Jump to content

Saranatapin irrotustyökalu?


Recommended Posts

  • 2 months later...

Turussa, Herr Blingi arvaakin että missä tallissa.. Hae sieltä (takaseinän hyllyssä), sen jälkeenhän se vois kulkeutua vaikka Hebsterille takaisin.

 

Tarvii hieman huolenpitoa kierteen osalta, ruuvista on kierre sen verran entinen että vaatii melkolailla voimaa kiertämiseen, kovempi/suurempi pultti ei olisi pahitteeksi..

Link to comment
Turussa, Herr Blingi arvaakin että missä tallissa.. Hae sieltä (takaseinän hyllyssä), sen jälkeenhän se vois kulkeutua vaikka Hebsterille takaisin.

 

Tarvii hieman huolenpitoa kierteen osalta, ruuvista on kierre sen verran entinen että vaatii melkolailla voimaa kiertämiseen, kovempi/suurempi pultti ei olisi pahitteeksi..

Itse en edes kyseistä laitetta ole nähnyt mutta suosittelisin palauttamista uutta paremmassa kunnossa.

 

Esim itse lainailen omavalmisteista HD jarrurummun ulosvetäjää sillä oletuksella että se tulee ehjänä takaisin ja tähän mennessä ei ole ollut evo 2 version jäkeen mitään ongelmia. Mutta jos se mulle palaisi käyttökelvottomana/paskana niin olisi luultavasti viimeinen kerta kun sitä lainaisin.

Link to comment
  • 2 months later...

Itse olen toisaaltaan vähän ihmeissäni että mun tekemä jarrurummun ulovetäjä on vielä tallessa vaikka se on tässä lähiseudulla aikapaljon kiertänyt. Ja vain kerran se on tullut rikkinäisenä takasin mikä oli kylläkin mitoitusvika.

 

Mutta itse olen pitänyt mielessäni sellaista että jos se on hukassa silloin kuin itse sitä tarvitsisin niin se on viimeinen kerta kun löytymisen jälkeen lainaan.

Link to comment
  • 1 month later...

Nyt tänään vihdoin jaksoin flunssasena lähteä hakemaan tää paketti postista. Ollu konttorilla jo kohta viikon, mutta kunto ollu sellanen että ei sängystä viittiny moneen päivään liikkuakaan.... :P

 

Tunnistaa vielä samaksi kuin ennen. Kierre pultissa/pitkässä mutterissa on kyllä entinen. Työkaluhan tuli aikanaan tehtyä siitä mitä laatikon pohjasta löytyi. Elikkä ei mitään ammattikäyttöön tarkoitettua sinänsä. Senhän piti vaan irrottaa mun oman projektin tapit. Jos jotkut muutkin ovat sillä saaneet jotain irti. Hyvä niin. Nyt tämä pitää jossain vaiheessa korjata ja sen jälkeen se sitten jää tänne omaan laatikkoon ja käytetään tulevien tarpeiden mukaan.

 

ToolW80_zps2c0902cf.jpg

 

Edit:

Ja niille jotka ehkä saa mieleen tehdä omansa voivat lainata alla olevaa "piirrustusta". Siinä on muutama strateginen mitta mitä pitää huomioida sekä vähän miten geometriat siinä ovat ajateltu...Tuon ylä palikan leveys pitää olla minimissään 20mm jotta se ei vahingoita saranoiden maalia jos virheettömästä autosta haluaa vaihtaa tappia....

 

Saranatapin työkalun paperille raapaisu...

 

Over and Out...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...