Guest htracing Posted February 20, 2013 Posted February 20, 2013 Pannaanpa sitten tämäkin oma projekti näytille. Ostin auton 2011 huhtikuussa Yli-Iistä. Se oli ollut seisonnassa vuodesta 2007 ruostevikojen ja koneen toimimattomuusen takia. Ensimmäinen kesä oli tarkoitus ajella ilman mitään isompia muutoksia,koska poltot oli kovat päästä ajamaan. Ennen katsastusta muutin sähköt 12 volttiseksi,hitsasin pakolliset ruostereiät ja kone pelittämään ja leimalle! Eka kesä menikin ilman mitään isompia murheita,mutta ei tuo 1200 kone oikein vakuuttanut joten se meni syksyllä myyntiin ja auto muutenkin lihoiksi,koska korissa oli todellakin vielä paljon hommaa. Mutta juttua siitä myöhemmin lisää kuvien kera. Tässä olis lähtökohta Quote
Guest htracing Posted February 21, 2013 Posted February 21, 2013 2011 syksyllä tuli tehtyä muutamia pikku juttuja kun muilta hommilta kerkesi mm. Taakse 6.5" vanteet chevyn ulkokehällä, lyhyet vetarit,takapään madallus,droppiolat,säätöpalat etuakseliin ja 4cm kavennus,takavalot vaihtu ja jotain pientä hiplailua. Quote
Guest htracing Posted February 21, 2013 Posted February 21, 2013 Anteeksi kuvien määrä,mutta aattelin että kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa.. Quote
Guest htracing Posted February 21, 2013 Posted February 21, 2013 Näillä eväillä ajeltiin sitten vuosi 2011 loppuun ja tammikuussa otin auton talliin ja työn alle Quote
Art_Zi Posted February 22, 2013 Posted February 22, 2013 Makosat takavanteet. Perää hieman alemmas vielä ;) Quote
Guest htracing Posted February 23, 2013 Posted February 23, 2013 Tuo perä putoaa tuosta vielä 3cm. Lisäöljypohja tulee uuteen moottoriin niin se vähän aiheuttaa tuossa rajotteita:) Quote
Guest htracing Posted February 23, 2013 Posted February 23, 2013 Tammikuussa lopulta pääsi purku hommat käyntiin. Löytyhän sieltä jonkin verran niitä pehmeitä paikkoja. Quote
Guest htracing Posted February 23, 2013 Posted February 23, 2013 Seuraavana oli vuorossa irtoperä ja tulipellin siirto. Nämä oli alusta asti mielessä,niin saa kunnolla huoltotilaa ja muutenkin tilaa öljynlauhduttimelle ja muille lirpakkeille. Quote
Guest htracing Posted February 24, 2013 Posted February 24, 2013 Jotain peltihommia saatu alotettua ja jotain jopa valmiiksi asti. Quote
Guest htracing Posted February 24, 2013 Posted February 24, 2013 Tässä välissä alko nuo pelti hommat jo sen verta tympäsemään,joten oli laatikon vuoro. Laatikko sai sisuuksinsa ssf-pyörän kitkalukon. Tässä vaiheessa saa luottaa vielä muuten tuo vakio loota. Quote
pantse1 Posted February 24, 2013 Posted February 24, 2013 Laatikko sai sisuuksinsa ssf-pyörän kitkalukon. Tässä projektissahan on mukavaa tekemisen meininkiä. Ssf-pyörälläkö on lukko swingiperäänkin? Olen nähnyt puhuttavan vain heidän irs-lukosta. Quote
Guest htracing Posted February 24, 2013 Posted February 24, 2013 Voit olla Pantse hyvinkin oikeassa tuon lukon suhteen. Itekkin olen sitä mieltä ollut että ei saa muuhun kuin irs lootaan. Käytettynä ostin tuon lukon ja myyjä kovaan väitti että on ssf pyörän tekemä.. Paljon mahdollista että on ZF tekemä. On tuo ainakin billet runkoinen. muistelen että ZF olisi osittain valupinnalla..? Pitää ettiä puhelimesta olisko kuvaa tallella. Quote
Guest htracing Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Loppu kevään ohjelmaan kuului jarrujen laittoa,sähkön vetoa,etutilan/sisäosan maalausta ja lokasuojien sovittelua ym..jotain hieromista. Tais siinä mennä sitten 2kk että ei tullu tallissa kävästyäkään. Kesäkuussa alkoi koneen rakentelu kun sai vähän virtaa kinttaisiin. Tämmösiin osa ratkaisuihin sitten päädyin,saa nähä mikä tulee..:) 1835cc 92*69 Vauhtipyörä 4,5 kg/8 tapitus Alakerran tasapainotus portatut kannet 42/36 teräsventtileillä Nokka scat c55 Cr 9,7 1,25 deckillä 44 kiinan kopiot 36 sisäkurkuilla 41mm pakosarja 4-1 Kärjetön jakaja Full-flow Lisäöljypohja Quote
Guest htracing Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Heinäkuussa hinasin auton kajaaniin pohjia/maalausta varten. Jotka sitten tapahtuikin rivakasti,siitä kiitos Jukkikselle ja karhulle..:) Alussa mietin että autosta tulee mattamusta, mutta päädyin lopulta satiinin mustaan. Tässä vaiheessa alkoi jo tuntua että jokohan tuon saisi loppukesästä ajoon.. Mutta muiden kiireiden takia tuli loppusyksystä aika harvakseltaan tehtyä tätä projektia. Seuraavassa muutama kuva maalauksen jälkeen Quote
Guest htracing Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Volkkari katsastettu 30.4 puhtain paperein.:) Katsastusta varten tein toisen pakoputken,aattelin että turha edes yrittää tuolla stingerillä.. Quote
Guest htracing Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 150 km takana ja ainakin vielä pelaa hyvin kaikki. Ens viikolla tulee tummennukset noihin etulaseihin. Äitienpäivänä tarkotus kiikuttaa penkkiin,jotta näkee ne lopulliset tehot mitä siitä löytyy. Quote
ARTO Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Katos, ensimmäisen kerran nähty 39 takavalot ylösalaisin. Meneehän ne noinkin:) Quote
APO Posted May 5, 2013 Posted May 5, 2013 Hieno peli. Mikäs tuossa on takavanteen leveys ja rengastus? Edit. Vanneleveys olikin jo ilmoitettu. Quote
Guest htracing Posted May 6, 2013 Posted May 6, 2013 Katos perkele kun on dropit tullu maalaukseen jälkeen laitettua väärinpäin. Vissiin tullu pirkkaa maisteltua liikaa tallissa..Astinlaitoja mietin tuohon rosterisena,mutta omaan silmään ainakin parempi ilman. Quote
Geronimo Posted May 6, 2013 Posted May 6, 2013 Katos perkele kun on dropit tullu maalaukseen jälkeen laitettua väärinpäin. Vissiin tullu pirkkaa maisteltua liikaa tallissa..Astinlaitoja mietin tuohon rosterisena,mutta omaan silmään ainakin parempi ilman. Menee hienosti dropit noinkin ja hieno on muutenkin! Ehkä huutaa jotain hienoa omaperäistä astinlautaa tuohon, tee omin käsin joku mainio ratkaisu. Pari pirkkaa ja siitä se idea sitten lähtee... (käsistä) Quote
Tanhis Posted May 7, 2013 Posted May 7, 2013 Tai jos et halua astinlautoja niin kanttaa ainakin pieni helman pätkä tuohon oven alle niin ei näytä enää siltä niinkuin jotain puuttuisi oven alta. Quote
Guest htracing Posted May 11, 2013 Posted May 11, 2013 Tuossa helmassa on nyt rosterilista paikollaan,ei ehkä kuvissa näy niin selvään. Tuo tanhiksen idea vois olla tieten hyvä,niin tulis yhtäläisemmän näkoinen tuosta kylkilinjasta. Onko pohjoisen pojat käyttäny penkissä volsuja Onkamon autosäädössä..? Ja minkälaisia tehoja on tullut? Quote
Pasi Posted May 11, 2013 Posted May 11, 2013 Tuossa helmassa on nyt rosterilista paikollaan,ei ehkä kuvissa näy niin selvään. Tuo tanhiksen idea vois olla tieten hyvä,niin tulis yhtäläisemmän näkoinen tuosta kylkilinjasta.Onko pohjoisen pojat käyttäny penkissä volsuja Onkamon autosäädössä..? Ja minkälaisia tehoja on tullut? On käytetty Onkamossa, ei ollut ainakaan hinnoiltaan kallis. Voi kyllä suositella. Quote
Guest htracing Posted May 11, 2013 Posted May 11, 2013 Juu itelläkin tullu käytettyä kisavehkeitä onkamossa. Homma toimii ja ei ole kallis. Kiinnostas vain tietää näistä siviiliautoista minkälaisia teholukemia lähteny irti? Quote
Guest htracing Posted January 25, 2014 Posted January 25, 2014 Pitäisköhän tätä varsin päivittää välistä. Niinhän siinä kävi loppukesästä, että pakoventtiili poikki kiihdytyksessä ja mäntään reikä, veivi solmuun, putki halki ja kansi lohduttomaan kuntoon, mutta kannesta viellä onneksi saa tehtyä. Quote
Guest htracing Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 (edited) Päivä tuli vietettyä tallilla koneen parissa, kun osat tuli viikolla. Jospa tuon nyt sais hyvissä ajoin ennen kesää kasaan niin sais penkkiin säädätykselle. Sen verta tulee muutosta moottoriin viime kesään verrattuna, että iskua jatkoin 4mm eli nyt on se 73 mm. Chevy kaulaset 5,6 " h-profiili veivit, 94 männät, rosteriventtiilit ja pakopuolelle hieman isommat kanavat ja venttilit, alumiinipronssi seetit pakosiin, palotilat muotoiltu paremmaksi, isompi puristus suhde n. 10,3. Öljynkiertoon hoover mod. Saa nähä mikä taas tulee. Sen verta sai tänään touhuttua, että putken reiät sai isonnettua ja decki pinnat oikastua, kannet isonnettua putkille ja mäntiin venttiili kolot. Edited February 11, 2014 by htracing Quote
Guest htracing Posted February 10, 2014 Posted February 10, 2014 Tuossa jokunen kuva viikonlopun koneistuksista Quote
Guest htracing Posted February 10, 2014 Posted February 10, 2014 Tänään tuli mitottua nuo uudet putket stressilevyllä, niin olis mahtanut tulla lämpöongelmia/kiinnileikkautumia ens kesänä. Pienimmillään kahdessa putkessa välys oli 0,03 ja muutenkin soikeat reiät. Onkos porukka paljon mittonut uusia putkia ja onko ollut paljon heittoa Mahle/ AA.. Quote
Guest htracing Posted February 12, 2014 Posted February 12, 2014 Kannet sain tänään kasausta vaille valmiiksi. ohjarit sai uudet k-linet ja pakopuolelle uudet seetirenkaat. palotilat muotoilin uudestaan lähinnä tuon puristuksen takia, pahimoilleen liikaa tuli viimeksi laskettua noita kansia niin joutu vetämään palotilan nyt aika laajaksi. Tänään tuli postissa loput osat moottoriin, niin hyvällä tuurilla viikonloppuna sais niputettua:) Quote
mite^ Posted February 14, 2014 Posted February 14, 2014 Ei sulla kuvaa tuosta jigistä oo millä tulee kansi kiinni sorviin? Quote
Guest htracing Posted February 14, 2014 Posted February 14, 2014 Ei ole kuvaa koneella. huomenna kun meen värkkäileen niin saatan samalla räpsästä kuvan. Quote
Guest htracing Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Tuossa olis kuva siitä jigistä, eipä se tuon kummempi läpyskä ole. Quote
Guest htracing Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Sen verta muuttu vielä suunnitelmat kansien osalta, että nyt tulee crane camsin tuplajouset. Lauantaina sai koneen sille mallille, että kerkes nokan ajottaa ja kannet ja vauhtipyörän panna paikoilleen. Quote
jukkis Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Oliko hyvät jouset? Minkälaiset arvot sait mittailtua. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.