NordBling Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Kun kerran zwitteriin tilattuja peltiosia ei kuulu eikä näy, ja on halu saada joku auto tallista ulos keväällä ni tehää sitte tämmöne. Tää -57 on odotellu projektin jatkumista eri lähteiden mukaan ainakin sen parikyt vuotta, kuivissa säilöissä onneks. Kuiva ja kevyt, next generation veivas sen kyytiin. Tallilla piti heti inventoida puutteet ja tutkia kopan kunto tarkemmin, eikä mitään yllättävää löytyny. Perusmädät kopassa, mut pohjalevy odotettua parempi. Quote
NordBling Posted September 25, 2012 Author Posted September 25, 2012 Patinavolkkareita ja sammaleisia autoja kun on jo tallissa, niin tehdääs tästä nätti ja kiiltävä. Kliinerirätti vasempaan ja trasselipallo oikeaan käteen, niinku Mr Miyagi aikoinaan opetti, katotaas mitä paskan alta löytyy. Nå sielt löyty ainakin katto, missä on yks vekki, naarmuja, ruostepilkkuja sekä vituiks mennyttä uudempaa maalausta. Pelkästää tulevien peltikorjausten takia tää maalattais kumminki, mut uutta maalipintaa kaivataan jokapuolelle. Quote
vilkku Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Patinavolkkareita ja sammaleisia autoja kun on jo tallissa, niin tehdääs tästä nätti ja kiiltävä. Kliinerirätti vasempaan ja trasselipallo oikeaan käteen, niinku Mr Miyagi aikoinaan opetti, katotaas mitä paskan alta löytyy. No mutta, mistä näitä vaan koko ajan löytyy? Quote
aki Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Aika pahannäkönen toi vekki, voi olla työläs oikastava. Melkein pakko sahata vaan riittävän iso reikä ja pistää siihen vaikka sellanen isohko kangaspaikka mitä on näissä joskus näkynyt. 1 Quote
Dennis Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Onnea uuteen projektiin :-) Hienoa että löytyy intoa ja aikaa aloittaa uutta projektia, tai itse asiassa monella on intoa aloittaa mutta sinä saat niitä myös valmiina ulos Dennis 1 Quote
NordBling Posted September 26, 2012 Author Posted September 26, 2012 Aika pahannäkönen toi vekki, voi olla työläs oikastava. Melkein pakko sahata vaan riittävän iso reikä ja pistää siihen vaikka sellanen isohko kangaspaikka mitä on näissä joskus näkynyt. :-D Yhet tarpeet olis kyl hyllyssä (juniksen katolla) mut ne on korvamerkattu ton veivimestarin -61:een... Onnea uuteen projektiin :-) Hienoa että löytyy intoa ja aikaa aloittaa uutta projektia, tai itse asiassa monella on intoa aloittaa mutta sinä saat niitä myös valmiina ulos Dennis Kiitos kauniista sanoista... :-) tää julkinen projektin esittely pitää vauhtia yllä, julkisen vittuilun pelko pitää liikkellä. Eihän tää tarvi taas ku aikaa (ei oo), rahaa (ei tuu) ja hermoja (meni jo) Puutelistaa voisin tässä tapailla: Takaluukku kahvoineen, nenä löytyy. Nenän sisukset puuttuu eli polttimon pidike jne Puskurit rautoineen (muutama rupinen löytyy mut haluisin nätit) Ovi- ja takapahvit (taidan ostaa keväällä uudet TMI:t ellei ehjiä sinisiä löydy) Kangasverhoilut kopan alaosiin vai miten tännysanois. Kattoverhoilu on jees. Kojelautaan grilli ja kaikki katkaisijat sekä virtalukko. Tarvin myös radioon nupit. Nopeusmittari, käy myös vanhempi 0-140km/h Kuskin oven ulkokahva lukkopesineen sekä ikkunaveivi. Vinkkarit Pyyhkijät Astinlaudat paremmat lokarit Tankin korkki Quote
aki Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Noihin vois osaan ainakin löytyä apuja, välttis ei kaikkia. kaikki katkaisijat sekä virtalukko. Tarvin myös radioon nupit. Kuskin oven ulkokahva lukkopesineen sekä ikkunaveivi. Vinkkarit Quote
NordBling Posted September 27, 2012 Author Posted September 27, 2012 Reilun puolen tunnin kokeilu, Feiniin leveä lasta ja perään asetonirättiä. Yhessä tai kahessa illassa ois koppa puhdas massasta ja muista liimajämistä. Pohjalevyn kimppuun vois päästä siis melko piankin... Quote
NordBling Posted October 1, 2012 Author Posted October 1, 2012 Kuis helvetin taval tualt konetilan tuuletusritilän takaa saa pintaruosteet pois? Saati sitte maalattua? Joku pulloharja porakoneesee? Hiekkapuhallus? Soodapuhallus? Työn ulkoistaminen tai asian unohtaminen? Quote
Tanhis Posted October 1, 2012 Posted October 1, 2012 Kuis helvetin taval tualt konetilan tuuletusritilän takaa saa pintaruosteet pois? Saati sitte maalattua? Joku pulloharja porakoneesee? Hiekkapuhallus? Soodapuhallus? Työn ulkoistaminen tai asian unohtaminen? Tälläisestä menettelytavasta olen kuullut. -Puhallus -Putsaus hiekasta yms roskasta -Ruiskulla pohjat yms ruosesuojat kuntoon -Pintaväri samalla kun koppa maalataan muutenkin eli ekaksi ritilät suojaten sisäosan maalaus. Ja kun maali on vielä märkää ritilöiden ulkopuolinen maalaus eli ideana se että päälliosan maalauksen sumut sulaa vielä alapuolen märkään pintaan. Quote
Pedalpusher Posted October 1, 2012 Posted October 1, 2012 Kuis helvetin taval tualt konetilan tuuletusritilän takaa saa pintaruosteet pois? Saati sitte maalattua? Joku pulloharja porakoneesee? Hiekkapuhallus? Soodapuhallus? Työn ulkoistaminen tai asian unohtaminen? Hiekalla sain ainakin omasta paksutolpasta hienosti. Mutta maalaus sitten on toinen juttu, että sitä maalia saa sinne tarpeeksi mutta kuitenkin silleen että sitä ei valu niistä ritilöistä pitkin koria alas niinkuin Tanhiskin mainitsi. Quote
aki Posted October 1, 2012 Posted October 1, 2012 Yksi työläs tapa on ottaa se pohja irti pistehitseistä, puhaltaa ja maalata se erikseen. Kun tinaa se paikalleen siististi niin teoriassa tarvitsee vain paikkamaalata pienesti. Quote
NordBling Posted October 1, 2012 Author Posted October 1, 2012 Tuli yrittäjän vapaudella pidettyy pekkanen, eli massanpoistopäivä... Viime lauantain rapujuhlat edesautto päätöstä, hiukan oli veto vielä tänäkin aamuna poissa. En siis syö rapuja enää ikinä. No, kaiken muun touhuamisen ohella ehdin massojakin rappsutella, ja keulaluukun alta paikat siivota. Ajatus kopan vartaaseen pistämisestä vahvistuu kokoajan, ei noihin kulmiin ja koteloihin muuten kädet yllä ja silmä nää. Mukavasti massa on toiminu, ei hirveesti oo sanomista hantin puolen pyäränkotelossa. Jotenki muutenkin tuntuis siltä että tästä yksilöstä on pidetty keskimääräistä parempaa huolta aikoinaan. Quote
NordBling Posted October 2, 2012 Author Posted October 2, 2012 Onko myöhäsen ovaalin ja paksutolpan takaluukut samanlaiset? Luukku sais löytyy pikkuhiljaa ja helpottas etsintöjä jos käy tuoreempikin yksilö. Nenä mulla on. Quote
KalleJ Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Onko myöhäsen ovaalin ja paksutolpan takaluukut samanlaiset? Luukku sais löytyy pikkuhiljaa ja helpottas etsintöjä jos käy tuoreempikin yksilö. Nenä mulla on. Meikäläiseen nyt ei kannata luottaa missään asiassa, mutta eikös se mennyt niin että 56-57 "myöhänen" W-luukku erilaisella jousen kiinnityksellä ja heti 58-> uudempi puoli-W. Quote
-tipi- Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 W-pokkausta ei ole enää paksutolpan takaluukussa, ja niissä on valettu nenä peltisen sijaan. Quote
Dennis Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Ei se ole W luukku enää 58-> Toki se käy paikoilleen, mutta tuskin sellaista haluat ovaaliin Dennis edit: Tipi oli 2 minuuttia nopeampi :-) Quote
NordBling Posted October 2, 2012 Author Posted October 2, 2012 Luukkuasia ilmesesti hoidossa, Kokkolasta löytyy oikeaa väriä jopa. Lukkomekanismi tosin uupuu, ja kahva. Taas tuli yks kulma kaavittua. Kohtis pienillä mädillä selvitään täälläkin. Quote
Guest ElBata Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Onnea projektiin. On kyl pirun hyvässä kunnossa koriltaan. Quote
NordBling Posted October 3, 2012 Author Posted October 3, 2012 Muuan yleisalojen erikoisasiantuntija Janakkalasta väitti mulle että loput massat lähtee helposti löpöllä. Ja perkele, sehän oli kerranki oikeessa :-) ...tosin en mä tietenkään ihan sanalleen niin toiminu, vaan käytin sitä litkua mitä mulla on tossa osienpesualtaassa, se kun haisee ihan naftalle. Quote
NordBling Posted October 6, 2012 Author Posted October 6, 2012 Koppa olis pohjalevystä irti. Ei kuitenkaan telineessä asti, pitää hitsata tukiputkia hivenen. Ja siitä taas tuli mieleeni että jospa taivuttelis kaaret sisään samalla... Oho. Ei kai sentään? Quote
Guest pep Posted October 6, 2012 Posted October 6, 2012 Koppa olis pohjalevystä irti. Ei kuitenkaan telineessä asti, pitää hitsata tukiputkia hivenen. Ja siitä taas tuli mieleeni että jospa taivuttelis kaaret sisään samalla... Oho. Ei kai sentään? kaaret sisään vaan... Quote
NordBling Posted October 9, 2012 Author Posted October 9, 2012 Teline saatu lainaan Kottenilta, tuhannet kiitokset! Edellinen projekti oli tossa kiinni visiin vähän pidempään ;-) tää jos olis vaa muutaman viikon. Ens viikolla tapahtuu taas, ny loppuviikko motorsporttia. Quote
NordBling Posted October 10, 2012 Author Posted October 10, 2012 Hiljaa hyvää tulee =O) Nii missäs sun blogi o, mua ja vähä kiinnostais miten homma etenee... :-) Quote
Guest Toheltaja Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 sen verran oon vakoillu että Turussa on autoja huomattavasti enemmän iltasella tallin nurkilla ku aamulla, eli jotain siellä edistellään jonkun toimesta... Quote
NordBling Posted October 10, 2012 Author Posted October 10, 2012 Hehe, Kaitsul ei oo autoo, ne on niitte yläkerran helvetinperkeleitten :-D Quote
Guest Toheltaja Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 No, ehkä näemme ensikesänä enemmän kompressorilohkoisia puolivalmistemoottoripyöriä nahka-asusteisiin pukeutuneiden herrasmiesten kuljettamina! Quote
kustumize Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 Hehe, Kaitsul ei oo autoo, ne on niitte yläkerran helvetinperkeleitten :-D Mää viimekski pöräytin mun "auton" mein pesupaikal ku kävin vähä reerailees siel illal! peeäs: mul menee puolet harrastusajast, ko rakentelen mun puuvenet toisaal. Terveisin: nimimerkki seilori Quote
NordBling Posted October 11, 2012 Author Posted October 11, 2012 Jaa no sittehä veto on melkee selvä :-D Mää voin hidastaa työvauhdin puoleen. P-Ass, kilvet tilattu... Quote
NordBling Posted October 17, 2012 Author Posted October 17, 2012 Huomenna nousee koppa telineelle, tänään hitsasin tukiputket takasisälokarista oven etukarmiin. Ja niistä saumoista EI tuu kuvia, ihan ei tullu luokkapalkoo... Emmää mitää poikittaista putkee jaksanu tuunata, oiskohan kumminki pitäny. Oikeenvärinen moottoriluukku saapu talliin, saranat pitää vaihtaa notkeempiin ja hiukan muutenki fiksata, mut hyfä aihio kumminki. Imuroin kaiken roinan pohjalevyn päältä, enkä vieläkään löytäny paikattavaa. Kaipa reunat sentään kaipaa parantelua, jännä nähä. Quote
NordBling Posted October 18, 2012 Author Posted October 18, 2012 Ja hopsista, kori nousi tunkin ja moottorinosturin avulla Humalistonkadulta lainatun simppelin mutta näppärän pukin päälle. Ei tarvittu kirosanoja, eikä kaliaa. Wtf? Pohjalevystä löyty sentään jotain hitsattavaa, tunkin korvakkeiden ympäristö kaipaa huomiota. Muuten edelleen hämmästyttävän hyvä. Tai sit moon vaa tottunu paskaan... Edes akun alta ei paljastunu reikiä. Weird. Tilaa säästääkseni saatan nostaa ton pystyyn, jahka laatikko ja etuakseli on irti. Ei tarvi polvillaan sitte ruosteita rallatella. Quote
kustumize Posted October 18, 2012 Posted October 18, 2012 Ja hopsista, kori nousi tunkin ja moottorinosturin avulla Humalistonkadulta lainatun simppelin mutta näppärän pukin päälle. Ei tarvittu kirosanoja, eikä kaliaa. Wtf? Ei edes yhtä remonttikaljaa ennen näppärän pukin päälle nostoa??? =Oo Quote
kustumize Posted October 18, 2012 Posted October 18, 2012 Nii millon tää tippuu tonttiin? ..... jäi vähän epäselväks! Quote
NordBling Posted October 18, 2012 Author Posted October 18, 2012 No hetiku... Valtoooo!!! Mis mun akselinpäädyt viipyy!!? Quote
jonih Posted October 19, 2012 Posted October 19, 2012 Nii millon tää tippuu tonttiin? ..... jäi vähän epäselväks!Minua huolettaa sama asia! Quote
kustumize Posted October 19, 2012 Posted October 19, 2012 Humalistonkadulta saa muutakin tarpeellista tavaraa kyllä tähän rojektiin! Quote
NordBling Posted October 19, 2012 Author Posted October 19, 2012 Mul on jo tollaset, mut otan käyttöö vast seuraavas projekstis :-) Sitäpaitti ton kaverin pitäs vähä laihtuu jos meinaa 25hv:n turvin liikkuu. Maha on ku vanhan putkitelkkarin testikuva... Tontti lähestyy... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.