Jump to content

pre-58 ja 58-63 avokuplan konepellin ritilän mitat?


Recommended Posts

Tuossa toinen:

Tää on hyvä kun tässä on mitatkin suomeksi.

Mulla on hommattuna 70-71 sedanin lukku, josta menasin laittaa ritilät omaan -59 sedanin luukkuun. Ritilät on hiukan pidemmät kuin 59 avossa, mutta se ei mua haittaa. En ole vielä keksinyt miten ne sais siististi istumaan, kun luukkujen kaaveruus ei ole sama. Lyhyt luukku on aika paljon sileämpi.

post-3647-13888365090895_thumb.jpg

Link to comment
Uskallan väittää että 70-71 luukussa on just sama kaarevuus just tuosta kohtaa kuin vanhassa luukussa.. :)

Molempia luukkuja tutkineena, juurikin kyseistä operaatiota varten, väitän että ei ole.

Voin vahvistaa metaken näkemyksen. Mulla on homma eteni niin pitkällä, että ritilät laikattu (pienen reunuksen kera) irti luovuttajaluukusta ja "mallattu" vanhaan luukkuun. Aika iso ero on kaarevuudessa. Kyllä ne siihen ehkä väkisin taivuttamalla sais liimattua.

Link to comment
  • 1 month later...

Väitän edelleen että ero noissa on sen verran pieni jos sitä edes on että ritilän sovittamiseen se ei ainakaan vaikuta mitenkään.

 

(kunnes toisin todistetaan... ) :)

 

Kuplan korimuotoon molemmat ovat muotoiltu ja korin muotoa ei ole nimellisesti muutettu ollenkaan tuolta.. :) Nojoo. Mitä minä täällä viitsin väitellä, pitää syksyn aikana tehdä toi modaus kumminkin... ;)

Link to comment
Kuplan korimuotoon molemmat ovat muotoiltu ja korin muotoa ei ole nimellisesti muutettu ollenkaan tuolta.. :)

Jep, reunoilta ne ovatkin samanmuotoiset, mutta uudempaa konepeltiä on pullistettu keskeltä ulospäin. Koitas laittaa vanhan mallisen pellin alle uudemmissa oleva muovinen ilmanputsari ;)

 

Ja jos saat nuo ritilät risteytettyä siististi vanhemman luukun kanssa, niin saat tehdä mulle sellaisen myös :)

 

 

Edit: Tässä manuskan sivukuvat selvittään tilannetta, 1962 ja 1968 manuaaleista poimittu. Vertaa takaluukun muotoa.

 

08-61T1-88A-Foldout.jpg

 

68T1-foldout.jpg

Link to comment

Tässä pari kuvaa ritilästä luukkua vasten, suunnilleen siinä kohdassa, johon ne pitä kiinnittää. Ei tuo ero ole kovin suuri, mutta tuo ritilä on pokkauksista johtuen tukeva eikä mielellään taivu.

Nojoo. Mitä minä täällä viitsin väitellä, pitää syksyn aikana tehdä toi modaus kumminkin... ;)

Ota sitten kuvia, niin voin yrittää samaa.

post-3647-1388836560326_thumb.jpg

post-3647-13888365603596_thumb.jpg

Link to comment

Ero ritilöiden kaarevuudessa on niin pieni, ettei se juurikaan hankaloita asennusta eikä pahemmin erotu asennuksen jälkeen. Koska kantatut ritilät eivät juurikaan taivu, niin ei kannata jättää hirveästi ylimääräistä peltiä ritilän ympärille. Tuossa vielä kuva omasta luukusta.

post-2318-13888365625325_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...

Hieno luukku tosiaan! Oma projekti ei ole vielä laikkausta pitemmälle ehtiny kun ei oo ollu aikaa vielä sen koomin sovittaa paikalleen.

 

Jatkokysymys vielä samaa aihetta sivuten...

 

Olisko jollain mittatietoja pre-58 avon ritilöistä? (Ovaalin ja splitti avon ritilät) Lähinnä lovien pituudet ja ehkä jotain mittoja mihin kohtaan ne tulee luukkuun.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...