Tanhis Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Omat johdotukset voivat olla mitä sattuu mutta esim tästä voisi olla apua. http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_std_super_72.jpg Mutta noi laturin johdot nyt varmaankin kannattaa käydä tutkimassa takapenkin alta että mitä menee säätimelle mihinkin terminaaliin. Niin ja johdotukset muuttuvat myös vuosimallikohtaisesti jonkunverran eli mikä autosi vuosimalli on. Kuvista nyt näkee että se on pystäri. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Tuohan on alunperin 1200cc ja nuita kaavioita printtailin tänään. Penkin alta niitä olen tutkinut myös ja tänään pitää mittailla kaapeleita että saa selkoa. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Saatiin vähän savuja laturista, vaikkakin ohjeen mukaan laitettiin kaapeloinnit jännitteensäätimelle ja laturille. Pitää ottaa startilta lähtevä ylimääräinen + piuha veke jonka ed omistaja sinne laittanut ja kokeilla josko vetäisi kaapeleita uusiksi. Edestäkin uupuu näemmä polttimoita ja kaapelit hieman hassusti siellä. Tarviiko muuten kuplan tasavirtalaturi magnetoinnin? Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Nyt saatu autoon ja koneelle sähköt vedettyä ja eilen kokeiltiin käyntiin. Ei kyllä vielä lähtenyt, mutta liekkiä pukkas kaasarista ja kerran ampui putkestakin. Puolalle tulee virrat ja myös tasavirtaroippeetkin on asennettu kytkentäkaavion mukaisesti. Pitää putsailla tulpat tänään ja kokeilla uudelleen. Mites muuten nuo kaasuttimen seosruuvien säädöt, mulla oli kaasari palasina ja en laittanut arvoja ylös kun piti hommata kaksikurkkuinen tähän. Quote Link to comment
metake Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Ei kyllä vielä lähtenyt, mutta liekkiä pukkas kaasarista ja kerran ampui putkestakin. Voisin veikata, että sytkäjohdot väärässä järjestyksessä. Varttikierroksen tai puolikierrosta. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Tulpanjohdot katsottiin tarkkaan, eilen säätelin jakajan asentoa. Voihan siellä jotain olla kun jakaja ei ole alkuperäisessä asennossaan ja kaikki tulpanjohdot jouduttiin vaihtamaan 90 astetta että saatiin alueelle. Kaasarissa ilmeisesti alempi on seos ja ylempi tyhjäkäynti. Alempaa ilmeisemmin 2 1/2 kierrosta auki ja ylempää sitten vähän sen mukaan miten käy tyhjäkäyntiä. Quote Link to comment
Guest Kaiponen Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Nyt saatu autoon ja koneelle sähköt vedettyä ja eilen kokeiltiin käyntiin.Ei kyllä vielä lähtenyt, mutta liekkiä pukkas kaasarista ja kerran ampui putkestakin. Puolalle tulee virrat ja myös tasavirtaroippeetkin on asennettu kytkentäkaavion mukaisesti. Pitää putsailla tulpat tänään ja kokeilla uudelleen. Mites muuten nuo kaasuttimen seosruuvien säädöt, mulla oli kaasari palasina ja en laittanut arvoja ylös kun piti hommata kaksikurkkuinen tähän. Ootko muuten kattonu ennakon kohilleen? Mulla kävi just sillä lailla että löi kaasarista liekkiä ja ampu putkesta kun sytytystä ei oltu vielä säädetty. Eikä muuten lähteny käyntiinkään aluks kun sytytys oli niin mettässä. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Oli tulpanjohdot vielä 180 astetta mettässä, sain ne kohdilleen eilen ja samalla pääsin käyttämään konetta! Pyörii kivasti ja äänikin on bugpackin vaimentimella hauska. Kiitos kaikille vinkkiä laittaneille! Kaasua kunnolla painaessa tukehtuu eikä käy tyhjäkäyntiä, pitänee katsoa vielä ajoitus kohdilleen ja kaasuttimen säädöt. Quote Link to comment
hpa Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Kaasuttimessa on perussäätö iso ruuvi pohjasta 2 kierrosta auki, pieni 2½. Näyttää vaan aika seksikkäiltä hihnapyörän ajotusmerkit, onko tietoa moottorin vuosimallista ja ovatko kaasutin ja jakaja samasta moottorista? Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Jakaja ja kaasari on samasta motista! Nyt tyhjäkäynti löytynyt tosin pikkasen aaltoilee, alipaineletkut tehty uusiks. Pirusti liitoksia uusittu tänään ja vilkutkin löyty. Latausreleelle pitää tehdä kehikko vielä, ettei ole vapaana siellä penkin alla. Ajovalot kateissa vielä, pitkät toimii ja parkit. Hmm. Täl viikolla ton saa leimalle jos löytyy valot! Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Nyt läks ajovalotkin pelittämään ja säädetty tyhmäkäynti kohdalleen ajovalot päällä. Vielä kun pikkufiksaukset laittaa niin pääsee tarjoamaan leimalle! Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Tänään kävin leimaamassa ja läpihän se meni. Moottorissa vetoja nyt samoin kuin entisessä 1300cc. Ylhäällä ei vedä samalla innolla vielä, sytkän säätöjä haetaan, pääsuutin pitänee vaihtaa. Pitänee ryhtyä säätötoimiin. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Mukavasti tuli lisää vetoja kun sääti lisää kaasaria ja kiihdytyspumppua vähän aiemmin aukeavaksi. Sytkää säädetty myös. Nyt vetää kivuttomasti kolmosella sinne 90 km/h. Pääsuutin pitää kyllä vaihtaa isompaan ja perän korkeus säätää. Tyhjäkäynti on noussut pikkuhiljaa ja käynti melko tasaista. Pitänee huomenna säätää tyhjistä pienemmälle. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Tänään katos kipinä kuppelista ja jäin sitte vaimon hinattavaksi. Tais mennä puola rikki kun en muuta vikaa löytänyt. Mukavaa oli kruisailla siihen asti ja loppuviikosta puola testattavaksi. Tuleekos sinne puolalle kokoajan täys jännite? Quote Link to comment
tolvana Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Tulee aina kun virrat on päällä. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Jepu, puola tai konkka paskana siellä. Kärkiväli oli 0.4mm ja kaikki muukin kuosissa. Katsotaan loppuviikosta lisää kun ehdin! Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Rassailtu tänään, kokeiltu uudella puolalla: ei mitään. Otettu jakaja irti: ei näkyviä oireita. Vasta kun kävin jakajan kanssa Keiteleen speed shopissa niin selvisi vikakin: oli kärjet niin pinnoittuneet jollain ettei kipinä mennyt eteenpäin lainkaan vaikka niitä olin putsannut juuri paperilla. Alipainesäädinkään ei alussa penkissä toiminut, mutta laitettiin kuntoon herkistämällä. Erittäin jees, huomenna taas kuppeli ajossa :D Quote Link to comment
Lahti411 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Mulle onkin nimen omaan opetettu, että hiekkapaperilla ei saa kärkiä putsata, kun (muistaakseni) pii juurikin palaa sinne kärkiin kiinni. Viilalla kaiketi pitäisi oikeaoppisesti kärjet putsata. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Nyt onkin sitten aina pikkuviila kuppelin etupaksissa! Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Ei ymmärrä miksei lähde käyntiin. Kaiken katsoin, paitsi ajoituksen uudelleen kun ei ollut yleismittaria saatavilla. Akku loppui niin ei voinu enempää säätää. Hmmph! Seuraavaksi jakajan ajoitus ja sitten sytytystulpista kipinää katsoen... Öljyt tuli taas vaihdettua. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Mulle onkin nimen omaan opetettu, että hiekkapaperilla ei saa kärkiä putsata, kun (muistaakseni) pii juurikin palaa sinne kärkiin kiinni. Viilalla kaiketi pitäisi oikeaoppisesti kärjet putsata. Itse olen taas elänyt siinä ymmärryksessä että aina jos kärkiä viilataan tai hiodaan niin se on aina ensiapua eikä ratkaise suurempaa ongelmaa. Tämä sen takia että uusissa kärjissä on pinnoite pinnassa joka estää kipinöintiä ja luonnollisesti jos sen hio pois niin ei se ainakaan estä kipinöintiä. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Pitää kyllä vaihtaa uudet kärjetkin jakajaan, niin on yksi kohta sitten myös poissuljettu. Tänään vielä kipaisen katsomassa tuleeko tulpille asti kipinää ja tsiikaan sytkän. Bentsiino haisoo, vuan eip käy. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Kokeilin kipinää toisella jakajalla ja kone lähti käymään kolmella pytyllä kaasua painamatta. Hyvin tuntus kaverin jakaja toimivan, on vetojakin ihan erimalliin kuin omalla aiemmin. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Kruisailtu taas tänään ja etsitty säätöjä, taitaa kytkin vedellä viimeisiään kun tuntuu luistavan nopeissa 2-3 vaihdoissa. Vetoja on kivasti ja äänikin hauska, mutta varmaan pitäisi tuo kytkinlevy uusia ja oma jakaja purkaa atomeiksi ja pestä... Kaasuttimenkin voisi vaihtaa sellaiseen missä on ryyppy. On tässä kyllä laitettavaa vielä, mutta homma etenee! Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Tuo 34:nen kaasutin vaihtuu kyllä tuplaan talven aikana. Tiedustelisin tässä onko jengi käyttänyt 1600cc koneessa, vakionokan kanssa 1.25 keinuja ja 40 tai 44:sta tuplaa? Käyttömukavuutta haen, en viimoisinta tehoa. Quote Link to comment
tolvana Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 siis vaihtamassa yhteen kakskurkkuseen vai tupliin? yx kaasarisena pelaa 40 huomattavasti paremmin, 45 lortto 28 kurkuilla toimi jotenkin, isommilla huonommin. Mul ois jouten ainakin yks 40 webru esilämmitettävine imareineen päivineen. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Yhdestä tuplasta puhun, nurkkatuplia en rupea tähän vakiokoneeseen laittamahan. Mites, sinulla siis ehjä 40 tupla ja imusarja? Mites o pyynti? Quote Link to comment
JM Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Vakiokoneesta tulee kiva 1.4 keinuilla ja yks kurkkusilla nurkka kaasareilla. 1 Quote Link to comment
tolvana Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Tuo webru meni vartissa kun laitoin sen tonne myyntipalstalle. 45lortto ja imari olis vielä mut ei taida kannattaa laittaa sitä pikkuvireiseen 1600 koneeseen tai ainakaan mä en saanut sitä toimimaan riittävän hyvin mun mielestä. Siirtymässä tk-piiriltä pääsuutinpiirille tukehtuu ehkä puoleks sekunniks ennenkun alkaa vetämään ja mä en ton kans tullu toimeen eli tahtoo tasasen vedon. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Kyllä mieki nuita 1.4 keinuja kattelin, mutta yhdellä kakskurkkusella pitäisi saada toimimaan. Tuo 45:nen taitaa olla vähän nihkeä, tuolla nykyisellä (ultrassa pesty) 34:lla kun ajaa niin siinä on juurikin tuollainen 0,5 sek pykälä ennenkuin rupeaa vetämään ja säätämisistä huolimatta sitä ei tunnu saavan pois. Tasaista vetoa kaipaan, jos jollain kokonaista 40mm tuplakaasaria+ imusarjaa tarjolla niin olen kiinnostunut. Quote Link to comment
Racing Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 yhden keskituplan saa pelaamaan,mutta kurkut saa olla sitten tosi pienet tuollaiseen moottoriin 26mm tai max.28mm ja imusarja mallia esilämmitettävä alumiinikeskiosalla. Kaasutin 36mm tai 40mm. Nurkka brosolit olis yksi järkevämpi vaihtoehto. Vakiokoneeseen on oma kaasarinsa kuitenkin paras. Quote Link to comment
JM Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 FRD Delortot on tosi hyvä vaihtoehto.1.4 keinut ja peltisarja. Vakio koneesta 62 takapyöräheppaa. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Pienillä kurkuilla ajattelinkin tuota yhtä keskituplaa, niin käyttömukavuus pysyy. Ihan kivat tehot vakiokoneesta keinuilla ja virtaavammalla putkella! Kyllähän ne ehjät pienet ykskurkkuset nurkatkin kiinnostas, mutta ne vivustot ja kaikki pitäisi saada valmiina sarjana. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Myös 2 x 36DRLA tai 40IDF voi olla hyvä vaihtoehto. 40IDF:ssä yleensä 28 ta 30 sisäkurkut. 28-30 sisäkurkku erittäin passeli vähän lähes vakioon 1600-1700cc koneeseen. Suotta pelätä 2 x kaksikurkkuista kaasaria, sillä kaasutinkoko / kurkkukoko tulisi laskea per sylinteri, vaikka olisi yksi tai kaksi kaasutinta. 2 x kurkkuisella kaasarilla saa aikaan todella mainiosti käyttäytyvän koneen, kun jokaiselle pytylle on oma kurkku. Huomattava ero yhteen keskikaasariin verrattuna käyttömukavuudessa ja tehoissa. Miksi muutenkaan porsche laittoi aikoinaan 2x40mm 2-kurkkuiset solexit 356 ja 912 90 heppaisiin 1600cc koneisiin. Saan n. kuukauden päästä uuden 40IDF parin, voin myydä 290€ hintaan. Quote Link to comment
Racing Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Aivan turhaa alkaa tuplia tunkemaan lähes vakioon koneeseen ykskurkkuiset nurkat riittää ja saa toimimaan täysin kun osaa säätää. Tuplilla tulee hieman alavääntöä lisää,ei mitään muuta etua. Toisekseen yksikurkkuiset 40mm nurkat hyvillä imusarjoilla riittää tehoissa niin pitkälle että harvalla on oikeasti tarvetta isompaan kaasutinpatteristoon katuautossa. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Pitääpä katsoa mitä talven aikana tulee vastaan, uusia ykskurkkusiakin saa ok hintoihin sarjoineen. Quote Link to comment
ARTO Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Voi ne tuplatuplat vakioonkin laittaa. Sopivan pienet kurkut ja suuttimet ja tehoa tulee +10hv vakioon nähden. Sitten kun virinälkä yllättäää, on kaasarit jo valmiina ja sopivasti suuttima ja mahdollisesti kurkkuja vaihdellen kaasareista ei lopu potku vaikka pitkälti yli 100hv koneeseen ookoot. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Tänään löyty Dellorto DRLA 40 kaasutin+roippeet, se siihen tulee. :D Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Laittelin eilen kuplan talliin, valutin tankin tyhjäksi ja otin öljyt veke. Ei ihme ettei käynyt kovin hyvin kylmänä ja ei vastannut kaasuun kun oli kiihdytyspumpun vivusto irronnut. Quote Link to comment
Guest Rantsu Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Kytkinremppa edessä ensin, samaten jarrunesteiden vaihto. Tarttisin myös vaihtovirtalaturin ja jalan tuohon, vaihdossa saa hyväkuntoisen tasiksen ja säätimen. Tarjoa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.