Hebster52 Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Joku ystävällinen sielu joka omistaa tuommoisen luukun joka vois ottaa minulle muutama mitta? Quote Link to comment
x-pj Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Tässä yks sambasta poimittu kuva Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 10, 2012 Author Share Posted August 10, 2012 Kiitti! Selannu Samban Galleriaa mutta tota en tosiaan oo löytäny. Vissiin väärällä hakusanalla etsiny. Uudemman ja vanhemman olin löytäny.. :) Quote Link to comment
x-pj Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Tuossa toinen: Tää on hyvä kun tässä on mitatkin suomeksi. Mulla on hommattuna 70-71 sedanin lukku, josta menasin laittaa ritilät omaan -59 sedanin luukkuun. Ritilät on hiukan pidemmät kuin 59 avossa, mutta se ei mua haittaa. En ole vielä keksinyt miten ne sais siististi istumaan, kun luukkujen kaaveruus ei ole sama. Lyhyt luukku on aika paljon sileämpi. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Kiitti! Uskallan väittää että 70-71 luukussa on just sama kaarevuus just tuosta kohtaa kuin vanhassa luukussa.. :) Quote Link to comment
metake Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Uskallan väittää että 70-71 luukussa on just sama kaarevuus just tuosta kohtaa kuin vanhassa luukussa.. :) Molempia luukkuja tutkineena, juurikin kyseistä operaatiota varten, väitän että ei ole. Quote Link to comment
x-pj Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Uskallan väittää että 70-71 luukussa on just sama kaarevuus just tuosta kohtaa kuin vanhassa luukussa.. :) Molempia luukkuja tutkineena, juurikin kyseistä operaatiota varten, väitän että ei ole. Voin vahvistaa metaken näkemyksen. Mulla on homma eteni niin pitkällä, että ritilät laikattu (pienen reunuksen kera) irti luovuttajaluukusta ja "mallattu" vanhaan luukkuun. Aika iso ero on kaarevuudessa. Kyllä ne siihen ehkä väkisin taivuttamalla sais liimattua. Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 6, 2012 Author Share Posted October 6, 2012 Voisko joku nyt valaista minuakin. En edelleenkään näe missä uudempi luukku olis "sileempi" kuin vanha luukku.. Quote Link to comment
metake Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Teeppäs vaikka pahvista sapluuna ritilän kohdalta, joka on luukun kaarevuuden muotoinen, tai siis 2 sapluunaa, toinen pystysuoraan ja toinen vaakasuoraan. Sovita sitten sitä toiseenkin luukkuun niin huomaat eron. Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 7, 2012 Author Share Posted October 7, 2012 Väitän edelleen että ero noissa on sen verran pieni jos sitä edes on että ritilän sovittamiseen se ei ainakaan vaikuta mitenkään. (kunnes toisin todistetaan... ) :) Kuplan korimuotoon molemmat ovat muotoiltu ja korin muotoa ei ole nimellisesti muutettu ollenkaan tuolta.. :) Nojoo. Mitä minä täällä viitsin väitellä, pitää syksyn aikana tehdä toi modaus kumminkin... ;) Quote Link to comment
metake Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Kuplan korimuotoon molemmat ovat muotoiltu ja korin muotoa ei ole nimellisesti muutettu ollenkaan tuolta.. :) Jep, reunoilta ne ovatkin samanmuotoiset, mutta uudempaa konepeltiä on pullistettu keskeltä ulospäin. Koitas laittaa vanhan mallisen pellin alle uudemmissa oleva muovinen ilmanputsari ;) Ja jos saat nuo ritilät risteytettyä siististi vanhemman luukun kanssa, niin saat tehdä mulle sellaisen myös :) Edit: Tässä manuskan sivukuvat selvittään tilannetta, 1962 ja 1968 manuaaleista poimittu. Vertaa takaluukun muotoa. Quote Link to comment
x-pj Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 (kunnes toisin todistetaan... ) :) Voin ottaa huomenna kuvan, jos muistan. Mulla on irtileikatut ritilät uudemmasta, joten niitä voi mallata vanhempaa luukkua vasten. Quote Link to comment
x-pj Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Tässä pari kuvaa ritilästä luukkua vasten, suunnilleen siinä kohdassa, johon ne pitä kiinnittää. Ei tuo ero ole kovin suuri, mutta tuo ritilä on pokkauksista johtuen tukeva eikä mielellään taivu. Nojoo. Mitä minä täällä viitsin väitellä, pitää syksyn aikana tehdä toi modaus kumminkin... ;) Ota sitten kuvia, niin voin yrittää samaa. Quote Link to comment
SePi Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Wolffilta saa ihan valmiinakin noita ritilöitä paikoilleen prässättyinä, ni ei tarvii osata hitsatakaan... Quote Link to comment
Tanhis Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Wolffilta saa ihan valmiinakin noita ritilöitä paikoilleen prässättyinä, ni ei tarvii osata hitsatakaan... Niin siis jos on kukkaro kunnossa. Quote Link to comment
UltraVW Posted October 12, 2012 Share Posted October 12, 2012 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5166-avon-moottoriluukku/ Tuossa jotain mittoja yms. Quote Link to comment
x-pj Posted October 13, 2012 Share Posted October 13, 2012 UltraVW said: Tuossa jotain mittoja yms. Todella hieno luukku, tollanen mulle kans! Muistatko miten ratkaisit tuon kaarevuuseron. Tarvitsiko tehdä mitään erityistä vai menikö ihan vaan pakottamalla samaan tasoon. Quote Link to comment
UltraVW Posted October 13, 2012 Share Posted October 13, 2012 Hissukseen hitsaillen ja taivutellen kuulemma kertoi serkkupoika ja hyvä tuli! Quote Link to comment
pantse1 Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Ero ritilöiden kaarevuudessa on niin pieni, ettei se juurikaan hankaloita asennusta eikä pahemmin erotu asennuksen jälkeen. Koska kantatut ritilät eivät juurikaan taivu, niin ei kannata jättää hirveästi ylimääräistä peltiä ritilän ympärille. Tuossa vielä kuva omasta luukusta. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 11, 2012 Author Share Posted December 11, 2012 Hieno luukku tosiaan! Oma projekti ei ole vielä laikkausta pitemmälle ehtiny kun ei oo ollu aikaa vielä sen koomin sovittaa paikalleen. Jatkokysymys vielä samaa aihetta sivuten... Olisko jollain mittatietoja pre-58 avon ritilöistä? (Ovaalin ja splitti avon ritilät) Lähinnä lovien pituudet ja ehkä jotain mittoja mihin kohtaan ne tulee luukkuun. Quote Link to comment
Guest MassiW Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Kuinka leveät nämä vanhempi urat ovat? 85mm x ? Montako milliä on niiden välissä? Jiggi valmistemassa. Quote Link to comment
Recommended Posts