu tear dropissa jarruvalon kanssa? t. Mika Quote Link to comment
Anpu Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Ilmeisesti tarpeeksi hyvin kun katsarikaan ei puuttunu asiaan. Quote Link to comment
Guest Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 usapartsin pojat sai hommattua mulle mulikan rapakon takaa http://www.summitracing.com/parts/CHT-58240/?rtype=10 Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Itte lisäsin iha normi 21w kannan ja polttimon vikkua varten, ei tarvi pelata releitten kanssa. Tein joskus saman. Näkyy oikeen hyvin ja on toi jarruvalokin sit sillä puolella mihin kääntyy. Quote Link to comment
peruskallio Posted August 29, 2016 Share Posted August 29, 2016 Nostellaanpa tätä. Olisiko toimivaa linkkiä, mitä tuo 3 johtoisesta 2 johtoon laatikko sisältää? Tekisi mieli laittaa kuplaan lediä taakse, mutta googlettelu ei oikein anna tyhjentävää vastausta onko ledi sarjoissa vilkkutoiminto olemassa? Halvalla saisi led teardroppeja missä kirkas/himmeä, mutta ei vilkkua omana toimintonaan. Onko sama homma näissä snowflake valohin suoraan sopivissa sarjoissa? Quote Link to comment
-tipi- Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Ainakin ledivilkkujen kanssa tarvitsee elektronisen vilkkureleen. Tässä setissä on vain ledit, releistys yms pitää hoitaa itse. Huomioi että tuota saa myös erillisillä vilkku- ja jarruvaloledeillä. Mutta mahtaako villkku silloin erottua, vai pitääkö releistää jarru sammumaan vilkuttavalta puolelta, kuten joutuisi tekemään jos samaa led-settiä käyttää molempiin. Quote Link to comment
SePi Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Jos nyt joku muukin on vahingossa ostanut US mallisen johtosarjan vanhaan kuplaansa, niin silloin tarvitaan myös US mallinen vilkun viiksisysteemi. Tollaisessa snow flake mallisessa ledisysteemissä saa varautua melkoiseen juotto hommaan, kun tinaa kaikki ledit oikein päin piirilevylle. Mutta jos se onnistui minulta, tekijämiehille se lienee lasten leikkiä Quote Link to comment
Recommended Posts