-tipi- Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Nuo pinnapultin jämät lähtee, kun hitsaa niihin mutterit isolla virralla. Samalla lämpenee jenka eikä hitsi tartu alsaan. Quote
Guest 1st Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Nuo pinnapultin jämät lähtee, kun hitsaa niihin mutterit isolla virralla. Samalla lämpenee jenka eikä hitsi tartu alsaan. Kattoo nyt, sit joutuu helicoilit laittamaan, kun ehdin jo kierretapilla veivata uudet kierteet, nyt jos nuo loput jämät ottaa pois, nii tulee soikeat ja sitäkautta väljät kierteet.. Pitää kokeilla pyöritellä pultti noihin mutterin kanssa ja kiristellä, että korkkaako nuo uudet kierteet, eihän ne nyt kuitenkaan kovin rasitukselle tule, että voivat kestääkin.. Quote
Tutkija Posted October 30, 2013 Posted October 30, 2013 Kestää varmasti,eikä ne katkenneet pinnapultit lähde välillä hitsaamallakaan pois kun on kunnolla jämähtäneet ajan ja lämmön yhteisvaikutuksesta... Quote
Guest 1st Posted November 2, 2013 Posted November 2, 2013 Nojoo, peltejä purettu koneen ympäriltä. Sylinterien yläpuoliset, sekä alimmat pellit, jotka kiinnittyy näihin sylinterien yläpuolisiin pelteihin, joutuu uusimaan. Olivat jo puhki ruostuneita osittain. Muista pelleistä aloitin porakoneen teräsharjalaikalla hankaamaan enimpiä ruosteita pois. Muutama viikko sitten hankin sellasen halvan säiliöllä varustetun hiekkapuhalluspistoolin, mutta tossa pikkukompurassa ei varmaan teho riittänyt sille, koska yhen sellaisen ~litran säiliöllisen koitin puhaltaa pikku alueelle, niin ei muuta tapahtunut kun hirveä sotku vaan pihalla, ruosteet ei lähteneet mihinkään, eikä oikeen mikään muukaan puhallettavalta kohalta :) Quote
Guest 1st Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Tänään hinkkailin loppuun nuo pellit, porakoneenkin sain hajalle, meni varmaan karasta laakeri, kun pakassa on 5-10mm klappia nyt, ei näemmä oo pidempiaikaseen hiontakäyttöön tarkoitettu tollanen halpa iskukone :) Päädyinkin paikkailemaan niitä ruosteisia kohtia ja nyt vielä illan lopuksi maalasin puhallinkoteloa vaille kaikki pellit. Huomenna puhallinkotelo vielä, niin on siistit tai ainakin vähän siistimmät pellit sitten ympärillä. Kuuluuko noissa imusarjoissa, kannen päässä olevat tiivisteet olla peltiset, vaiko massatiivisteet. Molemmanlaisia kun oon nähnyt myytävän? Sellaiset peltisen näköiset siellä nyt on.. Edit: niin ja kaksireikäkannet ovat kyseessä.. Quote
Guest 1st Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Pellit maalailtu, lohko putsailtu ja pikkuhiljaa päässy jo kasailemaan: Imusarjan tiivisteet ja noiden liitoskohtien kumit pitää vielä tilailla uudet, kun toisessa kumissa oli reikä ja toinenkin melko huono. Mittailin tossa, että imusarjan halkaisijat passaa tuohon aircooledin kauppaamaan 1600:sen imusarjan kumiin, eikös 1300:ssa kuuluisi olla pienemmät? Liekö imusarja vaihdettu joskus isommasta sit.. Aloin sitten äänenvaimenninta tutkimaan, että saisko tosta vanhasta vielä kuitenkin ehjän.. Vaimennin muuten on ehjä, VW alkuperäinen, ilm. vuodelta 1989, (joku leima ainakin oli stanssattu 8/89) mutta tuo esilämmityksen putki on täysin puhkiruostunut kun vähän koputteli. Pitää vielä tutkia saisko tosta pikku hitsailulla ehjän, vai tilaanko uuden tarvikevaimentimen. Quote
Guest 1st Posted November 13, 2013 Posted November 13, 2013 Virranjakajan purin, putsailin ja rasvailun kera pistin takas kasaan. Se kärjetön moduli on meininki tilailla talven mittaan vielä tähän, kunhan rahatilanne sallii.. Nykyään näemmä huono tapa tullu kun kaikki pitää vimosen päälle tehdä :) Tässä esimerkki: Kuvassa ei näytä niin siistiltä mitä se luonnossa on :) Vinkkinä jos joku ei vielä ole keksinyt, niin "karhun kielellä" on hyvä putsailla tollasia pinttyneitä osia, itse sen keksin vasta tätä jakajaa putsaillessa. Harmittaa kun ehdin laturin jo pistää paikalleen, senkin ois voinut puhdistaa samalla tavalla irtaallaan ollessa. Nyt varmaan tahti vähän hidastuu tän projektin kanssa, kun tiistaina aamuyöstä klo 04.43 tuli perheenlisäystä tyttövauvan muodossa. Saa nähdä saadaanko ensikesänä kaksi lastenistuinta mahdutettua kuplan takapenkille, että päästään koko perheen voimin liikkumaan tällä ajokilla :) Quote
Anpu Posted November 13, 2013 Posted November 13, 2013 Onneks olkoon vaan, suuret rakastajat tekee tyttöjä. Quote
Guest 1st Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Tälle en juurikaan oo ehtinä tehä muutaku iskarit vaihdoin eteen ja takaiskarit irroittelin, totesin ne ehjiksi ja putsailun jälkeen pistin takas paikalleen. Konehuonetta myöskin putsailin, vielä pitäs ne äänieristeet puhdistella, niin tulee siisti konehuone siistitylle koneelle :) Eileniltana sitten muistin taas ton kilpiasian, otin itteeni niskasta kii ja kirjoitin Trafille sähköpostikyselyä, että kun kesällä eivät myöntäneet mulle kuin valkoiset viismerkkiset orkkiskilvet.. Tänään oli vastattu että oli epähuomiossa annettu mulle väärää tietoa ja pahoittelujen kera lupasivat tilata mustat kilvet ilmaiseksi tähän :) Tämä kilpihomma on oikein hyvä joululahja mulle, siitä isot kiitokset trafille :) Quote
Guest 1st Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Tällaista tänään :) Edit: Nyt pitäs näkyäkin sen kuvan Quote
Guest 1st Posted January 7, 2014 Posted January 7, 2014 Vähäisen joutoaikani tallissa viimeisen parin viikon aikana oon tuhrannut ilmanputsarin purkamiseen, sen kaikkien osien puhdistukseen ja maalaukseen. Lopputulos on melko hyvä :) AC:lle pistin myös tilausta, pääsee jatkamaan tuota koneprojektiakin viimein kun saa tiivisteitä :) Quote
Guest 1st Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Siinä se nyt ois tallin lattialla nostovalmiina takas konehuoneeseen. Kaasarin ja imusarjan välisen tiivisteen joutuu vielä tilaamaan ku luulin että tulee koneen tiivistesarjan mukana, mut eipä tullukaan näemmä. Quote
Guest 1st Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 (edited) Sinnehän se sujahti. Ekakertalaisella täysin yksin tehtynä(no okei, 3.5v poju oli vieressä katselemassa kaverina) meni 1.5h kun perä oli tunkattu koholle ja kone nostettu paikalleen, ei omasta mielestä huono suoritus :) Edited January 19, 2014 by 1st Quote
Guest 1st Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 Ekat koeajot suoritettu! Kylläpä kuulosti taas niin hyvältä tuo bokserin hyrinä näin 3kk tauon jälkeen :) Äänenvaimennin vielä edelleen tekniikan puolelle hankintalistalla, nyt heitin ton vanhan ruostekasan sinne ilman tiivisteitä paikalleen, että edes hieman pienempää ääntä pitää kun pihassa käyttelee(pysyy naapurisopu vielä tallella :) ) Quote
Guest 1st Posted February 16, 2014 Posted February 16, 2014 (edited) Vetoakselien ulkopäihin stefat ja tiivisteet, kuten myös öljyssä uineet jarrukengät vaihtelin uudet pari viikkoa sitten. Vaihdelaatikkoonkin pistin uudet öljyt sisään, kyllähän ne vanhat, ties kuin kauan olleet olikin melko mustat :) Eilen saatiin hitsailtua tuo vanha äänenvaimennin kuntoon, jos se muutaman kesän vielä kestäs. Loppupillit pitää vielä uusia, kun nuo vanhat orkkikset on niin ruosteiset ja ne viimekesänä ostetut yleismallin päät ei vaimenna yhtään ääntä. Edited February 16, 2014 by 1st Quote
Guest 1st Posted March 19, 2014 Posted March 19, 2014 (edited) Koneeseen öljyt vaihdettu, jarrut säädelty ja kaikkea pientä tehty. Nyt ois valmiina kesän riennoille. Muutaman viikon oottelen vielä, jos ei takatalvea tule niin otan jo ennen vappua ajoon :) Mietin eilen jarruja säädellessä että pitikö niiden hieman laahata, vaiko ei ollenkaan? Nyt säätelin ensin siten ettei kädellä jaksanut pyörittää ja siitä pari napsua takaspäin, hieman ne jäi laahaamaan, mutta rummut pyörii aivan vapaasti kuitenkin? Edit: tässä viel kuva tosta konehuoneesta valmiina: Löysin myöskin motonetistä hienon kasarityylisen antennin: Edited March 19, 2014 by 1st Quote
Guest 1st Posted March 23, 2014 Posted March 23, 2014 Lastenistuimia sovittelin eilen takapenkille. Kyllä sinne just ja just mahtuu 4vuotiaan istuin ja 5kuukautisen kaukalo näemmä, ei kyllä mikään tilaihme ole :) Quote
eekoo Posted March 23, 2014 Posted March 23, 2014 en tiedolla mitään tee mutta ihmettelen ett miksi rekisteri numero töytyy peittää kokonaan tai osittain... Quote
Guest 1st Posted March 23, 2014 Posted March 23, 2014 en tiedolla mitään tee mutta ihmettelen ett miksi rekisteri numero töytyy peittää kokonaan tai osittain...Mulla jääny tavaksi peittää ne omissa kuvissa, vaikka eipä niissä rekkaritiedoissa mitään henkilökohtaista näykään jos tekstarilla vaikkapa hakee ne.Mut jos jonkun toisen kuvissa näkyy tämä auto, niin ei tarvii peitellä, eikun esille vaan :) Quote
Guest 1st Posted March 30, 2014 Posted March 30, 2014 Väsäilin kokeilumielessä yksiin vanhoihin kattotelineisiin puurimat puisista jalkalistoista, onhan se tietty aika itsetehdyn näköinen, mutta pitää koittaa parannella vielä :) Ajattelin että jos jostain löytys pienet U-Pultit, niin sellaisilla pulttaisi nuo rimat kiinni. Rimatkin voi vielä vaihtua, jos löytäs jostain hieman leveämpää, nuo nyt löytyneet pätkät kaivelin vaan varaston pohjalta :) Oishan se sellanen valmis metallinen hieno, mutta niistä näemmä pyydetään melkoisesti, ehkä joskus tulevaisuudessa sellainen sitten kesän tapahtumia varten tulee hankittuu, jos ei tästä saa hyvää. Quote
Guest 1st Posted April 4, 2014 Posted April 4, 2014 (edited) 2014 ajokausi avattu! Muuten tuntuis pelaavan, mutta osakaasulla tuntuu sellainen "tyhjä alue", kaasun jos laittaa pohjaan asti, niin sitten alkaa taas vetää. Samaa oiretta oli viime kesänäkin tosin. Lienee suurin tekijä tuo väljä virranjakaja? Meininkinä ois kesän mittaan saada hommattua kärjetön moduli, jos sillä sais toimivuutta paremmaksi ? Edit: Uudet 165/80R15 renkaatkin tilasin eilen viimein, josko niillä sais ajomukavuutta lisättyy noihin nykyisiin v.1982 valmistettuihin verrattuna :) Edited April 4, 2014 by 1st Quote
Guest 1st Posted April 14, 2014 Posted April 14, 2014 (edited) Ensikilometrit uusilla Hankookeilla ajettu, onhan niissä ajomukavuus ihan eri planeetalta kuin niillä vanhoilla 30vuotta sitten paistetuilla oli :) Edit: millaisia paineita noissa kannattais käyttää? Ne auton hanskalokeron kannessa olevat 1.3 / 1.9 kuulostaa jotenkin liian pieneltä? Edited April 14, 2014 by 1st Quote
Guest 1st Posted May 17, 2014 Posted May 17, 2014 Nyt kasvoi tavarankuljetuskapasiteetti :) Bongasin netistä erittäin edulliseen hintaan tollasen putkikehikkoisen telineen. Ei kovin pahasti ruostunutkaan ole, pari kiinnikkeen vastakappaletta puuttuu ja pehmusteet kiinnikeraudoista, mutta sovellan noista toisista vanhoista telineistä kumipäällysteiset kiinnittimet, ei naarmuunnu ennestään jo huonomaaliset vesikourut :) Quote
Guest 1st Posted May 29, 2014 Posted May 29, 2014 (edited) Käänsin tossa joku viikko sitten vakio öljyilmanputsarista(soikea malli) sen imuilman esilämmityksen imemään kokoajan lämmintä ja tulppasin sen imusarjan alipainelähdön, koska se alkuperäinen mystinen termostaatti ei omasta mielestä toimi oikein.. No autohan toimiikin suht hyvin +15ast kelissä kun saa kokoajan lämmintä ilmaa. Tässä yks päivä koitin huvikseen että jos kääntää imemään kylmää ilmaa, niin eihän se toimi alkuunkaan. Onko normaalia että tällaisessa 7 - 10 asteen lämpötilassa tuo vakiokaasari ei toimi ilman imuilman esilämmitystä? Nykii se tosin tällä kelillä vaikka lämmintäkin ilmaa imee.. Imusarjan esilämmitystä viime talvena rassasin, kyllä sieltä jotenkuten pakokaasun pitäs läpi kiertää ja lämmin se keskiosa onkin ajon jälkeen yleensä.. Tässä parina päivänä oon koittanu googletella, että saisko tossa vakio 1300 koneessa toimimaan yhtä tuplakaasaria siihen keskelle asennettuna, vai onko liian iso 1300 kuutioiselle? Aatellut vaan mielessäni, että ois valmiina isompi kaasari jos joskus innostuu isompaa konetta rakentamaan. Huipputehoja en oo hakemassa(en 1300:sta enkä muutenkaan) vaan hyvää toimivuutta, eikä tietty mahollisesta tehon lisäyksestäkään haittaa oo :) Edited May 29, 2014 by 1st Quote
Guest 1st Posted July 28, 2014 Posted July 28, 2014 (edited) BIF reissu meni hyvin, mitä nyt kotimatkalla Juvan jälkeen alkoi nykimään välillä erittäin kovastikin. Joroisilla pysähdyttiin Jari-Pekka huoltoasemalla tankkaamaan ja samalla vaihdoin kokeilumielessä 3kk vanhan motonet-laatuisen sytytyspuolan tilalle vanhan alkuperäisen, niin nykimiset hävisi. Onneks oli vanha puola kyydissä! Kilometrejä kertyi yhteensä 435km ja kulutuskin oli kohtuullinen 8.2l/100km. Omasta mielestä kulutus oli erittäin kohtuullinen verraten että kyydissä oli koko perhe, tavaratilat täynnä tavaraa ja katolla vielä matkalaukku ja lasten kokoontaitettava retkisänky. Edited July 28, 2014 by 1st Quote
Guest 1st Posted August 1, 2014 Posted August 1, 2014 Katsastuksessa käytin tänään ja läpihän se meni. Jarrut kehin vaan uudelleen ennen leimalle vientiä. Omasta mielestä ne hieman puolsi säädön jälkeenkin, mutta inssi kehui hyviä jarruja :) Tämä olikin ensimmäinen määräaikaiskatsastus tälle autolle 21 vuoteen Quote
Guest 1st Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 (edited) Tuli hommattua ton vanhan kuppasen orkkispeilin tilalle motonetin moottoripyörä-osastolta tollanen custom-peili, vähän turhan pitkä varsi vaan, tulee melko korkealle tossa ovessa olevassa orkkispeilin paikassa :) Kysynpä tässä omassa topicissani jos joku sattuu lukemaan, että käykö nuo peilin kierteellä olevat saranatapit näihin uudempiin, niitä kun tarjotaan vain alle '67 vuosimalleihin? Ja mikähän kierre niissä mahtaa olla? Edited August 17, 2014 by 1st Quote
Guest 1st Posted March 31, 2015 Posted March 31, 2015 Tälle en ehtinyt tämän talven aikana tehdä juuri mitään. Pientä kromisomistelua sisätiloihin vaan: Istuinverhoiluja pitäs vähän putsailla ja nurkista revenneitä kohtia koittaa paikata jotenkin. Sunnuntaina tuli otettua liikennekäyttöönkin ja heitettyä pieni lenkki, mutta hetihän se teki talven uudelleen.. Grantin ratin takia jouduin pyyhkijän katkaisimen laittamaan kojetauluun, muuten onnistui kytkennät mutta palautusta en saanut toimimaan. Yhden päivän turailin kytkentöjen kanssa ja varmaan kymmenen sulakettakin poltin, ennenkun sain edes noinkaan hyvin pelaamaan.. Tänään vielä huomasin että uuden katkaisijan pissapojan venttiili vuotaa. Saiskohan noita pelkkiä venttiileitä jostain? Quote
Guest 1st Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 (edited) Tulipahan vaihdettua laturi näin ensimmäisenä kesälomapäivänä. Melkoisesti puratti osia edestä ennenku laturi mahtui puhaltimineen tulemaan ulos(en saanut puhallinpyörän isoa mutteria auki paikallaan ollessa) Laturin jouduin vaihtamaan, koska tästä alkoi jo viimesyksynä kylmänä käynnistäessä ja hetken ajellessa kuulua räminä/metallinen resonanssiääni joka lämmetessä hävisi, nyt menneenä viikonloppuna viimein paikallistin sen, puhaltimen puoleinen laakeri laturissa ihan väljä.. Hankin tilalle ehjän käytetyn laturin, pitänee vanhaan koittaa vaihtaa laakerit joskus, niin on hyvä varalaturi siinä sitten.. Edited July 13, 2015 by 1st Quote
Guest 1st Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 (edited) Tämä yksilö siirtyi tänään uudelle onnelliselle omistajalle. Katsellaan mitä kivaa sitä keksii tilalle :) Eli ylläpito voi minun puolesta poistaa tämän kertomuksen.. Edited August 31, 2015 by 1st Quote
NordBling Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Kysymys: miksi projektikertomus pitää poistaa jos projektin kohde vaihtaa omistajaa? 1 Quote
xam1 Posted August 31, 2015 Posted August 31, 2015 Kysymys: miksi projektikertomus pitää poistaa jos projektin kohde vaihtaa omistajaa?Niinpä, mun mielestä ei tarviis missään nimessä poistaa. Mukavaa ja opettavaa luettavaa monelle näissä tarinoissa. Joten ei muuta kuin laita vaan alkuperäinen otsikko takaisin. 1 Quote
Guest 1st Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Okei, no aattelin että on turhaan kuormittamassa tms. täällä. Mutta saapi se jäädäkin, ei siis toimenpiteitä :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.