Guest Mika Raussi Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Mistä saa helpolla tilailtua letkuja ja liittimiä? Ja joustaako tommonen punoksella suojattu teflon letku vähemmin kun normi letku? Tai siis turpoaako vähemmin kun poljinta painaa? Quote Link to comment
Tutkija Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Hi-Flex:in tiskiltä eli Lappeenrannassa Tehohydrolla on edustus Quote Link to comment
NordBling Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Kaipa se vähän vähemmän joustaakin, ehkä tärkeempi ominaisuus, ainakin rallipuolella, on ollu parempi kestävyys ulkoselle kulutukselle. Pitkät vedot silti aina kovilla putkilla. Quote Link to comment
x-pj Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Mistä saa helpolla tilailtua letkuja ja liittimiä? Ja joustaako tommonen punoksella suojattu teflon letku vähemmin kun normi letku? Tai siis turpoaako vähemmin kun poljinta painaa? Muutamaan autoon noita laittanut, mutta en volkkariin. Selvän eron huomasi poljinta painettaessa. Oli parempi tuntuma jarruihin. En tiedä huomaisko kuplassa samallaista eroa, kun nuo autot oli painavampia ja varmaan jarruissa paineita enemmän. Muuten tosiaan mekaanisesti kestävämpi, mutta ei kestä taittamista tai lytistämistä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Joo no tossa aikasemmin oli poljin niin pehmee, että piti puhua leimalta läpi. Takaletkut pullisteli ihan pirusti. Just tossa mietin, että jos menis tehohydrosta kyselemään kunhan ehtii. Pitää tässä pari viikkoa vielä vedellä vähän reilumpia hytikkalinjoja. Mitähän kokeneemmat sanoo; onko mahottoman kuulonen jos vetää takana haarukasta satulalle asti vai pitäsköhän laittaa putki akseliputkeen? Vähemminllä liittimillä sitä vaan vois raaskia laittaa hapokkaat päät letkuihin. Muuten tota 6mm putkea ja helmiliittimiä kyl löytys Quote Link to comment
metake Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Voi vetää haarukasta suoraan satulalle, samoin edessä sylkyltä suoraan satuloille. Moottoripyöriin olen noita kumiletkujen tilalle vaihtanut ja ero on kyllä todellä merkittävä. Quote Link to comment
mikan Posted July 23, 2012 Share Posted July 23, 2012 Aikoinaan kun omaan kuplaan tein teflonletkut, niin vedin takana suoraan T-kappaleesta sylintereille. Edessä suoraan pääsylinteriltä jarrusylintereille myös letkut. Pidekkeiden kohdalle suojaksi letkun pätkät tuon teflonletkun päälle. t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 urhoon vedin juuri vaihdekepin vieressä olevalta paineensäätimeltä takasatuloille rallyrace:n osilla. Ei ole tarvinnut rautaputkia muissakaan kilpureissani, joten en keksi miksi tarvitsisi kuplassakaan. Quote Link to comment
NordBling Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Ei varmaan olekaan katu/kiihdytyskäytössä suurta merkitystä, mut rata ja rallipuolella on poljintuntuman todettu olevan kuitenkin parempi, mitä vähemmän kumia matkalla on. Olkoonkin että letkuja on hyvinkin laadukkaita. Quote Link to comment
mikko k Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Ei varmaan olekaan katu/kiihdytyskäytössä suurta merkitystä, mut rata ja rallipuolella on poljintuntuman todettu olevan kuitenkin parempi, mitä vähemmän kumia matkalla on. Olkoonkin että letkuja on hyvinkin laadukkaita. Ei kait tuolla auton käyttötarkoituksella ole vaikutusta poljintuntumaan vaan niillä letkuilla... ;-) Quote Link to comment
NordBling Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Sain juuri korvaani tiedon että teräspunosjarruletkuissa ei ole kumia vaan teflonia (PTFE) elikkäs vissiin lähinnä muovia. Käyttötarkotuksella tarkotin lähinnä sitä, että kiihdyttäjälle riittä, että auto pysähtyy. Rata-ajossa ja rallissa tms. kilpailussa saattaa kuljettaja käyttää vaikkapa vasemman jalan jarrutusta sitoakseen autoa hypyissä tai kontrolloidakseen auton asentoa mutkassa. Silloin poljintuntuma ja jarrujen looginen käyttäytyminen on avainasemassa tyylipisteitä keräävän ja yleisöä kohahduttavan suorituksen tekemisessä. Nimimerkillä makee sladi puuhun. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.