Jump to content

Kuplan kattoverhoilu


Recommended Posts

Vaahtomuovia ja vanua meni minun autoon. Ostin nuo pehmusteet Wolfsburg Westiltä samalla kun kattoverhoilun. Kyllä niitäkin paloja täytyi muotoilla. Tarkoituksella jätetty kaikkiin pelivaraa. Liimana käytin 3M:n spray-liimaa. Se tuntui tosi kätevältä asennustyössä.

 

Minä liimasin kattopeltiin ensin vaimennusmatto (vibroplast). Suosittelen!

Link to comment

Sulla taitaa olla jo vinyyli verhoilu. Mulla on kangasverhoilu ja vielä haitarikatto, joten vähän erilainen, eikä malttanut työn välissä kuviakaan paljon ottaa. Itse löysin hyviä kuvia ja ohjeita tuolta sambasta. Tossa yks esimerkki.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=305104&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Paras ohje jonka itse sain oli: "varaa riittävästi aikaa äläkä yritä kiirehtiä missään vaiheessa".

Link to comment
Sulla taitaa olla jo vinyyli verhoilu. Mulla on kangasverhoilu ja vielä haitarikatto, joten vähän erilainen, eikä malttanut työn välissä kuviakaan paljon ottaa. Itse löysin hyviä kuvia ja ohjeita tuolta sambasta. Tossa yks esimerkki.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=305104&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Paras ohje jonka itse sain oli: "varaa riittävästi aikaa äläkä yritä kiirehtiä missään vaiheessa".

 

Juu esim siinä vaiheessa kun rupeaa venyttämään toiseen suuntaan ja lähtee nipsut litomaan valmiiksi venytetystä kohdasta. Niin mieleen saattaa tulla että olis kait voinut odottaa liiman kuivumisen verran tässä välissä.

Link to comment
Guest VenaCavaInferior
Olen asentamassa verhoilua ja haluaisin tietää mitä tulee ottaa huomioon?

Mitä pehmustetta olette käyttänyt verhoilun alla?

Mikä liima olisi sopivaa?

 

Ootko jo verhoilun asentanut? Jos et niin voitko mitata ne metallikiskojen tukien pituudet siitä kattopalasta.

Link to comment
  • 1 year later...

Käytä vaaleaa / väritöntä liimaa. Ruskea tulee ajan kanssa näkyviin.

 

Mites tää nyt menee, uskaltaako Bison gelillä liimata kattoverhoilun? Tuolla liimasin pehmusteet ja sehän on sellasta vaalean ruskeaa räkää, ei niin tummaa kuin perinteinen. Koitin googlettaa värittömiä kontaktiliimoja, mutta ei tunnu saavan kuin tuubissa.

Link to comment

Minä käytin kangasverhoilujen kiinnitykseen 3M sprayliimaa. Liima on väritöntä, tarttuu hyvin ja kuivuu nopeasti, mutta pystyy vielä korjaamaan, jos ei heti osu kohdalle. En nyt muista tarkemmin mikä 3M tuote se oli, mutta purkki on varmaan vielä jossain tallilla. 

Link to comment

Juu tuo on toinen vaihtoehto. Varmasti kätevä, ja eikös tuossa ole vielä säädettävä suutin, niin ei ruiki mihin sattuu? On vaan muistaakseni aika tyyris puteli eikä ole vielä missään kaupassa tullut vastaan, sillä jäänyt hommaamatta.

 

Näkyyhän tuossa hinnassa kyllä laatukin. Ostin kerran motonetistä olikohan motipin sprayliimaa, ja sillä ei ollut kyllä MITÄÄN tekemistä liiman kanssa. Sama kun olis nuollu pinnat ja lyönyt yhteen, yhtä hyvä oli tartunta.

Link to comment

Kiitoksia vinkeistä! Huomenna olisi tarkoitus kattoverhoilun asennusta aloitella, joten joutuu varmaan tuota bison geliä nyt alkuun käyttää (jos nyt niin pitkälle pääsen). Täytyy hommata tuota 3m liima tarvittaessa. 

 

Tuo Classic vw bugsin video on tullut aika tarkkaan katsottua, vaikka osittain poikkeaakin asennus näissä uudemmissa. Todella hyvät ohjeet asennukseen!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...