Hebster52 Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Tässä ennen katsastusta pohtinu huonon polkimen palautumisen. Jousi on tietävästi oikein asennettu. Jarruvalot jää myös palamaan kunnes poljinta vedetää takaisin. Voiko esim. pääsylinterissä oleva jousi olla katkennut? Quote Link to comment
GT78 Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 No onks nää perinteiset eli turvonneet jarruletkut / pääsylinterin vuotava tiiviste jo mietitty? Quote Link to comment
GT78 Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 No onks nää perinteiset eli turvonneet jarruletkut / pääsylinterin vuotava tiiviste jo mietitty? Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Jep. 2 vuotta vanhat letkut. Vuotoa ei näy. Enemmän epäilen palautus jousta polkimessa. Näyttää oudolta. Joskohan se on väsähtäny tai jotain? Quote Link to comment
JaniM Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Eihän polkimet itessään jumita? Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Ei, polkimet liikkuu ihan vapaasti jumittamatta. Jousi oli oudosti taivutettu, nyt kun oon sitä hieman oionnu ja korjannu muotoa se istuu paremmin ja myös palauttaa polkimen paremmin. Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Tämän näköistä siellä nyt on kun oon oionnut sen jousen hieman sekä sitä koukkua hieman tiukentanu että tuli lyhyemmäks. Nostin samalla sen vastakkaisen pään poljinasetelman pultin päälle jolloin se myös kiristyi hieman lisää.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 7, 2015 Author Share Posted August 7, 2015 Hmm. Tää toimi jonkin aikaa. Jo viime vuonna oli taas sama ongelma mutta ajelin onnessani kun kerran jarrutekniikkaa tuli silleen että jalka veti aina polkimen takaisin jarrutuksen jälkeen.. :) Nyt tää alkaa pikkuhiljaa tympimään ja lisäksi katsurikin jo poitti että palautuu huonosti. Oon kokeillu myös saada etujarruja ottamaan tasaisesti mutta ei meinaa onnistua. Tuntuu kuin jarrut etupäässä ei meinaa jaksaa vapautakaan jos säädän ja jarrutan.. Jää harittamaan... Voiko jarruletkut jotka tuli vaihdettu 2009 olla jo sen verran turvoksissa että neste ei pääse enää vapaasti palautumaan? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Mikä tahansa on mahdollista nykylaatuisten repro osien kanssa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 17, 2015 Author Share Posted August 17, 2015 No. Viime viikolla sit lopulta uudet jarruosat saapui ja vaihdoin kaikki etupäässä paitsi kilvet ja rummut... Vaikutti vahvasti siltä että letkut turvonneet. Lisäksi vanhat työsylinterit jumitti pikkasen kun jarrutti.. Lisäksi sain vihdoin vaihdettu pois edellisen omistajan patenttiakin.. Olin jo pari vuotta sitten ihmetelly sitä... :D Se ei ollu vaihtanu oikeanpuoleista työsylinteriä vaikka ylämännästä oli toinen korvake katkennu, vaan se olikin poranu kaks reikää siihen toiseen korvakkeeseen ja pujottanu rautalankaa läpi ja sit tinannu sen kiinni. Jarrukenkä oli sit sidottu sillä mäntään kiinni........! Toiminu kyllä mutta ei ehkä ihan optimaalinen ratkaisu... :P No, oli miten oli. Nyt on uudet kamat keulassa. Jarrut pelaa, ja poljin palautuu kuten pitää... Quote Link to comment
NO H2O Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Btw... Olikos sulla pelkät dropit edessä? Quote Link to comment
-tipi- Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 (edited) Ei tuo kyllä minusta näytä olevan siellä päinkään oikein tuo palautusjousi tuossa vuoden 2013 kuvassa. Jousessa olevan koukunhan pitäis tulla tuohon jarrun työntötangon akselissa olevaan uraan. Edited August 17, 2015 by -tipi- Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 17, 2015 Author Share Posted August 17, 2015 Tuo sun kuva on uudemmilla polkimilla.. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 (edited) http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=1113530 Kyllä se ihan oiken näyttää nyt olevan. Edited August 17, 2015 by Tanhis Quote Link to comment
multanen Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Alkuperäisen aloituksen perusteella olisin veikannut että polkimen jousessa vika. Aattelin notta koska jarruvalo jää palamaan se tarkoittaa että pääsylinterissä on painetta (kai tässkin paineella toimiva valo?). Pääsylinterin painetta ei vois oikein aiheuttaa jarrujen pääsä oleva vika, sen sijaan jos poljin vähänkin pistää vastaan niin reitti pääsylinterstä säiliölle ei aukea. Mutta jos ne nyt toimii niin hyvä! Hieno on tuo jarrumännän patentti jonka "edellinen omistaja" (wink-wink) on tehnyt. =) Quote Link to comment
NO H2O Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 Hieno on tuo jarrumännän patentti jonka "edellinen omistaja" (wink-wink) on tehnyt. =) Mikään muu ei ole niin kekseliäs kuin nuuka pensasmekaanikko... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.