Jump to content

Jarrupoljin ei palaudu kunnolla.


Recommended Posts

Posted

Tässä ennen katsastusta pohtinu huonon polkimen palautumisen. Jousi on tietävästi oikein asennettu.

Jarruvalot jää myös palamaan kunnes poljinta vedetää takaisin. Voiko esim. pääsylinterissä oleva jousi olla katkennut?

Posted

Jep. 2 vuotta vanhat letkut. Vuotoa ei näy. Enemmän epäilen palautus jousta polkimessa. Näyttää oudolta. Joskohan se on väsähtäny tai jotain?

Posted

Ei, polkimet liikkuu ihan vapaasti jumittamatta.

Jousi oli oudosti taivutettu, nyt kun oon sitä hieman oionnu ja korjannu muotoa se istuu paremmin ja myös palauttaa polkimen paremmin.

Posted

Tämän näköistä siellä nyt on kun oon oionnut sen jousen hieman sekä sitä koukkua hieman tiukentanu että tuli lyhyemmäks. Nostin samalla sen vastakkaisen pään poljinasetelman pultin päälle jolloin se myös kiristyi hieman lisää..

 

DSC_0800.jpg

  • 2 years later...
Posted

Hmm. Tää toimi jonkin aikaa. Jo viime vuonna oli taas sama ongelma mutta ajelin onnessani kun kerran jarrutekniikkaa tuli silleen että jalka veti aina polkimen takaisin jarrutuksen jälkeen.. :)

 

Nyt tää alkaa pikkuhiljaa tympimään ja lisäksi katsurikin jo poitti että palautuu huonosti. Oon kokeillu myös saada etujarruja ottamaan tasaisesti mutta ei meinaa onnistua. Tuntuu kuin jarrut etupäässä ei meinaa jaksaa vapautakaan jos säädän ja jarrutan.. Jää harittamaan...

 

Voiko jarruletkut jotka tuli vaihdettu 2009 olla jo sen verran turvoksissa että neste ei pääse enää vapaasti palautumaan?

  • 2 weeks later...
Posted

No. Viime viikolla sit lopulta uudet jarruosat saapui ja vaihdoin kaikki etupäässä paitsi kilvet ja rummut...

 

FB_IMG_1439390357722.jpg

FB_IMG_1439396084824.jpg

 

Vaikutti vahvasti siltä että letkut turvonneet. Lisäksi vanhat työsylinterit jumitti pikkasen kun jarrutti..

 

Lisäksi sain vihdoin vaihdettu pois edellisen omistajan patenttiakin.. Olin jo pari vuotta sitten ihmetelly sitä... :D Se ei ollu vaihtanu oikeanpuoleista työsylinteriä vaikka ylämännästä oli toinen korvake katkennu, vaan se olikin poranu kaks reikää siihen toiseen korvakkeeseen ja pujottanu rautalankaa läpi ja sit tinannu sen kiinni. Jarrukenkä oli sit sidottu sillä mäntään kiinni........! Toiminu kyllä mutta ei ehkä ihan optimaalinen ratkaisu... :P

 

20150812_181105.jpg

 

No, oli miten oli. Nyt on uudet kamat keulassa. Jarrut pelaa, ja poljin palautuu kuten pitää...

Posted (edited)

Ei tuo kyllä minusta näytä olevan siellä päinkään oikein tuo palautusjousi tuossa vuoden 2013 kuvassa. Jousessa olevan koukunhan pitäis tulla tuohon jarrun työntötangon akselissa olevaan uraan.

 

924183.jpg

Edited by -tipi-
Posted

Alkuperäisen aloituksen perusteella olisin veikannut että polkimen jousessa vika. Aattelin notta koska jarruvalo jää palamaan se tarkoittaa että pääsylinterissä on painetta (kai tässkin paineella toimiva valo?). Pääsylinterin painetta ei vois oikein aiheuttaa jarrujen pääsä oleva vika, sen sijaan jos poljin vähänkin pistää vastaan niin reitti pääsylinterstä säiliölle ei aukea.

Mutta jos ne nyt toimii niin hyvä!

 

Hieno on tuo jarrumännän patentti jonka "edellinen omistaja" (wink-wink) on tehnyt.  =)

Posted

Hieno on tuo jarrumännän patentti jonka "edellinen omistaja" (wink-wink) on tehnyt.  =)

 

Mikään muu ei ole niin kekseliäs kuin nuuka pensasmekaanikko...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...