previa Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 eilinen ilta meni tallissa, kun sain taas uuden inspiksen kuplan kanssa. nyt olis droppiolat vihdoin asennettuna muutama kuva valmiista keulasta sekä vertailuksi kuva ennen operaatiota autossa on jo puma-säätökeula entuudestaan ja rengasprofiili on 165R15 joka on pakko muuttaa matalammaksi, jos tuolla mielii ajaa. en huomannut mitata maavaraa ennen asennusta, mutta asennuksen jälkeen se on akselin matalimman kohdan ja betonilattian välissä 2.5cm Quote
-tipi- Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Kunnon renkailla pääset korkeuslukemassa miinuksen puolelle! Quote
Guest Raggare Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 kaipais ehkä jonkun 4-5" hipasun akseliin? :) Quote
Guest Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Juuri näin! Minulla on ollut parikesää tuo ~25mm maavara keulassa ja se opettaa "lukemaan tietä" =) 145/65 kumeilla todellakin tontissa ;) Quote
hanski. Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 jos kauniisti pyytää..niin voiskos saada kuvaa ja mittoja kun keula on säädettynä korkeimpaan asentoon??? oon kans ostamas droppi olkia ja säätäakselia...niin sais käsityksen tuleekos liian matala...kiitos!!! Quote
previa Posted September 1, 2005 Author Posted September 1, 2005 mä koitan mitata kuhan kerkeen, mut voi olla et kerkeen talliin vasta ens keskiviikkona.. pki Quote
previa Posted September 8, 2005 Author Posted September 8, 2005 no enhän mä sitä muistanu mitata.. tankin kyl kävin asentamaan paikoilleen ja jarrunestesäiliön letkuineen.. sama pää kesät talvet.. on kait noita yhdistelmiä muillakin, onko kukaan mitannu? Quote
hanski. Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 saakos joltakin muulta mittoja??? eli dropatut olat ja tehdastekoinen säätöakseli YLÄASENNOSSA...paljonkos jää maavaraa??? ja millä renkaskoolla mitattu... olisi hyvä tietää ennenkuin ostan osat... Quote
previa Posted September 27, 2005 Author Posted September 27, 2005 nyt olis vedetty 145/65R15 contit vanteelle ja niitä sovitellaan keskiviikkona alle.. on ne pirun pikkuset käsissä pyöritellä elikäs maavara oli 165/15 kanssa 2,5cm toi 145/65R15 on halkaisijaltaan 76mm pienenpi tota 165sta eli noin äkkiä laskettuna maavara menee negatiiviseks? täytynee ostaa hilti jotta saa volsun pois tallista..heh Quote
-tipi- Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Noilla 145/65 myös mittarit näyttää päin didduu, kilometrejä kertyy varsin rifakasti. Oisivat hyvät autoon, jolla tehään työajoa... Quote
Guest ritariässä Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 sellaset noin 11 kertaa enemmän pyörähtää kilsan matkalla kuin vakiokumi Quote
-tipi- Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Tään laskurin mukaan (kuin myös oman kokemuksen) hiukka enemmän eroa: http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html Ainakin jos vakiona on 155/80R15, mittarin heittoa tulee 9,5%, ja tuo jos tulee lisää entiseen 5-10 prossaan... Quote
mikan Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 nyt olis vedetty 145/65R15 contit vanteelle ja niitä sovitellaan keskiviikkona alle.. on ne pirun pikkuset käsissä pyöritellä Kova paikka ostaa kilpurin renkaat, aijai! :-) t. Mika Quote
Kaitsu Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 saakos joltakin muulta mittoja??? eli dropatut olat ja tehdastekoinen säätöakseli YLÄASENNOSSA...paljonkos jää maavaraa??? ja millä renkaskoolla mitattu... Tehdasakseleissa on eroja. Omassa perussäätöakselissa säätöpalikat oli hieman eriasennossa, kuin tuossa kavennetussa. Molemmat Puman tekeleitä. Nykyisellä menisi ilman olkiakin paljon lähemmäs maanpintaa. Tässä hetkellä autossa on 165/65R15 kumit edessä, 2" kavennettu keula ja dropit. Akselin alimmalta kohdalta maavaraa n. 70mm, bugpackin kavennetulle tarkoitetun vakaajan kohdalla vähän vähemmän. Ja auto on niin korkealla kuin sen saa. Alas menee sitten paljon pidemmälle.. Kaitsu Quote
previa Posted September 27, 2005 Author Posted September 27, 2005 nyt olis vedetty 145/65R15 contit vanteelle ja niitä sovitellaan keskiviikkona alle.. on ne pirun pikkuset käsissä pyöritellä Kova paikka ostaa kilpurin renkaat, aijai! :-) t. Mika arvaa vaan kirpasko?? heh ei auta valittaa..mut kalliit ne oli Quote
Guest Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Tässä hetkellä autossa on 165/65R15 kumit edessä, 2" kavennettu keula ja dropit. Akselin alimmalta kohdalta maavaraa n. 70mm, bugpackin kavennetulle tarkoitetun vakaajan kohdalla vähän vähemmän. Ja auto on niin korkealla kuin sen saa. Alas menee sitten paljon pidemmälle.. Kaitsu siinä mun akselissa on kans vaan asennot Matala ja SIKAMATALA. Ei saa vakiokorkeuteen ollenkaan. leima tuli silti, ylimmässä asennossa :) Jan Quote
previa Posted September 28, 2005 Author Posted September 28, 2005 ny olis renkaat alla ja keula kirjaimellisesti tontissa.. maavara ei kuitenkaan menny negatiiviseks..ellei laske paineita hmmm' nyt sitä maavaraa on kuitenkin mahtavat 6,2mm jess mut ny olis piän propleema.. jostain syystä en saa keulaa säädettyä ylöspäin, vaik säädöt avaa lukituksesta ja auto on pukkien päällä, niin en vain saa säätöjä liikkumaan ylöspäin..perhana auto akseleineen on kieltämättä seisonut jonkinaikaa (3-4v) akseli ala-asennossa.. eikai auta kuin rupeta purkaan koko perkeleen pukkia ja kattoo mis jumittaa eli ei vieläkään kuvia ja mittoja yläasennossa, sori hanski Quote
hanski. Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 no odotellaan...en viitsis ennen osia tosiaan ostaa, ennenkuin saan mittoja/tietoja korkeudesta... Quote
Marko Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Ei taida mennä nokka edellä talliin näyttää kynnys aika korkealta Quote
Guest KAAPO Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Tankki täyteen,työkalupakki keulaluukun alle ja kuski & repsikka sisään autoon niin ei taida tarvii lähtee liikenteeseen???? Quote
Guest Raggare Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 onhan tos viel pari askin verra ainesta iskaritolpas raaputtaa maahan.. Quote
Racing Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Jep matala on. Eli jos sulla on nyt akseli alimmas asennos ja Dropit paikallaan,niin sen pitäisi tuosta periaatteessa nousta mainostetut noin 10senttiä ylöspäin kun akselin säätää ihan yläasentoon. tuskin se kymmentä senttiä nousee kylläkään. Kiinnostais kyllä kanssa minkänäkönen tulee kun akseli yläasennossa ja dropit alla. Quote
previa Posted October 5, 2005 Author Posted October 5, 2005 koitan tänää muistaa mitata paljonko lampun alareunaan on nyt matkaa lattiasta.. ite aksololle on kyl kerkee tänää mitää tekeen pki Quote
previa Posted October 6, 2005 Author Posted October 6, 2005 mitta lattiasta lampun alareunaan tällä kompinaatiolla on 34,5cm ja jos säätöakseli teoriassa nostaa keulaa ~10cm silloinhan ollaan 44,5cm ja eturenkaiksi kun laitetaan 165R15 ni ollaan noin 47-48 cm joka on jo todella lähellä vaadittua 50cm korkeutta. mä katsastin juuri botsin viimeviikolla, mä mittasin sille korkeutta 43cm se on tosin makaavalamppuinen ja vm67 ei katsastusmiestä kiinnostanut lamppujen korkeus, tosin en sitä kyl ottanut edes puheeksi, eikä hän puhunut mitään säätökeulastakaan, vaik palloniveliä vääntelikin yms. uskoisin et sillä on suurin vaikutus, missä kunnossa auto on noin muuten, meinaan vaan jos kaikki paikat on tehty asianmukaisesti eikä huomautettavaa ole, ni tuskin siinä enää ruvetaan muutamasta sentistä nussuttamaan? mut näähän on niit tapauskohtaisia juttuja Quote
Guest Mika Raussi Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 On nusutettu senteistä vaikka kuinka paljon. Toinen oli vimpan päälle tehty ja toinen vähän kesken ja ruma, mutta kunnolla tehty. Quote
Guest fastghia Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Höh. Katsastukseen vaan rättärin tyyliset lamput kiinni lokarin päälle :) Kyllä se sillä hoituu... Quote
metake Posted October 6, 2005 Posted October 6, 2005 Ja tuosta listasta kannattaa niinkun hiukka tutkia ja valita sitä katsastus asemaa. Esim ite en vie KOSKAAN yksityisille, ***tana niissä saa mitään vehjettä läpi ;-) http://www.ake.fi/pdf/hylk.pros2002-6-2005.pdf Quote
mikan Posted October 7, 2005 Posted October 7, 2005 Mulla taas päinvastaisia kokemuksia, yksityisellä mm. muutoskatsastus sujui paljon leppoisammin kuin sauk:n konttorilla. Tuttu katsari on taivaan lahja harrastajalle. t. Mika Quote
Guest Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Tässä kuva vinolamppuisesta samalla kombinaatiolla, on ollut käyttökorkeus jo parinkesän ajan kuten kallistuksenvakaajasta huomaa =) Quote
-MITO- Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 ;) http://www.snopes.com/katrina/photos/debitcard.asp Quote
joksa Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 ;) http://www.snopes.com/katrina/photos/debitcard.asp Tuo juurikin mieleeni, kun näin ylläolevan kuvan :) Jokos on lasku ferrarista tullu? Quote
Kaitsu Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Olispa pitänyt itsekin tajuta laittaa jotain tohon vertailukohdaksi - no näillä kuvilla ei mitään tilailla, mutta ehkä niistä jotain näkee. Dropit on ja säätökeula säädetty niin ylös kuin sen saa. Isoimmissa töyssyissä raapasee vakaajaa. Pitäisi vielä joskus koittaa saada vakaajaa vähän ylemmäs. Kaitsu Quote
Racing Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Aika matalaksi menee jos meinaa enemmän ajella,tuolla ei mennä kyllä jarrudynamolle varmaan :) Droppien kanssa kantsis varmaan tehdä säätöakseli itse tai siirtää puman akselissa säätöpalojen paikkaa jotta sen sais tarvittaessa hieman enemmän ylös. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.