Jump to content

drla vs idf vs ida vs hsr


Recommended Posts

kysymys kuuluukin, että mikä näissä arvostetuissa ida kaasareissa on parempaa, kuin noissa muissa kaasari malleissa..? ja kyse ois vain italia/espanja tuotannosta.. jos kaasuläppä on kaikissa sama 48mm ja kuristin esim. 42mm, niin virtaako ida paremmin kuin muut versiot..? ja miten keski- sekä alakierros alueet..?

Link to comment

Onks näissä uudemmissa reproEMPiidoissa 2 vai useampia progressioreikiä ja jos vain 2, kolmannella saa pikkukaasulla ajettavuutta pehmeämmäksi vai mitä sanoo IDAGurut?

 

Jos yhden wasserin koeponnistas IDOilla, piditte mielenvikaisena tai ette:)

Link to comment
Guest Mikal

Empeissä ainakin 48:ssa 2 progressioreikää. Ajettavuus pintakaasulla on hyvä, lähinnä päänvaivaa aiheuttaa siirtyminen pääpiirille kun alkaa rykimään hitaasti kaasua painettaessa. Mullakin oli aluksi 65 tyhjäkäyntisuuttimet, oli oikein mukava ajettava ei rykinyt mutta rikkaalla kävi ja tulpat mustu. 60 suuttimilla vielä hiukan rykii siirtymävaiheessa, mutta ei nokee tulppia. Luulen että ongelman korjaisi pienentämällä tyhjäkäynnin ilmasuutinta.

Link to comment
Empeissä ainakin 48:ssa 2 progressioreikää. Ajettavuus pintakaasulla on hyvä, lähinnä päänvaivaa aiheuttaa siirtyminen pääpiirille kun alkaa rykimään hitaasti kaasua painettaessa. Mullakin oli aluksi 65 tyhjäkäyntisuuttimet, oli oikein mukava ajettava ei rykinyt mutta rikkaalla kävi ja tulpat mustu. 60 suuttimilla vielä hiukan rykii siirtymävaiheessa, mutta ei nokee tulppia. Luulen että ongelman korjaisi pienentämällä tyhjäkäynnin ilmasuutinta.

Välivaiheen rykimiset saatiin multa pois kun nostettiin benun pintaa reilusti yli ohjearvojen, idf siis kyseessä.

Link to comment

Joku joskus kerto jotta drla virtaa aina hiukka paremmin ko idf. Isolla kurkulla ollut hiukka säätö ongelmaa viime aikoina. 45:set toimii hienosti 42 kurkulla. Ongelma 48 45 kurkulla. Toimii huonosti keskialueella. Nää siis drla:t. Kellään vinkkejä? Kone on kyll aika raju.

Edit. Nää ei siis sama kone.

Link to comment

noita empin epc 51:siä kaasareita näkyy kaupattavan 3:lla progressio reiällä ja 48 sisäkurkulla.. 48 drlassa on 5 progressio reikää, joista yksi pienempi..? idassa ja sen kopioissa ilmeisesti kohokammio tilavuudeltaan suurempi ainakin ulkoisten kuvien perusteella ja aika kookas muutenkin.. yksi kaasarimalli, joka vois sopia esim. nelos tyyppiin "sivuimuna" olisi mikunin 48 hsr pumppukaasari, noilla voisi oikein säätämällä saada kokokierros alueen koneen ja max virtaus täydellä kaasulla verrattuna esim. 48 idaan..

Link to comment
Toimii huonosti keskialueella. Nää siis drla:t. Kellään vinkkejä? Kone on kyll aika raju.

Update kitillä poistin tuon ongelman webereistä kokonaan. 48 dellortoon ei tosin taida löytyä, 45:een löytyy: http://www.aircooled.fi/tuote/2329/dell ... it-45mm-cb

On tota hierottu oikeen ajatuksella+taidolla. Ehkä ton sais toimimaan 58idalla. Siirrytään kuiteskin ruiskuun. Tossa on kahessa kohtaa ongelmaa. 2400-2500 kevyttä vittuilua sit 3400-3550 pahempaa,ei mee kun härnäämällä yli. Jonka jälkeen kyll laulaa oikeen kivasti. Vaatii myös alakierroksilla hyvin hitaita liikeitä kaasupolkimeen. Suutimet on aika kaukana mistäään kirja arvoista. Kulutus on myös aika rajua.

Link to comment

Jäänyt taas huomaamatta kaasarikeskustelut...

 

Ensin ero 48 IDA/IDF/DRLA. Vaikka kaikissa läppä on sama 48mm, on imupuoli isompi IDA:ssa kuin muissa. Legendat joita mielellään katselee konehuoneessa. Ei siis mitenkään välttämättä sen oikeammat muuten teknisesti. No, erona myös kiihdytyspumppu IDA:ssa männällä kuin muissa kalvolla.

 

Dellorto DRLA 48 jossa 45 kurkut ei oikeastaan voisi odottaakaan toimivan nöyrästi alle 3000 kierroksen. Pienemmillä kurkuilla alakierrokset helpottuu, tai isommilla rungoilla saa taas kauniimman runko/kurkku suhteen jolloin alkaa käytös taas löytymään helpommin. 3000-4000 välin oireet osuu joko seosputkeen tai pääsuuttimeen. Dellorton hankaluutena pystymalleissa on kovin suppeat vaihtoehdot seosputkissa. Weberiin löytyy runsaammin valinnanvaraa seosputkissa.

Link to comment

elikkäs, onko toi idan runko isompi ennen kaasuläppää..? ja runko ilmeisesti läpiasti 48mm, ainakin kookkaista imutorveista päätellen..? dellortossahan on tietääkseni sama kaasarin kansi drla 45/48 malleissa (45mm). no, jos noita progressio reikiä on noin niukasti, niin onko idoja tarkoitettu toimivankaan muuta kuin yläkierroksilla..?

Link to comment

Kyllä idat toimii joka alueella ihan täydellisesti kun ne vaan osaa säätää

Itsellä oli 76/92 koneessa c65 nokka ja idat 39 sisäkurkuilla 155hv pyörillä ja tyhjää kävi

800rpm. kulutus maantiellä 7-8l / 100km. suosittelen.

Kerran kun on idat ollu niin en muita enää ikinä laitakkaan (ainakaan ruiskua)

Link to comment

Ei siinä varmasti mitään vikaa olekkaan mutta en näe siinä mitään hyötyäkään

kaasareihin verratuna. toimii molemmilla moitteettomasti mutta kaasuttimet on varmatoimisemmat ja helpompi säätää eikä kulutuksessakaan ole suurta eroa.

jokainen tekee niinkun tykkää...

Link to comment

mielipiteitä kuunneltu.. ja pitää jossain vaiheessa hankkia tollaiset idat, vaikkakin noi mikunin 48 hsr kaasarit ois mielestäni paremmat, mut hankalemmin säädettävät ja kalliimmat ainakin finskassa.. mikälie noissa epc kiinan kopioissa, kun ei oikein saa minkäänlaista arvostusta ja aikoinaanhan dellorto drla oli parempi, kuin kopioimansa weber..? ainakin jossain vaiheessa..? kai noihin idoihinkin pystyy kurkut sorvaan ja suuttimet ym. poraan kuin muihinkin, vai kuinka lie ranttuja toimiakseen..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...