-Alex- Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Hanski, voisin ottaa pientä maksua vastaan pari konetta :) Quote Link to comment
-Alex- Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Turvavöiden oikeat asennukset, loput selviää AKK:n sääntökirjasta: Kiitos, metake. Ei ole itsellä tuota kirjaa. Quote Link to comment
metake Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Turvavöiden oikeat asennukset, loput selviää AKK:n sääntökirjasta: Kiitos, metake. Ei ole itsellä tuota kirjaa. Ok, no tuossa linkki sääntökirjaan: http://www.autourheilu.fi/saannot/ Ja tuossa suora linkki tekniikka osioon josta löytyy mm. turvakaarien, penkkien ja turvavöiden asennusohjeet: http://www.autourheilu.fi/attachements/ ... -33175.pdf Quote Link to comment
JaniM Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Mut Alexihan on keskittynyt moottorien rakenteluun, ei tuollaset pikkuseikat ole tärkeitä, kuhan kulkee. Jotenkin tuo orggisruori ei istu tuonne ollenkaan. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 ns tavaratilan pohjaan kiinnitettynä takavyöt tulee paremmassa kulmassa. tai sit voi lisätä väliputken ja pujottaa vyöt sen ympäri. Quote Link to comment
mikan Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 http://www.pumppukaasu.kuvat.fi/kuvat/vw+1500s++historic/ Kuvat oli AP hienoja, mutta mistä putket? 42.4*3.2 saumaton fhra:n määräykset täyttävä putki noin max 10e metri verolla,tulossa varastoon lähiaikoina. mitä maksaa muualla?muita kokoja saan myös. Laskin että sellainen 15-16 metriä menee putkea. Noi mun postaamat määräykset oli AKK:n sääntökirjasta. Joten täytyy tuota kokoasiaa vielä miettiä, että mikä olis fiksuinta pääkaareen ja mikä muualle. FHRA:n säännöt on niin sekaiset, etten niistä äkkiseltään saanut selvää. Ja toisaalta ei ole niin väliäkään, koska ei kirpulla koskaan missään fyyran kisoissa ajeta. Eikä kyllä missään muissakaan kisoissa, koska se ei sovi mihinkään luokkaan. Ehkä pitäis paremminkin katsoa mitä tuo laki saa kaaresta, eli asetuksesta poimittuna: "24 § Turvakaari 1. Autoon saa asentaa turvakaaren. Mikäli turvakaari on tässä päätöksessä määrätty pakolliseksi, sen on oltava valtakunnallisen rekisteröidyn autourheilujärjestön hyväksymää mallia. 2. M1- ja N1-luokan ajoneuvoissa hyväksytään myös turvakaari, joka on valmistettu seinämän vahvuudeltaan vähintään 2 mm:n ja halkaisijaltaan vähintään 50 mm:n teräsputkesta tai lujuudeltaan vastaavasta teräsputkesta ja joka on varustettu ainakin yhdellä auton pituussuunnassa symmetrisesti sijoitetulla vastaavan lujuuden omaavalla vinotuella. Mikäli vinotukia on kaksi ja niiden ylemmät kiinnityskohdat sijaitsevat pääkaaren pystyputkissa, saa mainittujen kiinnityskohtien ja pääkaaren ylävaakaputken välinen etäisyys olla enintään 100 mm. Turvakaari vinotukineen on kiinnitettävä lujasti koriin, pohjalevyyn tai runkoon käyttäen riittävän suurikokoisia vahvikelevyjä. Turvakaaren korkeuden kuljettajan istuimen istuinpinnasta on oltava vähintään 850 mm mitattuna istuimen selkänojan suunnassa." Joten tuo 42.4 x 3.2 on varmaankin vähintään vastaavan lujuuden omaavaa putkea. Siitä vois tehdä pääkaaren ja takatuet. Muut putket vois sitten olla vähän kevyempää, vaikka 38 x 2.5 tai 40 x 2.0. t. Mika Quote Link to comment
Lasse Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Välillä saa oikein makeita nauruja pelkästään lukemalla... Vittuilun kun jättää pois, niin ei jää paljon sanottavaa.. Noh onhan siellä asiaakin välissä. Paskat, täällä vaan on aina "joku" joka "tietää" enemmän ja paremmin. Ja eihän sellaista voi tuoda esille muuten kuin "vittuilemalla"? Ja totuushan on aina absoluuttista eli jos olet muuta mieltä "joidenkin" kanssa olet ohuttolppainen akvaarioluuseri. 1 Quote Link to comment
-AP- Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Ralli-piste-netistä löytyy runsaasti putkikeskustelua, kuten: http://www.ralli.net/rnet/modules.php?n ... ight=putki Onninen? Polarputki? www.saxspeed.fi Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 samat säännöt kuin fhra pätee katukisoissakin. kaari ja kehikko on sit 2 aivan eri asiaa.onnisen raudat saan hommattua kotiisi suoraan jos siellä on mieluisaa rautaa Quote Link to comment
Guest micco Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Välillä saa oikein makeita nauruja pelkästään lukemalla... Vittuilun kun jättää pois, niin ei jää paljon sanottavaa.. Noh onhan siellä asiaakin välissä. Paskat, täällä vaan on aina "joku" joka "tietää" enemmän ja paremmin. Ja eihän sellaista voi tuoda esille muuten kuin "vittuilemalla"? Ja totuushan on aina absoluuttista eli jos olet muuta mieltä "joidenkin" kanssa olet ohuttolppainen akvaarioluuseri. No mua nyt ei ainakaan henk.koht vittujakaan kiinnosta vaik joku koittas aukoa päätänsäkkin. Terapeuttistahan se on että välillä pääsee edes jossain purkautumaan ja sitäpaitsi ei kait jotain nettikeskustelua kannata kovin tosissaan ottaa, mutta sanottakoon nyt tällä mun vähäisellä kokemuksella et oli miten oli, niin kyllä täältä ihan asiaakin löytyy... Suurin osa kinasteluista taitaa mennä väärinymmärrysten piikkiin.... Tollanen nopea arvio, ettei kovin moni volkkariharrastaja ole ollut niitä ahkerimpia viittaajia koulussa ja toi kirjallinen ilmaisu on vähän mitä sattuu... Quote Link to comment
Guest micco Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Jaa niin piti mun ihan aiheesta kysyä... Tietääkö joku kaverin joka vääntää työkseen kaaria täällä Heksingissä, muistaakseni kuulin et olis ollu Tattarisuo tai vast. Ja jos tietää, niin hintatasoa tai jonkunlaista yhteystietoa kaverille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.