hyeena Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Pata ja laatikko poistettu varhaispallis bussista. Mistä kannattaa lähteä setvimään koneen kuntoa? Ei se ihan paskana voi olla kun tehoja löyty hyvin, vähemmälläkin pärjäisi :) Tämä siis 1776cc, 40/35,5, W-110, nurkissa DRLA40, 009 jakaja - Nakuttaa - Vuotaa öljyä loiskepellille ainakin (jokin stefa tms.?) - Hukkaa paineita lämpimänä tyhjäkäynnillä (jokin laakeri?) - Yksi työntövarsi ainakin kulahtanu. (säädöissä?) - Vaelteleva tyhjäkäynti (kaasarit+sytkä?) - Paukuttelee kaasareissa ja putkessa (kaasarit+sytkä?) Dellortot mietin vaihtaa yhteen kaasuttimeen (mikä ja keneltä pässinsarvet?) selkeyden ja alaväännön toivossa. 123 jakajaa jne. voisi harkita sitten kun tietää että itse kone on sen arvoinen. Hyvää ja edullista konetta voi tarjota myös jos tämän pistää syvempään remppaan tai kiertoon. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Kone paloiks, niin tietää mikä mättää. Jos ei mitään ihmeellistä löydy, niin uusilla laakereilla yms. kuluvilla osilla ja oikeilla välyksillä nippuun. Omien kokemusteni mukaan, suunnittelemallasi kaasarin vaihdolla ei vääntö eikä polttoainetalous ainakaan parane. Oikein säädettyjä 2xtuplia paremman väännön ja kulutuksen saat ohjelmoitavalla ruiskulla. Quote Link to comment
hyeena Posted March 14, 2013 Author Share Posted March 14, 2013 Palasiksi pistäminen edellyttäisi sitä vaihtokonetta tai nopeeta kaveria :) Mikä olisi sopiva setti bussiin jossa laatikkona 091 jossa ratiot nelosella 0.82/4.02 Dellortoihin on jo korjausssarja, pitää avata putsata ja katsoa etteivät ole kulahtaneet mistään. Eiköhän niilläkin siis pärjää jos vain saa kuntoon ja synkkaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Palasiksi pistäminen edellyttäisi sitä vaihtokonetta tai nopeeta kaveria :) Mikä olisi sopiva setti bussiin jossa laatikkona 091 jossa ratiot nelosella 0.82/4.02 Dellortoihin on jo korjausssarja, pitää avata putsata ja katsoa etteivät ole kulahtaneet mistään. Eiköhän niilläkin siis pärjää jos vain saa kuntoon ja synkkaan. Jos tykkäät nykyisestä kombosta niin miksi sitä mennä vaihtamaan. Quote Link to comment
hyeena Posted March 14, 2013 Author Share Posted March 14, 2013 En tykkää :) Kuluttaa liikaa (ehkä 15+L/100) ja ei toimi nätisti varsinkaan kaupungissa. Ei siis ole mielestäni koskaan ollut mikään korttelimoottori. Lähtee kyllä vaikka kakkosella liikenteeseen luistattamatta kytkintä, mutta tempaseekin sitten 5m melko omaehtoisesti. Quote Link to comment
NO H2O Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Vaihdat nuo tuplat vaikkapa progressiiviseen webruun taikka vakiokaasariin... Säädät kokonaisuuden kohdalleen niin luulen että ei paljoa kulussa häviä mutta toimii paremmin ja on enemmän sitä mitä ilmeisesti haet? Quote Link to comment
MU Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Itse en lähtisi tuosta paketista tuplakaasareita poistamaan. Kun asiansa osaava kaveri laittaa säädöt ja suutimet kohdilleen niin mitkään proge tai vakiokaasarit ei niitä päihitä toimivuudessa. Ja kulutuskin tasakaasu ajossa on korkeintaan vakiokaasareiden luokkaa. 123 jakajaa ei voi kuin suositella! Kuumalla koneella tyhjäkäynnillä öljynpaineet luonnollisestikin putoaa todella alas, mitä ne paineet sitten on? Mitä tarkoitat öljyn vuotamisella loiskelevylle? Kulahtanut työntövarsi? Jos tarkoitat työntötankoa niin helppo uusia ja olisiko syy nakutukselle? Vaelteleva tyhjäkäynti, imuvuoto? Quote Link to comment
hyeena Posted March 14, 2013 Author Share Posted March 14, 2013 Paineet jää mittarin perusteella alle yhden. Öljyillä oli vähän vaikutusta, mutta ei merkittävästi. No pitää puhdistaa kone kauttaaltaan ja tilata nuo työntötangot - tuskin mahdottomia maksavat. Toki mielellään tuota voisi joku asiantuntija katsoa (mm. keinuvivusto jne.). Quote Link to comment
MU Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Normi paineet tyhjäkäynnille. Quote Link to comment
hyeena Posted March 14, 2013 Author Share Posted March 14, 2013 Tietysti nyt, kun auto on reissubussi ja kone on ulkona niin tekisi mieli tarkistaa onko kaikki ok. Laakereiden kuntoa tuskin pystyy avaamatta toteamaan? Vuotaa kuitenkin jostain öljyä, eli ehkä sen joutuu avaamaan joka tapauksessa ellei jotain pysty vaihtamaan avaamatta? Pinnapulttien poraamista jne. tässä kuitenkin on kaasari jumpan yms. lisäksi tiedossa Puristukset jne. voi toki mitata, mutta sekin vaatii ne uudet työntötangot, venttiilien säädöt + siihenpä se koneen kuntoluokitus taitaa jäädä? Penkkitesti taas vaatii kaasarit, sytkät, pakoputkistot ja muut kondikseen eli sinne ei vielä pääse vähään aikaan. Quote Link to comment
Paadre Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Mittaa moottorista päittäisvälys nyt ainakin, se kertoo jo jotain. Ettei käy niin kuin mulle, lohko oli niin huonossa hapessa että siitä ei saanut enää koneistamallakaan tehtyä peliä. Tosin, mulla oli joku kasannu koneen milliä liian pienellä päittäislaakerilla... Quote Link to comment
hyeena Posted March 16, 2013 Author Share Posted March 16, 2013 Välys ja ohivirtausmittaus siis ainakin. Pitää pestä kone ja kattoa löytyykö öljyvuoto. Voihan se roiskia ihan mistä tahansa. Kenellä mittavälineet Hki seudulla? Entä säädätykseen penkki? Mikä laakeri voisi tehdä paineen laskun? Tietty jos kierrokset menee liian alas niin pumppukin tulee mieleen. Quote Link to comment
Kotten Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Humalistonkadulta Helsingistä voisi löytyä apuja ohivuotomittaukseen ja päittäisvälystentarkistukseen. Soita 040 550 1603 Kotten Quote Link to comment
hyeena Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Kiitos Kotten, kone todettu melkeenpä remppakuntoiseksi. Päittäisvälystä 0,35mm ja reipas vuoto yhdessä kannessa/venttiilissä sekä yhdessä pytyssä lievä vuoto männän kautta. Plus muuta pientä jumppaa että säätöä. Saa siis tarjota varhaispallikseen konetta :) Quote Link to comment
hyeena Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 Paketti korkattu. Onkohan venttiilien välissä oleva jälki halkeama ja samalla sillä siisti? Tulpan vierestä lähtevän huomasin vasta kuvasta eli voi olla likaakin. Mitä muuten VW logon jälkeiset 25 ja 27 tarkoittavat? Ihan vain mielenkiinnosta. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 Ihan mielenkiinnosta mittaappa onko 40mm imuventtiili ja 35,5 pakoventtiili ku kuvasta näyttäs vakiot pienet tai si en vaan osaa kattoa Quote Link to comment
hyeena Posted April 9, 2013 Author Share Posted April 9, 2013 Hyvin mahdollista. Katsoin samaa, 38 muistaakseni Quote Link to comment
hyeena Posted April 10, 2013 Author Share Posted April 10, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=O5WBw6NvBww vuoto ja vakio 35.5mm 32mm venat. ja tuossa selkein halkeama Quote Link to comment
MU Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Varmaankin 90% vakiokantisista(2 reikä) Volkkareista pitää sisällään samanmoiset halkeamat. Todennäköisesti noista halkeamista ei tule olemaan suurta haittaa mutta kun joudut nyt tekemään kuitenkin venttiilirempan niin itse kyllä hylkäisin nuo kannet. Uudet pitkäkierteisillä tulpilla olevat kannet kustantaa n.450-500€(muistaakseni) joten erotus venttiiliremppaan on aika pieni. Täytyy tosin muistaa että nuo uudet kannet on kanssa eräänlaiset aihiot ja vaativat vähintäänkin venttiilien läppäyksen. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Venttiilirempan tein toissa syksynä n.200eurolla -> uudet venat ja ohjurit. Pääsääntösestihän on monet sanoneet et seetien välinen halkeema ei haittaa, tulpalle menevä romuttaa kannen. Nyt kun tän sanoo, niin alkaa seetejä irtoilee... Quote Link to comment
Tanhis Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Eräs roskapönttö virittäjä joskus sanoi että venojen välinen halkeema ei tosiaan meinaa juuri mitään mutta jos sille jotain haluaa tehdä niin lyö sen pistepuikolla umpeen. Quote Link to comment
hyeena Posted April 11, 2013 Author Share Posted April 11, 2013 Itse pytyt on tiukassa kampikammiossa, oiskohan ruostunut kiinni? Nicksei tähän? Quote Link to comment
-tipi- Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Harvemmin öljyloiskeessa oleva pytynhelma ruostuu kevytmetalliseokseen kiinni. Yleensä irtoavat jos vaikka konetta pyörittää. Liekö laitettu tiivisteliimalla, joka kirraa? Kumi vasaraa kylkeen, ja irti veto. Tai voihan eka ottaa pinnapultit pois, mut tuskin ne niihin jumittaa. Yleensä näiden irrotus vaatii lämpöä sinne juureen. Quote Link to comment
hyeena Posted April 11, 2013 Author Share Posted April 11, 2013 Eli kasattu varmaan liimalla. Kovasti jumittaa myös toiseen pyttyyn. Kevyt naputus ei auttanut vielä ainakaan. Quote Link to comment
hyeena Posted April 13, 2013 Author Share Posted April 13, 2013 Kumivasara hajotti jo yhteensä kolme ripaa pytystä, uusiksi taitaa mennä sekin osasto. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.