Guest fgronlun Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 Ja että onnistuu hyvin vaikka on ahdin sekä cooleri konehuoneessa. Ajattelin vaan ku ittellä on turbo sekä cooleri tuossa "takapenkillä" niin ku oli pakkasta niin piti melkein ajaa t-paita päällä. Kai tuo aukinainen pelti sitte auttaa sen verran hyvin sitte. Ittellä ei ole kokemusta tuosta konehuone turbo asennuksesta.. Ynnäilin vaan yhteen että aikamoinen lämpö paketti vaan nuo molemmat yhdessä.. Quote
Guest laiska`s custom Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 40astetta kun on koneeseen menevä imuilma ni hyvä.. Quote
jukkis Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 Mulla tulee ilmanputsari osittain auton ulkopuolelle niin eiköhän se tarpeeks raitista ilmaa saa. Mut sanoppa "laiska" vielä siitä mun pakosarjasta,miks ei kannata laittaa kokonaan uutta putkee tosta missä neljä muuttu yheks ja silleen että tulee kartiona ahtimelle? Quote
Guest fgronlun Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Lohkoa on alettu putsamaan ku meinaa olla tuo jenkkien hiekkalaatikko valu hieman karkeata. Pitäis vielä lähettää tuo kampipaketti tasapainotukseen mutta on vähä raha pulaa tällä hetkellä. Pitäis vaan saada tuo avo bmw eka valmiikis.. Oli muuten hieno turbo kupla myynnissä tuola nettiautossa Quote
Guest Perämettä Gruising Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Puristukset mitattu ja sytkä saatu vihdoin kuntoon. Nyt hurisee. suurteho puola oli sulattanut sytytyksen osia, moottorin pesun yhteydessä. Puuttuu vielä flippikeulan, takaluukun ja takapalan pohjatyöt + Maalaus. Ilmanotot ikkunoista ja sisusta on vielä pahasti kesken. Kaiken lisäksi viikonloppuna tuli ostettua avo bimmeri joka on nyt osina ja odottaa väriä niskaan! Uskomaton maalari ei yhtään peltiä jossa ei ollut valumaa! Ihan näin off topic. Quote
Guest fgronlun Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 kato en näköjään ainut joka hurahtanu bmw.. Quote
Racing Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 kato en näköjään ainut joka hurahtanu bmw.. Et valitettavasti,kolmas käsi ylös. Hyviä autoja nekin on. Tosin ilmavolkkareita ei voita mikään. Quote
jukkis Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Ruiskuimusarjaa rakenneltu,pakosarjaa pilkottu,sähköjä vedelty,osia ooteltu. Kuulalaakeriahdin pitää tilata ku sain tun "luolamies"föönin myytyä.Suunnitelmat muutuu ennen ku entisiä kerkee toteuttaa ;) Quote
mikan Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Ruiskuimusarjaa rakenneltu,pakosarjaa pilkottu,sähköjä vedelty,osia ooteltu. Kuulalaakeriahdin pitää tilata ku sain tun "luolamies"föönin myytyä.Suunnitelmat muutuu ennen ku entisiä kerkee toteuttaa ;) Diskoperuna vai mikä puhallin? Kallista leikkiä... :-) t. Mika Quote
jukkis Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Diskoperuna oli tarkotus laittaa, mutta ei löydy ku sillä isommalla pakopesällä olevaa ja sitä ei kuulema kannata noin pieneen koneeseen laittaa.Virtala sano sen 28r:n olevan ihan hyvä tuohon mun käyttöön, riittää noin 300hp. Ahdin,laippa,putkenlähtö ja ö-nipat 950e, ei paha? Quote
mikan Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Virtala tietää kyllä puhallinhommat, jos on kyse samasta bmw-velhosta mitä luulen. Niin, mutta riittääkö 300 mihinkään? >:-) t. Mika, kun olis edes +200 ps. GT28RS Tuotto: ~350hp saakka Turbiini: 53.85mm w/ 76trim, .64 AR tai .86 AR. Kompressori: 60.0mm w/ 62trim, .60 AR Liitännän tyyppi: T25 http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT Quote
mikko k Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Virtala tietää kyllä puhallinhommat, jos on kyse samasta bmw-velhosta mitä luulen. Niin, mutta riittääkö 300 mihinkään? >:-) Ei riitä!! :DD Quote
Guest Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Tässä vaiheessa voin kait kysyä... että saako nykyään miten noit Turbotuksia leimasta... mitä papruja ja muutoksia.. ?? Olen itte ollu katukiihdyttelyssä serkkupojan mukanaihmettelemäs joskus turbokirpulla ja myöh SS luokas kuplalla.. mutta mites noi lupa politiikat menee?? Quote
Guest fgronlun Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Noista luvista on keskusteltu pari sivua takaisinpäin. 60hp paperithan saa, sitten jokainen omalla tyylillä joka yli meinaa pistää. Quote
jukkis Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Pitäs kai sillä 300konilla emännän kauppaan keretä? Sillehän tämä oli niinku alunperin kesäautoks tulossa, mutta karkas hieman rojekti lapasesta ;) Samasta bimmereiden kans touhunneesta Virtalasta on kyse. Diskopottua ei oo saanu hommattua sillä pienemmällä pakopesällä ku ei oo tehtaalla mistä toimittaa sano virtala, eli taidan tyytyä siihen tavan 28r:ään ku se sillä ois hyllyssä. Quote
jukkis Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 Ei tarvinnu tyytyä pelkkään 28:arrään, Virtala sai hommattua oikeen diskopotun :) Hommat etenee? Quote
Guest KooTee Posted April 9, 2006 Posted April 9, 2006 Rojekti etenee...Tänään tuli suditeltua ensimmäiset sata metriä! Ensviikolla siirtokilpien hakuun ja säätämään... Eli, turboluvallinen aihio löytyi syksyllä tämän palstan kautta ja talven aikana on koria, alustaa ja tekniikkaa rakenneltu silloin kun työltä ja perheeltä on aikaa jäänyt... Paljon on toki vielä tekemättä, mutta tavoiteena ollut "vapuksi kilpiin" alkaa tuntua realistiselta. Kuten kuvista näkee, konehuoneessa piuhat ja letkut ei ole lopullisilla paikoillaan ja välijäähykin täytyy vielä mahduttaa pellin alle. Imu- ja pakosarjoistakin on työn alla vielä uudemmat versiot, mutta ne saa odottaa isompaa konetta... Hyttiin pitäis asentaa vielä toinen jakkara, vyöt, kaaret ym.ym. Tällä hetkellä konetta ohjaa MegaSquirtti II +Innovaten laajakaista lambda, mutta voi olla että jatkossa (suorasytkän myötä) vaihdan tilalle Haltecin... Joitakin kuvia löytyy osoitteesta: http://tta-trading.com/kupla/ Quote
Racing Posted April 9, 2006 Posted April 9, 2006 Hyvältähän tuo näyttää,korikin ollut yllätysterve tuon ikäiseksi. Quote
Guest KooTee Posted April 9, 2006 Posted April 9, 2006 Tänks:) Tuo kori oli kyllä yllättävän hyvässä kunnossa. Pohjalevy oli valmiiksi epoksimaalattu ja kevyesti massattu - ei tarvinnut hitsata mistään! Auto on ilmeisesti seissyt tallissa -90 luvulta... Quote
Guest Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 Kuvien perusteella taitaa olla mielenkiintoinen pelti tulos suojaks tolle putkikasalle ;) Quote
Guest KooTee Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 Heh, nuo putket on muuten olleet viimeksi +300hv tuottavassa koneessa:) Putkihässäkkä yksinkertastuu, kun välijäähyn saa istutettua paikoilleen... Niin ja ihan vakio takaluukku mahtuu vielä hyvin paikoilleen ... kiinni asti! Quote
mikan Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 Heh, nuo putket on muuten olleet viimeksi +300hv tuottavassa koneessa:) Hieman kyllä katsoinkin että olisko Turkkusest... :-) t. Mika Quote
jukkis Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 Asialliselta näyttää KooTee:n rojekti!! Minkä kokonen cooleri tuonne o tarkotus laittaa? Quote
Guest KooTee Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 Kiitokset, kävinpä sitten hakemassa siirtokilvet viikoksi - nyt siis pitäis ajella kone suurinpiirtein säätöihin ja ensviikolla dynoon... Coolerista tehdään niin iso kuin mahtuu:) (olis tarkoitus laittaa tuohon flektin yläpuolelle samaan kulmaan takaluukun kanssa). Yritän sovitella senkin piiloon luukun alle... ai niin, onhan tuossa optio vesi-metanoliruiskullekkin:) Ny tää lähtis säätään... -kalle Quote
Racing Posted April 10, 2006 Posted April 10, 2006 Sulla oli vissiin vanhan ajan tbo luvat ahtimelle ja jäähdyttimelle? Quote
jukkis Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 Jotain pientä saatu touhuttua. Pyhien aikaa pitäs saada tuo ruisku homma laiteltua loppuun, jos tuosta raadosta vaikka sais savut otettua muutaman viikon päästä? Quote
Guest fgronlun Posted April 14, 2006 Posted April 14, 2006 Kato siistin näkösta jälkeä! Alkaa hieman omia sormia taas kutittaan ku kattoo tuota sun rojektia! Quote
DWL_Puavo Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Heh eka katoin tuota kuvaa, että mitä vtua, miniatyyriratti ja mittari tulipellissä :) Hienolta kyllä näyttää rojektit, kai se pitää joskus vielä ihekkii turbotettu kone tehdä... Onko muuten välijäähdyttimestä mekaanisessa ahtimessa iloa, esim. rotrexin kanssa kun itte ahdinhan ei varmasti lämpeä niin paljoa kun turpo? Puavo @ dwl Quote
Guest TurboToffi Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 Nyt on turbovolkkari koeajettu ensimmäistä kertaa tänä vuonna... Quote
Guest laiska`s custom Posted April 15, 2006 Posted April 15, 2006 ahtimen lämpeämisellä ei ole mitään vaikutusta,ilma lämpenee kokoon puristuessaan... Quote
Guest KooTee Posted April 28, 2006 Posted April 28, 2006 Eka projekti joka "valmistui" ajoissa - vapuksi ja vielä suunnitellulle vuodelle!!! Rekisteröintikatsastus huomautuksitta läpi.... Nyt kun on keliä, niin pitänee lähtä säätämään vielä tuo 0.8-1.2 kilon alue ja katotaan mitä tuolta koneesta saa irti - siis tehoa:) Hauskaa vappua! Kalle http://www.tta-trading.com/kupla Quote
jukkis Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Ei liikkunu tänäkään vappuna, mutta otin kuitenki ulos tallista 3-vuoden nysväämisen jälkeen. Ens vappuna se liikuu jo varmasti! Hyvää vappua kaikille!! Quote
Racing Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Ai saakeli jukkis että tuo sun kupla on siisti! Ps. Yritän ehtiä nyt jossain välissä katsomaan ne jutut mistä oli puhe on "hieman" kiire nyt oman auton kanssa. Quote
jukkis Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Joo kato ku kerkeet, ei kulkeminen niistä osista oo kiinni ;) Quote
Guest fgronlun Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Piru jukkis ku sisti katukiller look sulla autossa! Tuollasta omastakin ole suunnitellut mutta eri vanteilla ku noita ei ole oikein 5p (vai onko..). Quote
Teevee Posted April 30, 2006 Posted April 30, 2006 Joo mistäs tommoset vanteet saa tollasella huulella? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.