Jump to content

Turvakaarista


Guest v1lh0-

Recommended Posts

Guest v1lh0-

Niin että jos jollain on kuplassaan kaaret niin mistä on hommannu ja mitä on maksanu? Ja että miten on laittanu sisään autoonsa siis millä tavalla?

Niin ja jos on ostanu nii mitä o maksanu? Ja tarjota voi mulle edullisia kaaria kuplaan 1303s, vihdin lähistöltä...........

Link to comment
  • 1 month later...
Guest fgronlun

Pari salkoo(riipuen jos puoli kaaret tai täys) saumamatonta putkee, hydrauli taivutin ja eikun hommiin, fhra sääntökirjas on hyvin selitettynä miten olla kiinnitetty ja erinmalliset kaaret. En ole tehny kuplaan kaaria mutta olin mukana tallirottana kaverin novaan pistämässä kaaria. Hitsattiin kaaret puoli valmiiksi ennekuin asenettiin autoon sisälle(vähän samanlailla miten "laiva" saadaan pulloon). Tavallinenkin putki käy mutta pitää olla paksumpi seinämäistä. Kannatta tosiaan lukee fhra säännöt niin tulee heti laillinen ku ei niitä viitti vain näön vuoksi autoon tehdä.

Link to comment

Onko etukaari pakollinen vai riittääkö pelkkä turvakaari kuten FHRA:n kirjassa kuva 4:10 "Turvakaari" sivulla 174?

 

Tämä kysymys siis koskee lähinnä Urtsiauton kaaria. Epäilisin että Urtsissa mennään AKK:n sääntöjen mukaan?

Link to comment
  • 9 months later...
Guest Toheltaja

rosterikaaret o melekonen surmanloukku kolaritilanteessa, jos ei ole asiaan perehtyneen tekemät. Murtuu saumojen vierestä, ja sitten onkin rei-ittäjää kerrakseen.

 

nim. kuvia moisista kolarin jälkeen nähnyt.

Link to comment
Guest Toni I

Mistäs sais etelä-suomesta/länsi-uudeltamaalta halvimmalla n.50X2mm saumatonta putkea?

Kävin tossa Mustiolla/karjaalla(kuusankosken myymälä?) kyselemässä mutta niillä oli vain saumallista :(.

Link to comment
Mistäs sais etelä-suomesta/länsi-uudeltamaalta halvimmalla n.50X2mm saumatonta putkea?

Kävin tossa Mustiolla/karjaalla(kuusankosken myymälä?) kyselemässä mutta niillä oli vain saumallista :(.

 

Ei mistään... ;)

 

Tavalliset rautaliikkeet ei noita yleensä myy, kannattaa kääntää katseet paikallisiin hydrauliikkapuljuihin.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Guest Markku

ei kannata itse nyhjätä, kokemuksesta voin kertoa että kun ostaa valmiit niin tulee sopivat, siistit ja varmasti sääntöjen mukaiset.

 

Soitto tänne ja tilaus, vuosien kokemus kaarien valmistuksesta.

0500 636 948

P. Luuppalan Autokorjaamo ja Maalamo Luuppala Pentti

Loimijoentie 4

32700 HUITTINEN

Link to comment
Guest Toni I
ei kannata itse nyhjätä, kokemuksesta voin kertoa että kun ostaa valmiit niin tulee sopivat, siistit ja varmasti sääntöjen mukaiset.

 

Soitto tänne ja tilaus, vuosien kokemus kaarien valmistuksesta.

0500 636 948

P. Luuppalan Autokorjaamo ja Maalamo Luuppala Pentti

Loimijoentie 4

32700 HUITTINEN

 

Paitsi niissä tapauksissa joissa noilla kavereilla(luuppala/hewiset/jne..) ole mitään tietoa korinmitoista, korinmuodoista yms. Kuten minun tapauksessa. Lisäksi noi itse tehdyt kaaret on aika paljon halvemmat. Hewisetillä peruskaarisarjan hinta on n.350€ ja siinä on putkea n.17m. putkien hinta vaihtelee 8-12€ välillä. Akk sääntökirjassa kerrotaan suht selkeästi vaadittavat putkenvahvuudet ja vaadittavat kehikkorakenteet.

Mulla kokemusta molemmista tavoista-> itse tehden tai valmista kaarisarjaa käyttäen. Ei toi putkien taivutus mitään ihmeellistä hommaa ole. Ei siitä viitsii satoja euroja maksaa. Se vaatii vaan vähän aikaa ja kunnon putkentaivuttimen. Ja tämä nyt oli vaan mun mielipide.... ;-)

Link to comment
onko kellään kokemusta taikka jopa antaa kuvia...?? neoretron myymistä

6-pisteenturvakaarista???

 

hintakaan ei kovin paha 144e.!

 

neoretro ei ole myynyt vielä yhtään sarjaa suomeen...no sellaiset tilasin ja odotetaan jännityksellä millaiset sieltä tulevat...

Link to comment
  • 1 month later...
jos takapenkin päälle, poikittain tulee tanko: auto on 2 paikkanen...

 

mutta mites käy jos oviaukossa on poikittaistanko, tuleeko silloinkin 2-paikkanen..???

 

Eli tarkoitat ns. oviputkea, eli etukaaren ja pääkaaren väliin oviaukkoon?

 

Ei tule 2-paikkaista.

Link to comment
  • 2 weeks later...

jep jep...

 

konttorilla meinasivat että jos oviaukossa on oviputki niin ois 2-paikkanen!

 

perustelu oli että takapenkiltä pitää päästä nopeasti ja ilman esteitä pois tarvittaessa...vaikka olivat samaa mieltä että lisää kyllä turvallisuutta ja korin jäykkyyttä...

Link to comment

Ajattelin omaanikin laittaa talven aikana turvakaaret, mut tarttis olla semmoset pulttikiinnitteiset, ettei tarttis puolen autoa purata et saa paikallensa.. Onko jollakin semmosia myynnissä vai onko sellasta paikkaa joka osaa semmoset tehdä kun sanoo et olis kuplaan tulossa..?

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Hanskil on niin salaiset projektit menossa et mahtaako kertoa.. :) Näytti kyllä ihan toimivilta kaarilta, ku kävin kurkkaamassa.. Mites noi Luuppalat ja muut, tarvisko sinne kiikuttaa auto, et vääntäisivät siellä kaaret autoon. Vai kirjotteleeko täällä palstalla joku sellainen jolla pysyis hitsipilli hyvin kourassa ja osais tommosen homman tehdä?

Link to comment
Hanskil on niin salaiset projektit menossa et mahtaako kertoa.. :) Näytti kyllä ihan toimivilta kaarilta, ku kävin kurkkaamassa.. Mites noi Luuppalat ja muut, tarvisko sinne kiikuttaa auto, et vääntäisivät siellä kaaret autoon. Vai kirjotteleeko täällä palstalla joku sellainen jolla pysyis hitsipilli hyvin kourassa ja osais tommosen homman tehdä?

 

ralli.net:in foorumille kyselyä, ainakin pitäisi löytyä tekijöitä...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...