Jump to content

Pallukan jarrusatuloista männät irti ?


KimmoH

Recommended Posts

Posted

Vinkkejä otetaan vastaan millä '78 pallukan jarrusatuloista saisi männät irroitettua ? Tuntuvat olevan aika jumissa, yhtä tuossa tutkailin ja painui hieman kyllä sisään ruuvipenkissä mutta muuten ei tunnu liikettä olevan. Mahtaako Bilteman jarrumäntätyökalulla tehdä oikeasti mitään ? Vai olisiko Jyvässeudulla jotain pajaa missä voisi käydä pyörähtämässä satuloiden kanssa ?

Posted

Jos ei ole tiukassa niin paineilmallakin voi kokeilla (ei tule sotkua). Joku laudanpätkä kannattaa laittaa väliin, ampuu männän aika voimalla jos/kun irtoaa.

Posted

Rasvaprässin kanssa irtosi nätisti. Ensin pullautin ulommaisen männän. Sitten tiivistin ulompaan puoliskoon menevät kanavat ja sitten plop sisemmälle männälle. Nyt on rasvaa sitten joka paikassa ;) Nähtävästi satulat ovat muuten OK mutta männät ja tiivisteet on syytä vaihtaa.

Posted

Taisipa mennä turha työ hukkaan. Totesin tuossa aamutuimaan, että uudet männät ja kumit maksavat melkein saman verran mitä kokonaan uudet satulat, tai ainakin ero jää niin pieneksi ettei kannata alkaa turaamaan vanhojen kanssa :(

 

Tulipahan harrastettua ;)

Posted

Mäntä maksaa 20 eur ja tiivistesarja 10 eur, jarrusatula (kunnollinen) 150 eur, joten kyllä mun matikan taidoilla tuosta vielä hiukan työpalkkaakin jää..

Posted

Onkos näissä satuloissa oikeasti niin isoja laatueroja ? Ottaakko kahdella sadalla uudet satulat molemmin puolin vai neljä uutta mäntää + tiivistesarjaa mikä tekee noin 120-130 euroa. Sitten vielä vähän maalia satuloille niin ei jää kauas tuosta uusien hinnasta.

 

Motonetistä mäntiäkin tiedustelin ja arvio saatavuudesta oli jotain 4 päivän ja neljän viikon haarukassa... ei kauheasti vakuuttanut.

Posted

Harvemmin männät kai pakollisen uusimisen tarpeessa on, jos ei nyt ihan vedessä lionneista osista kyse ole? Useimmiten riittänee pelkkä putsaus + uusi tiivistesarja?

Posted

Kaikista männistä on se uloin reunus mikä tulee palaa vasten osittain murentunut pois. Vai kannattaako tuosta välittää, jotenkin vain jänskättää että se koko reunus murenee alle jossain tiukassa tilanteessa ja sitten ei ole kenelläkään kivaa.

Posted

Todentotta, mäntiähän on 2 kpl, joten se vähän muuttaa tilannetta. Itse en ainakaan laittaisi "pingpong" osia, jos laadukkaitakin satuloita on saatavilla. ATE:n satulat näkyy olevan 150 eur hintaluokassa, ja sen nyt ainakin uskoisin olevan hyvä. Pallon satuloita luulisi kyllä löytyvän kohtuu hintaan käytettynäkin, joten jos koittaisi ostoilmoituksella etsiä hyvät?

Guest Mika Raussi
Posted

Tuo osa mäntäähän ei pidä kun tiivistekumia paikoillaan. Tärkeetä toki sekin, mutta eikähän se siellä pysy noilla jämilläkin ja onhan se sit jarraupalaa vasten jos ei muuten. Kumi tiivistää kuitenkin uran pohjaa vasten.

 

Menee miun mielestä siis uusilla kumeilla, jos männissä ei oo vaipassa syöpymiä. Toki se on harrastajasta ja harrastajan lompakosta sit kiinni minkä taosta remppaa päättää tehä.

Posted

Halpaa henkivakuutustahan tuossa olet rakentamassa eli sen mukaan kannattaa miettiä kuinka paljon haluat rahaa laittaa.

Posted

Laitoin jo uudet satulat tilaukseen, tuo parisataa on halpa henkivakuutus. Nuo vanhojen mäntien reunat murenevat melkeimpä sormillakin joten en uskalla alle laittaa.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...