Jump to content

nyt on dropit paikoillaan


previa

Recommended Posts

Posted

eilinen ilta meni tallissa, kun sain taas uuden inspiksen kuplan kanssa.

nyt olis droppiolat vihdoin asennettuna

 

muutama kuva valmiista keulasta sekä vertailuksi kuva ennen operaatiota

autossa on jo puma-säätökeula entuudestaan ja rengasprofiili on 165R15 joka on pakko muuttaa matalammaksi, jos tuolla mielii ajaa.

 

en huomannut mitata maavaraa ennen asennusta, mutta asennuksen jälkeen se on akselin matalimman kohdan ja betonilattian välissä 2.5cm

post-170-13888357951398_thumb.jpg

post-170-13888357951738_thumb.jpg

post-170-13888357951974_thumb.jpg

Posted

Juuri näin! Minulla on ollut parikesää tuo ~25mm maavara keulassa ja se opettaa "lukemaan tietä" =) 145/65 kumeilla todellakin tontissa ;)

Posted

jos kauniisti pyytää..niin voiskos saada kuvaa ja mittoja kun keula on säädettynä korkeimpaan asentoon???

 

oon kans ostamas droppi olkia ja säätäakselia...niin sais käsityksen tuleekos liian matala...kiitos!!!

Posted

no enhän mä sitä muistanu mitata.. tankin kyl kävin asentamaan paikoilleen ja jarrunestesäiliön letkuineen..

 

sama pää kesät talvet.. on kait noita yhdistelmiä muillakin, onko kukaan mitannu?

  • 2 weeks later...
Posted

saakos joltakin muulta mittoja??? eli dropatut olat ja tehdastekoinen säätöakseli YLÄASENNOSSA...paljonkos jää maavaraa???

ja millä renkaskoolla mitattu...

 

olisi hyvä tietää ennenkuin ostan osat...

Posted

nyt olis vedetty 145/65R15 contit vanteelle ja niitä sovitellaan keskiviikkona alle.. on ne pirun pikkuset käsissä pyöritellä

 

elikäs maavara oli 165/15 kanssa 2,5cm

 

toi 145/65R15 on halkaisijaltaan 76mm pienenpi tota 165sta

 

eli noin äkkiä laskettuna maavara menee negatiiviseks?

 

täytynee ostaa hilti jotta saa volsun pois tallista..heh

Posted

Noilla 145/65 myös mittarit näyttää päin didduu, kilometrejä kertyy varsin rifakasti. Oisivat hyvät autoon, jolla tehään työajoa...

Guest ritariässä
Posted

sellaset noin 11 kertaa enemmän pyörähtää kilsan matkalla kuin vakiokumi

Posted
nyt olis vedetty 145/65R15 contit vanteelle ja niitä sovitellaan keskiviikkona alle.. on ne pirun pikkuset käsissä pyöritellä

 

Kova paikka ostaa kilpurin renkaat, aijai! :-)

 

t. Mika

Posted
saakos joltakin muulta mittoja??? eli dropatut olat ja tehdastekoinen säätöakseli YLÄASENNOSSA...paljonkos jää maavaraa??? ja millä renkaskoolla mitattu...

 

Tehdasakseleissa on eroja. Omassa perussäätöakselissa säätöpalikat oli hieman eriasennossa, kuin tuossa kavennetussa. Molemmat Puman tekeleitä. Nykyisellä menisi ilman olkiakin paljon lähemmäs maanpintaa.

 

Tässä hetkellä autossa on 165/65R15 kumit edessä, 2" kavennettu keula ja dropit. Akselin alimmalta kohdalta maavaraa n. 70mm, bugpackin kavennetulle tarkoitetun vakaajan kohdalla vähän vähemmän. Ja auto on niin korkealla kuin sen saa. Alas menee sitten paljon pidemmälle..

 

Kaitsu

Posted
nyt olis vedetty 145/65R15 contit vanteelle ja niitä sovitellaan keskiviikkona alle.. on ne pirun pikkuset käsissä pyöritellä

 

Kova paikka ostaa kilpurin renkaat, aijai! :-)

 

t. Mika

 

arvaa vaan kirpasko?? heh ei auta valittaa..mut kalliit ne oli

Posted

Tässä hetkellä autossa on 165/65R15 kumit edessä, 2" kavennettu keula ja dropit. Akselin alimmalta kohdalta maavaraa n. 70mm, bugpackin kavennetulle tarkoitetun vakaajan kohdalla vähän vähemmän. Ja auto on niin korkealla kuin sen saa. Alas menee sitten paljon pidemmälle..

 

Kaitsu

 

 

siinä mun akselissa on kans vaan asennot Matala ja SIKAMATALA. Ei saa vakiokorkeuteen ollenkaan.

leima tuli silti, ylimmässä asennossa :)

 

Jan

Posted

ny olis renkaat alla ja keula kirjaimellisesti tontissa.. maavara ei kuitenkaan menny negatiiviseks..ellei laske paineita hmmm'

nyt sitä maavaraa on kuitenkin mahtavat 6,2mm jess

 

mut ny olis piän propleema.. jostain syystä en saa keulaa säädettyä ylöspäin, vaik säädöt avaa lukituksesta ja auto on pukkien päällä, niin en vain saa säätöjä liikkumaan ylöspäin..perhana

 

auto akseleineen on kieltämättä seisonut jonkinaikaa (3-4v) akseli ala-asennossa.. eikai auta kuin rupeta purkaan koko perkeleen pukkia ja kattoo mis jumittaa

 

eli ei vieläkään kuvia ja mittoja yläasennossa, sori hanski

Posted

Tankki täyteen,työkalupakki keulaluukun alle ja kuski & repsikka sisään autoon niin ei taida tarvii lähtee liikenteeseen????

Guest Raggare
Posted

onhan tos viel pari askin verra ainesta iskaritolpas raaputtaa maahan..

Posted

Jep matala on. Eli jos sulla on nyt akseli alimmas asennos ja Dropit paikallaan,niin sen pitäisi tuosta periaatteessa nousta mainostetut noin 10senttiä ylöspäin kun akselin säätää ihan yläasentoon. tuskin se kymmentä senttiä nousee kylläkään. Kiinnostais kyllä kanssa minkänäkönen tulee kun akseli yläasennossa ja dropit alla.

Posted

mitta lattiasta lampun alareunaan tällä kompinaatiolla on 34,5cm

ja jos säätöakseli teoriassa nostaa keulaa ~10cm silloinhan ollaan 44,5cm

ja eturenkaiksi kun laitetaan 165R15 ni ollaan noin 47-48 cm joka on jo todella lähellä vaadittua 50cm korkeutta.

 

mä katsastin juuri botsin viimeviikolla, mä mittasin sille korkeutta 43cm

se on tosin makaavalamppuinen ja vm67

 

ei katsastusmiestä kiinnostanut lamppujen korkeus, tosin en sitä kyl ottanut edes puheeksi, eikä hän puhunut mitään säätökeulastakaan, vaik palloniveliä vääntelikin yms.

 

uskoisin et sillä on suurin vaikutus, missä kunnossa auto on noin muuten, meinaan vaan jos kaikki paikat on tehty asianmukaisesti eikä huomautettavaa ole, ni tuskin siinä enää ruvetaan muutamasta sentistä nussuttamaan? mut näähän on niit tapauskohtaisia juttuja

Guest Mika Raussi
Posted

On nusutettu senteistä vaikka kuinka paljon. Toinen oli vimpan päälle tehty ja toinen vähän kesken ja ruma, mutta kunnolla tehty.

Guest fastghia
Posted

Höh. Katsastukseen vaan rättärin tyyliset lamput kiinni lokarin päälle :) Kyllä se sillä hoituu...

Posted

Mulla taas päinvastaisia kokemuksia, yksityisellä mm. muutoskatsastus sujui paljon leppoisammin kuin sauk:n konttorilla. Tuttu katsari on taivaan lahja harrastajalle.

 

t. Mika

Posted

Tässä kuva vinolamppuisesta samalla kombinaatiolla, on ollut käyttökorkeus jo parinkesän ajan kuten kallistuksenvakaajasta huomaa =)

post-137-13888357996703_thumb.jpg

Posted

Olispa pitänyt itsekin tajuta laittaa jotain tohon vertailukohdaksi - no näillä kuvilla ei mitään tilailla, mutta ehkä niistä jotain näkee. Dropit on ja säätökeula säädetty niin ylös kuin sen saa. Isoimmissa töyssyissä raapasee vakaajaa. Pitäisi vielä joskus koittaa saada vakaajaa vähän ylemmäs.

 

Kaitsu

 

pDropit.jpg

pStanssi.jpg

Posted

Aika matalaksi menee jos meinaa enemmän ajella,tuolla ei mennä kyllä jarrudynamolle varmaan :) Droppien kanssa kantsis varmaan tehdä säätöakseli itse tai siirtää puman akselissa säätöpalojen paikkaa jotta sen sais tarvittaessa hieman enemmän ylös.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...