Jump to content

LAHO-8


Guest htracing

Recommended Posts

Guest htracing
Posted

Pannaanpa sitten tämäkin oma projekti näytille. Ostin auton 2011 huhtikuussa Yli-Iistä. Se oli ollut seisonnassa vuodesta 2007 ruostevikojen ja koneen toimimattomuusen takia. Ensimmäinen kesä oli tarkoitus ajella ilman mitään isompia muutoksia,koska poltot oli kovat päästä ajamaan. Ennen katsastusta muutin sähköt 12 volttiseksi,hitsasin pakolliset ruostereiät ja kone pelittämään ja leimalle! Eka kesä menikin ilman mitään isompia murheita,mutta ei tuo 1200 kone oikein vakuuttanut joten se meni syksyllä myyntiin ja auto muutenkin lihoiksi,koska korissa oli todellakin vielä paljon hommaa. Mutta juttua siitä myöhemmin lisää kuvien kera.

Tässä olis lähtökohta

post-545-13888366785369_thumb.jpg

post-545-13888366787822_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

2011 syksyllä tuli tehtyä muutamia pikku juttuja kun muilta hommilta kerkesi mm. Taakse 6.5" vanteet chevyn ulkokehällä, lyhyet vetarit,takapään madallus,droppiolat,säätöpalat etuakseliin ja 4cm kavennus,takavalot vaihtu ja jotain pientä hiplailua.

post-545-13888366792838_thumb.jpg

post-545-13888366795899_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Anteeksi kuvien määrä,mutta aattelin että kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa..

post-545-13888366800229_thumb.jpg

post-545-13888366802365_thumb.jpg

post-545-13888366804369_thumb.jpg

post-545-13888366805823_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Näillä eväillä ajeltiin sitten vuosi 2011 loppuun ja tammikuussa otin auton talliin ja työn alle

post-545-13888366807844_thumb.jpg

post-545-13888366810319_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Tuo perä putoaa tuosta vielä 3cm. Lisäöljypohja tulee uuteen moottoriin niin se vähän aiheuttaa tuossa rajotteita:)

Guest htracing
Posted

Tammikuussa lopulta pääsi purku hommat käyntiin. Löytyhän sieltä jonkin verran niitä pehmeitä paikkoja.

post-545-13888366824542_thumb.jpg

post-545-13888366856367_thumb.jpg

post-545-13888366859231_thumb.jpg

post-545-13888366860874_thumb.jpg

post-545-13888366862326_thumb.jpg

post-545-13888366864459_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Seuraavana oli vuorossa irtoperä ja tulipellin siirto. Nämä oli alusta asti mielessä,niin saa kunnolla huoltotilaa ja muutenkin tilaa öljynlauhduttimelle ja muille lirpakkeille.

post-545-13888366866972_thumb.jpg

post-545-13888366869181_thumb.jpg

post-545-13888366871765_thumb.jpg

post-545-13888366876005_thumb.jpg

post-545-1388836688597_thumb.jpg

post-545-13888366889564_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Jotain peltihommia saatu alotettua ja jotain jopa valmiiksi asti.

post-545-13888366911918_thumb.jpg

post-545-13888366914975_thumb.jpg

post-545-13888366917318_thumb.jpg

post-545-13888366920053_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Tässä välissä alko nuo pelti hommat jo sen verta tympäsemään,joten oli laatikon vuoro. Laatikko sai sisuuksinsa ssf-pyörän kitkalukon. Tässä vaiheessa saa luottaa vielä muuten tuo vakio loota.

post-545-13888366922429_thumb.jpg

post-545-1388836692433_thumb.jpg

post-545-13888366926745_thumb.jpg

Posted
Laatikko sai sisuuksinsa ssf-pyörän kitkalukon.

 

Tässä projektissahan on mukavaa tekemisen meininkiä.

 

Ssf-pyörälläkö on lukko swingiperäänkin? Olen nähnyt puhuttavan vain heidän irs-lukosta.

Guest htracing
Posted

Voit olla Pantse hyvinkin oikeassa tuon lukon suhteen. Itekkin olen sitä mieltä ollut että ei saa muuhun kuin irs lootaan. Käytettynä ostin tuon lukon ja myyjä kovaan väitti että on ssf pyörän tekemä.. Paljon mahdollista että on ZF tekemä. On tuo ainakin billet runkoinen. muistelen että ZF olisi osittain valupinnalla..? Pitää ettiä puhelimesta olisko kuvaa tallella.

Guest htracing
Posted

Loppu kevään ohjelmaan kuului jarrujen laittoa,sähkön vetoa,etutilan/sisäosan maalausta ja lokasuojien sovittelua ym..jotain hieromista. Tais siinä mennä sitten 2kk että ei tullu tallissa kävästyäkään. Kesäkuussa alkoi koneen rakentelu kun sai vähän virtaa kinttaisiin. Tämmösiin osa ratkaisuihin sitten päädyin,saa nähä mikä tulee..:)

1835cc

92*69

Vauhtipyörä 4,5 kg/8 tapitus

Alakerran tasapainotus

portatut kannet 42/36 teräsventtileillä

Nokka scat c55

Cr 9,7 1,25 deckillä

44 kiinan kopiot 36 sisäkurkuilla

41mm pakosarja 4-1

Kärjetön jakaja

Full-flow

Lisäöljypohja

post-545-13888366944083_thumb.jpg

post-545-13888366946346_thumb.jpg

post-545-1388836694834_thumb.jpg

post-545-13888366950664_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Heinäkuussa hinasin auton kajaaniin pohjia/maalausta varten. Jotka sitten tapahtuikin rivakasti,siitä kiitos Jukkikselle ja karhulle..:) Alussa mietin että autosta tulee mattamusta, mutta päädyin lopulta satiinin mustaan.

Tässä vaiheessa alkoi jo tuntua että jokohan tuon saisi loppukesästä ajoon.. Mutta muiden kiireiden takia tuli loppusyksystä aika harvakseltaan tehtyä tätä projektia.

Seuraavassa muutama kuva maalauksen jälkeen

post-545-13888366997485_thumb.jpg

post-545-13888366999457_thumb.jpg

post-545-13888367002112_thumb.jpg

post-545-13888367005737_thumb.jpg

  • 1 month later...
Guest htracing
Posted

Volkkari katsastettu 30.4 puhtain paperein.:) Katsastusta varten tein toisen pakoputken,aattelin että turha edes yrittää tuolla stingerillä..

post-545-1388836774272_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

150 km takana ja ainakin vielä pelaa hyvin kaikki. Ens viikolla tulee tummennukset noihin etulaseihin. Äitienpäivänä tarkotus kiikuttaa penkkiin,jotta näkee ne lopulliset tehot mitä siitä löytyy.

post-545-13888367743968_thumb.jpg

post-545-13888367745546_thumb.jpg

post-545-13888367747416_thumb.jpg

post-545-13888367748306_thumb.jpg

Posted

Hieno peli. Mikäs tuossa on takavanteen leveys ja rengastus?

 

Edit. Vanneleveys olikin jo ilmoitettu.

Guest htracing
Posted

Katos perkele kun on dropit tullu maalaukseen jälkeen laitettua väärinpäin. Vissiin tullu pirkkaa maisteltua liikaa tallissa..Astinlaitoja mietin tuohon rosterisena,mutta omaan silmään ainakin parempi ilman.

Posted
Katos perkele kun on dropit tullu maalaukseen jälkeen laitettua väärinpäin. Vissiin tullu pirkkaa maisteltua liikaa tallissa..Astinlaitoja mietin tuohon rosterisena,mutta omaan silmään ainakin parempi ilman.

 

Menee hienosti dropit noinkin ja hieno on muutenkin!

 

Ehkä huutaa jotain hienoa omaperäistä astinlautaa tuohon, tee omin käsin joku mainio ratkaisu.

Pari pirkkaa ja siitä se idea sitten lähtee... (käsistä)

Posted

Tai jos et halua astinlautoja niin kanttaa ainakin pieni helman pätkä tuohon oven alle niin ei näytä enää siltä niinkuin jotain puuttuisi oven alta.

Guest htracing
Posted

Tuossa helmassa on nyt rosterilista paikollaan,ei ehkä kuvissa näy niin selvään. Tuo tanhiksen idea vois olla tieten hyvä,niin tulis yhtäläisemmän näkoinen tuosta kylkilinjasta.

Onko pohjoisen pojat käyttäny penkissä volsuja Onkamon autosäädössä..? Ja minkälaisia tehoja on tullut?

Posted
Tuossa helmassa on nyt rosterilista paikollaan,ei ehkä kuvissa näy niin selvään. Tuo tanhiksen idea vois olla tieten hyvä,niin tulis yhtäläisemmän näkoinen tuosta kylkilinjasta.

Onko pohjoisen pojat käyttäny penkissä volsuja Onkamon autosäädössä..? Ja minkälaisia tehoja on tullut?

 

On käytetty Onkamossa, ei ollut ainakaan hinnoiltaan kallis. Voi kyllä suositella.

Guest htracing
Posted

Juu itelläkin tullu käytettyä kisavehkeitä onkamossa. Homma toimii ja ei ole kallis. Kiinnostas vain tietää näistä siviiliautoista minkälaisia teholukemia lähteny irti?

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...
Guest htracing
Posted

Pitäisköhän tätä varsin päivittää välistä. Niinhän siinä kävi loppukesästä, että pakoventtiili poikki kiihdytyksessä ja mäntään reikä, veivi solmuun, putki halki ja kansi lohduttomaan kuntoon, mutta kannesta viellä onneksi saa tehtyä.

post-167-0-47638800-1390661446_thumb.jpg

post-167-0-65704600-1390661599_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Guest htracing
Posted (edited)

Päivä tuli vietettyä tallilla koneen parissa, kun osat tuli viikolla. Jospa tuon nyt sais hyvissä ajoin ennen kesää kasaan niin sais penkkiin säädätykselle. Sen verta tulee muutosta moottoriin viime kesään verrattuna, että iskua jatkoin 4mm eli nyt on se 73 mm. Chevy kaulaset 5,6 " h-profiili veivit, 94 männät, rosteriventtiilit ja pakopuolelle hieman isommat kanavat ja venttilit, alumiinipronssi seetit pakosiin,  palotilat muotoiltu paremmaksi, isompi puristus suhde n. 10,3. Öljynkiertoon hoover mod. Saa nähä mikä taas tulee. Sen verta sai tänään touhuttua, että putken reiät sai isonnettua ja decki pinnat oikastua, kannet isonnettua putkille ja mäntiin venttiili kolot.

Edited by htracing
Guest htracing
Posted

Tänään tuli mitottua nuo uudet putket stressilevyllä, niin olis mahtanut tulla lämpöongelmia/kiinnileikkautumia ens kesänä. Pienimmillään kahdessa putkessa välys oli 0,03 ja muutenkin soikeat reiät. Onkos porukka paljon mittonut uusia putkia ja onko ollut paljon heittoa Mahle/ AA..

post-167-0-82482100-1392055386_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Kannet sain tänään kasausta vaille valmiiksi. ohjarit sai uudet k-linet ja pakopuolelle uudet seetirenkaat. palotilat muotoilin uudestaan lähinnä tuon puristuksen takia, pahimoilleen liikaa tuli viimeksi laskettua noita kansia niin joutu vetämään palotilan nyt aika laajaksi. Tänään tuli postissa loput osat moottoriin, niin hyvällä tuurilla viikonloppuna sais niputettua:)

post-167-0-28673800-1392230968_thumb.jpg

post-167-0-17408500-1392230996_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Ei ole kuvaa koneella. huomenna kun meen värkkäileen niin saatan samalla räpsästä kuvan.

  • 2 weeks later...
Guest htracing
Posted

Tuossa olis kuva siitä jigistä, eipä se tuon kummempi läpyskä ole. 

post-167-0-13172500-1393186835_thumb.jpg

post-167-0-41627300-1393186884_thumb.jpg

Guest htracing
Posted

Sen verta muuttu vielä suunnitelmat kansien osalta, että nyt tulee crane camsin tuplajouset. Lauantaina sai koneen sille mallille, että kerkes nokan ajottaa ja kannet ja vauhtipyörän panna paikoilleen. 

post-167-0-92500200-1393187789_thumb.jpg

post-167-0-49748600-1393187852_thumb.jpg

post-167-0-17107600-1393187910_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...